Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Алиса в страната на чудесата

Идеалният образ - Алиса в страната на чудесата / информация за филма

Alice in Wonderland 3D 2010
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

Идеалният образ

02.3.2010  |   синефиш.бг

Изкуството зад външния вид на героите

КОСТЮМИ

„Всеки филм има своите предизвикателства”, казва дизайнерката на костюмите Колийн Атуд, двукратна носителка на „Оскар”, „и в този са двата свята – светът, в който попада Алиса, и така нареченият реален свят, високо горе – и това да откриеш по какво си приличат и по какво се различават. Когато погледнеш книгите, там няма много дрехи. Шапката на Шапкаря прилича на първите илюстрации, но останалите костюми са напълно нови.”
Атуд за първи път работи с Бъртън в „Едуард Ножиците”, а после прави костюмите и за „Ед Уд”, „Марсиански атаки”, „Слийпи Холоу”, „Планетата на маймуните”, „Голяма риба” и „Суини Тод: Бръснарят демон от Флийт Стрийт”.
„В реалния свят подходихме по-традиционно към Алиса, имам предвид, облякохме я в класическата синя рокля”, обяснява дизайнерката на костюмите. „Опитахме и с други цветове, но се върнахме към синьото, защото то ни се струваше най-подходящо, а и наистина много отиваше на Миа. Това беше нейният цвят. После, с развитието на сюжета, Алиса получава дрехи, направени от различни материали в света, в който се намира. Тя се смалява и пораства, загубва първоначалната си рокля и се оказва по долни дрехи, които се смаляват и растат заедно с нея.”
„В началото съм облечена в класическата синя рокля, разбира се, за градинското празненство”, казва Миа Вашиковска, която играе Алиса във филма. „Когато се смалявам за пръв път, си увивам една долна дреха около кръста. А после, на чаеното парти, когато се смалявам отново, Шапкарят ми прави от нея петнайсетсантиметрова рокля. Когато пораствам в царския дворец, Червената кралица ми прави рокля от завеса, която е огромна, екстравагантна и бухнала. Не само съм висока два метра и половина, но и роклята ми е разперена почти толкова широко. Много е забавно”.
Многобройните промени в ръста са голямо предизвикателство за Атуд, най-вече защото Бъртън иска да заснеме всичко по възможно най-реалистичния начин. „Наистина трябваше да помислим как да съчетаем всичко това”, казва тя, „да използваме различни размери платове, за да се съобразим със смаляването и порастването на Алиса. Ако е малка, райетата трябва да са по-едри. Ако е голяма, трябва да са по-ситни.”
При създаването на костюма на Шапкаря, Атуд започва, както би могло да се очаква, от шапката. „Шапката се базира на истинска шапка от онова време. Просто е преувеличена и разтеглена. В Италия попаднах на кожа, която е отрязана с лазер в странна форма и изглежда, все едно е изгорена случайно, и си казах „О, ето от това може да направим шапката”, и после накарах да ми я направи една шапкарка в Лондон, която наистина е много добра.”
Атуд се запознава с Деп по време на снимките на „Едуард Ножиците”. Двамата многократно са работили заедно. „Като дизайнер на костюмите, работата с Джони е необикновена”, споделя тя. „Първо, той е много щедър артист и винаги дава много от себе си. Има невероятно усещане за игра. Знае как да носи дрехите си по неповторим начин.”
„Дрехите са обвивката на героя, една първа, основна крачка, която разкрива начина, по който той се държи и се движи”, обяснява Деп. „Колийн винаги е била невероятна в това отношение. Тя мисли като героя и открива втората му кожа.”
Двамата с Деп заедно обмислят външния вид на Шапкаря. „Започнахме да надграждаме над представата за героя”, отбелязва Атуд. „Всеки път, когато се събирахме с Джони, той стигаше все по-далеч. Не спирахме да развиваме образа. Искахме всички пособия на занаята му да личат, да не са просто на някой рафт, а част от костюма му. Затова си носи напръстниците и пръстена – игленик. Всички тези неща ни помогнаха да направим Шапкаря неземен, магически, но и в известен смисъл реален.”
Една от първите иде на Деп е дрехите на Шапкаря да променят цвета си в зависимост от настроението му. „Когато й споменах за дрехите, отразяващи настроението, тя се побърка по идеята”, спомня си той. „Веднага започна да измисля какви ли не готини джунджурии, като папионката, в която има някакъв скрит механизъм.”
За тоалета на Червената кралица, Атуд основава дизайна си на сърцата, нарисувани на картите купа. „Костюмът има много елементи и сърца, които да му придадат тежест, и златисто в центъра на сърцата”, разкрива тя. „Исках да бъде игрив и леко кичозен, защото Червената кралица всъщност няма много добър вкус. Така че материята не е най-подходящата. Роклята е кичозна и целта е да се набива на очи. Обувките й са от златиста лачена кожа, покрита с дантели. Сложихме и сърце на подметката, така че, когато си вдига краката, се вижда и това. Но и те не са много стилни, като евтина имитация на Лоботен.”
За сметка на това, роклята на Бялата кралица е много по-стилна. „Бялата кралица е „Бевърли Хилс” – версията на Червената кралица”, казва Атуд. „Всъщност тя е малко по-напрегната, с тънко чувство за хумор, малко като Добрата вълшебница от „Магьосникът от Оз”. Но си личи, че са сестри, има нещо в силуетите им, във формата на дрехите им, в излъчването им, което ги обвързва една с друга. Нейната рокля е съставена от много пластове плат, със снежинки и метални топченца, които й придават блясък, но някак нарушен блясък. Добавили сме й и много бижута, за да придобие пищност.”
„Внушителна е, и е най-ефирната рокля, която съм носила през живота си” споделя Ан Хатауей, която играе Бялата кралица. „Направо я обожавам. Прекрасна е. Ако някога си  мечтала да бъдеш приказна принцеса, такава рокля би носила. Харесва ми идеята, че това е идеализираната, приказната кралица, но говорим за филм на Тим Бъртън, така че е намесена и тъмната страна.”
Докато дрехите на Шапкаря само са променени след края на снимките, за да отразяват внезапните промени в настроенията му, целият гардероб на герои като Белия заек и Мартенския заек е създаден дигитално. „Някои от костюмите съм правила аз, при други съм си сътрудничила с аниматорите, предлагах различни платове и материи, най-вече за да придам определено излъчване, да направя всички костюми част от този свят”, обяснява Атуд. „Когато работя по костюмите във филм на Тим Бъртън, винаги имам усещането, че ми е дадена свободата да покажа изкуството си.”

