Защо приехте да спонсорирате такъв проект?Това беше възможност да свържа името си с един изключителен 3D филм, който ни отвежда на пътешествие под водата и ни среща с всякакви животински видове за кратко време. Аз самият съм правил документални филми, които най-често са съсредоточени само върху една тема. Със „Светът на океаните 3D” имаме възможност да извършим чудно пътуване в дълбините на океана. Така даваме информация на зрителите в рамките на час и половина и посочваме проблемите, с които трябва да се заемем, както и че съществуват възможности, с които да опитаме да ги разрешим.Какво изпитахте, когато видяхте кадрите от филма на 3D?Това бе уникална възможност отново да преживея усещането при гмуркане: казах си, че най-накрая ще можем да предоставим на зрителите възможност да изживеят същите емоции, които аз изпитвам всеки път, когато се гмуркам – без да мърдат от сушата!Как, според вас, ще реагират зрителите на такова зрелище от нов тип?Лично аз смятам, че ще бъдат приятно изненадани, защото ще ги води костенурка, към която човек много бързо се привързва и която е натоварена с разказа, като в същото време предоставя информация по съвсем непринуден начин.В същото време костенурката дава възможност да заемем позиция по отношение на подводната екосистема – от мига, в който зрителят е добре информиран, той ще може да се отърси от погрешните представи, да си изгради мнение и да се почувства увлечен в нещо като мисия. За мен това са години отдаденост на каузата, но благодарение на „3D-Релеф” този филм за рекордно време ще развълнува хората по важните въпроси за опазване на околната среда и ще ги накара да се чувстват още по-загрижени.Значи ви е харесал изборът на костенурката за гид на зрителите?Не трябва да се забравя, че няколкото вида костенурки, които съществуват, днес са застрашени – не само, че ловят твърде голям брой от тях, но те се оплитат в изоставените рибарски мрежи и се давят. Затова е много силен символ да гледаме филма през очите на костенурка.Какво беше сътрудничеството ви с братя Мантело?Когато се запознах с тях, бях леко резервиран, защото много от хората, които бях срещал, търсеха сензацията. Много бързо разбрах, че те са искрени и отдадени на каузата и че искат да накарат зрителите да участват в приключението им и да си дадат сметка за реалността в океаните. Тази реалност има много страни, надхвърля въображението и позволява на зрителя по-добре да разбере един свят, който му е чужд – океана – но от който всички ние сме зависими.Това бе за мен възможност да се запозная с отдаден и решителен екип. Моят принос, колкото и скромен да е той, се състоя в това да представя филма и да дам няколко педагогически съвета: исках да съм сигурен, че ще има послание, особено към младата публика, за да може тя да се отърси от невярната информация.Кои са най-важните проблеми, с които се сблъскват морската флора и фауна?Изключителното при този филм е, че позволява да се обхване целия океански свят и да се видят връзките, които съществуват между видовете, които сме свикнали да виждаме – например китовете, акулите и костенурките – с други живи организми, като кораловите рифове. Защото трябва да разберем, че всички тези видове зависят едни от други – ако коралите се засегнати, това ще има последствия върху цялата хранителна верига и неизбежно засяга и китовете, акулите и костенурките. Това е голямото достойнство на филма, освен 3D кадрите, че дава възможност на зрителя да разбере, че всички тези видове са свързани.А косатките, които се намират на върха на хранителната верига?Косатките са прекрасен индикатор за начина, по който се отнасяме към океаните. Защото чрез хранителната верига тези животни натрупват огромно количество токсини – химически продукти или тежки метали – които накрая имат много тежки последствия. Например, констатира се, че едно бебе косатка може да умре след една или две години, защото майка му му е предала всички тези токсини по време на бременността и кърменето. Това би трябвало да ни обърне внимание на нашето собствено положение, защото вече се наблюдават тревожни признаци у човека – ако разберем какво се случва в океаните, ще се научим по-добре да управляваме планетата и нас самите.