Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Лабиринтът: Невъзможно бягство

ЗА ПРОДУКЦИЯТА: - Лабиринтът: Невъзможно бягство / информация за филма

The Maze Runner 2014
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

ЗА ПРОДУКЦИЯТА:

01.9.2014  |   синефиш.бг

От високите сто фута стени на Лабиринта, обрасли с пълзящи растения, до ръчно изработените компоненти на лагера на заселниците, дизайнът на продукцията е това, което помага ЛАБИРИНТЪТ: НЕВЪЗМОЖНО БЯГСТВО да оживее. Поляната и Лабиринтът са създадени на реални терени, подплътени и подобрени с помощта на визуални ефекти.

Точно както си го представят Бол и художника на продукцията Марк Фисикела, Лабиринтът с масивни стени е едновременно модерен и древен. Пълзящите лиани по извисяващата се постройка и привидно празните коридори маскират заплаха, която ужасява дори най-закоравелите ветерани сред заселниците. Скритите същества, които децата наричат Скръбниците - макар че никой досега не ги е виждал, се втурват към този, който остава твърде дълго вътре. Това означава, че момчетата трябва да се измъкнат от Лабиринта преди стените му да се затворят, защото никой не е оцелял там през нощта. 

Фисикела разказва за проектирането и практическото изграждане на снимачната площадка. „Във филма има действие в голяма площ от Лабиринта, но ние разбира се сме много ограничени в начините, по които реално можем да го изградим. Затова ми хрумна идеята за модулна концепция. Можехме да пренареждаме и подреждаме различни коридори и пресичащи се разклонения, което се вместваше в ограничения ни парцел. С различни пластове зеленина, лиани и други елементи, можехме да променяме външния вид дотолкова, че да превърнем модулите в съвсем различна части на Лабиринта."

И продължава: „Изградихме стените на Лабиринта по шестнадесет фута, защото бяхме ограничени по отношение на височината, тъй като след като изградим нашата сцена, трябваше да остане достатъчно пространство, за да се разположи осветление отгоре. С помощта на визуалните ефекти, стените се издължиха до сто фута.“ Една от най-важните инженерни задачи на художествения отдел бе създаването на вратите на Лабиринта. „Самите врати са 20 фута дълбоки, 20 фута високи и се отварят на 20 фута, - заявява Фисикела. - Те са движеха механично и се отваряха и затваряха, докато актьорите преминават през тях. Така филмът е много по-динамичен, отколкото ако го бяхме заснели на син екран." Всяка от вратите тежи по седем хиляди паунда и е трябвало да се преместят на снимачната площадка от екипа по визуални ефекти. „Малко ще е да се каже, че инсталацията им беше голямо предизвикателство, понеже базата ни бе построена много далеч от терена за снимки ", добавя той.

Фисикела залага на иновациите, за да се направи всяка хижа на заселниците да изглежда автентична и уникална спрямо персонажа. „В никакъв случай не исках всички домове да изглеждат сякаш са замислени от един човек. Исках всеки един да има персонален отпечатък, затова различни екипи построиха различните хижи."
Също така екипът му се справя отлично с използването на строителни материали, защото ползват само наличните ресурси. „Събрахме почти целия материал наоколо и изградихме хижите с него. Нашата заселническа железария се намираше в задния двор на снимачната площадка, който ни спаси много време. Всеки път, когато бе необходимо още едно парче, изтичвахме до гората и да взимахме."

По сценарий има зала, където стои картата на Лабиринта, това е мястото, където Бегачите излагат цялото си познание и информация за Лабиринта, събрани от техните рискови дневни експедиции. „Почувствах, че стаята с картата трябва да бъде закътана на сигурно, а не в центъра на Поляната, затова избрахме място, дълбоко в гората, което е много красиво и обрасло с дървета, - казва Фисикела. – Изглежда толкова мистериозно, особено когато мъглата започне да се стели над земята. Решихме да снимаме на терен – както сцените на открито, така и тези вътре, за да можем да уловим всички снопчета светлина, идваща през пукнатините в стените, и да се види цялата пищна зеленина наоколо."

Художественото вдъхновение понякога може дори да подобри оригиналната история. Фисикела обяснява: „Центърът на Залата с картата е масата, която е една от любимите ми елементи във филма. Бегачите се втурват в Лабиринта и се връщат със своите бележки и ръчно скицирани карти, които сглобяват на тази голяма маса. И когато ги свържат по определен начин, започвате да виждате разположението на Лабиринта. Мислех, че това ще бъде една чудесна възможност за публиката наистина да получи представа за мащаба на Лабиринта в 3D форма. Помислих си, „не би ли било чудесно, ако момчетата всъщност са построили модел от лабиринта от пръчки и клонки, и това е техния документ?" И в крайна сметка построихме тази наистина красива осемкрака маса с цялостно пресъздаден лабиринт от два и половина инчови пръчки, като дори направихме дори миниатюрен вариант на самата Поляна точно в центъра. Изглежда много примитивно, но това е изключително красиво произведение на изкуството, а когато се отдръпнете от него, можете да видите колко е голям Лабиринтът в действителност."

Що се отнася до Скръбниците, чудовищните създание, които пазят безкрайните коридори на Лабиринта, Годфри обещава незабравимо и ужасяващо преживяване. „Това, което всички ние обичаме в Скръбниците е, че те са биомеханични. Става дума за биологично същество, на което учените са присадили някои опасни устройства - като метални крака и жила. И то е много, много страшно."
Обраслата с горска растителност Поляна, където започват снимките се намира в в една ферма в Сейнт Францисвил, Луизиана, на около час път от Батън Руж. Отдалечената тучна област е пълна с предизвикателства за създателите на филма и актьорите. Столман изтъква най-големите от тях: „Различни видове отровни змии, насекоми, комари, конски мухи, страшна жега, висока влажност, кал, дъжд ... това беше нещо като седемте смъртни гряха на едно място". (Змиите не са шега. Към продукцията има специално наети отговорници по змиите, чиято задача е да премахнат десетки потенциално смъртоносни влечуги от снимачната площадка по време на триседмичния процес там. Така актьорите и екипажа са спасени опасни ухапвания, а всички змии, след като си почиват в специален хотел за влечуги, са безопасно върнати в природата.)

След края на продукцията Годфри повтаря защо Уес Бол е най-правилният избор за режисьор на ЛАБИРИНТЪТ: НЕВЪЗМОЖНО БЯГСТВО. „Първото нещо, което ме порази в Уес, бе когато гледах неговия късометражен филм Ruin бе неговото въображение и отдадеността, с която пресъздава цял един свят. Той напълно разбира това, което Томас и останалите момчета преживяват и успява да го пресъздаде на големия екран."

Писателят Автор Джеймс Дашнър се съгласява с думите му: „Уес и аз общувахме интензивно от самото начало и мога да кажа, че почти веднага той улови моята представа и визия. Неговият ентусиазъм, страст и преданост към духа на книгата са толкова впечатляващи. Доверих му се напълно."

Разсъждавайки върху притегателна сила на историята, Дашнър отбелязва, че голяма част от нея се дължи на „постоянното усещане, че не може да се предвиди какво ще се случи по-нататък. Исках моите читатели, а сега и зрителите, да се чувстват сякаш са Томас от момента, в който той стъпва на Поляната."
***

НАРЪЧНИК НА БЕГАЧИТЕ
от Минхо

Код на бегачите:
НИКОГА НЕ СПИРАЙ ДА ТИЧАШ
ВИНАГИ БЪДИ НАЩРЕК
ВЪРНИ НАДЕЖДАТА

Мисия: Разрешаване на лабиринта

Процедура:
1  Доклад в Залата с картата всяка сутрин преди закуска.
2. Получаване на назначение в район от Пазителя.
3  Екипировка:
а. Обувки - ако имаш дупки – закърпи ги. Ако са непоправимо скъсани, обърни се към Пазителя за нови обувки.
б. Екипировка - ако имаш дупки – закърпи ги. Ако е непоправимо скъсана, обърни се към Пазителя.
в. Копие от картата - да се върне след излизане от Лабиринта.
г. Молив / Тефтер - Използвай стриктно за подпомагане на навигацията и обозначаване на модели и маршрути в лабиринта.
д. Вода - за хидратиране.
е. Чанти - за носене на лични вещи.
ж. Ръчни протектори - за защита на ръцете.

4. Спирка Кухня – получаване на дневна дажба.
а. НЕ носи излишни неща. Колкото си по-лек, толкова си по-бърз. Колкото си по-бърз, толкова си по-малко мъртъв.
5 Подготовка и среща с партньора пред съответните вратии на Лабиринта.
а. Срещата е пред съответните врати, в зависимост от секцията, която е възложена. (Консултирай се с дневната карта за справка)
6 Обсъждане на местата за среща с партньора.
а. Определяне на различни контролно-пропускателни пунктове за среща в Лабиринта, докато проучваш собствения си район. Следвай Кода на бегачите, но в същото време остани отговорен за своя партньор.
б. Критерии за избор на контролно-пропускателен пункт:
- 4 изход - Уверете се, че имате четири пътя за напускане, ако не искате да се заклещите в коридор.
- НЕ СЕ СРЕЩАЙТЕ в задънена улица.
7 Бягане из Лабиринта.
а. Помни Кода на Бегачите.
     - Никога не спирай да тичаш.
     - Винаги бъди нащрек.
     - Върни надеждата.
б. Хидратирай се.
в. Следи времето.
8. Върни се пред стените да се затворят.
9 Докладвай в Залата с картата.
а. Първата дестинация след идването на Поляната е Залата с картата.
БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЯ.
10 Направи дневните модели на проучения лабиринбт и ги представи за проверка.
а. Ако не може да си разчетеш чертежите ти, си лишен от вечеря.
11. Докладване за модели и констатации от деня.
12. Вчеря.
13. Сън.
14. Ново бягане.


 
 

Снимки

 

Сине Гранд Сине Гранд Cine Grand Bulgaria
Опасни шматки Опасни шматки Opasni shmatki
Заешка Академия Заешка Академия Rabbit Academy: Mission Eggpossible



ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg