Невероятният Спайдър-мен е заснет директно в 3D, което е изключително важен избор за създателите на филма. „Снимането на 3D не е правилен избор за всеки филм, но 3D-то като че ли е създадено специално за Спайдър-мен,“ казва Ави Арад. „Това е още едно средство, чрез което зрителите могат да се потопят по-дълбоко в историята. Все едно виждаш света на героя през неговите очи и се чувстваш като Спайдър-мен – вълнуващите моменти стават още по-вълнуващи. Изненадващо обаче е, че 3D картината подсилва дори и интимните моменти, защото ги прави още по-близки до публиката – самият аз мога да се сетя за няколко сцени, които са по-емоционални благодарение на 3D презентацията. Това бе чудесен избор за филма.“
„Искахме да поставим хората на мястото на Питър Паркър/Спайдър-мен и да ги оставим да преживеят цялото вълнение от негова гледна точка. За целта няма по-добър начин от използването на 3D технологиите,“ отбелязва Марк Уеб. „Това е перфектния формат, чрез който зрителите най-добре могат да усетят придвижването във въздуха, между сградите в Манхатън.“
Джон Шварцман, номинираният за Оскар оператор на хитове като „Скалата“ и „Армагедон“, и Роб Енгъл, отговорник по 3D визуални ефекти в Sony Pictures Imageworks, са избрани да си сътрудничат с Марк Уеб при заснемането на „Невероятният Спайдър-мен“. Това е първият филм заснет с камера Red Epic монтирана върху най-новия и най-лек снимачен кран на фирма 3ality Digital. „Няма по-подходяща история, която да бъде филмирана именно в 3D,“ обяснява Шварцман. „Меко казано би било недоглеждане да не заснемем филма в 3D при положение, че технологията се разви толкова много през последните години.“
„3D-то ни предостави възможност да уловим не само вълнението на екшъна, но чрез подвижните ръчни установки за камерата можахме да уловим и емоционално наситените, по-интимни сцени, като тази между Питър и леля Мей, която в настоящия вариант изглежда много по-осезаема, реална и автентична,“ допълва Уеб.
„Джон определено знае как да предаде красиви картини на екрана, но с този филм се постарахме да създадем един подсилен натурализъм на изображението,“ обяснява режисьорът на филма. „Исках да създадем обстановка, която изглежда реалистично и не е прекалено стилизирана. Джон успя да придаде на кадрите лек магически оттенък и чрез метода си на осветяване направи всичко да изглежда топло и приканващо. Така човек наистина би искал да прекара повече време в този свят, в който може да откриете красота и комплексност дори в най-обикновените мигове.“
|