Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Подземен свят: Еволюция

ЕВОЛЮЦИЯ НА ВИЗИЯТА - Подземен свят: Еволюция / информация за филма

Underworld: Evolution 2006
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

ЕВОЛЮЦИЯ НА ВИЗИЯТА

28.6.2008  |   синефиш.бг
След огромния и до голяма степен неочакван успех на “Подземен свят”, авторите на филма са изправени под огромно напрежение при създаване на продължението, тъй като не искат да разочароват феновете си. “Визията на втория филм е по-цветна от тази на първия, но по един различен начин,” казва Уайзман. “Тук вече имаме много повече външни снимки в природата, докато първият филм беше по-урбанистичен и клаустрофобичен.”

Друго важно решение е снимките да се проведат във Ванкувър, Канада, вместо в Будапеща, като предишния път. Природата там е изключително подходяща за сюжета, липсват само сгради с европейска архитектура. Всички декори трябва бъдат издигнати от нищото, вкл. този на древен манастир. Това не е проблем за художника на филма Патрик Татопулос: “Когато ти кажат, че нещо е невъзможно, това те амбицира още повече да надхвърлиш себе си.” В първия филм той е правил дизайна единствено на създанията, а тук поема и този на цялата продукция, като работи с неизменната помощ на режисьора Лен Уайзман.

Уайзман предпочита истинските ефекти пред компютърната анимация, което налага създаването на повече модели, както и повече каскадьорска работа. Според Татопулос, това прави визията на филма много по-реална: „Да ползваш компютърна анимация е доста по-лесно, но тя намалява достоверността на кадрите. При ‘Подземен свят: Еволюция’ се стремихме във всяка сцена и герой да има нещо истинско. Например, крилата на вампира може да са дигитални, но пък самият актьор е истински и е преобразен с грим. Така фокусът се измества от компютърно анимираните детайли.”

Освен че придава реалност на филма, този начин на работа сближава актьорите и режисьора. „Той е страхотен,” казва Сър Дерек Джейкъби за Лен Уайзман. „Има изключително набито око и знае точно какво иска. Много е усърден във всичко, което върши и съблюдава и най-малките детайли. Освен това, винаги работеше с останалите членове на екипа, а не стоеше някъде горе да дава нареждания. Лен беше един от нас.”

Скот Спийдман се съгласява: „Беше страхотно да го гледаш как осъществява собствения си проект. Лен е изключително талантлив, а освен това е много благ човек и с него се работи много лесно. Харесва ми и това, че не е лицемер с актьорите – винаги казва какво мисли, какво ме му харесва и не сипе незаслужени похвали.”

В помощ на Лен Уайзман зад камерата на „Подземен свят: Еволюция” застава Саймън Дуган („Аз, роботът”). За него най-трудната част от снимките е това, че почти всички сцени налагат липсата на светлина.

Освен тъмнината, проблем за някои сцени се оказва и липсата на сняг. В планините на Ванкувър той обикновено се намира в изобилие, но точно в годината на снимките, зимата там се оказва нетипично суха. Налага се създателите на филма да използват скъпия изкуствен сняг. Точно преди снимките на началната сцена в малко заснежено селце обаче, съдбата им се усмихва... Продуцентът Дейвид Коутсуорт разказва: „Докато строихме декорите за селцето, нямаше никакъв сняг. И само три дни преди началото на снимките, заваля сняг и не спря да вали в продължение на три дни! Накрая разполагахме с истински сняг и то с много повече, отколкото се бяхме надявали. Но това не е всичко - 24 часа след края на снимките в селцето, времето се затопли и целият сняг се разтопи. Направо ударихме джакпота – бяхме там точно през единствените десет дни от зимата, в които имаше сняг! Невероятен късмет.”

 
 

Снимки

 

Сине Гранд Сине Гранд Cine Grand Bulgaria
Опасни шматки Опасни шматки Opasni shmatki
Заешка Академия Заешка Академия Rabbit Academy: Mission Eggpossible



ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg