|
Експлозивният и талантлив режисьор Стивън Зомерс, чието име стои зад световни блокбастъри като „Мумията” и „Мумията се завръща”, предлага на зрителите своето последно разтърсващо приключение – високооктановия екшън “G.I. JOE: Изгревът на Кобра.” Вдъхвайки живот на едни от най-патриотичните екшън образи в света, Зомерс представя уникално и въздействащо екшън-приключение, чието действие се развива в близкото бъдеще.
Като събира международен актьорски състав от изгряващи звезди, утвърдени киноактьори и специален екип от филмови майстори, режисьорът Зомерс създава разказ за сблъсъка между герои и терористи, между най-добрите и най-лошите.
От планините на Централна Азия до пустинята в Египет, през многолюдните улици на Париж, до покрития с лед Северен полюс, елитният тим тайни агенти, познат като G.I. JOE, води непрестанна битка със силите на злото. С помощта на последната дума в шпионските технологии и революционни роботизирани екипировки, героите ще трябва да се изправят срещу непрестанно нарастващата мощ на тайнствената организация КОБРА, която заплашва да потопи света в хаос и безредици.
ОТ ЕКШЪН ИГРАЧКИ ДО ЕКШЪН ГЕРОИ G.I. JOE. Обикновено споменаването на това име мигновено извиква във въображението образ, символ на героизъм, патриотизъм и издръжливост - нещо, което милиони деца знаят за G.I. JOE, откакто той за първи път е представен на пазара от Hasbro през 1964. „Когато G.I. JOE излезе на пазара – споделя президентът на Hasbro и C.E.O. Брайън Голднър, който е и продуцент на филма, – „терминът „екшън играчка” бе сравнително нов. До този момент момчетата не бяха склонни да си играят с кукли, но идеята за екшън играчка попадна право в целта. За едно малко момченце това бе олицетворението на герой, който би му дал възможност да се чувства като част от екшъна.” Известността на G.I. JOE се запазва по време и след Виетнамската война като постепенно се предлагат нови приспособления, но през 1983 г. G.I. JOE преживява най-голямата промяна. Тогава той се превръща от 12 инчова фигура в по-често срещаната 4 инчова играчка, от типа който децата вече са започнали да колекционират от други поредици. G.I. JOE също преминава от „той” в „те” – група супер елитни войници от целия свят, като всеки си има отличителна черта и екипировка с най-модерни технологии.
В „G.I. JOE: Изгревът на Кобра,” това са Рипкорд, изключителен стрелец и експерт по оръжията; „Змийски очи” – боец нинджа въоръжен с мечове и пистолет, който има невероятни умения в бойните изкуства, разузнаването и проникването на вражеска територия; смелата и надарена Скарлет, която също владее бойните изкуства и е специалист в стрелбата с арбалет; Брейкър – вещ в дешифрирането и електронната технология; „Тежкотоварния”, специалистът по оръжията на екипа; генерал Хоук, който е командир на групата; Кортни Крийгър, асистентката на генерала, бивш модел и настоящ агент; и, разбира се, Дюк – боец ветеран с изключителна храброст, водачът на G.I. JOE, и олицетворение на истинския войник. „Всеки от тях притежава индивидуални качества, и именно на тези умения разчита екипът като цяло”, вмъква продуцентът на филма Ди Бонавентура.
Радващият се на голяма популярност анимационен телевизионен сериал стартира през 1985 г. По това време излиза и поредица от комикси, които помагат за модернизирането на G.I. JOE и създават запленяваща митология около образите. Комбинацията от нови екшън фигурки, комикси и телевизионен сериал дават тласък в развитието на G.I. JOE. „Те запалиха колективното съзнание на феновете - казва Годнър. – Всъщност играчките G.I. JOE от 80-те бяха по-успешни в световен мащаб, отколкото оригинала в началото.”
За стартиране на комикса Hasbro прави логичния избор за партньор - Marvel Comics. Младият редактор Лари Хама има за задача да създаде цялостен комикс за G.I. JOE. Хама си спомня, че по това време съществува само визия на играчките, но не и тяхната история. „Отидохме на срещата и те ни казаха: „Ние имаме тези десет фигурки” и това беше всичко – разказва той. – Имаха рисунки как би трябвало да изглеждат героите: кукла на мъж с пушка, наречен „Пехотинец” и на момиче с арбалет, наречено „Разузнавач.” Отвърнахме „А къде е останалото?” и те казаха: „Ами с това разполагаме.”
Историята също бе доста едностранна, затова ги попитахме: „А те какво правят – просто си маршируват ли? Трябва да има и някакъв конфликт.” Затова решихме за комикса да добавим тази група, наречена КОБРА, съставена от хора, които да бъдат лошите. Така разговора ни завърши с репликата: „Добре, оттук нататък ние поемаме.”
Макар че Хама не се счита за фен на супер героите, той приема задачата да представи G.I. JOE по най-добрия начин. Образовайки се с материали, събрани от книги на военна тематика и други източници, той създава досие на всеки герой, за да изгради тяхната характеристика, както за себе си, така и за читателите. Голднър потвърждава, че 155-те броя комиксите на Хама „разказват изумителната история за борбата на екипа на G.I. JOE срещу силите на КОБРА – истински феномен за цяло едно поколение.”
ДА СЪБЕРЕШ СИЛИТЕ
След десетилетия на успех и многобройни фенове естественото развитие на G.I. JOE е да покори и големия екран. Но какво отнема толкова много време? „Hasbro търсеха и разговаряха с много различни кинотворци – разяснява Брайън Голднър, – но не мисля, че компанията имаше представа как да разкаже историята така, че да запази нейната митология непокътната.” През 2000 г. компанията има нова стратегия за възвръщане на позициите на продуктите си на пазара, включително и за G.I. JOE. „Бяхме силни в сферата на играчките за момчета – имахме ТРАНСФОРМЪРС, имахме G.I. JOE. Затова се фокусирахме върху проблема каква история да разкажем, която да бъде значима и в днешни дни”, отбелязва Голднър.
Холивудският продуцент Лоренцо ди Бонавентура и неговата продуцентска компания di Bonaventura Pictures проявяват силен интерес към идеята за филм за G.I. JOE и започват да се занимават с проекта заедно с Hasbro. „Лоренцо се срещна с Брайън Голднър и разговаряха за превръщането на G.I. JOE в голям игрален филм”, отбелязва изпълнителният продуцент Ерик Хоусъм. Самият Хоусъм е израснал като дете с G.I. JOE. „Като четири годишен имах 12 инчова фигурка на G.I. JOE, а когато бях на 11 години на пазара излязоха новите по-малки кукли. Гледал съм сериала, купувал съм си комиксите, затова когато Лоренцо ми каза: „Един от проектите, върху които работя е G.I. JOE”, очите ми светнаха.”
През 2007 г. големият пробив на Paramount и Ди Бонавентура с друга собственост на Hasbro – блокбастъра „Трансформърс”, окончателно дава зелена светлина на проекта G.I. JOE. Огромният успех на Трансформърс” е забелязан от всички и става ясно, че има перспективи пред смесването на реалност и фантазия в едно. Това дава тласък на „G.I. JOE”. Изпълнителният продуцент Дейвид Уомарк добавя: „Лоренцо е такъв човек, че реши ли веднъж да прави филм той може да отнеме година, или десет, но филмът бива завършен.”
История, която е едновременно митологична и наситена с екшън, има нужда да бъде управлявана от утвърден в тази област творец. Затова Ди Бонавентура се обръща към Стивън Зомерс, който е режисьор на превърналите се в легенда хитове „Мумията” и „Мумията се завръща”. Уменията му да се справя с изключително сложни снимачни площадки, пропити с хумор мащабни приключения и романтични мигове насред напрегнати ситуации на живот и смърт, превърнаха двата филма в световни блокбастъри. Ди Бонавентура добавя: „Стив е забавен, енергичен, и отдаден със страст на работата. Именно това харесвам у него.”
Новият филм поставя уникално предизвикателство пред режисьора. „Интересът ми към идеята бе предизвикан от комбинацията между комикс и филм за Джеймс Бонд”, споделя Зомерс. А Голднър продължава: „Стив напълно разбра света на оригиналния 12-инчов G.I. JOE и бе много развълнуван от противопоставянето на G.I. JOE срещу КОБРА.”
„G.I. JOE, с който съм израснал, е много различен от този филм – споделя Зомерс. – През 80-те години Hasbro на практика рестартираха на пазара цялата концепция, като я подкрепиха с богатата митология от комиксите и телевизионния сериал. Това предостави огромен потенциал за филма на голям екран.” Да се вдъхне живот на историята на G.I. JOE не означава просто да се заменят екшън фигурките с истински хора. „Макар да изпитваме уважение към оригиналния 12 инчов G.I. JOE, този филм не разказва историята на играчка – прибавя Ди Бонавентура. – Той по-скоро е базиран на комиксова поредица от 80-те и носи в себе си сложна митология и пълнокръвни образи.”
За се появят тези образи и на големия екран, Ди Бонавентура се обръща първо към сценариста Майкъл Б. Гордън, който написва историята заедно със Зомерс. По-късно Дейвид Елиът & Пол Лъвит също се ангажират с проекта (двамата и преди са работили съвместно по екшън трилъра „Четирима братя” с участието на Марк Уолбърг). После създателите на филма се обръщат към Стюарт Бийти, чийто успех с трилогията „Карибски пирати” доказа таланта му.
Бийти признава: „Аз съм от Австралия и не съм запознат с G.I. JOE, но когато Лоренцо ми се обади и каза: „Хей, хайде да направим този филм!”, аз се съгласих, само заради Лоренцо, защото той знае как да завладее зрителите.”
За да бъде успешен филмът, той трябва да бъде насочен не само към феновете на поредицата, но да заинтригува зрителите, които не са запознати отблизо с историята. „Като кинотворец имах чувството, че служа на двама господари, - припомня си изпълнителният продуцент Дейвид Уомарк. – Трябваше да дадем на феновете това, което искаха и очакваха, и едновременно с това да предизвикаме интерес у хора, които никога досега не са чували за G.I. JOE.”
„Стивън Зомерс е човек, който е особено умел в изпълнението на подобни сложни балансиращи действия – отбелязва Уомарк. – Това е един от аспектите на филма, в който Зомерс наистина показа на какво е способен. Той отдаде почит към феновете и в същото време предложи съвременно екшън приключение на зрителите, които сега ще се запознаят с G.I. JOE.”
|