Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Гневът на титаните

Екшън и оръжия - Гневът на титаните / информация за филма

Wrath of the Titans 2012
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

Екшън и оръжия

19.3.2012  |   синефиш.бг
„Гневът на титаните“ съдържа многобройни епични екшън сцени, в които участват стотици герои с най-разнообразни оръжия. Координаторът по каскади Пол Дженингс и оръжейника на продукцията Ник Коморники вече са работили по първия филм и нямат търпение да се завърнат към познатата си вселена, за да постигнат нещо още по-впечатляващо.

„Изключително забавно и вълнуващо е, че получаваш шанс да си поиграеш с големи чудовища, да структурираш мащабни битки и да се правиш на бог,“ казва Дженингс. „Сам Уортингтън обожава действието в подобни филми и обича да прави собствени каскади, като допринася със свои идеи, което ни помага да създадем по-впечатляващи сцени.“

След цяло десетилетие без битки, Персей не е същия безупречен войн, когото познаваме от предишната серия. Сега той е леко ръждясал и му е нужно време да си върне предишната форма. „Допадна ми, че моят герой има да наваксва, защото това предполага съвсем друго поведение пред камера и е по-забавно за изпълнение. Всеки удар е видимо усилие,“ споделя Уортингтън.

„Сам е изключително добре физически подготвен актьор, който е готов да се хвърля срещу стената колкото дубъла е необходимо, без да се оплаква,“ смеейки се признава Лийбсман.
„Сам иска да е максимално в центъра на екшъна,“ съгласява се Иваник. „Колкото по-трудна е дадена сцена, толкова по-мотивиран е той, и това се усеща от всички. Той е навит на всичко и това мотивира и всички около него, като им вдъхва допълнителна увереност.“
„Мисля, че публиката в днешно време изисква подобно себеотдаване, а аз искам тя да остане с мен до края на филма и до финала на приключението, така че се опитвам да постигна максимално много сам, без да се наранявам,“ казва Уортингтън.
Персей, разбира се, може да разчита на верния си меч от предното приключение и дървената кама, изработена лично от сина му за талисман. Коморники и екипът му снабдяват войниците и боговете с около 1500 допълнителни оръжия, изработени от алуминий, гума или друга имитация на метал, а също създават и големи, наистина работещи, катапулти за финалната битка.
Специален меч е създаден за Арес, бог на войната. „Острието му е традиционно за гръцките земи от времето на бронзовата ера,“ обяснява Коморники. „На дръжката присъстват символите на Арес: орел и кълвач. Като цяло изглежда доста семпло, но в същото време и като оръжие, което е видяло много битки.“ Богът на войната носи и друго заплашително оръжие, което има масивен каменен връх, бронзова дръжка и заострен долен край.

Най-важното оръжие във филма е легендарното Копие на Триам. То е съвкупност от три отделни оръжия, изковани от Хефест за боговете: мълнията на Зевс, тризъбеца на Посейдон и вилата на Хадес. Това е единственото оръжие, с което Кронос може да бъде победен, и Персей трябва да намери начин да събере и трите части, за да има някакви шансове срещу разгневения титан.

„И трите оръжия могат да приемат по-малка форма, за да могат боговете да ги носят по-лесно, когато не са в непосредствена опасност,“ обяснява Коморники. Всяко от оръжията има и своя собствена индивидуалност. „Вилата на Хадес трябва да изглежда мръсна и стара. Тризъбецът на Посейдон също трябва да изглежда стар и като предмет, който е прекарал значително време под вода. Мълнията на Зевс е най-трудна за изработка, защото едновременно трябва недвусмислено да предава познатия вид на светкавица, но в същото време да бъде и по-практична за употреба.“

За да подсилят преживяването за зрителите и да ги потопят напълно в битките, създателите на филма решават да използват модерните 3D технологии.
„Филмът бе замислен в 3D, така че всички кадри са напасвани за формата, а директно на снимачната площадка постоянно се консултирахме със специалист, за да сме сигурни, че технологията ще бъде приложена по възможно най-добрия начин,“ заявява Лийбсман.
„На всяка крачка внимавахме да снимаме по-дълги сцени, да направим движението на камерата по динамично и да избегнем бързата смяна на ракурса,“ обяснява операторът Бен Дейвис. „Имайки предвид, че конвертираме в 3D в етапа на постпродукция, вниманието към всеки детайл беше необходимо, но въпреки това можахме да запазим специфичния стил на Джонатан, който включва интензивно движение на камерата и снимки с ръчна камера – все неща, които няма как да постигнеш с 3D камери.“

Дейвис също така е доволен да снима на лента, а не директно с дигитални камери. „Ако историята ни беше съвременна, то и употребата на HD камери нямаше да е неоправдана. Но нашата историята е епично приключение в Древна Гърция. Исках това да се почувства от зрителите дори и чрез структурата на картината.“
„Всяко наше решение при написването на сценария и етапите на предварителна подготовка бе взето с идеята, че филмът трябва да изглежда възможно най-добре в своята 3D опаковка, за да може да предоставим на зрителите едно вълнуващо преживяване, което ще ги накара да се върнат за още от същото в киносалоните,“ обяснява Поли Джонсън.

„Хората ходят на кино, защото искат да бъдат пренесени в светове, за които само са си мечтали,“ казва Базил Иваник. „Мисля, че с всички митични същества, интензивността на действието и мащаба на екшън сцените, „Гневът на титаните“ ще е едно наелектризиращо и напълно поглъщащо вниманието на зрителите приключение. Чудовищата, огънят, прахта и всички останали елементи буквално ще се изсипят върху публиката. Ще бъде щур купон.“

„Когато Кронос излезе от екрана с всичките отломки от лава, които изстрелва, наистина ще си помислите, че всеки момент ще ви пипне,“ добавя шеговито Лийбсман.

„В същото време във филма ни има много силни и емоционални теми, които се надявам хората ще възприемат като свои, а войната между богове и смъртни е просто впечатляващия фон на нашата история,“ обобщава Лийбсман.

 
 
[+] cinefish.bg
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
60/100
 
Cinefish.bg
[+] Александър Райчев
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
60/100
 
Александър Райчев
[+] в-к 168 часа
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
60/100
 
Велин Манов
[+] PC Mania
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
80/100
 
Велчо Стефанов
[+] Operationkino.net
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
40/100
 
Димитър Дринов
[+] в-к Новинар
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
80/100
 
Димитър Николов
[+] Хоризонт - БНР
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
70/100
 
Жени Монева
[+] Деян Статулов
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
60/100
 
Нова телевизия
Среден резултат: 63/100

 
Cinefish.bg Cinefish.bg