Дейвид Еделщайн – New York Magazine "Трева" е отчасти шутовска нарко комедия, отчасти шокираща кървава баня. Филмът изобилства от стилове и жанрове, но сборът им тук довежда до нещо по-голямо. Нилсън хвърля нашата непримиримо двойнствена натура в стихията на фарса – в този случай фарс, поставен в един жесток, може би безбожен свят – поне със сигурност това е свят без майка и без баща. Бащата на двамата братя се хвърля със самоубийствен плам във Виетнамската война и умира млад. Майка им (Сюзън Сарандън) се поддава на шейсетарските удоволствия и пуши трева заедно с децата си. Единият син се пристрастява, но поне има талант да отглежда трева. Другият подтиска част от същинската си природа, но поне има талант да открива древни текстове и да обяснява защо това е добро занимание. Нито един не е цялостен (пълноценен), но като комедийни характери имат 100-процентно присъствие. Стоят като глупаци."
Лиза Шварцбаум – Entertainment Weekly "Не е нужно усилено да се вглеждаш, за да забележиш влиянието на Джоел и Итън Коен както върху съдържанието на филма, така и върху затънтено-провинциалния визуален стил (братята са първите, на които е изразена благодарност във финалните надписи). Но Нилсън, който неслучайно е еврейн, израсъл в Оклахома, и учил класическа култура и литература в университета Браун, притежава щедра човещина и благородство. Сцените между учения брат (Нортън се справя прекрасно жонглирайки с двете роли) и Кери Ръсел като учител-поет от Оклахома са приятно романтични."
Роджър Еберт – Chicago Sun Times "Трева" на Тим Блейк Нилсън е един вид мил, откачен шедьовър. Филмът поема успешно всякакви рискове, включително двойнствения образ на Едуард Нортън, който играе братя-близнаци. Това е без съмнение най-интелигентният, философски и поетичен филм, който мога да си представя, включващ пет убийства в нарко-дилъската общност на Оклахома, а също и Джон Прей, който пее "Незаконна усмивка”. Ще изоставя синопсиса и ще се занимавам с удоволствията от филма. На първо място двойната роля на Нортън, който е безпогрешен както като елитен интелектуалец, така и като стара провинциална муцуна. Като излъчване, маниери и говор, той е двама различни човека, единият от които си е създал нов образ и се е откъснал от корените си, а другият отглежда най-добрата марихуана в околността. Харесвам начина, по който филмът прави и двама близнаци блестящи образи; Брейди е измислил и построил хидрофонична ферма, в която произвежда вече седмо поколение супер качествена марихуана. Той е и своеобразен философ. В диалога, написан от Нилсън, няма снизхождение. Той е роден в Тълса и отхвърля широко разпространеното мнение, че селяндурският говор на един човек е мярка за умствените му способности. Брейди звучи като полуграмотен дървунгел, но е много умен.
|