А акулите?Поради привидно културни - но най-вече икономически – причини, годишно се убиват между 100 и 200 милиона акули, в по-голямата част от случаите, заради перките. След като ги отрежат, изхвърлят в морето животните, които кървят и умират, което е огромно разхищение предвид милионите хора, които страдат от глад по света. Смятам това за престъпление. Още по-ужасно е, че много видове акули, които са на път да изчезнат, играят основна роля в океаните, като почистват морското дъно.Как виждате биоразнообразието след 50 или 100 години?Това е изключително сложен въпрос. Днес знаем, че климатичните промени в някои региони ще засегнат ледниците и че топенето им ще окаже влияние върху фауната и флората. Освен това, ако температурата на водата се повиши или понижи анормално, животинските видове, които са „архитектите” на кораловите рифове – и растенията, с които те се хранят – вероятно ще загинат. Понастоящем има някои океански зони, където 70% от кораловите рифове са мъртви. Международната научна общност призна публично, че средно 25 - 30% от коралите са мъртви. Затова трябва да се реагира възможно най-бързо, тези корали са не само естествени местообитания, но и защита срещу екстремни климатични феномени като циклони и цунами. От основна важност са и за хората, които зависят от коралите, за да оцелеят.Може ли коралът, въпреки всичко, да регенерира?От момента, в който осъзнахме кои са опасностите и източниците на проблемите, не е твърде късно да се стабилизират нещата и да се даде възможност на кораловите рифове да се съживят. Например при островите Фиджи коралите бяха в по-лошо състояние преди 7-8 години, отколкото сега. Следователно можем да намалим въздействието от замърсяването и затоплянето на климата върху коралите, за да стабилизираме положението, а може би и за да възстановим някои видове, които не са напълно изчезнали.Често се говори за катастрофалното влияние на съвременната цивилизация върху океаните. Има ли обаче напредък от няколко години насам?Днес можем да кажем, че има наистина реален напредък спрямо ситуацията отпреди 15 години – филм като „Светът на океаните 3D” например дава възможност да се предаде жизненоважно послание на младото поколение, което след това го предава на родителите си и т.н. Затова съм по-скоро оптимист за бъдещето – като информираме младите, даваме възможност на бъдещите поколения да имат същите привилегии, от които се ползваме ние сега.Ще дадете ли примери за някои скорошни решения, позволили да се подобри ситуацията?Когато бях в Южна Калифорния, в Мексико, голямо предприятие за сол искаше да се настани в един залив, където сивите китове идват да се чифтосват, раждат и да се грижат за малките си в продължение на 2-3 години, преди да тръгнат отново по пътя на миграцията си. Бързо стана ясно, че такова предприятие ще има ужасни последствие върху китовете. Успях да се срещна не само с представители на местното население, но и с мексиканския президент, обясних му до каква степен съм притеснен и той се ангажира да спре установяването на предприятието в тази зона. Това доказва, че без да се вдига много шум и с дипломация и диалог, може да се получат резултати.И в САЩ ли?Абсолютно. Преди няколко години помогнах за това един важен морски природен парк в Калифорния да не бъде достъпен за риболов. Борихме се като лъвове срещу риболовната индустрия и особено срещу спортния риболов – рибарите смятаха, че нарушаваме свободите им. Три години след това виждаме, че има свръхпопулация на риба в тази защитена зона – рибарите-професионалисти дойдоха да ни благодарят, защото успяхме да спасим работата им.От друга страна, през 2003 г. предприех експедиция в северозападната част на Хавайските острови, където има 2000 км коралови рифове – имаше хиляди тонове изоставени рибарски мрежи – фатални за животните, които се оплетат в тях, и най-различни предмети, като телевизори, компютри, мобилни телефони и т.