Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Невероятният Спайдър-мен

За визуалните ефекти и създаването на злодея - Невероятният Спайдър-мен / информация за филма

The Amazing Spider-Man 2012
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

За визуалните ефекти и създаването на злодея

05.7.2012  |   синефиш.бг
Sony Pictures Imageworks продължават работата по поредицата за Спайдър-мен след предходната трилогия на Сам Рейми. Специално за „Невероятният Спайдър-мен“ координацията на цялостния процес е поверена на Джером Чен, който има номинация за Оскар и работи към Imageworks вече 20 години.

Работейки по насоките на Марк Уеб, Чен и екипът му създават визуален стил, който смесва иновативно заснетите каскадьорски изпълнения с компютърно генерирани изображения, като комбинацията от двете е интегрирана в различните дигитални среди.

Чен споделя, че новаторското виждане на Марк Уеб за Спайдър-мен представя огромно предизвикателство за хората в Imageworks. „Марк има специфично виждане за света на Спайдър-мен: едно много по-органично и натуралистично място, в което преобладават мръсотия, строителни скелета и много пара. Той искаше Спайдър-мен да е с по-осезаемо физическо присъствие на екрана, наистина да взаимодейства с околната среда и да не е просто стилизирана кръпка на екрана,“ обяснява Чен. „Концепцията ми хареса, но знаех, че това ще направи работата по визуални ефекти още по-предизвикателна, защото компютърно генерираните изображения трябва да са на много по-високо ниво. Всичко трябва да получи повече усещане за материя и тоналност, за да може да се интегрира в заснетите кадри. Усещането за реалистичност, което носи филма, оказа влияние и върху компютърната работа по нашия изцяло компютърно генериран злодей, който трябваше да се впише безпроблемно в цялостната визуална среда на продукцията.“

Предишната работа на Уеб – включително хитовата независима романтична комедия „500 дни от любовта“ – едва ли го прави напълно естествен първи избор за режисирането на филм с множество специални ефекти, но според Чен под негово ръководство историята за Спайдър-мен е в добри ръце. „Марк имаше много ясна визия за героите и как иска да представи любовната история между Питър и Гуен, която е сърцето на филма. Но това, което наистина ме впечатли още от първата ни среща, бе вътрешното му усещане как трябва да изглежда филма и насоките към мен в каква посока трябва да се разработят ефектите, включително движенията на Гущерът и Спайдър-мен, на които той държаше да обърне специално внимание.“

Чен отбелязва и интересния начин, по който Уеб използва предварителната визуализация. Докато много режисьори я използват, за да преценят кое може да бъде реално построено и кое конструирано чрез компютър, или какви обективи да използват за отделни сцени, то Уеб има нещо съвсем различно предвид. „Марк не обръща внимание само на техническата страна от дадена сцена – той използва превизуализацията, за да разгледа всеки възможен аспект на сцената. Още на този етап стават ясни намеренията му за физическата страна на движенията, енергийния и емоционален заряд, драматичната насока. Това е една много завършена превизуализация, която дава чудесна отправна точка за по-нататъшната работа.“


Чен и екипът му отговарят и за създаването на изцяло компютърно генерирания образ на Гущерът, който е най-сложният герой създаван някога по този път в Imageworks. „Той е култов герой от комиксите,” обяснява Чен. „Има множество различни негови вариации, но наша отправна точка бе красива скулптура, създадена от Legacy. В нашата версия Гущерът е висок почти 2,70м – планина от мускули и първична сила, с мощна и всепомитаща опашка. Лицето е хуманоидно, за да може да предадем връзката с човешкото му алтер-его в изпълнението на Рис Ифанс като д-р Конърс.“

Нова технология за анимиране е разработена от специалистите в Imageworks, за да може да бъде детайлно пресъздадена всяка една люспа по тялото му и да се очертаят мускулите под кожата. „Марк искаше кожата на Гущерът да има отпуснати гънки като на Комодски варан, но все пак да се усеща силата на мускулите, които се движат под нея.,” отбелязва Чен. Екипът му прекарва месеци в проучването на гущери, преглеждането на HD записи от посещения в музеи и зоологически градини, а дори и от местни магазини за домашни любимци, които специализират в продажбата на влечуги.

Разбира се, отделът по визуални ефекти трябва да направи героя по-реалистичен, за да се впише в цялостния тон на филма. „Учили са ме, че ключът към създаването на реалистичен анимиран персонаж е да покажеш на публиката, че той наистина мисли,” споделя Чен. „Нашата опора за постигането на това бе Рис Ифанс. Какво му минава през главата, когато се превръща в Гущерът? Какво би било неговото изпълнение?”

Заснет е видеоматериал с Ифанс, който да служи за вдъновение на аниматорите. „Марк преведе Рис през основните емоционални моменти с участието на Гущерът. Въпреки, че създанието рядко говори на екрана, то публиката може да прочете много по погледа и мимиките на лицето му,”

Движенията на Гущерът по време на екшън сцените отнемат дълги седмици усилена работа от страна на аниматорите и откриването на нови техники, които се прилагат за първи път именно при „Невероятният Спайдър-мен”.

Една от тези техники включва използването на каскадьор облечен изцяло в черно, който впоследствие е премахван в процеса на постпродукция, за да бъде заменен с дигиталния образ на Гущерът по време на ключова битка с Питър Паркър. Самият каскадьор е висок 2 м, така че добре пресъздава усещането за битка с истинско чудовище, което допринася за автентичността в изпълнението на Андрю Гарфийлд. Смесването на реалното физическо присъствие на снимачната площадка с компютърно генерирани изображения създава осезаемото усещане за битка на живот и смърт.

 
 
[+] PC Mania
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
80/100
 
Велчо Стефанов
[+] Operationkino.net
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
70/100
 
Димитър Дринов
[+] Strangera.com
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
80/100
 
Мартин Тонев
[+] Деян Статулов
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
70/100
 
Нова телевизия
[+] Yantk.blogspot
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
90/100
 
Траян Коянков
Среден резултат: 78/100

 
Cinefish.bg Cinefish.bg