Третият филм на режисьора Милко Лазаров тръгва по кината в цялата страна на 21 февруари. „Стадото“ (международно заглавие “TARIKA”) имаше своята световна премиера на един от най-големите и стари кино фестивали в света BFI Лондон през месец октомври 2024, а на 13-ти ноември 2024-а откри Киномания в зала 1 на НДК. Филмът беше представен на филмовите фестивали в Кайро и Калкута, където получи наградата за най-добър филм. “Темата на филма е изключително актуална днес в света в който живеем, защото все по-трудно приемаме различните от нас и сме готови с ярост да браним, онова, което ние вярваме за правилно“, споделя режисьорът Милко Лазаров.
„Стадото“ разказва за Тарика, момиче с особенни способности, което живее в погранична местност където хора от различни етноси привидно живеят в разбирателство, докато един ден мистериозно започват да измират домашните им животни. Хората от селото обвиняват за бедите си Тарика и решават да се саморазправят с нея и баща ѝ.
Главните роли са поверени на Захари Бахаров и Весела Вълчева, също така ще видим Иван Бърнев, Иван Савов, Христос Стергиоглу, Марко Ноков и други.
„Стадото“ е продуциран от Веселка Кирякова, РЕД КАРПЕТ, в ко-продукция с ZDF/ARTE, 42film – Германия и AMOUR FOU - Люксембург. Финансиран от ИА Национален филмов център, Eurimages, Mitteldeutsche Medienförderung, Film Fund Luxembourg, Creative Europe Media. Световен разпространител - Films Boutique, разпространител за България - Purple Rain.
от Антон ТерзиевПo-як постер не бях виждал от "Cold Souls" насам. „Метропия” стои в сянката на „1984”, но и по-светли умове от моя твърдят, че от 50-те насам, (аз бих дръпнал до „Ние” на Замятин от 20-те ) антиутопията е обособен жанр с всичките му прилежащи клишета и т.н, и т.н.Тук на преден план е страхотната в изкривения си реализъм като надрусана с ЛСД 3Д МАX анимация, в която всеки кадър би отказал Олдъс Хъксли от спринцовката. Преобладаващата гама е на разтопен асфалт.Изтерзано е преобладаващото състояние на героите, някои от тях със съвременни татуировки.Реквизатът смесва атрибути на бъдещето с такива от миналото, както бяха направили в "Блейд Рънър", например.Главният герой живее в краен квартал на Стокхолм, поразително напомнящ софийския "Дружба 2" и е роботник е в корпорацията на бъдещото - Трекс, направила всички кътчета на света спирки в метрото си.Корпорацията-монополист държи в подчинение служителите си и близкото около нея население, чрез зловеща формула на продаван от нея шампоан.Веднъж проникнал в корените на косата шампоанът саботира приемника си, като изпраща мислите му до анонимен оператор в Централата, където ги тушират и управляват 24 часа в денонощието.Гласовете могат да бъдат само на Винсет Гало, Жулиет Луис, Удо Кир и големия Стелан Скарсгард (синът му също е там). "Обектите", на които са оператори също леко им приличат. Don't listen to your inner voice и гледай. ... още »
В събота в град Балчик се събра публиката и първите гости за откриването на осмото издание на IN THE PALACE.Стартирането на фестивала IN THE PALACE се състоя с церемония в читалището на град Балчик “Паисий Хилендарски”.Сред първите гости на 8-то издание на фестивала за късометражно кино бяха световноизвестният руски оператор Сергей Астахов, Бари Хенсън – един от най-успешните продуценти и настоящ преподавател във Великобритания и Лоренциу Дамян – румънски професор в областта на киното, преподавател на режисьорите от румънската нова вълна.Кметът на Община Балчик Николай Ангелов откри официалната част от церемонията, споделяйки че фестивалът IN THE PALACE превръща града в център на новото кино от Европа и в център на безкраен купон в рамките на една седмица. За него откриването всяка година на фестивала е приоритет, защото това е ежегодно ново начало за културния сезон на града.Специален гост на откриването бе Хосе Луиз Диез - консул на Посолството на Испания у нас. Хосе Луиз Диез Развълнуван от присъствието си на сцената в Балчик той сподели: „Като институция, която подкрепя и промотира испанската култура в България, ние винаги сме много щастливи да покажем и споделим с вас творбите на режисьори, които не са непременно комерсиални, но имат голяма стойност. Годишно в Испания се произвеждат повече от 200 късометражни филма, чиято цел е да развиват креативността и мисленето в киното. Затова решихме, че най-доброто място тези филми да бъдат видяни в България е точно тук.”Директорът на фестивала IN THE PALACE – Цанко Василев разказа за развитието на фестивала през годините и сподели, че тазгодишното издание е най-амбициозното до момента.Цанко ВасилевОт сцената в читалището, купонът продължи на площада пред общината в Балчик, където сред уникален декор участници, гости и медии се потопиха във фестивалната атмосфера. А тя се нажежи и с появата на музиканите от Котарашки лайв бенд. ... още »
