Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Батман срещу Супермен: Зората на Справедливостта

ПОГЛЕД КЪМ ПРОДУКЦИЯТА - Батман срещу Супермен: Зората на Справедливостта / информация за филма

Batman v Superman: Dawn of Justice 2016
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

ПОГЛЕД КЪМ ПРОДУКЦИЯТА

11.3.2016  |   синефиш.бг
Виждаме как Джеръми Айрънс подкарва Батмобила по широкия коридор на промишлена сграда. Пещерният интериор на тази масивна конструкция е приспособен и превърнат в снимачна площадка за чаканата от поколения фенове конфронтация на големия екран - предстоящото епично екшън приключение на Warner Bros. Pictures Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта.

Изглежда почти нереално когато актьорът, носител на Оскар®, се опитва да дрифтира с един от най-емблематичните автомобили на всички времена. Но това, което прави този момент още по-запомнящ се, е фактът, че Айрънс не е в образа на Алфред Пениуърт и това не е част от филмова сцена. Той го прави просто, защото е Джеръми Айрънс и му е забавно. А реакцията на режисьора на филма ще разкрием малко по-късно.

Намираме се в покрайнините на Детройт, Мичиган, времето навън е студено, но на снимачната площадка ври усилена работа под надзора на Зак Снайдер. След „Пазителите“ и „Мъж от стомана“ зад гърба си, режисьорът се насочва към героите от Батман срещу Супермен. Tук, на тази снимачна площадка, той и неговият творчески екип поставят основите на цяла една вселена - достатъчно голяма, за да побере най-големите комикс икони в света.

Родени само с една година разлика на звездния небосвод на DC Comics, Батман и Супермен са появяват на страниците на комиксите и се превръщат в културни крайъгълни камъни по целия свят, завладявайки сърцата на поколения фенове през десетилетията, белязани от социални и политически промени. Единият е останал невръстен сирак заради градската престъпност, а другият пристига на Земята от умираща планета; единият е закърмен с жаждата за отмъщение, а другият попива човешките ценности от приемното му семейство. Техните легенди подхранват сюжетите на знакови графични романи и над дузина филми за двамата по отделно. И никога тези двама емблематични супер героя не са заставали един срещу друг на големия екран ... до сега.

Черно срещу синьо. Ден срещу нощ. Човек срещу Бог.

Площадката е построена за епичния им сблъсък лице в лице в предишния филм на Снайдер „Мъж от стомана“, когато Супермен се втурва като балистична ракета към Метрополис, за да се изправи срещу извънземния враг генерал Зод. Тяхната въздушна битка срива Уейн Тауър, затрупвайки хората вътре в нея. В Батман срещу Супермен  ще видим този момент отново, но този път през погледа на Брус Уейн, който се лута из талазите прах, за да търси оцелели. Осемнадесет месеца по-късно разрушенията са заличени, но не и белезите в сърцето на черния защитник на Готъм Сити.

Батман има сметки за уреждане – и героят с маска, и личността на Брус Уейн. Носителят на Оскар® Бен Афлек („Арго“) пресъздава персонаж, който е по-възрастен и далеч по-малко идеалист, отколкото някога сме го виждали до този момент на екрана. Той се изправя срещу Супермен, който, макар и не толкова опитен, е станал по-уверен в своите сили и мястото си на тази планета в сравнение с неволния герой в „Мъж от стомана“. Тук Хенри Кавил изцяло се е потопил в образите на героя и на неговата човешка самоличност, Кларк Кент.

Снайдер е събрал невероятен актьорски състав около тях, включително носителката на Оскар® Ейми Адамс („Американска схема) като журналистката от Дейли планет и любимата на Кларк, Лоис Лейн; Лорънс Фишбърн („Тина“) като техния шеф в Дейли планет, Пери Уайт; Даян Лейн („Изневяра“) като непоколебимата майка на Кларк, Марта Кент. И разбира се, Джеръми Айрънс („Обрат на съдбата“) като иконома на Уейн, Алфред Пениуърт. Той има богата биография в Специалните части, което добавя ново измерение във вечната му роля на бащина фигура и морален компас за Брус Уейн. Носителката на Оскар® Холи Хънтър („Пианото“) се присъединява към актьорския състав в ролята на сенатор Финч, която е начело на изслушванията в Конгреса, които трябва да определят дали Супермен е спасител на човечеството, или най-голямата заплаха за него.

