Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Ченгето на мола

Още за филма - Ченгето на мола / информация за филма

Paul Blart: Mall Cop 2009
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

Още за филма

06.4.2009  |   синефиш.бг

«Обичам този тип», казва Кевин Джеймс за Пол Бларт – ченгето от мола, който е главно действащо лице в комедията на Columbia Pictures, озаглавена с еднозначното име ” Ченгето на мола”.  „Никой не вярва в него, но успява да преобърне очакванията на всички на 180 градуса. Лесно е да подкрепяш герой, който постоянно се стреми към големите успехи, но винаги не му достига нещо, за да ги постигне. Наистина искам да го видя как успява.”

Идеята на Джеймс дошла след като я споделил с приятеля си, комедийната звезда и продуцент, Адам Сандлър. Предвид съвместната им работа по комедията „Провъзгласявам ви за законни Чък и Лари” (I Now Pronounce You Chuck & Larry), Сандлър е проявява интерес за повторна съвместна работа с Джеймс, като този път продуцентската роля да бъде поета от Сандлър, посредством неговата компания Happy Madison. Сандлър е заинтригуван от идеята на Джеймс да играе нескопосаното ченге от мола на Ню Джърси, което се превръща в герой на деня. „По общо мнение ченгетата в търговските центрове в известен смисъл представляват закона, но без правомощията на полицията. Така ми хрумна, че би било забавно да изиграя такъв образ”, казва Джеймс. Заедно със сценариста Ник Бакей, Джеймс създава образа на Пол Бларт – неудачник, който приема работата си твърде на сериозно, и в същото време чаровник, който успява да докаже на какво е способен, когато престъпна банда нахлува в търговския център.

„Този образ наистина извира директно от Кевин” – казва режисьорът Стив Кар, заснел и други семейни филмови хитове като „Таткова  градина” (Daddy Day Care), „Доктор Дулитъл 2” (Dr. Doolittle 2) и „Свършихме ли вече? (Are We Done Yet)”.  „Той наистина познава и има правилен усет за образа. Всичко написано от него като сценарист и всеки избор, направен от него като актьор по време на снимките, пасва точно, защото е част от него”.

В този смисъл, продуцентът Тод Гарнър, който по-рано е работил заедно с Адам Сандлър над филми, като „Момче за всичко” (The Waterboy),  „Дюс Бигалоу: Мъжкото жиголо” (Deuce Bigalow: Male Gigolo) и „Психаротерапия” (Anger Management), добавя. „Тъй като този образ бе създаден от идеите на Кевин Джеймс, всичко което той прави, независимо от това дали ще са физическите маниери или стилът му на игра, се превърна в неизменна част от образа. Той стана истинско проявление на всичките му умения и талант. В този момент, няма по-добър комедиен актьор от Кевин Джеймс”.
«Той притежава голям природен талант и може да изиграе всичко» - казва координатора на каскади Крис О'Хара. «В този филм има толкова много чувство за хумор и Кевин се старае да предаде, колкото може повече; всъщност повечето каскади бяха изпълнени от него. Истинско удоволствие е да се работи с такъв актьор».

За да изиграе успешно ролята, Джеймс трябва да премине през серия тренировки. За комедиант, който така се стреми да влизе във форма, историята налага появата на злодеи, които се стремят към същото. «Нека си признаем – Пол не е дотам в перфектната форма» - споделя Джеймс. «Помислихме за това какъв тип точно злодей ще бъде най-добрият антагонист за него? Мисля че уцелихме в десятката с идеята за екстремните спортове».

Гарнър също признава: «Пол е кротък, леко квадратен, има и дете. Неговата антитеза е «тези боклуци, любители на екстремните спортове». Открихме двама скейтбордисти на световно ниво, двама БМХ-ри, и двама ямакашита, които не само че бяха перфектните хора, които да изиграят ролите, но и работиха заедно с дизайнерите и операторите, за да ни помогнат как най-добре да представим техните умения в сцените».
Режисьорът Стив Кар споделя: „Най-много от всичко ми харесва, че този филм е достъпен за цялото семейство, като не е насочен предимно към детската аудитория. Идеите ни с Кевин за развитието на филма бяха в пълен синхрон.”

Гарнър от своя страна казва: „Стив Кар има невероятен усет за комедията. Той беше точният човек за този филм, защото знаеше, че искахме да бъде забавен и да е изпълнен с много екшън сцени.”

„НЕВЕРОЯТНИЯТ” ПОДДЪРЖАЩ АКТЬОРСКИ ЕКИП

Кевин Джеймс е заобиколен от цял екип от комици, които придават живот в изпълненията на ролите си.

Водещо място сред тях заема Джейма Мейс, която играе увлечението на Пол – Ейми. Тя приема ролята веднага щом прочита сценария и разбира, че нейната героиня продава кичури за удължаване на косата на клипсове и фиби в малко павилионче, наречено „Невероятни”.  „Това е невероятно попадение.”- казва Мейс за играта на думи. „Веднага щом го прочетох в сценария се влюбих в образа”.
Мейс, по-известна с ролята си на Чарли във втория сезон на „Грозната Бети” (Ugly Betty), споделя че е благодарна на изключителната възможност, която е имала да работи заедно с Кевин Джеймс. „Той е очарователен, остроумен и много забавен. Отворен е за нови идеи и е много изобретателен. Толкова добре се идентифицира с образа, че въплъщава мечтата на актьора.”

В началото на филма, Пол Бларт се запознава с новия си партньор. В противовес на действащия като по книга Бларт, Век Симс изглежда мързелив, саркастичен, и като цяло просто отброява времето, което ще му донесе лесно припечелената заплата…, но скоро става ясно, че зад Век се крие много повече от очевидното.
Ролята е изиграна от Кир О’Донъл, чието присъствие бе забелязано в ролята на брат Тод в комедийния хит „Ловци на шаферки” (Wedding Crashers). „Когато за пръв път почетох сценария, не разбрах, че Век е лошият, а какво остава за това, че е лидер на лошите момчета. Помислих си, че след като аз успях да се изненадам, ще бъде чудесно ако успеем да направим същото и със зрителите.”

„Забавно е да играеш подобен образ. Трябва да отидеш до някой голям, татуиран, мускулест атлет и да му казваш най-неприятните и противни неща. Предполага се, че трябва да ги нахоквам, защото се предполага, че моят герой във филма е умникът. Интересно е как тези момчета наистина се стремяха да бъдат добри актьори. Обикновено идваха при мен и ме питаха за жокери – искаха да разберат, всичко което биха могли да направят, за да подобрят изпълненията си. Сигурен съм, че за тях не беше никак лесно да искат от мен такава помощ. И все пак ми се отплатиха, когато се бях покатерил на един скейтборд и им викам „Ще ми помогнете ли?” А те само се смееха. Беше много смешно.”

Ролята на дъщерята на Пол - Мая Бларт се изпълнява от Рейни Родригес. Петнадесетгодишната актриса споделя радостта си от възможността да работи с Кевин Джеймс: „Все едно да имаш майсторски клас по комедия. Той е кралят. Между нас се получи такава химия, сякаш наистина бяхме баща и дъщеря. А и той започна да се грижи за мен: „не ходи там, ще се удариш”. Наистина беше много забавно.”
Актьорският състав е допълнен от Стивън Раназиси, който играе ролята на Стюарт – продавачът на павилиона за химикалки; Боби Канавале, който играе Командир Кент и Шърли Найт, която играе ролята на майката на Пол.

ПАЗАРУВАНЕ И СНИМАНЕ: ТЪРГОВСКИЯТ ЦЕНТЪР КАТО ОБРАЗ

Част от причините Кевин Джеймс да иска да бъде част от сценария и актьорския състав на „Ченгето на мола”  е, че чрез него той се връща към годините на неговото детство, когато израства по търговските центрове на източното крайбрежие. „Висях в „Спенсър Гифтс” или „Сам Гуди” и преглеждах новите албуми, размотавах се наоколо или се срещах с приятели. Молът не е просто съвкупност от магазини – той е по-скоро градски център, където обикновено се размотаваш, виждаш някое момиче, което харесваш, а после прекарваш дълго време да я следиш, преди изобщо да се решиш да направиш първата крачка, а после се прибираш вкъщи? – споделя той.

