На 25 и 26 февруари премиерата на филма ще се състои едновременно в 22 български града. На 25 февруари зрителите в Смолян, Стара Загора, Сливен, Бургас, Добрич, Велико Търново, Търговище, Габрово, Враца, Ботевград и Видин ще имат уникалния шанс да гледат „Раци” едновременно.На следващия ден (26 февруари) филмът ще се прожектира едновременно и в Пловдив, Нова Загора, Казанлък, Варна, Русе, Свищов, Силистра, Севлиево, Монтана, Плевен и Благоевград. След всяка една прожекция зрителите ще могат да се срещнат с членове на творческия екип и актьорския състав.В много от споменатите градове отдавна няма кино салони, а българските филми рядко излизат извън столицата. Затова тази едновременна премиера е важна стъпка към възстановяването на връзката между българското кино и българската публика в цялата страна.В София филмът се прожектира в Дома на киното от 19 февруари.Историята в „Раци” ни среща с двамата приятели Доката и Дебелия, опитващи се да изкарват прехраната си със случайни занимания и така се оказват въвлечени в криминалната борба на две враждуващи бизнес групировки. Вкопчени като раци в примамките, които всекидневието непрекъснато предлага, героите сами определят съдбата си - изпълнявайки безобидни на пръв поглед поръчения, двамата приятели се озовават накрая един срещу друг. В главните роли са популярните млади актьори Филип Аврамов и Валери Йорданов, а ролите на бизнесмените, които се намесват случайно, но фатално в живота им, са изиграни от Рангел Вълчанов и Николай Урумов. Участват още Евгения Баракова, Красимир Доков и Слава Дойчева (Раша от новелата „Дървният ангел” във филма „Обърната елха”).Световната премиера на „Раци” се състоя в рамките на състезателната програма на Московския международен филмов фестивал през юни 2009 г. Впоследствие филмът бе селектиран за участие в редица престижни фестивали по света, сред тях Карлови Вари, Сеговия и Мадрас. В София филмът бе показан единствено в рамките на Киномания.В "Раци" Иван Черкелов остава верен на своя авторски почерк, който го очерта като един от най-самобитните режисьори на съвременното българско кино. Анкета на вестник „Култура” от 1993 г., в която участват 200 български критици, постави неговия дебют „Парчета любов” (1989) сред десетте най-добри български филма на всички времена, а „Обърната елха” (2006), реализиран в съавторство с Васил Живков, беше окачествен от пресата като „филмът, върнал международния престиж на българското кино”.А ето и по какъв начин ще бъде разпределен екипа, за да представи филма „Раци” из България:В Смолян и Пловдив ще гостува актьорът Красимир ДоковВ Стара Загора и Нова Загора – младата актриса Слава ДойчеваВ Сливен и Казанлък – актьорът Филип АврамовВ Бургас и Варна – продуцентът Росица ВълкановаВ Добрич и Русе – актьорът Николай УрумовВъв Велико Търново и Силистра – актьорът Валери ЙордановВ Търговище и Свищов – копродуцент на филма Борислав ЧучковВ Габрово и Севлиево – режисьорът Рангел ВълчановВъв Враца и Плевен – режисьорът на филма Иван ЧеркеловВъв Видин и Монтана – актьорът Александър МариновВ Ботевград и Благоевград – актьорът Николай Щерев Филмът е подкрепен от ИА Национален филмов център. Разпространява „КЛАС Филм”. ... още »
Представяме ви ексклузивно заглавката, която ще бъде използвана за българския плакат на анимационния филм „Мегаум”.Режисьорът Том Макграт („Мадагаскар 2”) и продуцентът Бен Стилър ни разказват историята на Мегамайнд (озвучен от Уил Фарел), който е най-съвършения супер злодей в света, но също така и най-неуспешния.Премиерата на филма у нас е на 17 декеври 2010 г. ... още »