ГРИМ

Вали О’Райли е начело на гримьорите във филма. О’Райли, работила по филми като „Лемъни Сникет: Поредица от злополучия”, „Любов от втори поглед” и „Марсиански атаки” на Бъртън казва, че при този филм се иска въображение, изобретателност и търпение. „В този филм използвахме метода на изключването, докато постигнем подходящата визия”, обяснява О’Райли. „При всички има много детайли. На Тим това му хареса, той си пада по цветовете. Обича визуалните ефекти.”
Подробностите включват белег на лицето на Стейн, моделиран по стар филм на Кърк Дъглас; често обсъжданите вежди на Червената кралица; бледата кожа на Алиса и белезите, останали на ръката й след нападението на Бандерснача. „Трябваше да ги правя на същото място всеки ден”, разказва О’Райли. Направих си шаблон, който разполагах според бенките по ръката на Миа.”
Пати Йорк се заема с грима на Джони Деп. „Идеята за грима на Лудия Шапкар си беше изцяло на Джони”, казва Йорк. „След почти двайсет години работа по грима на Джони за седемнайсет филма и какви ли не други проекти научих, че за него има голямо значение как изглежда. Този път всичко започна от рисунка с водни бои, на която Джони беше изобразил Шапкаря. После трябваше само да изградим този образ с помощта на грима.”
О’Райли работи с актьорите един по един преди началото на снимките, за да създаде образите им, и предлага на режисьора няколко възможни варианта. „Обичам да си сътруднича с актьорите”, казва О’Райли. „Винаги съм го правила. Казвам им, „Да го направим по твоя начин и да снимаме резултата, а после да го направим по моя, за да видим как ще стане по-добре”.Мисля, че успешния грим се постига чрез съвемстна работа с актьорите, защото чрез тях героите оживяват”.

