Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Ќачало ї јртисти ї

—амуел »цхак ‘инци - јртист

јртист - —амуел »цхак ‘инци, Samuel Finzi

√ласувай за актьора:
ѕотребители:
–ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг
4
√ласувай:
—реден резултат: 3/100

—амуел »цхак ‘инци - јртист

Samuel Finzi
«ј ј “№ќ–ј √јЋ≈–»я ‘»Ћћќ√–ј‘»я ћЌ≈Ќ»≈
06.03.2024  |   синефиш.бг



—амуел »цхак ‘инци e роден на 20 €нуари 1966 г. в ѕловдив. «авършва актьорско майсторство при проф. ƒимитина √юрова в Ќј“‘»« „ р. —арафов” (1992). —пециализира в „Ћи —трасбърг тиатър инститют”, Ќю …орк (1994). ƒебютира в рол€та на Ћеополд („√увернантът” – Ѕ. Ѕрехт, я. Ћенц) в “еатър „Ѕългарска арми€” (1989). ќт 1989 живее и работи в √ермани€. √астролира в ’ебел театър – Ѕерлин, Ўаушпилхаус – ƒюселдорф, Ўаушпилхаус –  ьолн, “али€ театър – ’амбург (1989 – 2003), ‘олксбюне – Ѕерлин (2003 – 2006), ƒойчес театър (от 2006).

–оли:  озимо и др. („’ермафродитус” – авторски спектакъл на режисьора »в. —танев), колаж от образи („ѕредставление и наказание” – авт. спект. на »в. —танев), јвторът,  алфа („Ћеонс и Ћена”, „¬ойцек” – √. Ѕюхнер), “репльов, н€колко персонажа, Ѕорцов („„айка”, „Ћебедови песни”, „Ќа големи€ път” – по ј. ѕ. „ехов), ’ери€ („ алигула” – ј.  амю), ћъжът („≈дин месец в ƒахау” – ¬л. —орокин), ‘ирс, Ўарлота („¬ишнева градина” – ј. ѕ. „ехов),  ортес („Ћичен ъгъл” – ’. ’. ян), –озенщок („Ўироката страна” – ј. Ўницлер), колаж от персонажи („√ермани€ 3” – ’. ћюлер), н€колко образа („Ѕуре барут” – ƒ. ƒуковски), »ванов („»ванов” – ј. ѕ. „ехов), јлбури и други персонажи („Ѕитката на негъра и кучетата” – Ѕ. ћ.  олтес), ѕлатонов („ѕлатонов” – ј. ѕ. „ехов), ¬естител,  серкс („ѕерсите” – ≈схил), ¬олпоне („¬олпоне” – Ѕ. ƒжонсън) и др.
»ма участи€ в българското и немското  кино, а също и на естрадни€ подиум.

Ќосител на национални германски награди.

—амуел ‘инци или —анчо, както е известен сред своите при€тели, е истинска звезда на немската театрална сцена. —нимал се е в десетки игрални филми - от „Ћагерът” на √еорги ƒюлгеров и „ѕарчета любов” на »ван „еркелов до номинирани€ за ќскар австрийски филм „«авещанието”. Ћюбимец на немската публика с незабравимите си изпълнени€ в пиеси на най-прочутите световни драматурзи, ‘инци от години работи с ƒимитър √очев, признат за един от най-добрите европейски театрални режисьори.

„Ќ€ма българи в та€ работа, н€ма китайци, н€ма англичани. »ма артисти. јртист е човек, който гледа на света с отворени очи и не се съобраз€ва с това кой откъде идва и каква традици€ пренас€. ћожеш да използваш всичко, можеш да крадеш, можеш да преработваш, можеш да измисл€ш, но не можеш да кажеш: "јз съм български актьор и искам с моето българско театрално изкуство нещо да извърша!"  ой знае какво е това?  ак изглежда?  ак се определ€?  акви са критериите, по които се определ€ български€т театър? Ќе ми се говори за национализъм. ѕросто това не ме интересува.

„√очев, все √очев. „Ќе. Ќе само. „есто. ¬ Ѕерлин също и с Ѕахман,  асторф, —имонс и Ќекрасов, с последни€ е по-скоро малшанс. Ќо и това е достатъчно.” ј извън Ѕерлин работи с ёрген √ош, Ѕригите Ћандес, ¬ернер Ўрьотер, веднъж с Ѕено Ѕесон,  атарина “албах, –обърт ”илсън, ёрген ‘лим. » със —тефан ћосков, също българин, н€колко години по-възрастен от ‘инци. Ќо най-важната, най-успешната работа се е случила с √очев. » с „ехов. „„айка” в  ьолн, „¬ишнева градина” в ƒюселдорф, „ѕлатонов” във ‘ранкфурт на ћайн, „»ванов” в Ѕерлин. “ой обича този режисьор, защото го вдъхнов€ва и после го остав€ да играе. ¬ един текст от програма за постановка („59 правила за общуване с ƒимитър √очев”) го е формулирал: „“€лото на актьора е всичко, за което той се бори. ѕросто играйте – ћитко никога н€ма да ви изостави.” —ъвсем сигурно: написаното в черни букви, но абсолютно сдържано „просто играйте” е тъкмо м€стото, откъдето естетически произхожда —амуел ‘инци.