н., които идват от петдесетина страни. На някои места дори не можеше да се върви по пясъка, толкова бе затрупан от отпадъци. Дадох си сметка, че целият свят продължава да използва Тихия океан като универсалното кошче, защото 10% от тези отпадъци се изхвърлят от корабите. Тогава се срещнах с американския президент, който взе драстично решение и превърна този регион в най-големия морски парк в света.Тази борба ли е ролята на вашата фондация?Създадох „Оушън Фючър Съсайъти”, за да почета и продължа философията на баща ми, с която съм свързан цял живот. Нашето кредо е много просто – ако предпазваме океаните, предпазваме самите нас. Мисията ни е да организираме масирана комуникация чрез телевизията и интернет, за да информираме хората по света за тези теми. Именно кадрите от „Светът на океаните 3D” дават възможност да се разшири въздействието на мисията ни. Имаме и педагогическа мисия – предоставяме на учителите и на младите документация, която ще им даде възможност в бъдеще да взимат по-добри решения. И накрая, „Оушън Фючърс” има за цел да води дипломация при срещи с държавни глава, политици и индустриалци, и чрез диалог да доведе до вземането на определени решения, които да вредят по-малко на околната среда.Какви аргументи използвате?Винаги обяснявам, че природата трябва се управлява като предприятие. Трябва да се има предвид, че природата е капиталът, който имаме на наше разположение – ако живеем от лихвите, които се натрупват от капитала, може вечно да продължаваме така. Но днес консумираме не само лихвите, но и самия капитал. Всички знаят, че отиваме към фалит! Затова трябва да се предостави информацията на хората, които взимат решенията в света, за да се спре пилеенето, да се стабилизира положението да станем по-добри управляващи. ... още »
Лиъм Галахър планира филм за последните години на "Бийтълс", съобщи Би Би Си, цитиран от БТА.Бившият солист на "Оейзис" планира да адаптира "Най-дългият коктейл" - мемоар от Ричард Дилело, наричан "домашното хипи" на "Бийтълс". Филмът ще е за бързият възход и последвал упадък на звукозаписната компания на групата "Епъл". По него филмовата компания на Лиъм Галахър "In 1 Productions" ще работи заедно с "Independent Revolution Films".Братята Галахър многократно са демонстрирали, че обичат "Бийтълс". За албума си "Mаsterplan" те записаха хита на ливърпулската четворка "I am the Walrus", а в чест на 40-годишнината на "Sgt Pepper s Lonely Hearts Club Band" записаха тяхна версия на "Within you Without You"."Оейзис" се разделиха през 2009 г., когато Ноел напусна групата заради конфликт с Лиъм. БТА ... още »
От няколко седмици се говори, че се работи по третата част на „Лоши момчета“.Наскоро Мартин Лоурънс заяви, че всички от екипа са съгласни да участват, освен Джери Брукхаймър.На премиерата на „Принцът на Персия: пясъците на времето“ в Лондон продуцентът обясни, че ще бъде част от проекта, а сценарият ще е по-идея на Уил Смит.За съжаление все още няма информация кога може да очакваме филма. ... още »
Предлагаме ви да видите когато скритата реклама въобще не е скрита...срещу съответната сума...General Motors и "Трансформърс"Едва ли може да предположим, че когато Майкъл Бей седна на режисьорския стол, за да създаде тази внушителна фантастична поредица, изпълнена с роботи, последен писък на технологиите, той не е получил солидни оферти от различни марки в бранша.Така например General Motors предложиха "скромната сума" от 3 млн. долара, срещи която получиха водещи позиции да рекламират в лентата. Ако някога сте си мислили, че идеята невзрачният фолксваген да се превърне в елегантната американска класика Chevrolet Camaro от 2009 година, е случайна хрумка, помислете отново. Срещу седемцифрена сума...Audi и "Транспортер 2"В случая със сикуела на "Транспортър", може и да ви се струва, че тази сцена, в която Джейсън Стейтъм раздава тупаници на поразия е просто ефектен екшън. Всъщност е и още нещо - скрита реклама на новия модел на Audi А8 W 12, който чинно и кротко стои като фон на разбеснелия се стопанин. И за да е сигурна примката, звездата е в ролята на бивш агент от специално подразделение, за когото автомобилът е по-важен от всичко останало.Обикновено, той е не само превозвач, но и също така слушател на личните драми, макар че признаваме си, чак дотам не стигнаха. Друг е въпросът, че срещу цената, на която можеш да купиш подобно возило, е нормално да очакваш то да може и да пере и готви, но това е друга тема...AOL и "Имате поща"Един от много съвместни филми на Том Ханкс и Мег Райън, които целят да ни покажат колко хубав може да е животът, когато хората се обичат. За съжаление, дори и през далечната 1988 година, любовта върви ръка за ръка с напредналите технологии и най-вече с рекламата на програмата AOL, чрез която двамата откриват сродната си душа един в друг.Романтична комедия, екшън или фентъзи, от рекламните трикове просто няма отърване. Направо не ни се мисли какво ли се случва в "Безсъници в Сиатъл", когато имаш цяла нощ на разположение, за да обиколиш различните марки...Mac и "Невъзможна мисия"Е да, да спасиш света не е чак толкова невъзможна мисия, когато ползваш Mac. Том Круз си спечели статута на супергерой чрез изпълненията на агент Итън Хънт, но я си представете че вместо Apple бе ползвал Windows или Linux....Ресторантите "Тако Бел" и "Разрушителят"В американската драма, пренасяща ни чак през 2032 година, животът е твърде немислим по време на тоталния хаос по улиците. Освен ефектните екшън сцени със Сталоун обаче, има и още една добра новина - явно тогава на мода ще са ресторантите "Тако Бел", на какви цени обаче, все още не знаем.Рекламата не само, че е очевидна, но и за да са сигурни, че ще я разберем, някои от героите директно похапват хамбургери с лого в опаковката. Още по-забавно става с европейската версия на филма - понеже тук си нямаме "Тако Бел", надписът е заменен от този на "Пица Хът". Ако имаше и български релийз, вероятно Слай щеше да нагъва форнети, ама нейсе...Куриерската служба FedEx и "Корабокрушенецът"Tук така и не ни стана много ясно какво точно е посланието на марката и доколко то всъщност сюжетът е успешен в рекламирането й. Става дума за американската куриерска служба FedEx, за която в този филм има една лоша и една добра новина.Лошата е, че самолетът, с който се пренасяше пратката, катастрофира и този факт не спомогна особено за изпълнението на мисията, добрата е, че в края на краищата Том Ханкс достави багажа. Все още чака да го изберат за рекламно лице...Американските авиолинии и "Високо в небето"Имаше си хас филм, в който гледаме летища и самолети по-често отколкото главните герои, да не рекламира авиолинии. Традиционно, братята американци не дадоха тази чест на друг и повериха кампанията на собствените си такива на режисьора Джейсън Райтман и звездата Джордж Клуни.Реномето на последния обаче пострада значително повече, след като в редица сцени героят му гледаше на летището толкова отчаяно и объркано, докато ни представяха надписа, че бяхме на път да го сбъркаме с нашенец на летището в Шанхай.. А има 10 хиляди полета зад гърба си все пак, не ги ли изучи вече тия правила...TiVo и "Тропическа буря"Леко дебилният агент Рик Пек на Матю Макконъхи в "Тропическа буря" бе готов на всичко за своя клиент Тъг Спийдман (Бен Стилър). Включително и на това да му връчи TiVo в джунглите на Лаос.За съжаление, местното канибалско население не разбра идеята и приложението на цифровата сензация, заради което съдбата му не бе особено щастлива. Или пък са се ядосали заради кражба на патентни права, кой знае...Бонбони Reese's Pieces и "Извънземното"И още една проява на очевидна рекламна стратегия в далечното минало. Преди появата на буквално революционния хит на Стивън Спилбърг - "Извънземното", бонбонките Reese's Pieces не са особено интересни за потребителите и всички в компанията са се хванали за главата, уплашени от фалит.Ситуацията обаче коренно се променя именно благодарение на Ети. По време на приключенията на главните герои, те масово похапват шоколадовите лакомства, сякаш на този свят не съществува друга форма на храна.Какво се случва после, вероятно всички знаят. "Извънземното" чупи рекорди в бокс офиса, а Reese's Pieces - тези в хранително-вкусовата промишленост. Фактът си е факт - продажбите на марката скачат с цели 65%.Omega, Samsonite, British Airways, Finlandia, Norelco, Revlon, Kodak в "Не умирай днес"Подозирахме, че суетната персона на Бонд буквално може да се превърне в рекламен манекен, но едва ли очаквахме точно това. Във филма се рекламират толкова много марки, че направо не ни се мисли какви ли суми са спечелили създателите му от тази стратегия.Над 20 различни маркетингови партньори (не се лъжете, че гореизброените са всички) и при всички положения над 100 млн. долара за пи-ар кампания на новите продукти. Водка "Финландия", червило Revlon и един скромно усмихващ се Бонд, който в най-скоро време очакваме да ни пробутва и косачки за ливада... ... още »
Сър Антъни Хопкинс е във финални преговори относно участието си в "Arabian Nights" - приключенски екшън, в който освен него ще видим Лиам Хемсуърт и Майли Сайръс.Историята в епоса се върти около млад капитан (Хемсуърт), който след убийството на своя крал обединява сили със Синбад, Али Баба и Духът от вълшебната лампа, за да спасят принцеса Шехерезада. Хопкинс ще играе Фароту - зъл магьосник, който убива любимата на Синбад и се стреми да спечели, колкото се може по-голямо могъщество.Изглежда, че британският актьор се е отдал на участие в продукции с митологичен сюжет - той пресъздаде бог Один в дългоочакваната продукция на Marvel "Thor", а също така ще играе и в трилъра със свръхестествен сюжет "The Rite". ... още »
Колосалният блокбъстър "Железният човек 2" оглави класацията, но въпреки това не успя да подобри рекорда за най-касов дебютен уикенд.Сама по себе си обаче сумата от 133, 6 милиона долара при 52,4 млн. само в първия ден е достатъчно впечатляваща, още повече, че първата част на фентъзи поредицата събра 98, 6 млн. за същия период. Тук е редно да отчетем факта, че до края на деня е възможно сумата да нарастне, но като цяло вероятността да надмине рекорда на "Черният рицар" от 152,4 млн. е твърде минимална.При всички положения лентата на режисьора Джон Фавро се оформя като едно от най-касовите заглавия за годината, а по скромните ни прогнози ще се нареди и сред петте най-касови филми въобще в киното.На второ място в класацията е лидерът от миналата седмица -"Koшмари на Елм Стрийт", макар че инкасираната от него сума от 9,1 млн. долара звучи леко несериозно на фона на постижението на "Железният човек 2". Все пак римейкът на хитовия хорър от 80-те вече може да се похвали с общи приходи от 48,5 млн. при 35 млн. бюджет, така че създателите му определено нямат причина да са недоволни.Една позиция губи и анимационната комедия "Как да си дресираш дракон" която с печалба от 6,7 млн. завършва челната тройка. Това е седма поредна седмица сред най-гледаните заглавия за филма, който в това отношение сериозно се е запътил към постиженията на "Алиса в страната на чудесата" и "Аватар". До момента 3D хитът е донесъл и приходи от 201 млн. долара от салоните в САЩ и Канада, без да броим още 207, 8 млн. от останалите страни, така че определено той се превръща в едно от най-печелившите предложения на Dream Works в последно време.На четвърто място в подреждането е комедията "Луда нощ", регистрирала 5,3 млн. през уикенда, а първите пет заглавия завършва друго заглавие в комедийния жанр, но със значително повече романтика - "План Б". Филмът, в който след изкуствено оплождане бременната Дженифър Лопес, открива любовта, без въобще да я е търсила, събира 4,3 млн. в третия си уикенд на екран. Така общата спечелена от него сума възлиза на 29,4 млн. при 35 млн. бюджет.С една позиция се свлича и "Операция "Четири лапи" (4 млн.), в който Брендър Фрейзър е строителен предприемач, погнат от редица горски създания, след като се опитва да превърне гората им в строителна площадка. Въпреки безспорно добрата идея обаче интересът на феновете спада неимоверно и като се има предвид, че общата печалба до момента е едва 11 млн. при 35 млн. бюджет, вероятно в скоро време ще можем да заклеймим комедията като един от провалите на годината.