Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Алиса в страната на чудесата

Екипът - Алиса в страната на чудесата / информация за филма

Alice in Wonderland 3D 2010
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

Екипът

02.3.2010  |   синефиш.бг

ТИМ БЪРТЪН (режисьор) започва кариерата си като илюстратор и концептуален дизайнер за „Уолт Дисни” през 1979 г. с работа по анимационните филми „Лисицата и хрътката” и „Черният казан”.
Миналата година беше напрегната за Бъртън. Освен че режисираше „Алиса в Страната на чудесата” и продуцираше анимационния филм „Девет”, той издаде „Изкуството на Тим Бъртън”, книга от 430 страници, съдържаща над четирийсет години от личните и професионалните му занимания с изкуство. През ноември Музеят на модерното изкуство представи подробна изложба на творбите му. Тя ще обиколи Мелбърн, Австралия и Торонто, Канада, по-късно тази година.
През 2007 г. Бъртън режисира адаптация на изпълнения с кръвопролития, спечелил награда „Тони” мюзикъл на Стивън Зондхайм „Суини Тод: Бръснарят демон от Флийт Стрийт” с участието на Джони Деп и Хелена Бонам Картър, донесъл му „Златен глобус” за най-добра арт режисура, както и номинации за дизайн на костюмите и актьор (Деп).
Преди това, Бъртън режисира адаптация на класическата детска книжка на Роалд Дал „Чарли и шоколадовата фабрика” с участието на Деп и Фреди Хаймор, която пожъна впечатляващ успех сред критиците и в кино салоните и продължава да забавлява зрителите навсякъде. Същата година Бъртън режисира и продуцира тъмния, романтичен анимационен филм „Булката труп”, озвучен от Деп и Бонам Картър.
Предишният филм на Бъртън е „Голяма риба”, стопляща сърцето история за отношенията между баща и син. Филмът с участието на Юън Макгергър, Албърт Фини, Джесика Ланг и Били Крудъп бе обявен за най-личната и емоционална творба на Бъртън до сега и спечели овациите както на критиците, така и на зрителите. Преди „Голяма риба” Бъртън режисира „Планетата на маймуните”, проект, който го събира с продуцента Ричард Д. Занук, бившата глава на студио „Туентиът Сенчъри Фокс”, дал зелена светлина на оригиналния филм през 1968 г. „Планетата на маймуните” на Бъртън е с участието на Марк Уолбърг, Тим Рот, Хелена Бонам Картър, Майкъл Кларк Дънкан и Крис Кристоферсън и става истински хит през лятото на 2001 г.
Бъртън започва да рисува от ранна възраст, посещава института „Кол Артс” чрез стипендия от „Дисни” и скоро се присъединява към екипа на студиото като аниматор. Прави режисьорския си дебют за „Дисни” с късометражната анимация „Винсънт”, в която историята се разказва от Винсънт Прайс. Филмът пробива сред критиците и печели награди по фестивалите. Следващият вътрешен проект на Бъртън е игралният късометражен филм „Франкенуини”, изобретателна и свежа вариация на легендата за Франкенщайн.
През 1985 г. първият му пълнометражен филм „Голямото приключение на Пий-Уий” е истински хит; режисьорът е хвален за оригиналната си визия. Следва филмът „Бийтилджус”, комедия със свръхестествени елементи с участието на Майкъл Кийтън, Джина Дейвис, Алек Болдуин и Уинона Райдър, която също се радва на благоволението на критиците и на финансов успех.
През 1989 г. Бъртън режисира блокбъстъра „Батман” с участието на Джак Никълсън, Майкъл Кийтън и Ким Бейсинджър. След успеха на „Батман”, Националната академия на собствениците на театри (НАТО) удостоява Бъртън с наградата Режисьор на годината. Филмът печели и награда „Оскар” за Най-добра арт режисура.
„Едуард Ножиците” с участието на Деп, Уинона Райдър и Даян Уест е един от големите хитове на празничния сезон през 1990 г., спечелил признание за оригиналната идея и острата приказна чувствителност. През 1992 г. Бъртън отново изследва мрачния подземен свят на Готъм Сити в „Батман се завръща”, филмът с най-големи печалби през тази година и с участието на Мишел Пфайфър като Жената котка и Дани де Вито като Пингвина.
През 1994 г. Бъртън продуцира и режисира „Ед Уд” с Джони Деп в главната роля. Филмът грабва два „Оскара” за най-добър поддържащ актьор (Мартин Ландау) и най-добър грим.
Бъртън създава и продуцира анимационния филм „Кошмарът преди Коледа”, оригинална празнична история, която се превръща в коледна класика. Той продуцира и „Cabin Boy” през 1993 г. и летния хит от 1995 г. „Батман завинаги”, както и излезлият през 1996 г. „Джеймс и гигантската праскова”, отново базиран на детския роман на Роалд Дал.
Бъртън продуцира и режисира „Марсиански атаки”, научно-фантастична комедия, базирана на оригиналните картички от дъвките „Топс”, в която участва цяло съзвездие от актьори, сред които Джак Никълсън, Глен Клоуз, Дани де Вито, Пиърс Броснан и Анет Бенинг.
През 1999 г. Бъртън режисира „Слийпи Холоу”, вдъхновено от класическия разказ на Уошингтън Ървинг и с участието на Джони Деп, Кристина Ричи, Миранда Ричардсън и Майкъл Гембън. Филмът е номиниран за три награди „Оскар”, включително за най-добър дизайн на костюмите и най-добра кинематография; той печели наградата за най-добра арт режисура.

