Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Началото на мрака

ЗА ПРОДУКЦИЯТА - Началото на мрака / информация за филма

The Seeker: The Dark is Rising 2007
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

ЗА ПРОДУКЦИЯТА

31.10.2007  |   синефиш.бг

Шотландският дизайнер на продукцията Дейвид Лий е привлечен към проекта, защото иска да даде живот на тази история на екрана. Според Кънингам, Лий е „вечният оптимист, чиято светлина прозира в работата му, каквото и предизвикателство да крие тя. Той е сътворил някои от най-фантастичните декори. Не е лесно да направиш шоу от такъв размер в страна, чиято инфраструктура все още се разраства и адаптира към предизвикателствата на съвременната киноиндустрия”. 

Марк Плат е съгласен с него. „В моите очи Дейвид Лий е един от най-великите художници на продукции през годините, и нямах търпение да му предоставя възможността да бъде дизайнер на продукция за първи път”, казва продуцента, „Дейвид е от Англия, така че това е позната територия за него както и историята, която се опитваме да пресъздадем; едновременно с това той успява да внесе в своя дизайн някои различни елементи, които допринасят за усещането за един уникален свят, създаден специално за историята”. 

Дизайнерът на продукцията Дейвид Лий има заслуги за следните филми: „Батман в началото”, „Мисията невъзможна”, „Star Wars Епизод III: Отмъщението на Ситите” и „Star Wars Епизод II: Клонираните атакуват”. На него е възложена тежката задача да създаде облика на този епичен фентъзи разказ, който е „по-голям от живота” и действието в него се върти около физическата и метафизическата борба между светлината и мрака.  

Като дизайнер на продукцията, работата на Дейвид Лий не се свежда само до това да раздели сценария на отделни сцени и декори, които да бъдат изградени специално за филма, или да се намерят подобни терени, които вече съществуват, или комбинация от двете опции. Месеци преди да започне продукцията, Лий сяда с молив и празен лист в ръка и започва да чертае различните възможности. „След това седнах с режисьора по време на подготвителните тренировки преди започване на снимките, за да разграфим обкръжението ни”, казва Лий, „и различните посоки, в които ще поемат снимките  на пътешествието”. Заедно дизайнерът и режисьорът трябва да сглобят всички части от сценария в една свързана сцена, която да е подготвена за обзавеждане, за „напълване” с актьори и за снимки.

Един основен елемент във филма е дизайна на имението Huntercombe. Външната част на имението е построена специално за декора и изглежда толкова реална, че посетителите си мислели, че винаги е била там в този вид. „Снимахме в Румъния, където не можеш да намериш точно такава фасада, затова трябваше да я построим”, разказва Лий. „Беше едно страхотно предизвикателство – да построим нещо толкова присъщо за Англия на фона на румънския пейзаж”. 

Въпреки сложността на този внушителен декор, времето, което отнема да бъде построен не е много, измерено в кино-дни – около 7 седмици.


 
 

Снимки

 

Сине Гранд Сине Гранд Cine Grand Bulgaria
Опасни шматки Опасни шматки Opasni shmatki
Заешка Академия Заешка Академия Rabbit Academy: Mission Eggpossible



ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg