Водещото филмово събитие в България получи акредитация от FIAPF в категорията „специализиран състезателен фестивал”!FIAPF (Международна Федерация на Асоциациите на филмовите продуценти) е единствената организация на филмови и телевизионни продуценти със световно значение, включваща 24 продуцентски компании от 21 страни на 5 континента. Организацията представлява икономическите, правни и регулативни интереси на филмовите и телевизионни производствени структури, които са общи за четирите континента.Освен че защитава интересите на продуцентите, FIAPF регулира статута на международните филмови фестивали, сред които са едни от най-значимите подобни събития в света на киното. С присъждането на членство на международните филмови фестивали, FIAPF се явява като гарант за качество за филмовите събития, които отговарят на високите стандарти, поставени като условие от продуцентската общност, обединена във FIAPF. Правилата на FIAPF са договор, гарантиращ взаимно доверие между филмовата индустрия и фестивалите, чиито авторитет и икономическо влияние се определя от готовността им за сътрудничество.FIAPF присъжда акредитации на международните фестивали в четири групи – състезателни фестивали за игрални филми; специализирани състезателни фестивали за игрални филми; несъстезателни фестивали и фестивали за документални и късометражни филми. 49 са фестивалите, получили признание от FIAPF. Международният София Филм Фест попада в категорията състезателни фестивали със специализиран конкурс (за първи и втори филми) и е в компанията на Пусан, Сараево, Солун и други престижни световни филмови събития.София Филм Фест е единственият български фестивал с акредитация от FIAPF, след приключилия през 80-те години Международен фестивал на Червенокръстките филми във Варна. Членството във FIAPF е още едно доказателство за развитието и международното признание на българското кино през последното десетилетие и сериозните постижения на фестивалния екип. Това е един заслужен подарък в Годината на Българското кино и по случай 10-годишния юбилей на София Филм Фест като международен кинофестивал.„Да бъдем признати от FIAPF е като да играем на Световно филмово първенство, - споделя фестивалният директор Стефан Китанов. - Тази година България няма големи успехи във футбола, но след номинирането на български филм сред 9-те претенденти за чуждоезичен Оскар, сега български фестивал участва в световната филмова лига. Радваме се, че сме част от „добрите новини”, които България предлага на света. И повече настроение! Празникът идва при вас!” ... още »
Хитовата хорър поредица "Франкенщайн" на Дийн Кунц в най-скоро време ще ни стряска и от големия екран.Продуцентите Ралф Уинтър и Тери Ботуик обявиха, че са закупили правата й за филмиране с идеята да я превърнат в един от печелившите си кино хитове.Серията разказва средновековна история за бизнесмен, който успява да създаде чудовищно създание на име Девкалион. Самият Кунц не крие, че е бил вдъхновен от класиката на Мери Шели и определя творбата си като нейна по-модерна осъвремена версия.По поредицата, която до момента съдържа три заглавия - "Блудният син", "Град на нощта" и "Мъртъв и жив", вече бе създаден и телевизионен сериал през 2004 година, продуциран от USA Network. Тепърва се очакват другите й три части, като през май тази година се очаква да се появи четвъртата - "Изгубени души".Иначе Кунц е известен като най-големият съперник в хорър жанра на популярния Стивън Кинг, въпреки че звездата му изгря доста години по-късно в сравнение с популярния му конкурент. ... още »
Любовта е доминиращата тема във февруарската програма на Британския фестивал за късометражно кино и анимация "Future Shorts" - "Opposites attract". Прожекциите са от днес до 4 март в пет града - София, Пловдив, Варна, Бургас и Русе."Opposities attract" е eдна опияняваща колекция от късометражни филми, анимация и музикални клипове, провокирани от силата на противоположностите и необикновената хармония, която настъпва след като те се сблъскат.Програмата ще накара зрителя да се почувства в равни дози – развеселен, натъжен, провокиран и вдъхновен. Любовната тема доминира.Сред кратките киноразкази се открояват: почти библейската история за съвременните Адам и Ева от френско-израелския "Изгубен Рай"; "Процедурата Ганзфийлд" - част от поредицата на BBC New Music Shorts, разказва за експеримент на границата между фантазията и реалността и изследва дали може напълно непознати хора след сеанс при психолог да си тръгнат като влюбена двойка; изключително вдъхновяващата и откровена история на 73 годишната Лина Мерсес от Рио де Жанейро, която се радва на богат любовен живот, отказала се от баналностите на моногамията и брака във филма "Чао-чао, Cest Fini".Програмата е с 83 мин времетраене. Massive Attack, партнирайки си с Future Shorts пускат 8 кратки филма заедно с новия си албум Heligoland. ... още »
Филмовата звезда Леонардо ди Каприо отново е сгоден.И този път обектът на желанието е добре познат - израелският топмодел Бар Рафаели, с която двамата се събират и разделят през месец.Звездната двойка бе заснета от фотографи на благотворителна гала вечер по време на юбилейното издание на "Берлинале", на което актьорът представи новия си филм "Злокобен остров".На пръста на красавицата ярко се открояваше стилен диамантен пръстен, а Ди Каприо не я изпускаше от поглед видимо щастлив. Макар все още да няма официално изявление, вече се анонсира, че сватбата ще е през лятото.Дали този път Леонардо ще бъде достатъчно настоятелен, за да не изпусне бъдещата си половинка, както навремето се случи с Жизел Бюндхен, следващите месеци сами ще покажат.... ... още »
Кевин Костнър ще бъде режисьор на приключенския филм „A Little War of Our Own", като освен това ще изпълнява и главната роля.Главен продуцент на проекта е Армян Берн, за когото това ще е четвъртото съвместно сътрудничество с актьора, припомня Variety. Филмът, койт е по сценарий на Дан Гордън, разказва позната история за шериф, който се опитва да запази мира и спокойствието в града си.Костнър има зад гърба си „Оскар" за най-добър филм и режисьор за „Танцуващият с вълци". За последно режисира романтичната уестърн драма "Свободна територия" (2003).Последната му изява като актьор пък е рамо до рамо с Бен Афлек и Томи Лий Джоунс в "The Company Men", чийто дебют беше преди няколко седмици на фестивала Sundance. ... още »
Подготвят англоезичен римейк на „Ужасно щастлив" - датското предложение за „Оскар" за чуждоезичен филм. Бюджетът на лентата ще бъде около 10-15 милиона долара, информира Screen Daily.Вдъхновена от романа на Ерлинг Йепсен, гротескната драма, която се разклонява в криминалния жанр, уестърна и филмите на ужасите, омагьосва с изключителната си атмосфера.Историята разказва за младия полицай Роберт, койт е изпратен против волята си в мистериозно малко градче в блатиста местност. Там всеки познава всеки и хората са свикнали сами да се грижат за нещата. Робърт ще трябва да свикне с нецивилизованите норми и действия, които му е било толкова трудно да разбере.Сценарият за римейка ще бъде адаптиран от Хауърд Родман ("Savage Grace").Режисьорът Хенрик Рубен Генц и неговият продуцент Томас Гамелтофт ще работят и върху новата версия, за която разполагат с три пъти по-голям бюджет и ще могат да представят материала по съвсем друг начин.„Чувствах, че не съм приключил с тази история и ми се искаше да я развия докрай. Когато се появи възможността за римейк, нямаше как да я пропусна", споделя Генц.Гамелтофт пък заяви, че новата версия ще им позволи да стигнат до по-широка публика и ще използват големият бюджет за неща, които е нямало как да направят в оригинала. ... още »
„Аватар” оглави българската бокс офис класация за девети път, въпреки че още миналата седмица освободи първото място на американския бокс офис.„Денят на влюбените” се подреди на втора позиция с „празничен” резултат от над 80 000 лв., а историята за върколаците „Човекът-вълк” остана на трето място с доста по-малки приходи.Общият приход на филмите от Топ 10 е 332 125 лв.Топ 10 уикенд 1. Аватар - 111 230 лв2. Денят на влюбените - 83 687 лв3. Човекът-вълк - 40 621 лв4. От Париж с любов - 27 909 лв5. Когато си в Рим - 18 272 лв6. Играта на играчките 3D - 14 780 лв7. Принцесата и жабокът - 12 577 лв8. Книгата на Илай - 10 411 лв9. Битката за Тера 3D - 8 222 лв10. Девет - 4 416 лвпо-подробно вижте тук ... още »
Марио Григоров е един от малкото българи, които са част от американската филмова индустрия. През 2009-та на екран излиза най-успешният му продукт досега, музиката към номинирания за „Оскар” филм „Прешъс”.Григоров е роден в София през 1963г. В края на 60-те заминава заедно с родителите си за Техеран, където се сблъсква с близкоизточната култура. В средата на 70-те учи във Виенската консерватория. По-късно заминава за Австралия, където учи пиано и оркестриране. От 1992г. живее в САЩ. Има сключен договор с „Уорнър”, които издават първия му албум през 1994-та „Rhymes with Orange”.Марио Григоров с интерес прие нашето предложение за двуезично интервю. Ние го питахме на български, а той ни отговаряше на английски. Очакваме го лично да представи „Прешъс” на премиерата му по време на „София Филм Фест”.Как се чувствате като композитор на музиката към филма „Прешъс”, един от номинираните в категорията „Най-добър филм” от Американската филмова академия?За мен е чест и привилегия да бъда част от екипа на този невероятен филм.За трети път работите с режисьора Лий Даниелс след “Shadowboxer” и “Tennessee”, може ли да кажем, че се оформя един тандем между режисьор и композитор?Нещата между нас се получиха и работим ползотворно заедно.Откъде черпите вдъхновение за музиката си?Разговарям с режисьора, за да разбера каква е идеята му, след това композирам различна по стил и жанр музика, за да може той да избере най-подходящите композиции. Вдъхновявам се от гледната точка на режисьора и от самия филм.Ако имахте възможност да избирате, музиката на кой филм бихте искали да напишете?„Прешъс”.Срещате ли се с актьорския състав на филмите, за които създавате музика?Случва се много рядко. Обикновено се срещаме на партита и филмови фестивали.Преди да се установите в САЩ сте живял на много места. Къде ви беше най-интересно и къде имахте най-голямо вдъхновение, за да творите?Навсякъде беше много интересно и всяко едно място за мен беше една възможност да творя. Бях много малък, когато бях в Иран и слушах музика на касети, която ме караше да импровизирам. Тогава за първи път намерих пътя към world music. В Германия, като контрапункт на това свирех много Бах. Във Виена за първи път аранжирах музика за оркестър и композирах традиционен джаз. Междувременно учех класическо пиано в България с Милена Моллова. Тя ми показа как да импровизирам с музиката на Шопен. По-късно в Австралия започнах да композирам в стил класически джаз. Тогава току-що бях навършил 20. Започнах да композирам за игрални и документални филми. Това ми даде изключителната възможност да работя с професионалисти и да придобия опит в композирането. Имах възможността да съм на една сцена с Карлос Сантана в Австралия. Когато най-накрая се преместих в САЩ през 1992г. подписах договор с „Уорнър” и стартирах тригодишно турне като солов пианист. Тогава обиколих много държави в Северна Америка и Европа. Чрез тези концерти се научих как да импровизирам на място, което по-късно ми помогна при композирането на филмова музика.Композирате музика както за игрални, така и за документални филми. По различен начин ли подхождате към тях?Този въпрос ми харесва, но няма абсолютно никаква разлика, поради простата причина, че и при документалните филми има драматични моменти и епизоди, предизвикващи цялата човешка гама от чувства, както и при игралните филми.Кога за последно бяхте в София?Преди десет години.Преди няколко дни българският „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде” се размина на косъм от номинация за „Оскар”. Гледахте ли го?Да си призная, не съм. Но гледам много филми, които са заснети извън Щатите и с интерес ще го гледам. С течение на времето осъзнавам, че родната ми страна притежава един особен духовен заряд, както никое друго място на земята. Филмите не са само за забавление, те са отражение на нашия съвременен живот. Чувствам се готов да се доближа до моята родна страна, до нейната култура и да разбера повече за мястото, откъдето идвам.Разкажете за Siblings Music.Siblings Music е компания, която създадох преди няколко години. Замислена е като продуцентска компания, която да ръководи различни дейности, свързани с изкуството. Аз съм неин основател и изпълнителен директор. Работим с още няколко композитори и творци. Пишем оригинална музика, която предлагаме за лицензиране на различни видове медии. Работим в сферата на киното, рекламата, звукозаписната индустрия и в почти всички дейности, към които е приложима музиката. Това беше едно вълнуващо начинание, с нетърпение очакваме да създаваме повече музикални продукти и дори в бъдеще да продуцираме собствените си проекти. Ясно съзнаваме какво точно правим и с кого работим. Целите ни са строго определени и качеството на продукта ни е изключително високо.През 2008-ма работите заедно с Мери Ламбърт, режисирала клипове на Мадона, Джанет Джексън, Стинг и „Юритмикс”. Как се работи с жена, давала наставления на едни от най-големите имена в музиката?За мен беше изключително лесно да работя с Мери. През повечето време работехме по телефона, тъй като тя беше в Лос Анджелис, а аз в Ню Йорк. Любопитен е начинът, по който тя изискваше точно определените моменти, в които да бъде музиката и самият метод на работа. Все пак тя има зад гърба си много музикални видеоклипове. Имам странното усещане, че от този момент нататък ще изисквам от режисьорите, с които работя, да монтират музикалната фонограма във възможно най-ранен етап от заснемането на филма. Това помага за доизграждането на различни идеи от филма, както и за цялостния облик на продукцията. Методът не винаги е приложим, но понякога е добре да се работи по този начин.Какво предстои до края на 2010-та?Мисля, че ме очаква една вълнуваща година. Поканен съм на „София Филм Фест”, за да представя филма „Прешъс”. Много се вълнувам, защото ще изнеса и концерт. Освен това с нетърпение очаквам да се запозная и да работя с талантливи филмови творци от България.Интервюто взе Здравко Григоров ... още »