Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Тайният живот на Уолтър Мити

Съвсем реален, като ЖИВОТА - Тайният живот на Уолтър Мити / информация за филма

The Secret Life of Walter Mitty 2013
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

Съвсем реален, като ЖИВОТА

11.12.2013  |   синефиш.бг
Сценаристът Стивън Конрад е оживен от предизвикателството да се заеме с литературния стандарт на Джеймс Търбър от гледната точка на едно много различно поколение. Той казва, че иска „пресъздаде концепцията за класическата идея за Уолтър Мити като човек, притежаващ целия многообразен калейдоскоп на съвременния начин на живот."

Това го кара да постави Уолтър Мити на кръстопътя между живота и списание LIFE. Конрад представя Мити и отдаден на работата си отговорник за негативите в списание, който би желал да изживее всички удивително смели и дръзки моменти, които е видял заснети да минават като на парад покрай него в офиса му. Той си представя Мити и като човек на ръба - човек, който е изостанал също като списание LIFE, някогашна върхова визуална хроника на американската култура, която е вдъхновявала и информирал, а сега е път да се превърне в поредното корпоративно .com.

Истинското списание LIFE е преминало през няколко превъплъщения от основаването си през 1883 г. , достига своя апогей като виден седмичен фотожурналически журнал и накрая се свива в life.time.com през 2009 година. LIFE е измислица на Конрад, но се базира на спиращо дъха фотографско наследството от нещо реално.

„Допадна ми идеята на Уолтър да работи в списание LIFE в стаята за снимкови негативи, защото тя е един вид човешко хранилище за най-значимите снимки, направени през последните 70 години, - обяснява Конрад. - Той е заобиколен от кадри на най-съществените моменти от нашето време. Изглеждаше добро място, в което наистина може да вкорени Уолтър, защото често нашите работни започват така да ни въздействат. Или се чувстваме изгубени в тях, или сякаш не ни позволят да живеем наистина."

За Стилър работа на Мити в LIFE е красив начин да почука по теми, които резонират сега. „Става дума за въпросът къде се намираме ние спрямо целия свят, - коментара режисьорът и актьор Бен Стилър. - Идея на Стив, че емблематичното списание LIFE се е превърнало основно в онлайн снимков архив е чудесна метафора на промяната. И неизменно го свързваме с прехода, който всички ние правим от аналоговия свят в дигиталния свят. Тази промяна може да направи човек като Уолтър, който си е свършил работата щателно в продължение на години, остарял и ненужен."

И продължава: ‚Това е наистина трансформиращ момент в живота на Уолтър, и все пак той намира смелост да излезе на бял свят, а не да отстъпи." В действителност когато LIFE е поставен под заплаха, реалността на Уолтър Мити започва да изпреварва фантазиите.

С цел тази трансформация да проработи, Стилър вярва , че ще трябва да открие начин да с0еъдини заедно типичния делничен свят на Мити с неговите бягства в света на фантазиите – по един безпроблемен начин, както действително се случва дълбоко в човешкото съзнание. Докато той развива финалния сценарий с Конрад, това вплитане на ежедневие и въображаем живот е най-голямото предизвикателство. Точно както Джеймс Търбър стимулира фантазиите на Мити с една-единствена дума или събитие, така Стилър и Конрад изграждат своя разказ около материални връзки между реалност и фантазия.

„Бен почувства, че е от жизненоважно значение филмът да не се чувства раздвоен между реалния свят и светът на бляновете, - обяснява Конрад. - Това означаваше, че трябва всички мечти на Уолтър да се създадат от потока на ежедневния му живот, да избяга в един фантастичен свят и след това да се върне. Оставаме с него, така че да получим шанс да бъдем част от неговите фантазии, за да видим какво печели от тях, а също и това, което губи в реалния живот след всяко бягство. Виждаме за какво е гладен, какво му е убягвало и това, което има потенциал да направи, но все още не е имал възможност да се прояви. Концепцията на Бен беше, че бляновете му трябва да ни покажат реалните аспекти на личността на Мито, а не въображаеми такива."

В мечтите си Уолтър е мощен, решителен и следва инстинктите си, независимо накъде биха могли да отведат. В реалния живот обаче той е изключително предпазлив. Когато е бил тийнейджър, бащата на Мити умира, и той поема голямата отговорност да се грижи за семейството. Ето защо Конрад трябваше да намери много силна мотивация за героя си, за да загърби тази предпазливост – и това е равно на почти детективската задача на героя - да открие изгубеният негатив на снимката на любимия му фотограф, която е избрана за корица на последния, исторически брой на списание LIFE.

Той включва и друго вдъхновение за Мити: известния девиз на списание LIFE, което насърчава хората да „виждат нещата на хиляди километри разстояние, неща, скрити зад стени и в стаи, опасни неща... вижте и ще бъдете изумени."

„Това е наистина страхотно мото, защото по същество казва, че е наша задача да се потопиш дълбоко в света и наистина да видиш други хора, - размишлява Конрад. - Това е чудесна насока, която трябва да се приеме лично. Всеки от нас понякога трябва да направи това. "

Макар Мити на Търбър да е мъж под чехъл, чийто фантазии го дистанцират от брака му, а в първия филм Мити е сгоден без особена привързаност, сега Конард поема в друга посока. Неговият Мити е типичният модерен ерген, който пристъпва с романтика за лек флирт в интернет и накрая се впуска във връзката с цялото си сърце. Освен това той подчертава, че сънищата на героя отразяват не само неговите надежди, но и вътрешната му сила, която предстои да покаже.

„Това беше от голямо значение за нас, че той не е пасивен или слаб, - подчертава Конрад. - Това Уолтър Мити, който има характер и остър ум. Той е готов да се впусне в действие, ако събитията така се развиват и той се окаже в центъра им. Нашата работа беше да го закараме до мястото, където може да освободи душата си."

Сценаристът вярва, че Стилър е режисьорът, който може да го направи като едновременно с това забавлява публиката. „Винаги съм обичал това, че филмите на Бен са толкова леки и начина, по който те карат да се чувстваш добре – и това няма нищо общо с тематиката им. - коментира Конрад. - Той създава уникален баланс между двете, какъвто никой друг не може да направи."

 
 

Снимки

 

Сине Гранд Сине Гранд Cine Grand Bulgaria
Опасни шматки Опасни шматки Opasni shmatki
Заешка Академия Заешка Академия Rabbit Academy: Mission Eggpossible



 
Cinefish.bg Cinefish.bg