От само себе си се разбира къде попада Лекс Лутър в това уравнение, и от това, което сме виждали от номинирания за Оскар® Джеси Айзенбърг („Социалната мрежа“), този филм ще предложи най-страхотния противник на Супермен за 21-ви век. А Гал Гадот (поредицата „Бързи и яростни“) е загадъчната Даяна Принс, известна още като Жената Чудо.

За феновете на комикси - и за самият Снайдер, чиято дисертация в колежа изследва митологичното значение на супер героите - Батман срещу Супермен е Светият Граал на конфронтацията на комикс героите. Но за да е направен правдиво означава да се аранжира сблъсък не само на героите, но и на техните световете и митологии, които да се слеят в една нова разширяваща се кино вселена.

Епичната история, която Снайдер разказва с този филм се заражда като провокативна идея още по време на снимките на продукцията „Мъж от стомана“. „С продуцентите Чарлз Ровън и Дебора Снайдър  си говорихме какво може да бъде следващото предизвикателство за Супермен, - припомня си режисьорът, докато хапва набързо обяда си между отделните сцени. - [В „Мъж от стомана“], гигантски космически кораб идва от космоса и се опитва да завладее Земята. Как бихме могли да завишим повече емоционалните залозите, кое е по-страшно от унищожаването на планетата? В един момент се попитах: „А какво би станало, ако Батман е лош човек?" И след като го казах на глас, нямаше връщане назад."

Със своята блокбъстър от 2013 г. Снайдер вече ни потопи в реална и разпознаваема атмосфера, която подчерта възможността за съществуването на последния син на Криптон... така че защо да не разшири обектива и да разкрие Батман на Готъм? „Дали вярваме, че Батман съществува в тази вселена? Да! - казва той. - Но няма установен график за тяхната среща."

След раждането на идеята за подобна перспектива, ръкавицата е хвърлена. „Публиката вероятно си мисли: „Как, по дяволите, ще се бият един с друг?" – забавлява се Снайдер. – Съгласен съм! Но ако можете да си представите шахматна партия между супер героите, ще разберете. Това е най-забавната част – да си представиш не само как, но и защо се бият".

За да помогнат в подредбата на идеите в сценария, триото се обръща към ветеранът от „Мъж от стомана“ и трилогията „Черният рицар“ Дейвид Гойер, и Крис Терио, който спечели Оскар® за работата си в „Арго“. Въпреки че Терио за първи път навлиза в иконографията на DC Comics, Снайдер заявява: „Крис е ученик по всичко. Щом предизвикателството му е Супергероите, той изчита всичко, което би могъл да си намери и вече знае повече за тях, отколкото всеки друг. А Крис притежава майсторско разбиране за връзките между героите и гледа на тези персонажи отвъд техните комиксни костюми. Той внася много реалистичен тон в конфликта."

В основата на сблъсъка е това, което Чарлз Ровън нарича „философска война" между Батман и Супермен, които по същество са двете страни на една и съща монета. „Техните каузи са сходни, така че може би си мислите, че би трябвало да са съюзници, - отбелязва продуцентът. – Но подходът им към тези каузи ги превръща във врагове. Те имат противоположни версии за правосъдието, които ги тласкат към неизбежен сблъсък един с друг. Именно този философски разрив - който става и личен – ни заинтригува. Той ни даде убедителен начин да направим голям спектакъл, чиято основа е нещо реално и емоционално."

От гледна точка на Снайдер, техният величествен сблъсък е „лесно запалим". За разлика от 20 годишното преследване на Батман  на най-големите злодеи в Готъм, Супермен „има много по-разбираем поглед за правилно и грешно. – разказва режисьорът. - Той има морална извисеност, защото не е губил невинността си, както се е случило при Батман. Той все още вярва в системата, и, както можете да си представите, не гледа с добро око на защитник на града, който вярва, че може да  действа като съдия, жури и екзекутор."

Грубият стил на правосъдието на Батман разделя мнението на обществото и героят се отчуждава. Но под бронята си, все пак той е човешко същество. За разлика от Супермен. „Ние познаваме Супермен като невероятно човеколюбив и благосклонен герой, но според за някой като Батман, неговите сили могат да се сторят доста поразии, - казва Снайдер. – Потенциалът му за злоупотреба с властта би била зашеметяваща и наруши ли човешките права, той може да пометат всички и и никой не може да го спре."