СОФИЯ ФИЛМ ФЕСТ 2010 е с най-качествената и амбициозна програма от всички издания досега! Началото е на 5 март 2010 година, с премиера на най-новия филм на Светослав Овчаров „Зад кадър”.Официалната програма приключва на 14 март със специалната гала-прожекция на „Анна Каренина” – най-новата творба на руската легенда Сергей Соловьов. Фестивалната програма има прожекции още на 1 и 4 март в Дома на киното и продължава в София до 25 март 2010 г.Промяната на икономическата ситуация е сериозен фактор, с който се съобразяват всички, но, въпреки това, София Филм Фест предоставя възможност на любителите на киното да си осигурят възможно най-много срещи със стойностните творби на световното кино.Основната цена на билетите в делничните дни между 17.00 и 21.30 часа, както и за прожекциите в събота и неделя за всички часови пояси, е 8.00 лв. / 6.00 лв. e намалението за студенти, ученици, пенсионери, хора с увреждания и с ISIC/IYTC/ITIC карти.Има специално намаление за количества билети, закупени за един киносалон! Ако се закупят 10 и повече билета за посочените часови пояси, цената се променя съответно на 6.00 лв. / 4.00 лв. Цената на билетите в делничните дни преди 17.00 и след 21.30 часа е 6.00 лв. / 4.00 лв., като при закупени над 10 билета се променя на 5.00 лв. / 3.00 лв.Така обявените цени са валидни за НДК - Зала 1, кино „Люмиер”, Дом на Киното, кино „Одеон” и Френския институт.Документалните филми във Френския институт и Дома на киното са на цена 4.00 / 3.00 лв!Цените на билетите за всички прожекции в Euro Cinema са 8.00 лв. / 6.00 лв.Филмите, прожектирани в Чешкия център и Руския културно-информационен център са с вход свободен!Търсете билетите от 23 февруари, вторник, на касите на фестивалните кина и онлайн на www.ticketplus.bg и www.eventim.bg, както и на сайта на СФФ www.siff.bg. ... още »
Киностудиото Warner Bros даде "зелена светлина" за реализацията на новата екранизация на прочутата приказка на братя Грим - "Червената шапчица".Новата изцяло готическа версия ще разчита на солидни специални ефекти, а за режисьор се спряга създателката на "Здрач" Катрин Хардуик.Сценарият е поверен на Дейвид Джонсън, който е прочут предимно с работата си в хорър жанра. В персонажа на червената шапчица ще се превъплъти звездата от комедията "Mamma Mia!" и трилъра "Страстите на Дженифър" Аманда Сийфрид. Още по-любопитно е, че с реализацията ще се заеме компанията Appian Way, която е собственост на холивудския секссимвол Леонардо ди Каприо.За съжаление обаче, се очаква филмът да не бъде позволен за деца под 12 години, тъй като отсега се знае, че няма да е с особено щастлив край... ... още »
60-ият юбилей на реномирания кинофестивал в Берлин можеше да бъде отбелязан по различни начини.За шефа на фестивала Дитер Кослик най-значителното събитие беше надхвърлянето на бройката от 300 хиляди продадени билети.От тях повече от 4000 бяха за прожекции в малките квартални кина далеч от центъра на германската столица. За други вероятно незабравими ще останат онези почти три часа при минус 10 градуса, прекарани пред импровизирания екран от рециклирани материали, опънат между колоните на Брандебургската врата. Близо 2000 бяха ентусиастите, които рискуваха да се простудят, но да не пропуснат след повече от 80 години уникалната повторна премиера на пълната версия на един от шедьоврите на немското и световното кино – „Метрополис” на Фриц Ланг. В историята обаче 60-тото Берлинале ще остане, разбира се, на първо място със своите награди.А те бяха изключително категорични и доста лесни за интерпретиране. И седемте „мечки” – шест сребърни и една златна - бяха адресирани в източна посока: Китай, Япония, Русия, Румъния, Турция + наградата за режисура на Роман Полански (поляк по произход, поставен под домашен арест по искане на лосанжелески прокурор). Някога фестивалът беше създаден в Западен Берлин като символ на стремежа за общуване със средствата на киното между народите от двете страни на „желязната завеса”.По времето на Берлинската стена това беше кинофорумът, на който най-последователно намираха място филми от бившите социалистически страни.