Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Конг: Островът на черепа

ВСИЧКИ ДА СЕ ПРЕКЛОНЯТ ПРЕД КРАЛЯ - Конг: Островът на черепа / информация за филма

Kong: Skull Island 2017
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

ВСИЧКИ ДА СЕ ПРЕКЛОНЯТ ПРЕД КРАЛЯ

02.3.2017  |   синефиш.бг
Познат на всички. Единствен по рода си. Кралят на Острова на черепа.
Кинг Конг се изправя пред нас за пръв път преди повече от осем десетилетия, и разцепвайки големия екран, навлиза в нашия свят със сила, която резонира в колективното ни съзнание до ден днешен. Сега е времето най-големият филмов звяр да се върне на трона.

„Конг е въплъщение на мистерия и загадка, която все още съществува на света, - казва режисьорът Джордан Вогт-Робъртс. - Ето защо той никога няма да спре да бъде актуален.“

Търсенето на съвременния образ на най-могъща маймуна в киното ще събере отново продуцентския екип на хита от 2014 Годзила.

За Томас Тъл, който е продуцент на филма, заедно с Мери Перънт, Джон Джашни и Алекс Гарсия, това е вълнуваща и невероятно предизвикателна възможност. „Искахме да създадем един свеж, нов филм за публиката, - казва Тъл. - Като фенове на историята, за нас беше изключително важно да отдадем почит на основните елементи на този образ, който е свързал толкова много хора по света в голямо, забавно и епично приключение, изпълнено с екшън и зрелищност."
Легендата и иконографията на Конг продължава да въздейства все така дълбоко и силно на поколения фенове. „Много неща определят Конг - размерът му, неговата сила, животинската му природа, но също така и сърцето и огромната дълбочина на душата му, - отбелязва продуцентът Мери Перънт. - Той се свързва с нашето естествено родство с другите примати, но неговите жестове и изрази са много по-човешки, отколкото дори истинските приматите в природата и това е нещото, което винаги е отделяло Конг от кино чудовищата. Въпреки, че той е ужасяващ хищник, е невъзможно да не му симпатизираш. В някои отношения, той е по-скоро класически романтичен герой, отколкото злодей."

Кинг Конг първоначално е представен от революционните специални ефекти на майстора Уилис H. О'Брайън и скулптора Марсел Делгадо за загадъчна централна фигура и сърцето на новаторския класически "Кинг Конг" на Мериън С. Купър и Ърнест Б. Шодсак от 1933 г. - ослепителна смес от история тип Красавицата и звяра, интензивно приключение с гигантски чудовища, които всяват шок и ужас в милиони зрители по целия свят.  Филмът се прожектира в разпродадени салони в разгара на Голямата депресия и десетилетия чупи рекорди с повторни издания и телевизионни излъчвания. Това е оригиналният екшън блокбъстър с чудовище. През годините са се появявали редица нови версии и пародии за всеки размер на екрана. Конг също вече е неотменна част от поп културата и вдъхновява всичко - от видеоигри през хип-хоп песни до научни есета, както и производството на екшън фигурки, модели, играчки и игри.

Непримиримият край на Конг, високо на върха на Емпайър Стейт Билдинг е сред най-култовите сцени на всички времена. Но за феновете - и за самият Тъл, най-силно въздействие в историята си остава провокативното начало. В действителност дългогодишната му идея за чудовище от 21 век не би била пълна без историята за произхода на Конг. Продуцентите работят със сценаристите Дан Гилрой, Макс Боренщайн и Дерек Конъли за оформяне на сценарий от една история на Джон Гатинс. Тъл разказва: „Един от най-интересните елементи на образа на Конг е Островът на черепа - място с най-екзотичната и смъртоносна хранителната верига, която може да си представите. И Конг е алфа хищникът, който държи останалите на разстояние. Това е митологията, която искахме да представим подробно в този филм. Нашите герои не отвеждат Конг от острова. Те трябва да оцелеят в неговата територия.“

Самуел Л. Джаксън, който играе подполковник Престън Пакард – човешкия еквивалент на алфа герой сред изследователите във филма, се наслаждава на идеята. „Искаме да видим Конг в среда, която е толкова голяма и ефектна, колкото самият него, - казва легендарният актьор. - Знаем, че той живее в джунглата, но какво още има в тази джунгла? Какво има там, което му позволява да съществува? Има ли други или е той аномалия? И откриваме, че някога той е бил част от общност, унищожена от нещо друго, което също е на този остров. Сега той е пазител, който държа тези неща настрана.“