РИЧАРД Д. ЗАНУК (продуцент) е носител на награда „Оскар” за продуцентска работа, както и един от най-прогресивните и уважавани дейци в киноиндустрията.
С превъзходната си работа като независим продуцент и опита си като бивш ръководител на студио, Занук е спечелил множество награди и признания за постиженията си през над четирийсетгодишната си филмова кариера. Сред тях е Мемориалната награда „Ървинг Дж. Толберг”, връчена на него и дългогодишния му помощник Дейвид Браун през 1991 г., която отличава Занук като „новаторски продуцент, чиято работа отразява постоянно високо качество в продукцията на филми”. Безпрецедентна чест и връх в личните му постижения, тази награда „Толбърг” прави Занук единствения продуцент второ поколение, който я е получил – също като баща си Дарил Ф. Занук.
Само година по-рано Занук и Лили Фини Занук отнасят у дома „Оскар” като продуценти на спечелилата наградата за Най-добър филм на 1989 г. творба „Да караш мис Дейзи”, за която той получава и награда „Златен глобус”, награда на National Board of Review и почести като продуцент на годината от Гилдията на продуцентите в Америка. Наградата му за „Да караш мис Дейзи” поставя друг прецедент – Ричард и Дарил са единствените баща и син в историята, които са спечелили „Оскари” за най-добър филм.
Като глава на собствената си продуцентска къща, “Занук Къмпани”, в която му партнира жена му Лили, Занук продължава с успешната си кариера, стъпила на твърди основи.
След дипломирането си от университета Станфорд и военна служба като армейски лейтенант, Занук се присъединява към баща си като помощник-сценарист и продуцент в двата филма на „Туентиът Сенчъри Фокс” „Остров на слънцето” и „И изгрява слънце”. На 24 той прави първия си дебют като пълноправен продуцент с пълнометражния филм „Принуда”, който в последствие печели награда за Най-добър филм на фестивала в Кан за съвместната работа на звездите си Орсън Уелс, Дийн Стокуел и Брадърд Дилман. Следват„Светилище”, базиран на романа на Уилям Фокнър, и „The Chapman Report”, режисиран от Джордж Кюкор.
На 27 Занук е обявен за президент, отговорен за продукцията на „Туентиът Сенчъри Фокс” и става най-младият за времето си глава на корпорация в хрониките на Холивуд. По време на осемте му години начело студиото си възвръща блясъка от върховите си години и получава безпрецедентни 159 номинации за „Оскар”. Три от филмите, „Звукът на музиката”, „Патън” и „Френската връзка” успяват да се преборят за наградите за най-добър филм. Сред другите му успехи във „Фокс” са поредицата „Планетата на маймуните”, Бъч Касиди и Сънданс Кид” и „Военно-полева болница”.
След това Занук напуска „Фокс”, за да стане изпълнителен вицепрезидент на „Уорнър Брос”, където заедно с бъдещия си партньор Дейвид Браун ръководят продукцията на касови хитове като „Екзорсист” и „Пламтящи седла”.
С основаването на „Занук-Браун Ко” през 1971 г. се ражда една от най-забележителните и успешни независими продуцентски къщи в историята на киното. През следващото десетилетие и половина, „Занук-Браун” продуцира хитове сред критиката и зрителите като „Челюсти”, носител на три награди „Оскар” и номиниран за Най-добър филм; „Челюсти 2”; „Шугърланд Експрес”, спечелил наградата за най-добър сценарий на филмовия фестивал в Кан и първи опит на Стивън Спилбърг като режисьор на пълнометражни филми; „Ужилването”, носител на седем „Оскара”, включително за най-добър филм; и „Присъдата” , номиниран за шест награди на Академията. Съвместно с Лили Фини Занук, „Занук-Браун” продуцират и спечелилият два „Оскара” „Какавида” и продължението му „Какавида 2: Завръщането”.
