Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Спайдър-мен: В Спайди-вселената

За филма - Спайдър-мен: В Спайди-вселената / информация за филма

Spider-Man: Into the Spider-Verse 2018
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

За филма

06.12.2018  |   синефиш.бг
„Това, което ни привлече в Спайди-вселената, беше възможността да разкажем историята на Спайдър-мен по съвсем нов революционен начин, съобразен с изискванията на новото поколение. Филмът изследва характера на супергероя от съвсем нов ъгъл, като същеврененно добавя и по-значими универсални теми, като съзряването и откриването на цел в живота.“
-    Фил Лойд и Кристофър Милър

Спайдър-мен: В Спайди-вселената хвърля съвсем нов поглед към Спайдър-мен – любимия на всички супергерой, създаден от Стан Лий и Стив Дитко пред 1962 г. Със своя революционен подход филмът напълно се различава от досегашните интерпретации на познатата история.

Създатели на филма са известните със своя уникален стил Фил Лорд и Кристофър Милър, добили известност с изключително полулярните продукции Облачно с кюфтета и The Lego Филмът.

Лорд, който е съавтор на сценария заедно с режисьора Родни Ротман, казва, че първоначално е бил привлечен от силния характер на героя Майлс Моралес. „Наистина смятахме, че това e един уникален и свеж начин да се разкаже историята на Спайдър-мен.  Когато от Sony ни казаха: “Искаме да направим анимационен филм за Спайдър-мен“, първоначално отказахме (както правим с всички наши проекти), защото тази история е разказвана толкова много пъти. След това се замислихме как можем да подходим по различен начин и се роди идеята за Майлс. По това време, Майлс беше безспорно най-вълнуващия герой от вселената на Marvel. Някъде по същото време посетих ретроспективна изложба на Джеф Кунс в Ню Йорк. Независимо дали го харесвате или мразите, всички негови творби са вдъхновени от други творци. Това ни накара да се замислим за една пост-модерна версия на Спайдър-мен и се роди идеята за различен супергерой, който да отговаря на съвременните представи, разположен във вселена, населена с герои от всички комикси за Спайдър-мен. Възможността да изследваме различни истории и различни версии на героите ни даде безкраен избор от възможности.“

В тази оригинална нова история продуцентите обръщат внимание на основната тема в сагата за Спайдър-мен. „Една от основните причини да се заемем с този проект беше това, че Майлс е супергерой, какъвто не сме виждали досега.“ – разказва продуцентът Кристофър Милър. „Едно от най-интересните неща в образа на Спайди е това, че може да провокира всеки да си каже: „Хей, под тази маска може и да съм аз!.“ В основата си това е история за порастването, но разказана по един абсолютно нов и нетрадиционен начин. Искахме да поставим някой съвсем различен в образа на Спайдър-мен. Главният мотив на филма е, че всички ние притежаваме сили и всеки от нас трябва да поеме своите отговорности, независимо от това какъв е и къде е роден.“

Един от аспектите на филма, които правят най-силно впечатление, е неговия визуален стил, който надхвърля очакванията на публиката и отдава почит на творбите от Златната ера на комиксите. „Има моменти, когато кадърът се разделя на отделни части, точно така, както е в печатните комикси.“ – обяснява Милър. „Това позволява създаването на необичайни композиции, които в комбинация с новите звукови ефекти и стилизирана визия са разпръснати навсякъде във филма. Има сцени, в които се чувствате така, все едно сте попаднали между страниците на комикс. Въобще цялата хореография е създадена по начин, който се надяваме да промени анимацията в бъдеще.“

Лорд набляга на факта, че във филма са използвани компютърни анимационни похвати от най-ново поколение, които комбинирани с нарисувана на ръка анимация позволяват историята да се разгърне на много нива. „Всеки кадър е илюстрация на нещо.“ – разказва той. „Докато компютърната анимация може да пресъздава хора и пейзажи по един фотореалистичн начин, в този филм добавихме и допълнителен слой от ръчно нарисувани образи. За нас беше много важно във всеки компютърно генериран кадър да се усеща почерка на творците. Ако натиснете стоп-кадър във всеки един момент ще видите елементи, които са нарисувани на ръка.“

Анимацията е прецизен процес. Обикновено на един художник му е необходима седмица, за да създаде четири секунди анимация. Поради сложността на този филм и използването на комбинация между компютърно генерирана и ръчно нарисувана анимация, за една седмица всеки художник създава една секунда от филма. Освен това, броят на кадрите в Спайдър-мен: В Спайди-вселената е от два до три пъти по-голям, отколкото при повечето анимационни филми.

Техническата сложност отразява характера на главния герой, а емоционалното въздействие на филма идва от дълбочината на сюжета и сложните образи (най-вече Майлс и неговото семейство). Превръщането на Майлс в Спайдър-мен е уникално – това е първият Спайдър –мен с афроамерикански/латиноамерикански произход. Той се сблъсква с универсани проблеми, опитва се да се приспособи и да намери своето място в света като всички останали хора.

Лорд и Милър разширяват границите на жанра, като изследват поведението на един току-що създаден супергерой в пространство, населено с добре познати образи. Милър обяснява: „Мисля, че както визията, така и сюжета са много добри. Досега не сме виждали нещо подобно. От гледна точка на сценария, ние разказваме историята на Майлс – той е млад и това да бъде супергерой за него е свързано с много проблеми. Освен това изследваме връзката между Майлс и Питър Паркър, в която има много интересна диманика.

Лорд обръща внимание на факта, че навсякъде по света зрителите лесно могат да се идентифицират като Майлс Моралес. „Той е много готино хлапе от Бруклин – наполовина пуерториканец, наполовина афроамериканец и е далеч по-подходящ за супергерой от Питър Паркър. Майлс е едно съвременно дете, което се опива да намери своя начин да се приспособи към света – универсално чувство, познато на всички.“


 
 

Снимки

 


 
Cinefish.bg Cinefish.bg