МОДА В РЕАЛНИЯ СВЯТ

„Алиса в Страната на чудесата” вдъхновява множество модни решения в реалния свят, като се започне от пролетно-лятната колекция 2010 на Донатела Версаче и се стигне до аксесоари от Стела Макартни, бижута от световноизвестния дизайнер Том Бинс, и уникални рокли от Кристофър Кейн, Алекзандър Маккуин, Мартин Марджела и Ан Демюлеместер, които ще се появят на витрината на парижкия бутик „Принтем” на време за премиерата. Водещата модна дизайнерка Сю Уонг наскоро обяви своята колекция висша мода за пролетта на 2010 г.
Прочутите производители на кристални бижута „Сваровски” пуснаха на пазара собствена ексклузивна колекция от бижута, OPI създадоха четири нюанса лак за нокти в ограничени количества, вдъхновени от филма, а Urban Decay изработиха сложна гама от сенки за очи, също в ограничени количества.

А СЕГА ЧУЙТЕ ТОВА

Филмът ражда два компактдиска
ALMOST ALICE/„ПОЧТИ АЛИСА”
„Почти Алиса” е компилация от шестнайсет парчета, сред които песента „Алиса”, която тече по време на финалните надписи на филма, написана и изпълнявана от Аврил Лавин и продуцирана от Бъч Уокър. Песента,  прозвучала по радиостанциите на 1 февруари 2010 г., е придружена от музикален клип и е единствената песен от албума, която се чува във филма. Изпълнители като All American Rejects, 3OH!3, Франц Фердинанд и Шайндаун също са включени в албума – повечето песни вътре са оригинални, създадени специално за случая. ‘Very Good Advice’, в изпълнение на Робърт Смит, е кавър версия на песен от анимационния филм на „Дисни” от 1951 г. „Алиса в Страната на чудесата”.
Браян Малоуф, изпълнителен продуцент на „Почти Алиса” споделя, че събирането на изпълнителите за албума е било фасулска работа. „Името Тим Бъртън, придружено от Джони Деп и „Алиса в Страната на чудесата” поражда не малко интерес. Не беше много трудно да ги убедя.”
Според Малоуф, на изпълнителите е дадена свобода да използват елементи от филма и книгите на Луис Карол, за да създадат индивидуалните си интрепретации. „Всички знаеха историята”, казва Малоуф. „Чрез филма на Тим Бъртън, а сега и музиката, тази история ще продължи да живее и в бъдеще.”

Списък с песни, включени в „Почти Алиса”
1.Alice – Avril Lavigne
2.The Poison – The All-American Rejects
3.The Technicolor Phase – Owl City
4.Her Name Is Alice – Shinedown
5.Painting Flowers – All Time Low
6.Where's My Angel – Metro Station
7.Strange – Tokio Hotel and Kerli
8. Follow Me Down – 3OH!3 featuring Neon Hitch
9.Very Good Advice – Robert Smith
10.In Transit – Mark Hoppus with Pete Wentz
11.Welcome to Mystery – Plain White T’s
12.Tea Party Performed –Kerli
13.The Lobster Quadrille – Franz Ferdinand
14.Always Running Out of Time – Motion City Soundtrack
15.Fell Down a Hole Performed – Wolfmother
16.White Rabbit – Grace Potter and the Nocturnals
Веригата Hot Topic ще пусне на пазара ексклузивна версия на албума, която ще включва три бонус парчета – „Topsy Turvy” на Family Force 5,  “Sea What We Seas” на Never Shout Never и “Extreme” на Valora. Албумът ще излезе на 2 март 2010 г.


 
 
[+] Cinefish.bg
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
70/100
 
Cinefish.bg
[+] Stand.bg
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
70/100
 
Stand.bg
[+] в-к 168 часа
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
90/100
 
Велин Манов
[+] Vodafone Live!
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
80/100
 
Даниел Симеонов
[+] Хоризонт - БНР
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
90/100
 
Жени Монева
[+] сп. Бела
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
60/100
 
Ивайло Петков
[+] Деян Статулов
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
50/100
 
Нова телевизия
[+] dnes.bg
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
100/100
 
Петя Славова
Среден резултат: 76/100

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg