Красивата, но затворена в себе си Фауста (Солиер) е на смъртния одър на майка си. Фауста страда от болестта, която местните наричат „изплашена гърда” (това е и буквалният превод на оригиналното заглавие на филма) – тя е наследила терзанията на майка си. Парализирана от страх, младата жена е втъкнала картоф във вагината си, за да се защити от съдбата на майка си.
Единственият намек за миналото на майката на Фауста е в страховитата песен, която тя пее току преди да умре. Но музиката предоставя на Фауста възможност за бягство и помирение – тя си намира работа като прислужничка при избухливата пианистка Аида (Санчес), която харесва непресторените песни на момичето.
С втория си филм – Млякото на скръбта, перуанката Клаудия Льоса затвърждава репутацията си на една от най-интересните режисьорки на Северна и Южна Америка. Чрез историята на Фауста филмът разказва ненатрапчиво, но убедително за военновременните травми на много перуански жени (за които се твърди, че са ги прехвърлили и на дъщерите си чрез кърмата си).
Награди и номинации Берлин МФФ ’09 – „Злaтна мечка” и наградата на ФИПРЕССИ; Фестивал на новото кино Монреал ’09 – най-добра актриса (Магали Солиер), награда на квебекската критика за най-добър филм; Латиноамерикански ФФ Лима ’09 – най-добра актриса (Магали Солиер), най-добър перуански филм, наградата CONACINE (Клаудия Льоса); Мексикански ФФ Гуадалахара ’09 – най-добра актриса (Магали Солиер), най-добър филм