Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Круд

Първото семейство – семействоот първенци - Круд / информация за филма

The Croods 2013
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

Първото семейство – семействоот първенци

07.3.2013  |   синефиш.бг
С всяко пътуване се появява някое откритие – а дългото и мъчително пътуване на семейство Круд им дава много „първи,“ включително: пътуването извън пещерата, огъня и обувките, първият домашен любимец, първиятмобилен телефон (ОК де, това е раковина, но все пак) ... плюс: първата шега, първият чифт слънчеви очила, и дори първата криза на средната възраст.

Но КРУД е най-вече филм за семейството. „Физическата комедия присъстваше в развитието на филма, - казва сценаристът и режисьор Крис Сандърс. - Но скоро осъзнахме, че след като се лишиш от всички неща от модерния живот - работа, коли, отговорности –достигаш до наистина значимите неща - семейството и приятелите.“

Темите за семейните връзки, както и за конфликтите и открития, резонират с всеки, свързан с КРУД - от създателите на филма до актьорите и самото студиото. „Тази лента е първият пълнометражен филм на DreamWorks Animation за човешко семейство – посочваСандърс. - И по време на продукцията предизвика многобройни прекрасни спомени за фамилиите наактьорите и екЙипа от рода на „едно време брат ми направи така“или „баща ми много прилича на Груг“ – такива неща.“

Сценаристът и режисьор Кърк ДеМико добавя: „Всеки може да открие нещо общо с филма и да се свърже с един или повече от героите. Да каже „О, познавам такива хора, макар че тези не са точно като моето семейство.“ Но ние всички знаем, че това е истинаta.“, - признава с усмивка.

Продуцентът Кристин Белсън разгръща идеята за Круд, които макар да са живели преди много, много години, не са по-различни от днешните семейства. „Семейството е нещо универсално. Колкото и да се променят технологиите и другите неща, това, което е било вярно за семействата преди стотици и хиляди години - преди един милион години - е вярно и днес и ще бъде и в бъдеще. Борбите, триумфите и динамиката са същите.“

Друга ключова тема в КРУД е промяната и произтичащият от нея хумор за опитите да направиш нещо за първи път. „Това е другото, с което всички ние можем да се свържем, - казва продуцентът Джейн Хартуел. - На всяка възраст, във всяка епоха, промяната е много, много трудна, но това е нещо, което трябва да приемем, за да израснем и продължим нататък. Груг олицетворява този страх. Той се ужасява от идеята, че семейството му ще се промени по начин извън неговия контрол и това може да повлияе на способността му да ги предпази от беда.“

Промяната, както всичко останало, не идва лесно за Груг, чиято упоритост може да се сравняваединствено с любовта му към близките му. Гругпритежава героичната си работна етика – за него няма уикенди, празници или болест, той е на смяна - 24/7, 365 дни в годината.

Освен любимото си кредо - „Страхът е добро; промяната - лошо“, той живее съгласно още няколко Груг-изми като: „Всичко забавно е лошо“ и „Никога не бъди безстрашен“.

За да се запази семейството си наистина в безопасност, Гругтрябва да научи разликата между оцеляване и живеене. „Гругиска да предпази семейството си, което не е изненада, - добавя Сандърс. - Но като всички татковци, и той трябва да се научи да се справи с голямото предизвикателство да разберете как да запази контрола на все по-приключенски настроения му клан“.

Носителят на Оскар ® Никълъс Кейдж споделя, че е съпричастен към екранното си алтер его, защото е „невъзможно да бъдеш баща и да избегнеш мислите за първият провал в живота на детето ти, или да се примириш с новаторския им начин на мислене.“

„Като родители понякога ние отиваме твърде далеч, това се случва и с Груг, - продължава Кейдж. – Но той преживява промяна, каквато всеки от нас трябва да направи в определен момент от живота си.“
Един от катализаторите за тази промяна е Гай, който предизвиква у Гругдве много силничувства: на предпазливост (заради бързо разрастващата се романтична връзка с Йип) и ревност (от интелекта му).

Кейдж твърди: „Груг се чуди „Как бих могъл да се конкурирам с ума и новите идеи на Гай?“Груге голям и тромав, докато Гай е атлетичен, умен и чаровен - и е хвърлил око на Йип, което разбира се кара Груг да се чувства неудобно. Но до края на пътуването, Гругще приеме нов начин на живот. Той започва да се възхищава и дори да подражава на Гай.“

Преди съдбоносната среща на Гай с Круд, Груг трябва да се справи с Йип, която се опитва да измъкне с крясъци и ритници семейството извън пещерата на дневна светлина. Постоянно заядливото й усещане, че там навън ги очакват приключения и открития е потвърдено, когато се впускат в тяхното пътуване.

Йипе тийн персонаж, какъвто не не сме виждали досега в анимационен филм, но в същото време е реалистичен образ във всяко едно отношение. Тя е едра, мускулеста фигура, която говори за нейния характер - силна, любопитна и упорита.

„Йип притежава много от качествата на днешните тийнейджърки, например крайната досада, която изпитва от семейството си, - отбелязва Ема Стоун. - Тя копнее да разпери крила и да опознае света извън дома си, затова и е много трудно да спазва правила на Груг. Начинът, по който той всяка вечер търкулва гигантската скала, за да затвори входа на пещерата, предпазвайки семейството от всичко, което е навън, я блокира физически и емоционално. Когато за първи път срещаме Йип, тя никога дотогава не е виждала светлината на звездите!“

Всичко това се променя, когато неочакван катаклизъм дава началотона едно незабравимо пътуване за Круд. По време на това епично пътешествие Йип прави много открития, и на първо място – влюбването. Най-накрая тя има шанс да се намери някой с когото си подхождат.
„Тя харесва свободния дух на Гай, защото у нея също се спотайва това чувство,“- казва Стоун. Той също се възхищава на духа й, макар че при първия им сблъсък Йипе малко безцеремонна - младата дама просто си го мята нарамо. „Да, тя буквално си взима! – възкликва Стоун. - Така че е разбираемо защо от начало Гай е ужасен от Йип, тя е толкова агресивна и яка.“

Но между тях определено има химия и буквално летят искри, докато Гай разкрива на Йип и нейния клан чудесата на огъня и „идеите“. Но чувството й на страхопочитание и преклонение не свършва с това важно откритие, защото скоро след това следва съдбоносен момент: тя изпитва за първи път безкрайното изкушение и очарование от... обувките. „Когато за първи път слага обувки, Йип смята, че стъпалата са й изчезнали.“ казва Стоун през смях.

Новаторските идеи на Гай в крайна сметка предлагат на Круд нови възможности и разкриват цял един нов свят - място, за което той казва, че „има повече слънца в небето, отколкото можеш да преброиш и където нещата са по-добри.“

Въпреки невероятното си ноу-хау, Гай също има лични предизвикателства, които трябва да превъзмогне. „Той живее сам от дълго време, - разказва Райън Рейнолдс, за когото КРУД е неговия анимационен дебют в киното. - Няма си семейство, затова животътму е изпълнен с възможности. Гай се натъква на нови неща всеки ден, защото е в непрекъснато движение и е принуден да се развива, понеже няма на кого друг да разчита.“

„Гай също така използва въображението си, - продължава Рейнолдс. – За него няма граници, той постоянно мисли.“ Но дори и с ненадминатия си ум, тойсе нуждае от общуванетос Круд, за да се почувства част от семейство.

Преди съдбоносната среща с Йип, най-близкото нещо, което Гай има за семейство е неговият единствен спътник и приятел – ленивецът на име Колан. Както подсказва името му, Колан държи да не падат панталоните Гай. „Така че той е едновременно функционален и модерен, - казва Рейнолдс. - Колан е първият домашен любимец, което означава, че „той е животно, което не се яде“.Круд са стъписани от думите на Гай, защото те познават досега само две групи животни – които ги ядеш и от които бягаш, да не те изядат“.

Докато Круд изживяват наситените със събития промени, които предизвикват новите идеи на Гай, жената на Груг - Уга, се бори да задържи групата сплотена. „В семейство, което понякога действа малко откачено, като че ли на нея най-малко й хлопа дъската, в сравнение с останалите, - казва Катрин Кийнър. – Уга е чудесна, обичлива и грижовна майка, и в същото време е физически набита и солидна като Груг“.

През целия си дългогодишен съвместен живот, отдаден на грижиза семейството, Уга е отстъпвала управлението на съпруга си. Но промяната в адресната им регистрация води до големи промени и в техните взаимоотношения. „На финала тя е единствената, която казва откровено на Груг, че той трябва да си промени мисленето“, - казва Сандърс.

„Техният брак и семейният живот не е се различава много от съвременните, - добавя Кийнър. - Ние можем да разберем семейство Круд, особено когато откриват универсалната истина, че е трудно да се промениш и да позволиш някои неща да си отидат. С приближаванекъм новия свят, теса зашеметени и буквално трябва да скочат от някоя скала, за да го достигнат. Съвременното ни ежедневие е много подобно на тяхното, защото на всички ни се налага да поемаме рискове.“

Майката на Уга – Гран, също е поема своите рискове, особено по отношение на зет си, когото с наслада измъчва. Това, че Гран е древна (според някои е на възраст от 45 години) не намалява нейната избухливост или инстинктите й за оцеляване. Еднозъбата бабка остава активен член на човешката раса, която до тук се състои от пет-шест души.

