Въпреки че Коп създава възможно най-голяма част от филма с реални каскади и ефекти, някои сцени изискват своите визуални ефекти, ръководени от Пол Линдън, Мениджър Визуални ефекти.
Най-забележителни са сцените, които Коп нарича „Bike Vision” – визуално пресъздаване мислите на Уайли, когато попадне натясно. Bike Vision е визуално представяне на мисълта, която протича за част от секундата в главата на куриера, докато успява да си проправя път през препятствията – или докато не успява.
„Това е една от най-яките идеи, които Коп имаше във филма – да разбие мисловния процес на отделни мигове от това, което куриерът трябва да направи докато е на колелото“, Казва Гордън-Левит. „Докато караш из Ню Йорк трябва да си 100 % фокусиран върху това. Не можеш да мислиш за нищо друго, защото във всеки един момент има 100 неща които летят към теб. Bike Vision пресъздава точно това в киното; във всеки един миг трябва да взимаш решения какво да правиш и да се доверяваш на инстинктите си. Силата на Уайли се състои в това, че не се поддава на нерешителност.“
„Използвахме Bike Vision на три места във филма“, споделя режисьорът. „В началото на филма има две сцени, в които Уайли като по чудо се измъква от напечени ситуации. А третият път е, когато всеки осветен маршрут пред очите му води до сблъсък с кола. И в един момент той го осъзнава: свръхчувсвителните му сетивни способности го карат да осъзнае, че няма как да се измъкне и ще бъде блъснат от кола.“
И Коп и Линдън искат сензационен визуален ефект за пресъздаването на това как Bike Vision изглежда в главата на Уайли – и го представят като вид навигация за шофиране, с която човек може да предвиди какво ще стане в следващия момент, в зависимост от маршрута, който избере да следва или да избегне.
Докато провежда проучване как да пресъздаде Bike Vision, Линдън се озовава в средата на 6-то авеню в бесен трафик.
„Това което започна да се събужда в главата ми беше постепенното осъзнаване на този поток от превозни средства и какви сигнални механизми се задействат в главата на този, който се движи в него,” посочва Линдън. „Ще работя със стопове, червени светлини, които сигнализират на колоездачите, че колите спират. И това да се очертаят трасета точно от тези светлини и да се опитаме да го представим графично. Не би могло да бъде нещо, от което можете да прочетете текст - това не е начина, по който протича мисленето ни“.
|