„Молът в тази история е като отделен образ във филма.” – казва Ръш Алсбрук, който е оператор в продукцията. „Той има свой облик”.
При такъв уникален замисъл, продуцентите дори и не се замислят ккак да пресъздадат енергията и глъчта на търговския център чрез изкуствен декор. Нещо повече, те разполагат снимачната площадка насред мола в Бърлингтън в гр. Бърлингтън, Масачузетс.
Можеха да затворят мола или да затворят секции от него, или дори да заснемат филма часове, след като мола е затворил за посетители. Вместо това, продуцентите избират да заснемат лентата през работно време, когато търговският център е препълнен с купувачи.

„Предвид естеството на процеса по заснемане на филми, свързан с една мистериозност около него, човек винаги намира публика, където и да снима, още повече на място като отворен търговски център в щата Масачузетс, където хората не всеки ден са свидетели на заснемане на филми” – обяснява Тод Гарнър. „Това можеше да се превърне в истинско предизвикателство, но хората бяха страхотни и се отнасяха с голямо уважение, към това което се опитвахме да правим. Мисля, че това допълнително допринесе за атмосферата на филма.”
„В пиковите часове на мола ставаше истинска лудница – добавя Кевин Джеймс – но беше страхотно да видиш феновете, които се вълнуваха за филма”.
Мейс споделя: „Беше малко странно и едновременно страхотно изживяване да играеш пред толкова много хора. Беше като театрален спектакъл в тълпата.

Разбира се , търговският център се нуждае от известен холивудски блясък. Историята се развива по време на Черния петък – денят след Деня на благодарността, който е денят на най-голямото пазаруване за цялата година. Декорите, ръководени от дизайнер продукция Пери Анделин Блейк, трябва да пресъздадат коледната украса на мола, в средата на месец април.

„Когато минавахме покрай магазините на „Gap” или «J Crew” всички манекени от витрините и всички снимки бяха на хора по бански и къси панталони. Навсякъде цареше лятна визия” – споделя Блейк. „Трябваше да преговаряме с магазините, които да свалят летния гардероб и да преоблекат манекените си в зимни грейки и ски, за да се уверим, че на заден план няма да има неща, които да объркват зрителите, докато гледат филма”.

Имаше и много други забележими и едва доловими дизайнерски елементи. Екипът започна от празничната украса на търговския център. За да му придадат коледно настроение, Блейк урежда с администрацията му да окачат големите коледни орнаменти и осветление.

Друг ключов момент вътре в търговския център е „Гардън Стейт Сейвингс”, тъй като голяма част от действието се развива в банката. Изградена в празна витрина в края на търговския център, банката има три главни зони: задната стая, която служи за една от зоните по заснемане на покушението; предната зона, където са касиерите и където се вижда трезора и гледката на търговския център отвън на витрината. „Банката сама по себе си не е много интересна, затова искахме да има видимост към вътрешността на мола, за да придадем по-голяма дълбочина.” – обяснява Блейк.

ЕКСТРЕМЕН ОТБОР ЗЛОДЕИ

Навярно знаете, че елените на Дядо Коледа са: Дашър, Денсър, Пренсър, Виксен, Комета, Купидон, Донър и Блитцен, а може би не! В „Ченгето на мола” северните елени на Дядо Коледа, всъщност са скейтбордисти, БМХ-съри и ямакашита, и разбира се банда крадци, които дирижират схема за крадене на данни за кредитни карти на купувачи в най-натоварения за годината ден за пазаруване.

За ролите са събрани едни от най-големите звезди в света на екстремните спортове. Отборът е съставен от шестимата най-добри екшън спортни звезди в три различни дисциплини. Майк Вали (познат като Майк Ви) и Джейсън Елис са световно признати скейтбордисти. Майк Ескамиля (по прякор Руфтоп ) и Рик Торн  държат рекорди сред БМХ байкърите. Виктор Лопес (шампион във Виена) и Наташа Хопкинс допълват отбора като ямакашита.