Ќа сцената —амуел ‘инци е стопроцентов артист. “елесната му концентраци€ е огромна. Ќа всичко случващо се реагира бързо и находчиво. ѕон€кога детински („»мам комиксово въображение”), но веднага дава знак и се връща в изходно положение. »зправен, главата наклонена и леко назад, брадичката вирната, с повдигнати вежди гледа отгоре на събити€та наоколо, подпр€л елегантно небрежно ръка на хълбока. Ѕикоборец!

» в допълнение – изненадващо високи€т, скърцащ, скоклив глас с балканска мелоди€, който веднъж е напълно изразен и постав€ казаното, както е във „¬олпоне” или в „Ѕитката на негъра...”, в едно допълнително художествено пространство, а пон€кога, например в „»ванов”, почти изчезва и може само да се подозира. „ћузиката е, ко€то ме води и в текстовете. ƒълго време, преди още да владе€ добре езика, учех само по слух. ѕо-късно, когато започнах да мисл€ и да сънувам на немски, малко изоставих това, но в кра€ на краищата винаги тр€бва да внимавам как протича едно изречение, защото равномерността на немски€ език н€ма нищо общо с моето т€ло. јко той е ¬агнер, аз съм ѕрокофиев. Ќо това ме кара да си подреждам мислите. » често възниква нещо трето, което иначе не бих могъл да създам.”

¬ началото на театралната си биографи€ —амуел ‘инци е очарован от визуални€ театър. ќт ћнушкин или ”илсън, в чи€то хамбургска постановка Time Rocker също участва. Ќо после открива по-интересни алтернативи на литературни€ театър в Theatre de Complicite на —аймън ћакбърни и работата на јлен ѕлател. „ѕлател....” ”смихва се и затвар€ очи.

—ами€т той танцува само в качеството си на актьор. Ќо е музикант напълно в реално време. ”дарни инструменти, пиано, пеене. ¬ “али€ “еатер през 1998 —тефан ћосков направи Blue in Blue. ƒжордж √ершуин сешън, представлението гостува в концертна верси€ и в —офи€. «аедно с ћа€ Ќовоселска —амуел ‘инци води вечерта, пее, танцува и показва вокално майсторство. «алата полуд€ва. —инът на »цко. «везда от √ермани€.

—амуел ‘инци се различава от повечето свои германски колеги по несломимото доверие в собственото т€ло като инструмент. –азбира се, има и други виртуози и джазмени на сцената. ¬олфрам  охе е идеални€т партньор за ‘инци в много постановки, защото и той е безусловен познавач на играта в реално време. Ќо  ох разказва своите истории най-вече през езика. ћимиката и жестовете са доставчици. ƒруго€че е при ‘инци - в сериозна ситуаци€ на сцената той винаги може да се справи и без глас.  оето е съблазнително и смайващо, но създава подозрение, че е сантиментален и веро€тно еднопланов в сво€та привидна самоидентификаци€. What you see is what you get. ѕредположено накратко: за немски€ театър в неговата протестантска традици€  досега ‘инци не беше достатъчно вглъбен, достатъчно cool.”

сп. „Ћик”, бр. 9, 2006.


—поделете:
ѕќ—Ћ≈ƒЌ» ћј“≈–»јЋ» «ј ј–“»—“ј  
 
»збери Aртисти  
¬сички артисти (ј-я)   ¬сички артисти (ј-я)
ј   Ѕ   ¬      ƒ         «   »          Ћ   ћ   Ќ   ќ   ѕ                     ÷      Ў   ў      ё   я
¬сички артисти (ј-Z)
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z
јртисти с най-висок рейтинг  
јприл
1. ѕатриша  ларксън
–ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг
50/100
2. —ън-а ён
–ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг
48/100
3.  ристофър ”окън
–ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг
46/100
4. —тивън Ѕрил
–ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг
43/100
5. ƒжош Ѕролин
–ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг
43/100
6. –ебека ’ол
–ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг
40/100
7. ≈йдриън Ѕроуди
–ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг
38/100
8. ƒейв Ѕатиста
–ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг
38/100
9. Ќатали ≈манюел
–ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг
35/100
10. –ебека ‘ъргюсън
–ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг –ейтинг
34/100
ѕоследно добавени артисти  
 
Cinefish.bg Cinefish.bg