От тук започна шествието на новото съветско кино от епохата на перестройката и възходът на съвременното китайско кино. Но никога досега в Берлин не се е стигало до толкова категорично превъзходство на филмите от Източна Европа и от Далечния Изток, изразено в разпределението на наградите на 60-тото Берлинале. За първи път откакто Дитер Кослик е директор на фестивала нито един немски кинематографист не беше отличен. Една от причините може би е германският режисьор Вернер Херцог с успешна холивудска кариера – председател на международното жури – известен с безкомпромисния си характер и имал достатъчно поводи да се разочарова от колеги и филмови институции в своята родина.Една съществена характеристика на значителна част от наградените филми се отдава на вкуса и кинематографичните предпочитания на Вернер Херцог. Считан за фетишист на пейзажа, той винаги е отдавал сериозен приоритет на природата като едно от действащите лица във филма.Натурната среда е наистина определяща за внушението както в руския „Как прекарах онова лято”( „Сребърни мечки” за най-добър оператор и най-добра мъжка роля на двамата актьори Сергей Пускапалис и Григорий Добригин), заснет сред арктическата пустощ на полуостров Чукотка, така също на турския „Мед” („Златна мечка”), който дълбоко поетично разкрива планински гледки от Анадола, или на клаустрофобичния островен пейзаж от „Писател под чуждо име” на Роман Полански.Именно на фона на внушителната естествена среда драмите на героите придобиват допълнително измерение на екзистенциалност. Всъщност това е другата характерна черта на наградените филми – по същество всички те са скромни наглед лични истории, в които обаче се проектират националният характер и актуални политически алюзии.Китайският „Разделени заедно” („Сребърна мечка” за най-добър сценарий) разказва за пенсиониран военен от бунтовническата армия на Тайван, който иска да започне отново живота си с бившата си любима, която е останала навремето в социалистически Китай. Главната героиня в японския „Гъсеница” („Сребърна мечка” за женска роля) е принудена да живее с тираничния си съпруг, доставен у дома от фронта без крака и ръце, но с неугаснало желание да заповядва.Единственият дебютант сред създателите на наградените филми беше Флориан Шчербан, режисьор на „Ако ми се свирка, свиркам” (Голямата награда на журито „Сребърна мечка”), който е представител на същото поколение румънски кинематографисти, които донесоха вече поредица от награди от фестивала в Кан. Неговият филм разказва историята на младеж, който броени дни преди да излезе от затвора извършва тежко престъпление, за да попречи на майка си да отведе по-малкия му брат в Италия.Отреждането на двете главни награди за филми от съседни на България страни – Турция и Румъния, неминуемо поставя въпроса „къде сме ние”. Филмовата общност доказа, че продължава да гледа с очакване и любопитство към киното от Балканите. Само от нас зависи как ще отговорим на това очакване и ще разкажем българските истории, които светът е готов да забележи. ... още »
Турски филм, Роман Полански, японска актриса и двама руски актьори са тазгодишните носители на най-големите награди от 60-ото издание на кинофестивала в Берлин, предадоха световните агенции, цитирани от БТА. Лентата "Мед" на турския режисьор Семих Капланоглу спечели голямата награда "Златната мечка" на кинофеста. Лентата разказва историята на момче, обучено от баща си в тайните на производството на мед, тръгнало да търси същия този баща, когато той изчезва безследно. При получаването на наградата си, Капланоглу се пошегува, че "Златната мечка" е надушила меда и затова филм с такова заглавие печели юбилейното издание на феста в Берлин. Режисьорът Роман Полански спечели наградата "Сребърна мечка" на кинофестивала за най-добър режисьор за филма си "Писател в сянка", екранизация по едноименния роман на Робърт Харис. Режисьорът е под домашен арест в Швейцария в очакване на евентуална екстрадиция към САЩ, където е обвиняван в сексуално посегателство над малолетна, извършено през 70-те години на миналия век. Наградата от негово име на кинофестивала в Берлин прие неговият продуцент Ален Сард. "Съжалявам, че Полански не е сред нас. Сигурен съм, че той щеше да бъде много щастлив. Но той самият ми каза, че дори и да беше на свобода, нямаше да дойде в Берлин, защото последният път, когато отишъл на кинофестивал, за да прибере своя награда, той бил арестуван", заяви Сард. Тридесет и седем годишната японска актриса Шинобу Тераджима спечели наградата "Сребърна мечта" за ролята си на изтерзана съпруга на тежкоранен военен във филма "Гъсеница" на Коджи Вакаматцу. Руските актьори - Григорий Добригин, на 23 години, и Сергей Пускепалис, на 43 години, спечелиха заедно "Сребърна мечка" за най-добър актьор за ролите си в смразяващия трилър "Как прекарах това лято" на Алексей Попогребски. БТА ... още »
Драматичен трилър, определян като кръстоска между „Реката на Тайните” и „Твърде Лично”Трикратно номинирания за Оскар любимец на Холивуд, Лео, иска да вземе главната роля в новият филм на Alcon Entertainment. „Prisoners” разказва за дърводелец в малко градче, който взема нещата в свой ръце, след като дъщеря му и приятелят й са отвлечени.Продуцентите на филма, номинираните за Оскар за „Сляпата Страна”, Андрю Косов и Бродерик Джонсън, споделят: „През 12-те години, в който ръководим компанията (Alcon Entertainment), това е най-интересния, нравствено заплетен трилър който ни е попадал и нямаме търпение да го направим.”Уорнър Брос ще разпространяват лентата. Антоан Фукуа, който щеше да режисира филма, напусна проекта. ... още »
от Мариана ИвановаАко в седмицата след Деня на влюбените сте решили да отидете на кино, подозирам че няма да изберете „Високосна година”, не защото имате нещо против Ейми Адамс. Просто искате да избягате далеч от всичко розово, което има сърцевидна форма. Какво ви остава като премиерен избор обаче – триизерна подобрена анимация от 1999 г. и „американски Хари Потър” на име Пърси.По-вероятно е да се насочите към „Пърси Джаксън и Боговете на Олимп: Похитителят на мълнии” ми се струва. От една страна защото не ви се гледа анимация, от друга – това е първият филм от поредицата за американския тийнейджър, който има свръхестествени способности и ви е любопитно.Ако е така - не ви чака нищо добро, освен един скучен и дълъг разказ, в който дори приключенски дух липсва. Холивуд винаги е успявал (вероятно съвсем умишлено, за да е разбираемо) да се намеси по възможно най-посредствения начин в гръцките митове и легенди. Та, фабулата се върти около момчето полубог Пърси (Персей), което трябва да намери мълнията и да я занесе на Зевс, защото иначе ще настъпи какво... краят на света, разбира се! Във филма на Крис Кълъмбъс няма нито секунда, нито грам от магичния дух на филмите за Хари Потър. Няма вълшебство, няма приказност, няма куидич. Има ефекти – много добри при това, но нищо под тях, около тях и над тях. Тези 118 минути спокойно можеха да бъдат 90 и пак тийнейджърите щяха да бъдат удовлетворени. Няма нищо, заради което да се усмихнеш и да „полетиш” към Хогуортс, както се случваше когато сме гледали филмите с очарователния очилатко. Няма го, разбира се и прекрасното британско чувство за хумор... Съвсем недостатъчна утеха е кратката поява на Ума Търман, но поне беше с изумителна прическа, каквато не е една дама би искала да има.Нисък старт за Пърси Джаксън и Боговете на Олимп: Похитителят на мълнии”. Можете да пропуснeте следващите му псевдо приключения, без да се притеснявате, че нещо ще загубите. Вместо да си причините безброй прозявки, си пуснете някой „Хари” вкъщи или се разходете в близката гора! ... още »