Фестивалният хит от Кан и Дъблин на режисьора Кристофер Боргли ще радва българските зрители от днес! Филмът се разпространява с подкрепата на програма Creative Europe -„Творческа Европа – МЕДИА”!
Процесът на правене на филми включва всякакви възможни маймунджилъци, трикове и шмекерии. Разбира се, не трябва да забравяме и визуалните ефекти, и компютърните еквилибристики. Авторите на филмите са толкова старателни да прикрият хитрините си, че понякога дори през ум не ни минава, че дадена сцена или момент не са реални, създадени са изцяло на монтажната маса, а не на снимачната площадка. Кървав диамант, 2006 Явно режисьорът на филма не е бил доволен от играта на Дженифър Конъли в сцената от филма, в която тя говори с умиращия си приятел по телефона. За да направи момента по-емоционален, той решил в постпродукцията да добави компютърно генерирана сълза, която да се стече по лицето на актрисата. Тя била много изненадана, когато видяла тази добавка на премиерата. Форест Гъмп, 1994 Филмът е пълен с прикрити визуални ефекти. Например, много от вас биха си спомнили впечатляващата сцена, в която едно перце пада изневиделица от небето в краката на Форест. Този момент изглежда много реалистичен, но той всъщност е сложно конструиран визуален ефект за онова време. А сцената, в която главният герой играе пинг-понг? Актьорите е трябвало само да размахват ракетите, топките са добавени по-късно от компютър.Умирай трудно, 1995 Една от най-запомнящите се сцени е тази, в която главният герой се намира в Харлем, Ню Йорк, носейки табела на врата си, на която е написано – „Мразя негрите!“. За да се избегне потенциално опасна ситуация, тъй като местоположението на снимките е известно като „меката на черните“, надписът е редактиран в последствие в постпродукцията. Въпреки това, когато филмът започва да се върти по телевизионните канали, някои от тях използват алтернативна версия на филма, в която този надпис гласи: „Мразя всички!“. Черният лебед, 2010 Освен очевидните визуални ефекти, които са използвани във филма, като например сцените, в които героинята на Натали Портман преживява халюцинации, продуцентите залагат и на много скрити такива. Пример в това отношение е моментът, в който Нина започва да се превръща в Черния лебед и издърпва малко черно перце от гърба си. Зрителят би си помислил, че това е някакъв трик на гримьорите, но всъщност е изцяло генериран компютърен ефект. Също така режисьорът сметнал, че ръцете на актрисата са прекалено нежни и слаби, затова тяхната злостност и острота е „подобрена“ с визуален ефект. Красив ум, 2001 По време на снимачния процес понякога трябва да се направят някои корекции на плановете за реализация на филма, най-малкото заради сигурността на участниците в него. В такива ситуации на помощ идват именно визуалните ефекти. Например моментът, в който Джон Наш почти удавя бебето е заснет в две съвсем различни сцени. В едната има просто вана, напълнена с вода, а в другата има само бебе, ревящо в празна вана. Страховитият резултат на опита за удавяне се получава като двете заснети сцени се наслагват една върху друга чрез специални ефекти по време на монтажа. Реалистичността ѝ ни кара да настръхваме. Вълкът от Уолстрийт, 2013 В този филм има изключително красиви гледки. Не може да не си спомняте луксозното имение, което е собственост на Джордан Белфърт. Или неговата романтична сватба на брега на океана. Или безбрежния и удивителен пейзаж, който се вижда от кея…Изглежда сякаш от бюджета са похарчени доста средства в построяването на декорите, наемането на недвижими имоти или просто възможността да се снима на такива специфични и екзотични локации. За разочарование на много от зрителите, доста от тези сцени и места са генерирани компютърно, за да се спестят максимално разходите на този и без друго скъп филм. В известната сцена в офиса, в която лъвът се разхожда свободно – да, животното е истинско. Но хората около него са добавени с компютърна графика от сцена, заснето без царя на животните да е на снимачната площадка.ДАС ... още »
