Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Зайчето Питър

СНИМКИ НА ЖИВО - Зайчето Питър / информация за филма

Peter Rabbit 2018
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

СНИМКИ НА ЖИВО

19.3.2018  |   синефиш.бг
Студиата, в които е заснет филма, се намират в Лондон, Езерния район и Сидни, Австралия. Австралийската част от снимките е планирана за началните месеци от годината, по време на летния сезон там. Сидни предлага особено красива, изпълнена със зеленина локация – Сентениал Парк, едно от най-старите засадени пространства в Австралия от английски градинари с английски дървета – идеалното място, където са се заснемат сцените в имението на Магрегър и къщата на Бей.
„Изградихме свят, който се надяваме да изглежда точно както е в книгите на Беатрикс Потър, - казва Глук. – Обърнахме внимание на всяка малка подробност, как би изглеждало мястото в реалния свят.

Роджър Форд, който е работил по изграждането на визуалните светове във филмите Бейб, Нарния и Питър Пан, тук е художник на продукцията. Първата му основна задача е проектирането и изграждането на имението и къщата.

„Няколко души отидохме на изследователско пътуване в Езерния район, - разказва Форд. – Изградихме основната къща с типичните строителни техники за региона, наподобяващи описаните от Беатрикс Потър къщи с бяла мазилка и покрити с плочи покриви“.

На снимачната площадка и двете сградите са направени от дърво и шперплат и бяха покрити с пяна, а каменна облицовка е имитация от гипс. Но за къщата на Беа, Глук и Форд решават да построят сградата с пълен интериор, което е необичайно за игрален филм. Макар че обикновено е най-ефективно да се изградят само вътрешните пространства и там да се заснемат интериорните сцени, уникалните изисквания на вилата на Беа предполагат друго.

„Голяма част от действието се развива в покритата със стъкло оранжерия на Беа, - отбелязва Форд, като обяснява, че всяка сцена в зимната градина трябва да има поглед през стъклото към имението на Макгрегър и зеленчуковата градина. – На мен ми се стори, е може да е проблематично, ако се опитаме да направим интериора на снимачната площадка, и да добавим стъклото отстрани. И ще е много по-лесно, ако пресъздадем цялата къща, така че камерата може да снима и оранжерия, и имението.“

От практична гледна точка, къщата трябва да е водоустойчива отвътре и отвън. По време на снимките температурата в нея може да достигне до 38 ͦ С под палещите лъчи на слънцето и в следващия миг да се изсипе пороен дъжд..

Мащабът на животинските персонажи определено се отразява на някои елементи от декорите, по които обикновено не би трябвало да има особени довършителни работи. „По принцип не се боядисва под осите на товарен камион, но в ЗАЙЧЕТО ПИТЪР™ всеки малък компонент до метър и двайсет от пода трябваше да бъде съвършен, защото героите и следователно камерата щеше да бъде фокусирана точно в това поле. Трябваше да разгледаме всичко в детайли.“

Форд открива художник, който би могъл да пресъздаде рисунките със зайчетата, имитиращи стила на Потър, но в по-голям размер. „Илюстрациите на Потър са в реалния размер на книгата, постихме музея в Езерния район, където се помещават някои от оригиналите и те са твърде малки, - казва той. – Трябваха ни скалирани към по-голям размер, така че можете да се видят добре. Постарахме се новите рисунки много да приличат на оригиналите на Беатрикс Потър“.

Другото ключово място, разбира се, е градината на Макгрегър. „Зеленчуковата градина е заешката „нирвана”, - разказва Глук. – В нея има абсолютно всичко, за което един заек може да мечтае. Веднъж вкусил нейните блага, не е възможно да устоиш на изкушението и да не пристъпиш границите й отново и отново.“ 
„Трябваше да представим градината от гледната точка на Питър - богата, избуяла, преливаща от изкушения, - добавя Налбандиан. – Питър не може да се стърпи за пореден път да не влезе сред лехите и за пореден път да попадне на неприятности.”
За продукцията градината е продукт на непрестанно сътрудничество между художествения екип на Роджър Форд и главният отговорник по зеленината във филма Джак Елиът, който поема отговорността за отглеждането на 22 различни зеленчукови и овощни сорта.

Преди да се засее в почвата всяко едно семе, създателите на филма се уверяват, че градината ще отговаря на всичките им изисквания. „Уил се фокусира върху размера на градината – дали ще е достатъчно голяма? – разказва Форд. - Начертахме площ от същите размери като пода на студиото. Искаше ни се да видим колко ще са високи нещата, от една страна заради изчислението на някои кадри, така и за влиянието на мащаба, заради което създадохме структури, които имитират височината на растенията. Тогава пък Питър Мензис, Мл. се притесни, че няма да има място да се заснемат сцените с преследвания. И увеличихме размерите й. В крайна сметка стигнахме до момента, в който всички си помислихме: „Така вече е идеално!“

Всяко засадено растение в градината трябва да бъде от вид, който расте в Езерния район, няма други изисквания. В сценария съществуват няколко специфични смешки, свързани с конкретен плод или зеленчук, останалите могат да растат на воля.

След това Елиът се фокусира върху задачата да създаде градина в статично състояние - действието във филма се развива в продължение на седмица или две, но снимките на филм продължават осем седмици. „Ние разпределихме зеленчуците, - разказва Елиът. – Всички бяха в саксии, за да можем лесно да ги подменяме. Използвахме течни торове, за да се опитаме да ги отгледаме навреме и да ги подготвим за снимките, затова внимателно наблюдавахме прогнозата за времето.“
За някои растенията Елиът трябва да намира временни решения. Осем доматени стъбла са натрупани да създадат един във филма. А закъснял добив на слънчогледи води до внедряване на изкуствени растения сред истинските, докато достигнат желания ръст.

 
 

Снимки

 

Сине Гранд Сине Гранд Cine Grand Bulgaria
Опасни шматки Опасни шматки Opasni shmatki
Заешка Академия Заешка Академия Rabbit Academy: Mission Eggpossible



 
Cinefish.bg Cinefish.bg