„Гран не е някаква изолирана старата дама, - казва Клорис Лийчман. - Тя изпитва същия ентусиазъм от случващото се, колкото всеки друг от семейството.“

„Гран е толкова стара, че е живяла през ледниковата епоха, най-вече поглъщайки бившитеси съпрузи един по един, - шегува се ДеМико за миналото на героинята. - Тя не казва нищо хубаво за никого (особено за Груг), но накраяизненадва всички с мъдростта си.“

Друг член на семейството е подрастващия Тънк, който е 6фута и 3 инча висок, тежи 280 паунда ... и е на девет години. „Той е големичко дете, - казва Кларк Дюк,–което иска да бъде велик ловец като баща си, но не може да уцели и мамут.“

„Тънк винаги се опитва да впечатли Груг и иска да бъде точно копие на баща си, - казва ДеМико. - Той притежава безкрайна енергия и ентусиазъм, но вероятно е и най-уязвимата фигура в семейството.“
Още по-експлозивна е най-малкият член на семейството - Санди, която е като дива котка-бебе. В един опасен свят на същества, които се опитват да те вземат на една хапка, Санди не се страхува да се озъби. „Тя е див звяр в кожата на дете, но е послушна дъщеря, - казва Сандърс. – Гругвероятно желае Йип повече да прилича на Санди“.

Художниците на филма, дизайнери и аниматори играят решаваща роля за вдъхването на живот на тези образи, но ДеМико, Сандърс и продуцентите Кристин Белсън и Джейн Хартуел отчитат значението на актьорите, които освен прекрасните изпълнения, са дали и голям принос за оформянето на героите.

„Всеки един член на актьорския състав има огромен дял за купона, - казва ДеМико. - След края на всяка от звукозаписните сесии се чуваше реплика: „Получи се невероятно, това трябва да влезе във филма“.
„Имаше моменти, когато бях изненадан колко далеч може да стигне Никълъс Кейдж в превъплъщението си.“- прЙипомня Белсън.

„На места Райън Рейнолдс реагира светкавично и много точно, сътворявайки едни от най-страхотните импровизации. Той придаде на Гай неповторима смесица от отчужденост и френетичен чар“, - добавя Сандърс. ДеМико отбелязва, че не е очаквал такава изразителност и широк обхват от изпълнението на Ема Стоун.

Кейдж потвърждава, че звукозаписните сесии често са поемали в неочаквана посока, изигравайки положителна роля за актьорите и за самата история. „Кърк и Крис бяха готови да ни позволят да експериментираме, без да знаят какъв ще бъде крайният резултат. Този начин на работа и свобода на импровизациите според мен изигра благодатна роля за диалога и за филма като цяло.“

Изпълненията на актьорите допълват представата на създателите на филма за героите. „Искахме Круд да бъдат по-бързи и по-силни от всички образи, които сме виждали досега във филмите за праисторически времена, - казва ДеМико. - Искахме да направим персонажите като част от този изпълнен с предизвикателства свят, а не като добавени фигури на снимачна площадка. И се получи - Круд имат съзнанието на първобитнипещерни хора, но физическиса доста напреднали.“

В една от първитесцени на филма с лова сеподчертава гъвкавостта, силата и скоростта на Круд. „Това е чисто физическасцена, която показва на публиката колко е трудно да живееш в праисторическото време. - казва Сандърс. – А като качество и интензитет напомня донякъде на кадри от Looney Tunes“.

Вдъхновяваща за екшън сцената и контролирания хаос е музикатана номинирания за Оскар® филмов композитор Алън Силвестри, изпълнена от маршовия оркестър на Университета в Южна Калифорния. Техният отличителен звук придава изключителен заряд на сцената. „С Алън разговаряхме за настроението, което търсим, -разказва ДеМико. – За нас беше „игра за време, нареченаНа лов“. Музиката и действието показват, че ловът е като игра за Круд, противниковият отбор е плячката, която от своя страна също се надява на основно ястие, толкова, колкото и Груг и компания.“

Работа със Силвестри върху финалната песен, „Shine Your Way“ [изпълнена от Адам Йънг и Юна] разкрива непознати хоризонти пред очите на режисьорите: „Писахме сценария на КРУД в продължение на осем години, имаше много висоти и спадове, разбира се, но има един специален момент, който аз никога няма да забравя, -прЙипомня си ДеМико. - Бяхме говорили от доста време за песента по време на финалните надписи, но поради редица причини все не стигахме до нея. Предложих на Крис да се опитаме да я напишем с помощта на Алън Силвестри. Затова с Крис отидохме у дома на Алън и започнахме да работим върху песента с него и неговия сътрудник Глен Балард. Това бе изключително вълнуващ процес, в който за мен е невероятна чест да участвам. Писането на песен е съвсем различно от писането на сценарий. И да чуя такива талантливи певци като Адам и Юна да изпълнят нашата песен е един най-големите награди за мен.“

 
 
[+] cinefish.bg
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
70/100
 
Cinefish.bg
Среден резултат: 70/100

 
Cinefish.bg Cinefish.bg