МИСИЯ ДО ЛУНАТА 3D: Космическо приключение от трети вид
През 1969 г. трима астронавти дръзнаха да отидат там, където никой не беше стъпвал – на Луната. nWave Pictures създаде пълнометражна анимация, която връща публиката към този исторически момент. Продуцирането и създаването на впечатляващите триизмерни изображения буквално ще потопи вас, зрителите, в самото действие, в самата история. Киното е на прага на една нова граница.
Триизмерното кино съществува отдавна. Още в зората на 20-и век първите експерименти са проведени от самите братя Люмиер. По време на златната ера на 3D прожекциите – от 1952 г. до 1954 г. – Холивуд обявява над 50 заглавия. Триизмерната технология се възражда в края на 1970-те с филми като „Челюсти 3D” и „Ужасът в Амитивил 3D”. За жалост тази мода бързо отминава. Упадъкът се дължи главно на лошото качество на прожекционните системи. С появата на дигиталното кино, триизмерната среда може би ще стане основната и най-важна мотивация за дигитализация на кинопроектите.
През последните няколко години интересът към триизмерното кино нараства неудържимо из цял свят. Огромният успех на 3D-версията на „Полярен експрес”, донесла приходи от 45 милиона долара от 64 киносалона на IMAX, привлече вниманието на всички. Може би още по-значителен е фактът, че нискобюджетни триизмерни продукции, без участието на известни артисти и широка реклама, трупат приходи от по 30 милиона долара от 140 киносалона на IMAX из целия свят. Наскоро 3D версията на „Чикън Литъл”, „Къща чудовище” и „Семейство Робинсън” надскочиха печалбите от двуизмерната версия с 3:1 в отделните киносалони, което отново доказва, че зрителите обожават триизмерното изживяване. И този път модата може би няма да отмине толкова бързо. Дълготрайната приложимост на формата несъмнено зависи от желанието на кинодейците да планират филмите си специално за триизмерно заснемане. Преработката на двуизмерен материал в триизмерен, както и създаването на два варианта на един и същ филм не е перспективно. 3D е новият език на киното.
nWave Pictures е един от най-големите продуценти на оригинални 3D филми за киносалоните на IMAX. Първото творение на компанията – „Мисия до Луната” – е компютърна анимация, замислена, създадена и продуцирана от първия кадър специално за триизмерните салони. „Убеден съм, че 3D киното ще стане водещ фактор на развлекателния пазар, но не мисля, че всеки сценарий е подходящ за този формат.”, обяснява директорът и съосновател на nWave Pictures Бен Стасен. „Когато решихме да преминем от студийни към пълнометражни продукции, търсихме сценарий, който всъщност може да бъде подсилен от триизмерните ефекти. Процесът отне две години.
Сценарият на Домоник Парис за „Мисия до Луната” бе идеален за целта, както по форма, така и по съдържание.”, коментира Стасен. „Създадохме забавни анимирани герои, които се развиват във фотореалистична среда. Когато правя 3D филм, не искам да използвам екрана като прозорец, а по-скоро като пространство. При повечето триизмерни продукции екранът е точно това – прозорец. Нашата цел е да създадем перспектива зад прозореца, да мятаме разни неща към зрителите през него. Когато се елиминира ефекта на „прозореца” (чрез паралелно, вместо конвергентно заснемане), се създава триизмерно пространство, което всъщност пренася зрителите в самата дигитална среда. Това е основното предимство за зрителя. Нашите главни герои са мухи, което ни даде възможност да изследваме този подход по начин, непостижим досега. Без да имат пряк контакт със средата през цялото време, те летят наоколо, а камерите ги следват.”
„Мисия до Луната3D” комбинира мисията на „Аполо 11” с невероятното космическо приключение на три малки мухи. „Мисия до Луната 3D” въвежда младото поколение в изследването на космоса, връща го към историческия момент, в който целия свят се обедини около това спиращо дъха постижение. Филмът е подходящ за всякаква публика. Ролите са озвучени от талантите Кели Рипа, Кристофър Лойд, Николет Шеридан, Тим Къри, както и от Бъз Олдрин – астронавт, участвал в истинската мисия на „Аполо 11”. Триизмерното кино наистина е различно. Когато гледаме двуизмерен филм, ние го възприемаме на интелектуално и на емоционално ниво. При триизмерните филми се усеща силно физическо присъствие, възможността да усетиш, че буквално се сливаш със средата, със самата история.
Триизмерната среда е нова територия в киното, но този път тя е безгранична и има невероятен потенциал да изстреля почитателите на киното в ново измерение. Също като безстрашните пътешественици от 1969 г. „Мисия до Луната 3D” има за цел да отведе зрителите на място, на което не са стъпвали досега.
|