Въпреки че е оформен от изключителния визуален стил на Снайдер, широкомащабният екшън във филма сякаш е следствие на това, което олицетворяват двамата герои и тяхната реалност издига надпреварата до нови висоти. „Този връзка е важна за създателите на филма, - завява продуцентът Дебора Снайдър. - Въпреки, че това са герои, надарени със супер сили, те също имат свои недостатъци и слабости. Те са изправени пред същите човешки предизвикателства като обикновените хора - да повярваш в себе си, да се свържеш с другите хора, да намериш своето мястото в света. Това е, което резонира през всички тези истории, без значение колко фантастични са сюжетите им - това е вътрешната борба, през която всички ние минаваме".

Присъединявайки се към списъка високо оценени режисьори, които пресъздават страниците от летописа на филмите на DC на голям екран през годините, Зак Шнайдер не може да скрие вълнението си от перспективата за по-нататъшно развитие на комиксовата вселена. Фенът у него продължава да се опитва да се развихри, и когато му обръщаме внимание върху това, той избухва в смях. „Само мисълта да видя Батман и Супермен в една сцена е страхотно преживяване за мен, - признава режисьорът. - Хубавото на този процес е, че никой не го ограничаваше. Нищо не беше принудително, напротив получи се много естествена еволюция. След като имахме Батман, знаехме, че бихме могли поне да намекнем, че Жената Чудо е наблизо, и след това нещата станаха наистина много яки."

Централното предизвикателството на Батман срещу Супермен, както и в „Мъж от стомана“ преди това, е да се извадят тези митични герои от страниците на комикса и да се превърнат в живи, дишащи човешки герои, в една културна среда, различна нашата собствена. Това е провокативна идея, и още в първата сцена ние добиваме представа какво действително може да почувстваме в осезателната реалност на Снайдер и неговият екип....
Внушителна и завладяваща, пещерата на Брус Уейн е един от най-удивителните филмови декори, построени някога. Цялата структура виси окачена във въздуха, без никаква строителна структурна поддръжка от долу. Това чудо на техниката и стила е измислено от художника на продукцията Патрик Татополос („300: Възходът на една империя“), в тясно сътрудничество с Шнайдер, и огромният му мащаб е съизмерим единствено с прецизната точност на детайлите.

Смесвайки органичен камък с минималистични метални и стъклени заграждения, супер постройката е свързана към стените на пещерата с метален мост, където вторият Батмобил седи навит като змия. Над него, от скалата е издадена лабораторията на Батман, елегантна структура от бетон и стъкло. В далечния край на построената снимачна площадка е разнообразният арсенал от оръжия и аксесоари, както и витрината с емблематичната броня на Батман, в очакване всеки момент да бъде облечена.

Татополос споделя, че черпи своето вдъхновение за концепцията на снимачната площадка от животинския аватар на Брус Уейн - прилепа. „Всичко виси в пространството - работната станция и всичко вътре в ателието. Единственото нещо, което се допира до пода е стола. Дори самата сграда не е докосва земята."

Тук на снимачната площадка не е използван зелен екран или друга хитрина. Когато си вътре в толкова педантично изработена пещера, зрителят без проблеми вярва, че бърлогата на Батман е възможно да съществува в нашия свят.  Разбира се, тук се разрешават престъпления, героя се подготвя за битка и най-вече това е мястото, където Батман съхранява своя костюм.

След това срещаме и човека за маската, неговото алтер его. В този филм ще видим Бен Афлек като един по-различен Брус Уейн, от това, което сме виждали преди. Със посивели слепоочия и набола брада, той прилича на човек, който е приключил своето участие в битките, а в стоманените му очи се чете решителност.

След кратък разговор между Снайдер и оператора Лари Фонг (двамата са работили заедно в „300“ и „Пазителте“), камерата започва да работи и сцената се заснема с няколко дубъла. На един от контролните видео монитори виждаме Афлек да се взира в знаменития костюм. Изведнъж носителят на Оскар® изчезва и на негово място се появява облечения в черно герой. Камерата напрегнато се приближава към маската на Батман и е удивително колко много сила и мощ има в този кадър.