Скандалната актриса и певица Линдзи Лоън ще позира гола за реклама.Единственото нещо, което тя ще носи, ще бъде "антиалкохолната" гривна, поставена на глезена й, съобщи Контактмюзик.23-годишната звезда от "Гадни момичета" ще се разголи, за да рекламира новата си колекция 6126 от чанти, допълва БТА.Рекламната фотосесия ще бъде заснета през юли в Лос Анджелис.Източници, близки до актрисата, съобщават, че е направено запитване до полицията дали Линдзи Лоън може да свали специалното устройство SCRAM.Ако отговорът е отрицателен, тя ще носи гривната по време на снимките.Новата колекция от чанти на Лоън ще бъде пусната в продажба по-късно през тази година. ... още »
На фокус: „Пътуване към Йерусалим”2010 е Година на българското кино. Обещанието, което Международният София Филм Фест и Националният филмов център дадоха на киноманите и професионалистите в началото на годината, беше за срещи с повечето от най-стойностните български филми, създадени през последното десетилетие.Представяме на вашето внимание „Пътуване към Йерусалим” на Иван Ничев.Програмата „Десетилетие на българското кино” е включена в извънредния „семестър” на инициативата „София Филм Фест за учащи” и представя 34 български игрални филма, произведени в периода 2000 – 2009. СФФУ е програма, която се радва на изключителен интерес от младите хора и се реализира с подкрепата на програма „Култура” на Столичната община и Националния филмов център. Студентите и учениците имат право на безплатен вход. Филмите от „Десетилетието” са всяка сряда от 18.30 часа в Дома на киното и ще бъдат представени от техните автори.„Пътуване към Йерусалим” - филмътФилмът представя една оригинална картина на България в края на 30-те и началото на 40-те години на миналия век, видяна през погледа на певица (Елена Петрова), фокусник (Александър Морфов), техният асистент (Васил Василев-Зуека) и две еврейски деца (в ролите Симона Стойкова и Георги Георгиев), които се опитват да избягат от надигащия се фашизъм в земята на техните предци – Палестина, и откриват топлина и закрила на най-неочакваното място.Евтини хотелски стаи, раздрънкани автобуси, „невероятни артистични успехи” и непрекъсната липса на пари бележат дните на пътешествениците - София, Пловдив, Шумен и накрая Варна – пристанището, за което бленуват. Бедните артисти залагат без колебание последните си пари, за да платят пътя на децата извън страната. Само за две години – между 1939-а и 1940-а – хиляди евреи от Централна Европа успяват да избегнат смъртта, използвайки България като коридор, преди границите да бъдат затворени.Режисьор на филма е Иван Ничев, който е съсценарист с Юрий Дачев. Продуценти на филма са Ханс-Вернер Хонерт и Иван Ничев. Музиката е на Стефан Димитров. Ролите са поверени на Елена Петрова, Александър Морфов, Васил Василев-Зуека, Бернд Михаел Ладе, Симона Стойкова, Георги Георгиев, Христо Гърбов и други. Филмът е продукция на Cinemascope – И. Ничев, Saxonia Media – Германия, ЕВРОИМАЖ и Националния Филмов Център - България. Режисьорът за филмаКакво научихте от собствения си филм?Че българинът е много толерантен народ и трябва много да се ровиш, докато намериш примери за нетърпимост и ксенофобия. За разлика от много по-цивилизовани нации като французи, чехи или поляци.Това не е ли легенда?Никаква легенда не е. Българинът е способен на безкористни прояви на себеотдаване към другия човек, дори когато е много затруднен. Това е нещо, което трябва да помним, че притежаваме. Разбира се, в трудно време като нашето такива чувства започват да притъпяват. Но не бива да мислим, че нашият народ не е способен на великодушни жестове към ближния. Историята го показва и това е национална гордост. Затова съм спокоен спрямо всички онези, които ще гледат „Пътуване към Йерусалим”. Из интервю, в. „Монитор”, 22 август 2003Критиката за филмаНовият филм на Иван Ничев притежава добър усет за водене на разказа, автентична атмосфера и много приятни актьорски попадения в лицето на Александър Морфов и особено на Васил Василев-Зуека, както и при някои от изпълнителите на поддържащи роли.