Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Пришълецът: Завет

ЗА ПРОДУКЦИЯТА - Пришълецът: Завет / информация за филма

Alien: Covenant 2017
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

ЗА ПРОДУКЦИЯТА

10.5.2017  |   синефиш.бг
ПРИШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ е заснет за 74 дни във Fox Studios Австралия и в Милфърд Саунд, Нова Зеландия миналата година. Скот възлага на художника на продукцията Крис Сийгърс да създаде визията на космическия кораб.

„Космическите кораби винаги са трудна задача, - добавя Скот. – „Завет“ е като пионерски кораб, той не е опасен боен кораб. Неговата мисия е научна, защото превозва хора и оборудване, за да колонизира друга планета. Логично е да е като товарен влак, има три секции с шестоъгълни възли, които са масивни гаражи. Всяка секция ще се отдели, еднократно, за да се приземи върху стълбове и да образува огромен склад с цялото това оборудване.“

„Споменах на Ридли фактът, че нефтените платформи са почти като космически кораби, - казва Сийгърс .Те изглеждат отвън като големи консервни кутии, но отвътре са пълни с технологично оборудване и не се нуждаят непременно от хора. Те са автоматизирани. Също като космическата технология. Става дума само за насочване и навигация и на него му допадна идеята. И почерпихме много вдъхновение и референции от този индустриален свят.“

Както и при другите елементи на продукцията, оригиналният Пришълецът се оказва важна отправна точка. За да разширят клаустрофобичното усещане за интериора на „Завет“, Сейджърс и неговият екип оставят таваните на кораба ниски и покриват коридорите в тъмнина. Да направи мостика на кораба функционален, беше важно за Скот, който се опита да създаде истинското преживяване за актьорите. За тази цел екипът за проектиране на продукцията е инсталирал 1500 електрически вериги, така че всеки ключ и клавиатура да работят.

„Имах чувството, че съм на истински функциониращ космически кораб, - казва Фасбенър. – Коридорите, мостикът и камерата за сън - всички тези елементи от дизайна на продукцията бяха толкова детайлни и фини. Рядко се среща подобно нещо във фантастичните или екшън филмите. Обикновено има много зелен екран. Ние също използвахме зелен екран, но голяма част от интериора беше там, за да изследваме, да докосваме и да си взаимодействаме с декора. Което е истинска рядкост в наши дни.“

„Когато влезеш в този кораб, се чувстваш като дете - добавя Кръдъп. - Всъщност не можеше да повярваш на собствените си сетива - чувстваш, че си част от космическата мисия.“

Стремежът на Скот към реализъм и мащаб е нещо, което развълнува Нийл Корбул – отговорник за специалните ефекти. „Ридли е много визуален режисьор и обича да изпипва атмосферата, - обяснява Корбол. - Дори и с водните капки той е много точен къде трябва да бъдат или колко да са големи. Той е много щастлив от външния вид на всеки малък детайл и обича физическите неща, което е музика за ушите ни, защото трябва да изграждаме наистина големи сцени и платформи.“
Сцените на открито на планетата са заснети в Милфърд Саунд и отчасти в студиото на Fox. „Вдъхновихме се от географския климат в Милфърд Саунд, - казва операторът на филма Дариуш Уолски, стар сътрудник на Скот. – Мястото предлага мека, замъглена светлина.

Понякога слънцето преминава, но в основата си са предимно драматични облаци и планински масиви, които се появяват и изчезват в облаците. Всичко е пронизващо. Повторихме тази атмосфера и в студиото. Настояхме всичко да е сиво и мъгливо, като при зазоряване или здрач.“

За интериорните сцени в изоставения град Скот се опитва да улови елементи от 18-ти век в художествения изглед за стаите, в които меката светлина сякаш идва от запалена свещ.

Уолски споделя за новата ефективна система на операторския отдел за осветяване на актьорите: „Измислихме светлини, които бяха контролирани от движението, - обяснява Уолски. - Когато един актьор влезе, светлината се появява и когато се отдалечи, тя изчезва. Първоначално щяхме да възложим тази работа на екипа по визуалните ефекти, но след това решихме да го направим ние, и системата ставаше все по-добра и по-добра. Има само няколко такива сцени, но те са много силно въздействащи.“

Най-съвременните визуални ефекти са използвани за украсяване на това, което беше заснето на живо. За ПРИШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ, отговорникът за визуалните ефекти Чарли Хенли наема някои от водещите световни VFX лаборатории - Animal Logic в Сидни, MPC (Moving Picture Company) във Великобритания и Framestore в Монреал, Канада. Едно от предизвикателствата пред отдела за визуални ефекти е огромният брой локации, които трябва да се изградят или подобрят - от корабния интериор и външната среда на планетата до изоставения град и вътрешността му, където живее Дейвид.

„Например Залата на главите, където има редица ключови сцени, е фантастичен декор, построен с огромни глави, но поради сценичното пространство и сложността при изграждането на тези физически елементи, трябваше ние да разширим горната част на главите в тавана, - казва Хенли. - Опитвахме се обаче да не преминаваме над горната част. А в случаите с изцяло CG заснемане например, трябваше да се уверим, че CG камерата заснема нещо, което може да се направи в реалния свят с истински камери.“

Хенли, чиито професионални отношения със Скот датират от 2000 г. с Гладиатор, казва, че винаги се впечатлява от практическия подход на режисьора. „Едно от невероятните неща при работата с него е, че той прави свои собствени сторибордове, - казва Хенли. - Те са фантастични и невероятно точни, можете да видите всичко, сякаш се гледа през камерата. В неговите сторибордове имаш усещане дори за осветление.“

По същия начин подхожда Скот, когато замисля необходимостта от Неоморф, който прави внушаващ страхопочитание дебют в ПРИШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ като най-новата смъртоносна форма на живот, и разбира се пълнокръвния Ксеноморф. В търсене на пришълеца, режисьорът отново черпи вдъхновение както от невероятно иновативната работата на покойния швейцарски сюрреалист Ханс Рудолф Гийгър, чийто гений стои зад плашещия оригинален Ксеноморф в Пришълецът, така и от необикновени чудеса на природата като зловещата Гоблин Акула, рядък вид дълбоководен морски хищник с полупрозрачна кожа и подвижна челюст.

„Проектирането на Неоморф беше трудно, - споделя Скот. - Това беше голямо предизвикателство, защото трябваше да има още нещо освен обичайния заподозрян. Неоморфът, по някакъв начин, е първото поколение на чужденец, но се нуждае от човешка форма на живот, за да продължи напред и да се модифицира.“

Работейки по илюстрациите на Скот за начина, по който Неоморфът се появява и движи, дизайнерът на чудовищата Конър О'Съливан и неговият екип си сътрудничат с Хенли и отдела за визуални ефекти върху проекта. Хенли обяснява: „Конър и екипът му представиха фантастични практични същества с истинска кръв и истинска функционалност. Това беше партньорство, което донесе много реализъм като цяло. "
Кръдъп също е впечатлен от външния вид на пришълците: „Тяхната интелигентност е нещо, което ги прави уникални. Ридли много се интересува от биология и всички компоненти, които влизат в образа на пришълеца, са неща от природата. Затова въпреки, че има много извънземни неща в тях, подсъзнателно се улавят и много познати черти."

 
 

Снимки

 

Сине Гранд Сине Гранд Cine Grand Bulgaria
Опасни шматки Опасни шматки Opasni shmatki
Заешка Академия Заешка Академия Rabbit Academy: Mission Eggpossible



 
Cinefish.bg Cinefish.bg