Когато екипът прекъсва работа за кратка почивка, Афлек казва, че първоначално броят на талантливите актьори, които са носели това наметало е имало риск донякъде да го обезсърчи. „Публиката има много големи очаквания и всеки има свой собствен образ за Батман, така че просто трябва да бъда готов да поема риска и да се опитам да действам. Мисля, че най-важното нещо за мен и за Зак е това, че бяхме уверени че правим нещо, което е наистина различно от всичко досега, но все пак попада в общоприета идея за Батман. И все пак костюмът е толкова добре направен и изглежда много яко, че не можах да устоя на съблазънта."
Въпреки, че не видяхме костюма в действие днес, лесно е да си представим величествената осанка на високия 1,92 м актьор в него. След няколко месеца строги тренировки, Афлек е качил допълнително над 10 кг мускулна маса за ролята. Физическата промяна има и друга страна: „Синът ми вярва , че аз съм Батман, - смее се актьорът. – Буквално!"
Преди началото на подготовката на продукцията, работният график на Афлек е запълнен и като актьор, и като режисьор. Това е причината за неговото първоначално колебание, когато Снайдер му се обажда с предложение да поеме ролята на Батман. „Отидох в студиото му, където той ми показа всичките рисунки и сценария и разбрах, че това няма нищо общо с моите очаквания, - спомня си Бен. – Не ставаше дума за 25 годишен мъж, който излива гнева си от убийството на родителите си като наказва  престъпниците на Готъм Сити през нощта. Това беше Батман в края на кариерата си – все по-конфликтен, по-екзистенциален и отчаян. Човек, който поглежда живота си назад и се чуди дали това, което е вършил, е имало смисъл. И Брус Уейн е част от това - плейбой и филантроп, заобиколен от коли, жени и партита – това е друг вид маска. И той отчаяно се опитва да запълни празнота в душата си."
Това е мъжът, който гледа нагоре от развалините на Уейн Тауър, вижда Супергероя и го обвинява за жертвите в разрушената сграда - всички тези хора са работили за него и той ги счита за част от семейството. „Уейн приема много лично неоправданото безразсъдство и загубата на приятелите - казва Афлек. - В големите екшън филми понякога се захласваме по експлоадиращите конструкции, а забравяме нещо много важно и ужасно вярно – когато се взриви голяма сграда, в нея обикновено има много невинни хора."

Невъзможно да не се види паралела между реалния живот и Батман срещу Супермен. Афлек разкрива, че в действителност това е главното, което го е привлякло към проекта. „Във сценария витае усещането, че съществуват действащи сили, които са извън нашия контрол и те могат да ни навредят, - обяснява той. - Дали това е тероризмът, или ли пък икономическата криза, като цяло ние се чувстваме по-малко в безопасност, и Зак иска да наблегне именно на това чувство. Брус Уейн има една реплика във филма, където казва „Ако съществува дори само един процент шанс Супермен да унищожи света, то ние трябва да се отнасяме към него сякаш вероятността е абсолютно сигурна." Тези думи пресъздават много силно усещането за тревога и параноя, която един гост от друга планета би предизвикал у хората на Земята."

Колкото и да е трудно да откъснем поглед от пещерата на Батман, имаме шанс да се насладим на титаничната сила на екшъна в една сцена на зелен екран в другата част от сградата. Когато се доближаваме до фигурата в емблематичния синьо-червен костюм, ни става ясно че Хенри Кавил не само е запазил изваяната си физическа форма, но дори е добавил още няколко допълнителни мускули за релеф.

В сцената която снима, високият 1,86 м  британски актьор е атакуван от безпощадни напори вятър и дъжд от машините, които го обграждат от всички страни. Знаем, че това е част от една от епичните бойни сцени във филма, още повече, че тук Супермен ще използва погледа си с лазерни лъчи, а ние ще трябва да чакаме до готовия филм, за да разберем кого - или какво - е изпарил. Но дори и без визуални ефекти, можем ясно да почувстваме бойния магнитуд на Човека от стомана. Докато гледаме актьора в близък план на монитора, енергията, силата и могъществото в погледа му на Супермен са доста смущаващи.

Като човек Кавил е толкова очарователен и обезоръжаващо привлекателен, че е трудно да си представим как същото това лице е причинило такива щети сцена след сцена. И въпреки че е ясно, че актьорът няма да разкрие точно на какво станахме свидетели преди малко, в очите му има особен блясък, който ни подсказва, че със сигурност не е това, което си мислим.