Макар всички спортни звезди, заснети като северните елени, да са участвали в други филми преди това, нито един от тях не е получавал до момента истинска роля, реален образ, в който да се въплътят. В предишните им изяви на екран, изпълненията на всички са били свеждани до каскади или участия в документални филми за самите тях. В този случай всички те се възползваха от възможността да изпробват уменията си в играта с големите момчета.

ЗАСНЕМАНЕТО НА КАСКАДИТЕ

„За да хванем наистина това което тези момчета правят на скейтбордите си, БМХ велосипедите и при скоковете трябваше да жертваме много камери.” – казва Алсбрук. „За всяка каскада заснемахме от около 24 кадъра в секунда (fps) до 96 fps, и дори до 120 fps – колкото повече кадъра в секунда, толкова по-забавено изглежда, когато се пусне на нормална скорост.”

От многото каскади във филма, най-дългата, включваща в себе си и най-сложните движения е тази при преследването между персоналния транспортьор и скейтборда, между Рудолф (изигран от Майк Ви) и Бларт. „Това е битката между персоналния транспортьор и скейтборда. Само един може да оцелее!” – добавя Джеймс.
В сцената, Рудолф насочва пистолет към Бларт, прави няколко изстрела, след което започва преследването. Опустошавайки всичко по пътя им, Бларт се опитва да избяга и се насочва към стъкления асансьор. Докато панически натиска бутона за нагоре, той поглежда към прозореца и вижда как Рудолф се изстрелва от рампата под форма на айсберг от Северния полюс и се насочва директно към издигащия се асансьор. Във въздуха е само за секунди, преди сблъсъка в стъклото на движещия се асансьор.

Но това не е краят на смъртоносната битка между Бларт и Рудолф. Те отново се изправят един срещу друг на покрива на търговския център. Рудолф успява да скочи над близо 5 метрова пропаст, знаейки че Бларт няма да го последва, но за негова изненада, когато се обръща вижда Бларт, който го следва плътно и идва към него. Двамата мъже падат през стъклен покрив и падат цели 14 метра право в басейн, пълен с малки гумени топчета. (Но колко топчета биха могли да поемат едно 14 метрово падане? 64 000 ако трябва да бъдем точни?).
Филмовият екип се изправя пред едно огромно непредвидено предизвикателство. Кевин Джеймс, който пише сценария и който се опитва да изпълни сам по-голяма част от каскадите, казва че има само една каскада, която не може да направи, защото има непреодолим страх от височини.
Майк Ви разказва: „Първият разговор, който имах с Кевин беше за падането. Каза ми, че не би ги направил и когато го попитах защо, то отвърна: „Страх ме е от високото! – Е, и мен ме е страх, но е предизвикателство.”

„Аз не знаех, че Майк Ви има страх от височини, докато не дойде време да заснемем сцената.” – продължава О’Хара. „И тогава той ми казва: „Май хич не му е мястото да спомена, че ме е страх от високото?”, а аз казах „Да, честно казано не е момента!”. Но той го направи, въпреки че имаше дубльор, той направи целия скок.”
„Тогава Кевин ми каза: „Нека да разграничим на кое му викате страх”, а Майк добави: „Защо? Да не би твоят страх да не е като моят?”. А аз му казах, че филмът ще стане много по-добре ако той сам направи сцената, а не дубльор. Не знам как го убедих, но той се съгласи.”
Майк разказва: „Направихме сцената два пъти. Не можах да повярвам, че Кевин го направи още веднъж, но той наистина го направи добре.”


 
 
[+] sivosten.com
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
30/100
 
Ангел Генчев
sivosten.com
[+] Труд
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
20/100
 
Владислав Апостолов
[+] Vodafone Live!
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
60/100
 
Даниел Симеонов
[+] Хоризонт - БНР
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
50/100
 
Жени Монева
[+] сп. Бела
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
40/100
 
Ивайло Петков
[+] Playboy
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
40/100
 
Калина Гарелова
[+] dnes.bg
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
20/100
 
Петя Славова
[+] Skandalno.com
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
40/100
 
Силвия Никлева
[+] списание Мода
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
50/100
 
Траян Коянков
Среден резултат: 38/100

 
Cinefish.bg Cinefish.bg