С КОНГ: ОСТРОВЪТ НА ЧЕРЕПА и Годзила преди това, продуцентският екип полага основите на огромен, споделен и надграден свят на чудовища, поставен в нашата реалност. Но да го направят правдиво означава не само сблъсък на две дългогодишни кино митологии, но и сливане на две различни времеви линии.
Ключът идва с новаторската идея от Вогт-Робъртс, изгряващ режисьор, само с едно заглавие зад гърба си - аплодирания независим хит Кралете на лятото. Продуцентът Алекс Гарсия разкрива: „Съществената част от нашата история за Годзила е идеята, че през 1954 г. ядрените опити не са тестове; правителството всъщност се опитва да убие нещо. Джордан предложи идеята действието на филма да се развива през 1970 г., и това веднага запали въображението ни. Това е и богат период за тематично проучване и ни позволява да донесем ултра-реалистични военни елементи и гигантски чудовища, вплетени заедно в рамките на същия филм.“

За Вогт-Робъртс, „Кинг Конг" е началото на една мания. „Той е всепризната история на киното, и когато за първи път видях филма от 1933 г., той напълно разби мозъка ми с безкрайните си кинематографични възможности, - казва той. - Това е първият филм, който пренася публиката в неизследван, неопитомен свят. Въпреки, че е на нашата планета, ние се сблъскваме с неща, които ни казват, че не биха могли да съществуват тук.“

Сам определящ се за „маниак“, роденият в Детройт режисьор израства с постоянна диета от филми за чудовища, летни блокбъстъри и видео игри. Когато открива за себе си филмите от 70-те години, те се превръщат в неонова табела за него, насочваща го да прави собствени филми. Вогт-Робъртс отбелязва: „70-те са като странно черно огледало на нашия модерен свят. Всичко, което се случва след това - политически скандали, граждански вълнения, войни, недоверие към правителството, отразява точно това, което се случва в момента. В същото време, 70-те години са последният момент, когато науката и митологията могат да съществуват едновременно. От тогава насам, ние бавно унищожаваме неизвестното.“
Сблъсквайки чудовищата от изгубеният свят на Купър и Шудсак с хаотичната ера на хеликоптери, напалм и рок енд рол, поставяйки публиката директно в екшъна, Вогт-Робъртс се надява да донесе цялата сила и значение на Конг до днешните зрители. „Искам този филм да изкара хора от зоната на комфорт и да ги хвърли в опасно и интензивно приключение, както никога досега. Сигурен съм, че в който и да е друг филм, няма да намерите гигантско маймуноподобно същество да удря хеликоптер Хюи, - усмихва се той. - И това е филмът, който искам да видя."
Преместването на историята от 1930 г. към по-модерни времена, но не в нашето съвремие, се вписва безпроблемно в темата, която създателите на филма вече проучват.  Хидълстън, който се присъединява да играе обезверения ветеран от специалните части, капитан Джеймс Конрад, още преди режисьора да оглави екипа, посочва: „Това е един свят преди тиранията на глобалните сателити, почти тоталното проследяване и информационното претоварване. Тогава не сме имали илюзията, както днес с интернет и мобилни телефони и GPS-, че знаем всичко за света, в който живеем. Поставянето в този период също ни даде извънреден поглед да проучим какво Конг може да представлява в тема за война, и склонността на човечеството да унищожи това, което не разбира.“

За Бри Ларсън, която играе военната фотожурналистка Мейсън Уивър, тази динамика позволява на актьорите да достигнат богата тематична територия, която да проучат в тяхното търсене на чудовища. „За мен тази история се усеща като алегория за животинската природа, която присъства във всеки от нас, - отбелязва тя. - В днешно време сме толкова далеч от тази част от себе си; като че ли чувстваме необходимост да го преодолеем по толкова много начини. Става дума и за начина, по които се отнасяме със света около нас - как се отнасяме към природата и как я ценим, как ценим другите човешки същества."