Въпреки, че Кавил за втори път се въплъщаваща в този персонаж, той казва че първото му потапяне в образа на Мъж от стомана е много по-различно от настоящото. „Кларк знае, че той е пришълец на тази планета, но тук е единственият дом, който има и той е жертвал своята култура и раса, за да го спаси. – разкрива Хенри. - Той притежава невероятна сила и мощ, но в нито един момент не ги използва за собствена изгода, което е забележително. Когато се превръща в Супермен пред целия свят, хората започват да му дават оценки, и не всички са положителни. Той просто се опитва да направи правилното нещо за всеки един, опитвайки се да игнорира атаките и нападките, но в този филм виждаме всъщност колко дълбоко го засягат."

Неговите отчаяни действия да победи Зод пораждат надигаща се бурна враждебна реакция и предизвикват появата на няколко мощни врагове, сред които и Батман. Но в този случай чувствата са взаимни. Макар бойните редици да са строени и готови за бой, Кавил намеква, че изходът може да не е толкова очевиден, колкото си мислим. „В една крайна битка на живот и смърт кой ще спечели? Очевидно Супермен. – разсъждава той. - Но Супермен не е такъв. Той не е съгласен с идеята на Батман на правосъдие на всяка цена. Той не иска да слиза на нивото на Батман. Когато двамата се противопоставят, той иска да се разреши проблема колкото е възможно по-чисто. А така Батман печели предимство."

Това е интересна динамика и Кавил е зашеметен да се изправи срещу посребреният Черният рицар на Афлек в този филм. „Обичам да съм Супермен, но също така страшно харесвам образа на Батман. Затова за мен като актьор е много силна емоцията да бъда там за тяхната поява, - усмихва се той. - Батман и Супермен се появяват заедно на екрана за първи път в историята на киното, и аз съм много развълнуван да видя как публиката ще реагира на това, което ние сме направили."

Или на това, което ще направят по-нататък. Както става ясно от заглавието, това е зората на Лигата на справедливостта и въпреки че ние засипвахме актьора с въпроси по темата, Кавил е предпазлив и предпочита да позволи на публиката сама да открие.

Екипът има нужда Кавил да се върне на снимачната площадка, а толкова много неща остава да бъдат обсъдени. Лекс Лутър и другите парчета от пъзела, които поставят основата на Лигата на справедливостта в действие... Но има един супер герой, който можем да потвърдим, че ще участва в този филм – Жената чудо.

Гал Гадот днес не е на снимачната площадка, така че не ни се получи да се насладим на амазонка в действие, но успяхме да видим изящно изваян модел на Гадот като Жената чудо, рамо до рамо с макети на двамата централни титана на филма. Всеки един от трите образа изглежда самостоятелен, и всеки в своя отличителен костюм е повече от впечатляващ. Тази композиция от елементи ни подсказа колко свръхестествена и изумителна е историята на филма.
От сложността на образите до прецизността на пресъздаване на детайлите в проекта, това, което видяхме на филмовата площадка е свидетелство за богатството и истинския мащаб на Вселената, построена от Снайдер и неговите сътрудници. Да не споменаваме за заплашителния Батмобил, който видяхме да кара Айрънс по-рано.

Говорейки на Алфред Пениуърт, уловихме актьорът само за няколко минути между снимките и се възползвахме от момента, за да разберем какво е усещането зад волана на лъскавата машина на Батман. „Карах го в голямо празно студио, оградено със стени наоколо, така че не можах да направя това, което исках с него, но почувствах на какво е способен, - казва Айрънс с многозначителна кимване. – Беше страхотно усещане, И много забавно. Наистина ми се иска да го подкарам на открито... просто да видя как ще направи няколко осморки или неща от този род. "

Отговорът на Снайдер: „Колата дори не няма регистрационен номер! Ето това ще е голямо заглавие: Джеръми Айрънс арестуван в Батмобила"!

Помахвайки ни с ръка, Снайдер изчезва обратно към пещерата на Батман, за да продължи работата си по тази вълнуваща нова еволюция на Вселената на DC. Днес е хубав ден да бъдеш фен на DC!

 
 

Снимки

 

Сине Гранд Сине Гранд Cine Grand Bulgaria
Опасни шматки Опасни шматки Opasni shmatki
Заешка Академия Заешка Академия Rabbit Academy: Mission Eggpossible



 
Cinefish.bg Cinefish.bg