Занук Къмпани, основана през 1988 г., пожънва невероятен успех с дебютната си продукция „Да караш мис Дейзи”. Номиниран за дете награди „Оскар” и спечелил четири, включително за най-добър филм, филмът-адаптация на спечелилата „Пулицър” пиеса събира печалби над 100 милиона долара само в Щатите; с разходите си от 5 милиона сега той се нарежда сред най-печелившите продукции в историята на „Уорнър Брос”.
Занук следва огромния успех на „Да караш мис Дейзи” с признатия от критиците „Треска” с участието на Дженифър Джейсън Лий и Джейсън Патрик, базиран на бестселъра на Ким Узенкрафт. Филмът белязва и режисьорския дебют на Лили Фини Занук.
Други продукции с нейно участие са „Богати на любов”, който отново събира изобретателния екип продуценти с режисьора и сценариста на „Да караш мис Дейзи” Брус Бересфорд и Алфред Ури,; „Дивия Бил” – основания на факти поглед на Уолтър Хил към легендарния трапер „Дивия” Бил Хикок; и „Мълхоланд Фолс”, драма за екип елитни служители от полицията в Лос Анджелис през петдесетте, с участието на звезди като Ник Нолти, Мелани Грифит и Джон Малкович.
„Смъртоносно влияние”, продукцията на Занук за „Дриймуъркс” и „Парамаунт” спечелва 350 милиона на световния пазар, докато „Правилата на обвързването”, който Занук продуцира заедно със Скот Рудин и в който участват Томи Лий Джоунс, Самюъл Джаксън, Гай Пиърс и Бен Кингсли, също жъне невероятни успехи.
През 1999 г. “Занук Къмпани” обединява усилия с носителя на „Оскар” Клинт Истууд, за да създадат „Истинско престъпление”, напрегнат трилър, базиран на бестселъра на Андрю Клаван, в който Истууд участва, а също и режисира за „Уорнър Брос”.
През март 2000 г. Ричард и Лили Занук продуцират 72-рата церемония по раздаване на наградите „Оскар”, с което си спечелват номинации за шест награди „Еми”  и постигат най-високите телевизионни рейтинги за последните шест години.
През 2001 г., по време на работата по „Планетата на маймуните”, Занук за първи път среща Тим Бъртън и между продуцента и режисьора се заражда партньорство, продължило и до днес. „Планетата на маймуните” е пусната от „Туентуът Сентчъри Фокс” през юли 2001 г. и става един от най-печелившите филми на годината както в Щатите, така и на международните пазари.
Други проекти на „Занук Къмпани” са спечелилият одобрението на критиците филм на „Дриймуъркс” „Път към отмъщение”, режисиран от Сам Мендес и с участието на Том Ханкс, Пол Нюман и Джуд Лоу; „Царството на огъня” на Роб Бауман с Крисчън Бейл и Матю Макконъхи; претъпкания със звезди „Голяма риба” на Тим Бъртън, с участието на Юън Макгрегър, Албърт Фини, Били Крудъп, Джесика Ланг и Алисън Ломан; и „Навитакът” на Пейтърн Рийд с участието на Джим Кери.
През 2005 г. третият съвместен проект на Занук и Бъртън, разпространяваният от „Уорнър Брос” „Чарли и шоколадовата фабрика” по класическия роман на Роалд Дал и с участието на Джони Деп спечелва повече от 600 милиона долара с световен мащаб.
През 2007 г. Занук продуцира адаптацията на Бъртън по ужасяващия мюзикъл на Стивън Зондхайм „Суини Тод: Бръснарят демон от Флийт Стрийт” с участието на Джони Деп и Хелена Бонам Картър, който печели „Оскар” за най-добра арт режисура, както и номинации за най-добър дизайн на костюмите и най-добър актьор (Деп). Филмът отнася „Златен глобус” за най-добър филм от категориите комедия или мюзикъл.
Последният проект на Занук е „Сблъсъкът на титаните” на Луи Летерие с участието на сам Уортингтън, Лиъм Нийсън и Джема Артъртън; разпространител – „Уорнър Брос”.