1973 година не само бележи края на войната във Виетнам, но и зората на програмата Лендсат, когато НАСА започна картографиране на земното кълбо от космоса, което даде на създателите на филма надеждна "кука" за откриване на екзотичния дом на Конг. Продуцентът Джон Джашни коментира: „Но Островът на черепа е място, където човешката арогантност може да доведе до вашата гибел, ако не внимавате."
Макар Конг да е алфата на острова, той не е най-лошото или ужасяващо нещо в този тук... за сега. „Островът на черепа е напълно изолиран от останалата част на света, и следва своя уникален и странен еволюционен път, - казва Гарсия.  - Той е изключително красив, но е и най-опасното място на Земята, със същества, различни от всички които сме срещали. Това не е място за хора, и всъщност самото им присъствие има огромен ефект върху тази деликатна екосистема.“

Вогт-Робъртс се потапя в изобразяването на драматичните промени, които островът представя; в усещането и темперамента на образите; в ефекта, който всяко чудо и ужас има върху героите и техните избори. „Едно от най-удивителните неща, които сме направили като човешки същества е да се премахнем от хранителната верига, - отбелязва той. - Нашите герои идват на Острова на черепа с разбирането за нашето място във външния свят и изведнъж това губи значение... защото те са обратно в хранителната верига. Исках да проуча какво биха направили хората: Кой се предава? Кой става по-силен? Кои се обединяват?“

Тези въпроси, добавя режисьорът, са опорната точка на КОНГ: ОСТРОВЪТ НА ЧЕРЕПА. „Много ми допада идеята за шепа герои, които са излезли от войната във Виетнам и вече не вярват в нищо, или просто знаят къде им е мястото и да ги пъхна в това мистично място. Конг не е просто едно гигантско животно в нашия филм. Това не е история за човек срещу природата. Ето защо нашия Конг ще бъде най-големият в историята на Холивуд. Искам публиката да почувства какво е да погледнеш нагоре и да видиш нещо съзнателно и свирепо и 100-фута високо да се надвеси над вас."
КОНГ: ОСТРОВЪТ НА ЧЕРЕПА ще изправи лице в лице кинолюбителите с жива планина от величие и огромна мощ. Но големият му ръст не е единственото нещо, което създателите на филма променят. Перънт обяснява: „Конг е юноша, когато се срещаме с него във филма; той все още расте в ролята си на алфа. Този остров изобилства с много повече зли същества, включително поклонниците на черепи, които са избили предците му и са го направили последен от рода си. Това е особено вълнуващо при проучване на тази част от митологията. Конг е толкова убедителна фигура, така или иначе, но му предстои решителната битка на живота си в този филм - борба с претенция за полагащото му се място като Цар на Острова на черепа."
Стремежът да потопят съвременната публика в Острова на черепа ще накара актьорите и екипа да обиколят света и да работят на някои от най-поразително красивите и екзотични места, снимани някога на филм. Вогт-Робъртс предлага: „Когато сте си поставили задачата да покажете един мит на екрана, не просто като символ, а от плът и кръв, е от решаващо значение, да го поставите в среда, която се усеща реална и абсолютно жива. Изключително важно е филма да се заснеме в обстановка, с която актьорите могат да си взаимодействат, вместо на зелен екран. Искам хората да гледат нагоре към екрана и казват: "Вярвам, че това може да съществува."

Екипът на КОНГ: ОСТРОВЪТ НА ЧЕРЕПА обикаля три континента, с локации в  Австралия, Хавай и Виетнам, за да заснемат кадри, които по-късно ще бъде безпроблемно вплетени заедно, за да се създаде невиждан досега свят. Първият голям игрален филм, сниман основно във Виетнам, означава сложна логистична операция за достъп до девствените места, в северната част на Виетнам за снимките и да опазят природата преди, по време и след снимките.

За да се завърне едноименният герой на филма обратно към екрана с грохот, Вогт-Робъртс събра топ-отбор от задкулисни сътрудници, които правят и невъзможното в дизайна и ефектите, и повдигат летвата на дигиталното създаване на образа.

КОНГ: ОСТРОВЪТ НА ЧЕРЕПА е едва втория филм - и засега най-големия, на Вогт-Робъртс, но той беше непоколебим. Режисьорът споделя: „Това, което ме водеше през подобно епично пътуване е да създам едно преживяване за зрителите, които да почувстват толкова истинско, че да отвори място в живота им за легенда и мистерия. Въпреки, че правим изцяло нов филм, с много по-различен сюжет ... все пак това си е Кинг Конг“.

 
 

Снимки

 

Сине Гранд Сине Гранд Cine Grand Bulgaria
Опасни шматки Опасни шматки Opasni shmatki
Заешка Академия Заешка Академия Rabbit Academy: Mission Eggpossible



 
Cinefish.bg Cinefish.bg