„Пътуване към Йерусалим” определено печели от доброто съчетание на двете нива в развитието на сюжета. Погледнато реално той не е нито историческа драма за спасяването на евреите, нито мелодрама за невъможността на една жена да направи правилен избор в живота. Но притежава по-малко и от двете. От една страна историческия фон и грижливо разработената атмосфера придават автентичност на филмовите събития, а политическите пристрастия на епохата са умело вплетени в личната история. От друга - превръщането на Зара във фатална жена, някъде между Елена (от Троя) и Кармен, измества трагичното и комичното на заден план, придавайки неочаквана дълбочина на драмата. В крайна сметка всичко опира до вечните теми за Любовта и Свободата. сп. „Екран”, 2003Остава ми да призная за пореден път, че театърът е немислим без актьорите. … Ролята на актьорите точно в този филм се нуждае от специален акцент. Без Елена Петрова (Зара), Александър Морфов (Дими) и Васил Василев - Зуека (Сами), без тяхното артистично умение, с което вдъхват архетипен живот на знаковите си образи и с което по индивидуално неповторим начин ни забавляват в царството на жанровите форми, нищо от конструираното и търсено като внушение от Юрий Дачев и Иван Ничев не би могло да сработи.Искра Димитрова, в. „Култура”, 26 септември 2003Фестивални участияМТФ „Златната ракла”, Пловдив 2003 – награда на СБФД за режисура – Иван Ничев Международен София Филм Фест 2004 ... още »
Креативното дуо Брус Уилис и М. Найт Шаямалан се събират за третия си съвместен проект, обяви Heat Vision.Още през 1999 г. двамата провокираха киноманите със своето „Шесто чувство", а година по-късно ни показаха какво значи да бъдеш „Неуязвимият".Бъдещата лента е нов, таен проект на индийския режисьор Шаямалан. Известно е, че във филма ще се включат още звездите Гуинет Полтроу и Брадли Купър. Естествено, главната роля е отредена по презумпция за г-н Уилис.Сценарият на новия филм все още е в процес на преработка, като вече е бил представен на няколко студия. Какво точно ще представлява обаче, засега е загадка. ... още »
Световната мрежа за късометражно кино и анимация Future Shorts организира поредната безплатна прожекция на Лятната естрада в Борисовата градина на 26 юни от 21:15.В програмата ще видите откритието на Future Shorts - "30 секунди аз" на 19-годишния Димо Трифонов, изгряващ и oбещаващ български артист и дизайнер; шокиращото музикално видео на M.I.A. "Born Free"; слънчев и мързелив ден, в който е лесно да бъдеш щастлив - "Tulum", макар светът около теб да е напълно разрушен; трогателната стоп моушън анимация "Heartstrings".Очакват ви и още много други филми, така че не се колебайте. Входът е свободен. ... още »
от Антон ТерзиевЧак след „Професия: Репортер”, разбрах какво ме е впечатлявало винаги в Микеланджело Антониони.Звездите в неговото Кино (Ален Делон -„Затъмнение”, Мастрояни -„Нощта”, Джон Малкович -„Отвъд облаците” и тн.) , всъщност нямат главна роля.Близките планове върху лицата са рядкост, понякога, както в „Професия: Репортер”, диалогът е на 20-30 метра от камерата. Отказът му да флиртува с публиката чрез сексапила на актьора е педантично упорит.При все че ползва всички класически драматургични и жанрови похвати за ситуационно кино, съспенс, трилър, роуд муви („Фотоувеличение”, „Забриски пойнт”), налице и е една отчетлива дзен-медитация, самонаблюдение, внушение за дистанцираност, сякаш най-приятелски - не фамилиарно, те приканва да споделиш неудобствата на режисьорското столче. В това, което някой нарича маниерна протяжност виждам философско изследване на възможните пътища за развитие, авторефлексия.Нещо, което очевидно е допаднало и на Джак Никълсън.Хипнотичният му стил на говорене („Хората си мислят, че знам нещо повече от тях, това обикновено не е така”, казва по този повод) пасва идеално героя му.Из построените от него лабиринти на двойната идентичност го води Мария Шнайдер.Красива, крехка, едва три години след „Последно танго в Париж”.„Професия: Репортер” по някакъв начин е и много близък до Джармуш с последния си „The Limits of Control”. Изследване на подобен паралел би било доста приятно занимание. ... още »
Ако някога сте се чудили какво е да живееш като Чарлийз Терон, сега имате възможност да проверите.Актрисата дала под наем луксозната си къщичка в Малибу.За скромните 50 000 долара на месец може да свиете гнездо в дом на една истинска звезда, носителка на "Оскар".Това именно било и романтичното скривалище на Чарлийз, където тя прекарвала страстни уикенди с вече бившия си приятел Стюарт, с когото скъсаха съвсем скоро.Доста пари са за три спални коментират от dailymail.co.uk, но пък става въпрос за прекрасна гледка и голяма част от плажната ивица на Малибу за... лично ползване. ... още »