На пръв поглед, Лоринг – щастливите избраници на Джуно за нейното бебе – изглеждат като идеалната двойка, с добри доходи, прекрасен дом и достойни за уважение ценности. Но в историите им има скрити подробности, които допринасят за сложността и привлекателността им. Например, героинята на Дженифър Гарнър, Ванеса Лоринг, е апотеоз на пост-феминистичния консумеризъм, жена, която намира сила и свобода в кариерата си и измерва успеха си с придобиването на материални блага, а дори и на дете.
„Харесва ми това, че героите се противопоставят на установените норми и са хора, които правят личен избор за себе си, както е в реалния живот,” казва Райтман. „Кариерата на Ванеса е изградена върху основните на феминизма, но в крайна сметка, Ванеса решава, че иска да е целодневна майка. Мисля, че много жени в днешно време, които искат да бъдат майки, са изправени пред конфликт между това си желание и всичко, което са вложили в кариерата си, и този конфликт се подклажда още повече от политиката.”
Въпреки че „Джуно” е реалистичен поглед към съвременните тийнейджъри, филмът представя и двама много талантливи, известни, трийсетина годишни актьори, Дженифър Гарнър и Джейсън Бейтман, които обрисуват един емоционално обогатен портрет на бореща се със сложността на брака двойка.
Къщата, която Райтман и екипът му са избрали за Марк и Ванеса Лоринг, се намира в затворения богаташки район в предградията „Глейшъл Вали Естейтс”, който Райтман представя с монтаж на гледани от движеща се кола къщи, които изглеждат еднакво. В техния „МакМаншън” двете вити стълбища, които посрещат посетителите под сводесто фоайе, водят до спалните на горния етаж, една от които служи за „специалната” стая на Марк Лоринг, където той се забавлява с китарите, на които някога е свирел в рок групата от младежките му години.
Един ден, при снимките в къщата, Дженифър Гарнър отбелязва: „Марк няма да порасне, защото не иска. Когато Джуно влиза в живота му, тя го кара да осъзнае, че той си мисли, че иска да е с по-младо момиче, което той ще може да впечатли и да контролира. Тя го кара да иска да бъде човек, когото едно младо момиче би гледало с възхищение. Но на този етап, Ванеса е с Марк, само защото иска да има успешен брак. В крайна сметка, мисля, че той не е готов да порасне, а тя определено вече е пораснала.”
Едно решение, което се решава във филма е бъдещето на връзката на Марк и Ванеса, усложнена от влизането на Джуно в техния сладък живот в предградията. „Нещата можеха да се задържат добре още малко, ако не се бе появила Джуно и не бе объркала всичко. Фактът, че Джуно е там и е причина за бързия край на връзката им, е нещо добро – те не си принадлежат.”
|