Няма такова нещо като съвършен филм или такъв, който да се хареса на всички. Ако се вгледаме внимателно, дори и в най-добрите и награждавани филми можем да открием неволни, но неприемливи грешки. Те в никакъв случай не правят филма лош, но ни карат да се загледаме по-внимателно в случващото се на екрана или да го изгледаме отново. В крайна сметка, от това никой нищо не губи.Железният човек 2 В началото на втората част на тази филмова поредица от богатия каталог на Марвел, чиито филми натрапчиво фигурират в тази листа, виждаме Тони Старк да говори пред публика, облечен в смокинг, а под него е с бяла риза. Кадърът за момент се сменя и в следващия той внезапно носи черна риза и остава с нея до края на епизода.Дедпул Още няколко грешки, забележими в този филм на Марвел за противоречивия и арогантен супергерой. Ако погледнете внимателно скока на Дедпул в епизода на магистралата, ще забележите, че в един момент няма нищо зад гърба му. А в следващите няколко кадъра ясно се забелязват, дръжките на неговите мечове, които оставят на мястото си в остатъка от сцената. Тук пък в една от сцените в бар, татуировката на врата на Ванеса се появява и изчезва в няколко последователни кадъра. Форест Гъмп Дори и в затрупания с награди и похвали от критиката Форест Гъмп може да се види една малка, но забележима грешка. В сцената, в която Форест се среща с Джени, можете да видите ютията зад нейния гръб, която мистериозно сменя положението си без никой да я докосва. Хари Потър и Философският камък Дори супер скъп и успешен филм за магьосници не може да избегне дребните грешки на скриптърите. Когато Петуния Дърсли поздравява Дъдли за неговия рожден ден и застава зад него, ясно можем да видим кабела на микрофона, който тайно се подава от облеклото й. Когато пък Хари тръгва да сяда на масата на Грифиндор след като е разпределен от магичната шапка, той се настанява до Рон. В следващата сцена обаче ние виждаме, че той се е разположил между Пърси Уизли и Хърмаяни Грейнджър. Може би това е просто хогуортска магия, а не грешка. Титаник Вторият най-успешен филм на всички времена също не е лишен от нелепи грешки. Когато в известната сцена Роуз поглежда с изумление внушителния кораб, вглеждайки се, можем да видим бенка на нейната лява буза. Но в следваща сцена тя внезапно прескача на другата ѝ буза. И още една. За да освободи Джак от белезниците, Роуз чупи стъклена кутия, в която има брадва. Всичките стъклени отломки се сгромолясват на пода. Но в следващия кадър, когато тя посяга да вземе брадвата, ясно се вижда, че стъклените парчета не са изчезнали напълно. Криминале Дори велик режисьор като Куентин Тарантино не е застрахован от глуповати грешки във филмите си. Преди да инжектира адреналина на Мия Винсент отбелязва точката с червен маркер на гърдите ѝ, за да уцели правилното място. Когато обаче тя е съживена след няколко минути, маркировката на тялото ѝ изчезва. В друг момент, когато Мия и Винсент са в закусвалнята, тя си избира нещо от менюто пушейки. Само че когато в следващия кадър е променен ракурса, ръката, с която тя държи цигарата е променена от лява на дясна. Петият елемент Филмът е толкова шарен и изпълнен с хиляди ефекти, така че е възможно да сте пропуснали неволните грешки на създателите му. Преди нейния самоотвержен скок в бездната с летящи превозни средства, поглеждайки надолу Лийло се стряска от нещо като влак, което профучава покрай нея. В следващия кадър тя скача и ние виждаме как пейзажа под нея е напълно променен, дори сградите са различни. Рапунцел и разбойникът И последно – дори в анимациите могат да бъдат допускани неприемливи за високото ниво на професионализъм грешки. В сцената, в която Флин отива в кулата на Рапунцел, Майка Готел го намушква с камата си. Когато тя обаче я вади от тялото му, по нея няма никаква кръв. За този пропуск, обаче си има разумно обяснение. Тъй като филмът е детски, според американския стандарт в него не може по никакъв начин да се показва кръв. Когато Флин умира има много емоционален момент между него и Рапунцел. Когато той докосва косата й, можем да видим как внезапно оковите му изчезват. Но, разбира се, те се появяват пак в следващия кадър, когато сцената е показана от различен ъгъл.ДАС ... още »
Излезе чисто нов плакат от екшъна „Лично правосъдие“ с ветерана в жанра Брус Уилис, който изпълнява главната роля. В актьорския състав на режисьора Илай Рот влизат Винсент Д’Онофрио, Елизабет Шу и Дийн Норис. Сюжетът се върти около историята на д-р Пол Кърси (Уилис) – хирург, който работи в спешното отделение на болница в Чикаго, където ежедневно вижда крайния резултат от насилието, което се шири по улиците на града.Един ден неговата съпруга (Елизабет Шу) и дъщеря му (Камила Морон) са брутално нападнати в дома им. Полицията, претоварена от огромното количество престъпления, е неспособна да разреши случая и, за да получи справедливост, Пол е принуден сам да издири и отмъсти на нападателите на семейството си, поемайки правосъдието в свои ръце. Когато анонимното избиване на престъпници привлича вниманието на медиите, хората започват да се чудят дали смъртоносният отмъстител е ангел хранител или персонификация на мрачния жътвар.Премиерата на лентата е насрочена за 24 ноември 2017 г. ... още »
Излезе втори трейлър от биографичния филм „Играта на Моли“ (Molly's Game) с участието на Джесика Частейн, Идрис Елба, Майкъл Сера и Кевин Костнър. Сюжетът е посветен на бивша спортистка, която става кралица на подземните турнири по покер. Джесика Частейн се превъплъщава в скиорката Моли Блум, която по-късно се превръща в едно от водещите имена в покер средите и става мишена на ФБР. Турнирите, които Блум организира се посещават от милионери от цял свят, холивудски звезди, известни спортисти и множество босове от подземния свят.Адаптирането на сценария, основан на едноименните мемоари на Моли Блум, е дело на Аарон Соркин, той също така дебютира и в качеството на режисьор. Световната премиера е насрочена за 22 ноември 2017г. ... още »
Снимачния процес по филма „Пътешествието на доктор Дулитъл“ (The Voyage of Doctor Dolittle), трябва да започне през февруари 2018 г. Главната роля ще бъде изиграна от Робърт Дауни-младши.В центъра на сюжета по екранизацията на серията детски книги от Хю Лофтинг, се намира знаменитата история за приключенията на уникалния лекар – ветеринар, притежаващ способността да говори с животните. Режисьор на филма ще бъде Стивън Гейган, който ще пренапише сценария, съдзаден от Том Шепърд. Световната премиера на „Пътешествието на доктор Дулитъл“ е насрочена за 23 май 2019 г. ... още »
Появиха се цели 16 промо-плаката с персонажите на детективския трилър „Убийство в Ориент експрес“. Режисьор на новата киноадаптация по романа на Агата Кристи и изпълнител на ролята на Еркюл Поаро е Кенет Брана. Ето и синопсиса:Зима. Истанбул. Знаменитият белгийски сержант Поаро трябва навреме да стигне във Великобритания, но всички места са продадени. „Ориент експрес“ – така се казва този влак, който съвсем скоро ще напусне града. За щастие, един от пасажерите се оказва директор на компанията, на която принадлежи експреса, и той намира място на Поаро. Това е всъщност едно удивително място, в което се събират хора от всички националности и убеждения, но сержантът слабо се интересува от този факт, защото вече заспива. Нощта е ветровита, вали сняг, а влакът принудително спира. На Поаро е съобщено, че е извършено убийство. Прозорецът е отворен, вратите на купето са заключени отвътре. Великият детектив престои да разкрие тази сложна мистерия, в която почти всеки пасажер притежава мотив за извършване на престъплението. В каста участват още Уилям Дефо, Пенелопе Круз, Джони Деп, Мишел Пфайфър, Майкъл Пеня, Джуди Денч, Дейзи Ридли и др. Сценарият е дело на Майкъл Грийн. Премиерата в България е насрочена за 10 ноември 2017 г. ... още »
Universal отложиха премиерата на продукцията „Булката на Франкенщайн“ за неопределен срок. Това решение студията обяснява с желанието да се отдели повече време за качественото разработване на сценария. „Никой от нас не иска да пришпорва проекта към датата на релийза, доколкото осъзнаваме важността на този филм и необходимостта да се събере всичко в едно. Бил (Кондън) – това е режисьор, притежаващ огромен талант, нееднократно преминал през проверката на времето, и ние всички очакваме с нетърпение продължението на съвместната ни работа.“ – гласи официалното изявление на Universal.Над сценария работят петима сценариста: Нийл Бергер, Дърк Витеборн, Дейвед Кеп, Алекс Курцман и Крис Морган. В образа на Франкенщайн ще се превъплъти Хавиер Бардем, а актрисата за ролята на булката все още не е избрана, въпреки че главната фаворитка на студията е Анджелина Джоли, с която провеждаха преговори на по-ранен етап. Отменената дата на световната премиера беше 14 февруари 2019 г. На нейно място ще излезе филм на ужасите, чието заглавие все още не е уточнено. ... още »
Носителят на наградата „Букър“ за 2017 г. Давид Гросман, легендарният немски режисьор Фолкер Шльондорф и композиторът Бруно Куле са сред гоститеМиналата година CineLibri доведе у нас скандалния френски писател Фредерик Бегбеде, живата легенда на чешката кинематография Иржи Менцел, провокативния холандски писател Арнон Грюнберг и режисьорката Катрин Бернщайн. За третото издание на фестивала (11-22 октомври) списъкът с гостите е още по-голям и впечатляващ.Легендарният режисьор и носител на „Оскар“ Фолкер Шльондроф, изрекъл знаменитата фраза „Киното е светлина, сянка, движение“, ще ни запознае лично с два свои филма – „Завръщане в Монтаук“ и „Хомо Фабер“ по Макс Фриш. В рамките на фестивала ще можем да видим панорама на неговото творчество, която включва още „Една любов на Суан“ по Марсел Пруст и „Историята на прислужницата“ по Маргарет Атууд. Месеци след като му беше връчена една от най-престижните награди в литературния свят – международен „Ман Букър“, у нас ще пристигне израелският писател Давид Гросман. Срещите с автора ще са две: в Дом на киното, където ще се прожектира едноименният филм по книгата му „Ще бягаш ли с мен?“, и в литературен клуб „Перото“, където ще бъде представено неговото творчество. На българския пазар вече може да бъде намерена и книгата, която му донесе настоящия Букър – „Кон влиза в бар“.Като член на международното жури на първата конкурсна програма на CineLibri ще се включи един от най-продуктивните и награждавани европейски филмови композитори - Бруно Куле. Носителят на три награди „Сезар“ и номинация за „Оскар“ ще присъства на прожекцията на филма „Дневникът на една камериерка“, чиято музика е негово дело. Лентата на Беноа Жако с великолепната Леа Сейду в главната роля е третата адаптация на едноименния роман на Октав Мирбо и стои достойно до предишните екранизации на Жан Реноар и Луис Бунюел. Една от най-успешните киносценаристки в Италия също ще бъде гост на събитието като част от журито. Дориана Леондеф ще представи и един от последните си филми – комедията „Най-добри неприятелки“. Българската писателка и режисьор Елица Георгиева, която от 15 години живее в Париж, ще се завърне на родна земя, за да представи филма си „Всяка стена е врата”. Лентата документира по един закачлив и вълнуващ начин „демократичния преход“ в България между 1989 и 1991 година. Част от представянето ще бъде и специален пърформанс. Дебютният роман на режисьорката „Космонавтите само минават“, спечелил й една награда и множество номинации, вече може да бъде намерен и на български език от изд. Colibri.Акцент в програмата на фестивала тази година е и специалното честване на 95-годишнината на именития филмов сценарист, режисьор и писател Анжел Вагенщайн. Той лично ще присъства на прожекцията на американската продукция за живота му „Анжел Вагенщайн на 95: Изкуството е оръжие“, а сред гостите на събитието е и режисьорката на лентата Андреа Саймън, известна със своите интелектуално провокативни творби.Билети за всички филми и прожекции са в продажба на EpayGO и в съответните киносалони. Пълната програма на фестивала е обявена на www.cinelibri.com, допълнителна информация за всички предстоящи събития ще намерите и във фейсбук страницата www.cinelibri.com/CineLibri. ... още »