Седмата позиция остава запазена за 3D блокбъстъра "Сблъсъкът на титаните" с 2, 3 млн. В шестата си седмица на екран той инкасира обща печалба от 157,8 млн. долара при 125 млн. бюджет - постижение съвсем не толкова слабо само по себе си, но при всички положения едва ли оправдаващо високите очаквания на продуцентите си. На осма и девета позиция са комедията "Смърт на погребение" с 2,1 млн. и високоадреналиновото предложение към почитателите на екшън жанра - "The Losers" с 1,8 млн.Десетте най-гледани заглавия в САЩ и Канада се завършват от доста изненадващо предложение - нискобюджетният документален "Babies", насочил поглед към година от живота на различни бебета по света - от Монголия през Намбия до Сан Франциско и Токио. Лентата на режисьора Томас Балмс регистрира 1,5 млн. долара в дебютния си уикенд и честно казано, вероятно е изненадала не само нас, но и екипът си от неочаквания интерес на киноманите.Обобщение:Още преди появата си на голям екран, единствената въпросителна пред "Железният човек 2" бе не дали ще оглави боксофиса, а с каква сума ще го стори. Безспорното желание на продуцентите бе най-вече блокбъстърът да подобри рекорда на "Черният рицар" за най-касов уикенд на екран (стартът му през юли 2008 г. е със 158, 4 млн.).Опциите за това бяха налице - първата част бе сред безспорните хитове на 2008 година, донесла обща печалба от 585 млн., а тогава в каста не присъстваха имена като Скарлет Йохансон и Мики Рурк, които по принцип са като магнит за широката публика.Оригиналът потегли с 98,6 млн. в дебютния си уикенд, така че настоящото постижение от 133, 6 млн. долара определено е сериозен успех.Тук само можем да добавим, че екранизацията по едноименния комикс на Marvel се появи едновременно (7 май) и в останалите страни по света, откъдето също регистрира 194 млн. печалба, така че общата му до момента е 327,6 млн. само от първия уикенд. Каквото и да говорим, това прави филма безспорна част от световната киноистория.Прогноза за 14-16 майМесец май определено е доста силен откъм атрактивни предложения. Тази седмица на екран в САЩ се очаква друго чакано с интерес заглавие - "Робин Худ" на Ридли Скот, в който той отново заформя тандем с Ръсел Кроу. Това е петият съвместен филм на двамата след "Гладиатор", "Добра година", "Американски гангстер" и "Мрежа от лъжи" и определено надеждите са, че и този път ще оправдаят високите очаквания на киноманите. В поредната приказка за принца на разбойниците се изявяват още Кейт Бланшет, Матю Макфадън и др.Другата по-любопитна продукция е "Писма до Джулиет", в която отново ще видим звездата от "С дъх на канела" Аманда Сейфрид.Тя е в ролята на млада жена, която по време на ваканция във Верона открива поредица от любовни писма с анонимен автор. Вдъхновена от тях, героинята й се впуска във вълнуващо приключениев търсене на създателя им. В актьорският състав се открояват още Гаел Гарсия Бернал и Ванеса Редгрейв.Бокс офис класация на Северна Америка за периода07 май - 09 майЗаглавие / Уикенд / Общо1 Iron Man 2 - $134M / $134M2 A Nightmare on Elm Street - $9.17M / $48.5M3 How to Train Your Dragon - $6.76M / $201M4 Date Night - $5.3M / $80.9M5 The Back-up Plan - $4.34M / $29.4M6 Furry Vengeance - $4M / $11.6M7 Clash of the Titans - $2.31M / $158M8 Death at a Funeral - $2.1M / $38.3M9 The Losers - $1.8M / $21.4M10 Bébé(s) - $1.58M / $1.58M ... още »
На фокус: „Емигранти”2010 е Година на българското кино. Обещанието, което Международният София Филм Фест и Националният филмов център дадоха на киноманите и професионалистите в началото на годината, беше за срещи с повечето от най-стойностните български филми, създадени през последното десетилетие.Представяме на вашето внимание „Емигранти” на Ивайло Христов и Людмил Тодоров.Програмата „Десетилетие на българското кино” е включена в извънредния „семестър” на инициативата „София Филм Фест за учащи” и представя 34 български игрални филма, произведени в периода 2000 – 2009. СФФУ е програма, която се радва на изключителен интерес от младите хора. Студентите и учениците имат право на безплатен вход. Филмите от „Десетилетието” са всяка сряда от 18.30 часа в Дома на киното и ще бъдат представени от техните автори. „Емигранти” - филмътТримата приятели Мъро, Шпера и Юри са безработни и едва свързват двата края. Заплетени в сложни, истерични взаимоотношения с близките си, те сякаш са емигрирали от семействата и от страната си. Провокирани от мистериозно телефонно обаждане, тримата тръгват на път с надеждата да променят живота си. На места забавен и смешен, на места тъжен, филмът изследва духовната емиграция на младите хора в България.„Емигранти” е разпространен в България с 4 копия, в киносалоните са го видели повече от 10 000 зрители. Филмът е продукция на НФЦ, Нафтекс България Холдинг и БНТ. Режисьори са Ивайло Христов и Людмил Тодоров, сценарист е Людмил Тодоров. Зад камерата е операторът Стефан Иванов, продуцент е Митко Тодоров. Ролите са поверени на Деян Донков, Валери Йорданов, Иван Радоев, Параскева Джукелова.Режисьорите за филма:"Жанрът може би е драматична комедия. Историята е тъжна, но написана и разказана с много хумор. Надявам се, че актьорите ще я изиграят точно така. В живота е същото - трагичното се превръща в комично, ако го погледнеш под определен ъгъл." Ивайло Христов пред „Стандарт”"Дадох си сметка, че за да стане филмът свестен, най-добре е да поканя човек, на чийто талант вярвам. И не се поколебах за Ивайло (Христов)."Людмил Тодоров пред „Новинар”Критиката за филма:Темата - рови в най-големите болки на деня: отчайващата безпътица за младите. Драматургията - калейдоскопична или, ако щете, мозаична, но с много як, "вътрешен" цимент. Филмовата направа - с нюх за кино. Жанровото решение - лирико-комедийно-трагедийно, с безброй изненадващи синкопи във взаимопревръщенията на трите начала. Актьорите - умно-прелестни. Посланието - от вечните: за мъчнотията да си човек в нечовешки периметри и не само.Искра Димитрова, „Култура”Авторите на филма искат когато зрителите гледат сътвореното от тях, да изпитат мигове на удоволствие и да видят, че и у нас могат да се правят хубави филми.Антон Стефанов, „Седмичен труд”Людмил Тодоров и Ивайло Христов се стремят да минат отвъд описателния подход и по-дълбоко да анализират беззаконието, в което протича животът на техните герои. Живот без ценностни ориентири не оказва нужната съпротива пред настъплението на произвола. Майсторски направен филм, пълен с изобретателност и находчива игра между слово, актьорска пластика, музика.Светла Иванова, „Кино”Фестивални участия и награди2002 „Златна роза” за най-добър филм и най-добра мъжка роля (поделена между тримата главни изпълнители - Деян Донков, Валери Йорданов и Иван Радоев), Фестивал на българския игрален филм „Златната роза”, Варна2003 Награда на публиката на Международния София Филм ФестНаграда на ФИПРЕСИ (Special Mention) на Международния София Филм Фест - за Деян Донков, Валери Йорданов и Иван Радоев МФФ СолунМФФ Сараево и др. ... още »
Холивудската звезда Скарлет Йохансон заяви, че намира идеята да изиграе Къртни Лав, в предстоящия биографичен филм за гръндж-иконата Кърт Кобейн, за "интересна и интригуваща".Актрисата и певица призна, че е голяма фенка на вокалистката на Hole."Това, което знам за проекта е, че има готов сценарий. Аз съм голям фен на Къртни и мисля, че тя е наистина много талантлива, но това е всичко, което мога да кажа за момента", заяви Йохансон пред MTV News.Тя добави, че би било голямо предизвикателство да изиграе вдовицата на Кобейн и че ще трябва да впрегне всичките си сили и талант, за да се справи с подобна роля.Блондинката, изгряла с лентата „Изгубени в превода", сподели още, че й се иска да запише още един албум: „С удоволствие бих напрвила още една тава.Все още не съм почувствала вдъхновение в тази насока, но идеята никога не ме е напускала. Страшно се забавлявах по време на записите на „Break Up" (албумът й от 2009 г.) и мисля, че за в бъдеще може пак да опитам". ... още »