Докато работи като помощник-продуцент към CBS, ЛИНДА УЛВЪРТЪН (Сценарист) написва два романа за подрастващи: “Star Wind” и „Running Before the Wind”. След като книгите й се публикуват от „Хотън Мифлин”, тя зарязва продуцентството и се залавя изцяло с писане. Започва от писането на сценарии за анимационни телевизионни филмчета.
Когато един от романите на Улвъртън привлича вниманието на служител в „Дисни” я наемат да напише сценария за анимационния филм „Красавицата и Звяра”. При излизането си по кината през 1991 г. филмът печели „Златен глобус” за най-добра комедия/ мюзикъл и става първия анимационен филм, номиниран за „Оскар” за най-добър филм.
След това наемат Улвъртън да напише сценария за „Цар Лъв” (в екип). А после и да пренапише този за „Невероятното пътуване към дома (също в екип), както и да работи по анимационния филм „Мулан”.
Тя продължава с адаптацията на сценария на „Красавицата и Звяра” за театралната сцена и печели номинация за „Тони” за най-добър сценарий за мюзикъл през 1994 г. Уълвъртън получава и награда „Лорънс Оливие” за „Красавицата и Звяра” за най-добър нов мюзикъл в Обединеното кралство. „Красавицата и Звяра” се играе между 1994 и 2007 г. и става шестото най-дълго играно представление в историята на Бродуей. Улвъртън участва и при писането на сценария за мюзикъла на Елтън Джон и Тим Райс „АИДА”, който се играе пет години в театър „Палас”.
През 2009 г. Гилдията на сценаристите на анимационни филми удостои Улвъртън с почетната награда за цялостно творчество на своята 11-а церемония, като отчете върховите й постижения в развитието на кино  и телевизионните сценарии на анимационни филми.
КОЛИЙН АТУД (Дизайнер на костюмите) печели първия си „Оскар” за работата си по филма на Роб Маршал „Чикаго”, след като вече е номинирана за „Слийпи Холоу” на Тим Бъртън, „Възлюбена” на Джонатан Дем и „Малка жена”. През 2005 г. тя отнася втората си статуетка за „Мемоарите на една гейша”, а също и награда БАФТА. През 2004 г. е номинирана за „Оскар” за работата си по „Лемъни Сникет: Поредица от злополучия”.
Атуд често си сътрудничи с Бъртън – екипната им работа започва с „Едуард Ножиците” и продължава с :Ед Уд”, „Слийпи Холоу”, „Марсиански атаки”, „Планетата на маймуните” и „Голяма риба”. Атуд печели БАФТА за постиженията си в „Слийпи Холоу”. Тя редовно си сътрудничи и с режисьора Джонатан Дем, като се започне с „Омъжена за мафията” и се стигне до донеслия му „Оскар” „Мълчанието на агнетата” и спечелилия множество награди „Филаделфия”.
Атуд започва кариерата си през 1982 г. като асистент-гардеробиер към романтичната комедия „Малко секс” и става дизайнер само две години по-късно в режисираната от Майкъл Аптед драма „Първороден”. През 1986 г. работата й като дизайнер в „преследвачът” на Майкъл Ман е забелязана и последвана от филми като „Омъжена за мафията” и „Критично състояние” на Аптед.
Сред останалите заглавия на Атуд са „Мисията невъзможна 3”, „Мексиканеца”, „Гатака”, „Бъди”, “That thing You Do”, „Уайът Ърп”, „Маслото на Лоренцо” и „Джо срещу вулкана”.
Последният проект на Атуд е отново в сътрудничество с Роб Маршал като дизайнер на костюмите на „Девет” с участието на Даниел Дей Луис и Никол Кидман


 
 
[+] Cinefish.bg
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
70/100
 
Cinefish.bg
[+] Stand.bg
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
70/100
 
Stand.bg
[+] в-к 168 часа
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
90/100
 
Велин Манов
[+] Vodafone Live!
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
80/100
 
Даниел Симеонов
[+] Хоризонт - БНР
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
90/100
 
Жени Монева
[+] сп. Бела
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
60/100
 
Ивайло Петков
[+] Деян Статулов
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
50/100
 
Нова телевизия
[+] dnes.bg
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
100/100
 
Петя Славова
Среден резултат: 76/100

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg