Здравейте, сладури! На 24 юли се пригответе да се подмокрите от кеф! В Дедпул & Върколака двама от най-култовите комиксови герои на нашето време обединяват сили в изключително забавен и рушащ всякакви граници киноспектакъл, който завинаги променя „малката киновселена“ на Марвел. Затова грабвайте резервен чифт гащи, бегом към кината и станете свидетели на историята, докато се пише. Да вървим, мамка му!
В Дедпул & Върколака агентите от бюрократичната организация TVA, която съществува извън времето и пространството, измъкват Уейд Уилсън от мирното му съществуване и го пращат на мисия, която ще разтърси познатата Вселена. За да спаси света, Дедпул трябва да открие съкрушена и незаинтересована от нищо версия на Върколака и да го убеди да се присъедини към него… Нещо, което звучи далеч по-лесно, отколкото изглежда, да не кажем абсолютно невъзможно.
Новият трейлър на Дедпул & Върколака ни хвърля директно в екшъна, като само загатва за предизвикателството, пред което трябва да се изправят Уейд и Логан – емблематичния злодей Касандра Нова. Видеото обещава експлозивни схватки, епични сцени на забавен каданс (много ясно!), тонове остроумни закачки, метакоментари и препратки, кървища на кило и каквито други от задължителните елементи за филм, носещ заглавието Дедпул & Върколака, се сетите, включително и невероятната химия между Райън Рейнолдс и Хю Джакман, които се завръщат в иконичните си роли.
Всеки заслужава щастлив край и едно е сигурно, след дългогодишно очакване на качествено съвместно приключение на Дедпул и Върколака, най-накрая ще го получим – този юли само в кината.
Режисьор на Дедпул & Върколака е Шон Леви (Жива стомана, Свободен играч) по сценарий на Рет Рийс и Пол Уърник (Дедпул). Към Рейнолдс и Джакман се присъединяват Матю Макфадиън, Ема Корин, Морена Бакарин, Род Дилейни и др.
Сезонът на наградите и на кино фестивалите е в разгара си. В момента всички следят с интерес премиерите на Сънданс, а само след месец е ред на фестивала в Берлин. Най-новият филм на Стивън Содърбърг „Unsane“ ще има своята световна премиера в рамките на феста, а междувременно първата снимка от филма с участието на Клер Фой, отличена с наградата на Актьорската гилдия за участието си в сериала „Короната“, се появи в интернет.Актрисата в ролята на кралица Елизабет Втора в популярния сериал, играе жена, изпратена в психиатрична клиника, въпреки че не е ясно, дали нейната параноя е истинска или е просто резултат на халюцинации. Содърбърг успява да заснеме филма само за седмица, при това с помощта на своя iPhone.Макар че ще бъде представен в Берлин, „Unsane“ няма да е сред 24-те филма, борещи се за престижната награда „Златна мечка“. Но за награда ще се състезават мексиканския филм „Museo” с Гаел Гарсия Бернал, заедно с новите филми на Гюс Ван Сант, Беноа Жако и Кристиан Пецолд. Откриването на фестивалът в Берлин ще е с новия филм на Уес Андерсън „Isle of Dogs“. ... още »
„Áга“ на Милко Лазаров в конкурсната програма на 68-ия международен филмов фестивал в Берлин. За пръв път от 29 години български пълнометражен игрален филм е в конкурса на „Берлинале“. През 1989 г. в престижната конкурсна селекция е бил избран филмът на Иван Ничев „Иван и Александра“. „Áга“ е вторият пълнометражен филм на Милко Лазаров, чийто дебют „Отчуждение“ (2013) беше селектиран във Венеция. Сценарият е дело на Милко Лазаров и Симеон Венциславов и получи престижната награда „Кшищоф Кешловски“ на програмата „Скриптийст“ през 2015 г. в Кан. Проектът, с работно заглавие „Нанук“ стартира на София Мийтингс, 2014 г. Оператор е Калоян Божилов. „Áга“ е мажоритарна българска копродукция с участието на Германия и Франция. Продуцент е „Ред Карпет“ – Веселка Кирякова, копродуценти са 42film, ARIZONA PRODUCTIONS, БНТ, ZDF/ARTE. Филмът е заснет с финансовата подкрепа на Националния филмов център и в копродукция с Mitteldeutsche Medienförderung, Aide aux Cinémas du Monde, Centre national du cinéma et de l’image animée, Institut Français.„Áга“ разказва за Седна и Нанук, които живеят далеч на север и мечтаят да съберат семейството отново. След смъртта на Седна Нанук извървява дълъг път, за да открие напусналата ги преди години дъщеря Áга. „Винаги ме е вълнувало как модерният и бързо развиващ се свят засяга малките общности, как процеси, които на пръв поглед нямат нищо общо, се отразяват върху живота на цели нации. С този филм изследвам как модерният свят застрашава устоите на основни човешки ценностти. Възхищавам се на хора, които живеят в непоносими за модерния човек условия и успяват да съхранят деликатните си взаимоотношения и да приемат живота смирено и състрадателно.“Милко ЛазаровВ състезателната програма на „Берлинале“ участва и българската миноритарна копродукция „Не ме докосвай“ – дебют на румънската режисьорка Адина Пинтилие с участието на Ирмена Чичикова и Георги Налджиев. Продуцент от българска страна е „Агитпроп“ – Мартичка Божилова с подкрепата на Национален филмов център. “Не ме докосвай” е хибрид между реалност и художествена измислица, в който героите на филма търсят интимност. Техните самоти се срещат – случайно или може би по силата на съдбата – в един дълго копнян опит за общуване. Това е едно лично изследване на интимността, поставящо под въпрос начините на възприемането ѝ. Филмът разглежда въпроса как човешките същества могат да постигнат интимност по най-неочаквани начини.Тазгодишната селекция на „Берлинале“ е поредният изключителен успех на българското кино след миналогодишната селекция на „Посоки“ на Стефан Командарев и копродукцията „Уестърн“ на Валеска Гризбах в „Особен поглед“ в Кан и „Златният леопард“ от Локарно за филма „¾“ на Илиян Метев. Освен на международно признание българските филми се радват и на все повече зрители на голям екран. ... още »
Режисьорът на „Хобит“ и „Властелинът на пръстените“ ще ни изненада с нещо различно. Питър Джаксън ще прави документален филм за Първата световна война, който ще има своята премиера на фестивала в Лондон тази есен и след това ще бъде излъчен по BBC. За филма, който още няма заглавие, ще бъдат използвани оригинални архивни кадри от британските имперски военни музеи, както и аудуозаписи от архивите на BBC по повод войната, продължила между 1914 и 1918 г.Според плановете на екипа, филмът ще бъде излъчен по BBC One след премиерата му във Великобритания като част от програмата на Лондонския фестивал. BBC ще подкрепи това с документален филм за работата по него и снимки на кадри зад кулисите на продукцията.„Винаги съм имал голям интерес към Първата световна война, донякъде и покрай историята на моята фамилия. Мисля, че 100-годишнината от края на войната е уникалната възможност да допринеса с нещо за отбелязването на този юбилей. Идеята ми е да вдъхна нов живот на историите на обикновени хора, живели при необикновени обстоятелства“, заяви Джаксън.От BBC са много очаровани от възможността да си партнират с един толкова прославен режисьор. Те обещават, че копие от готовия филм ще бъде разпратено до всяко среднообразователно училище във Великобритания. ... още »
По традиция ден преди обявяване на номинации за наградите „Оскар“, стават ясни и номинациите в категориите за най-лошите продукции на Холивуд. Наградите „Златна малинка“ ще бъдат раздадени за 38-ми пореден път, за да отличат най-лошите филми, римейкове и продължения в общо девет категории.За наградите гласуват повече от 1000 зрители от 49 американски щата и 25 страни по света. Тази година последният филм от поредицата „Трансформърс“ спазва традицията да е един от фаворитите в не чак толкова престижната надпревара. „Трансформърс: Последният рицар“ е четвъртият филм от франчайза на Майкъл Бел, номиниран за най-лош филм. Освен това се очертава като фаворит за тазгодишните награди, след като получи общо 9 номинации, включително за най-лош режисьор, сценарий и продължение.С една номинация по-малко е „50 нюанса по-тъмно“. Първият филм от еротичната поредица спечели приза за най-лоша продукция преди две години, а тази година втората му част е отбелязан в категориите за най-лош режисьор, продължение, както и за актьорските изяви на Джейми Дорнан, Дакота Джонсън и Ким Бейсингър.Сред другите фаворити за наградите са „Спасители на плажа“, „Мумията“ и „Емоджи: Филмът“. Отличията ще бъдат раздадени на 3 март, ден преди да станат ясни носителите на „Оскар“. ... още »
Всеки жанр има своите стереотипи. Един от най-клишираните жанрове са филмите на ужасите. В тях много често можем да видим познати сюжети и ясни финали. До голяма степен, това ни лишава от удоволствието да изпитваме изненада по време на прожекцията на филма, но понякога именно сюжетните тривиалности ни карат да гледаме тези страховити филми отново и отново, дори понякога до втръсване. В този списък са намерили място най-употребяваните кино шаблони от филмите на ужасите, които можем да видим почти във всеки един техен представител. Вместо да ви накарат да се стреснете, по-вероятно е да се посмеете. • Преди всичко групата от главни действащи лица във всички тези хорър филми съдържа няколко добре познати ни лица. Забавното момче, момчето, което знае всичко, купонджията, красавецът и девственикът. Без тях сякаш филмът няма как да се случи. • Родителите са емоционално отстранени, а понякога и физически далече от живота на децата си. Те са нещо като зрители, които от първите редове гледат как техните деца тръгват по зловещ път, който вероятно ще им коства живота. Въпреки това често са обвинявани, че прекаляват с грижите си. • Винаги някой трябва да се отдели от групата и да изследва произхода на странен и натрапчив, даже мистериозен шум. Инициатива често не завършва добре, даже хич…• Същият този отделил се от групата герой много вероятно ще извика в тъмнината“ „Ехоо, има ли някой там?“, надявайки се да получи нормален и рационален отговор. Това още повече ще влоши нещата, най-вероятно това ще бъдат последните му думи. • Главният герой е представен като невинен, прекалено добър и положителен персонаж, който, до голяма степен, не се вписва в средата си от приятели, но всички от компанията искат да му подражават и да са около него. • Също така този главен герой най-вероятно е от женски пол. А и почти сигурно е, че възрастта е някъде около края на тийнейджърството или в началото на двайсетте си години. Рядко, ама много рядко, този герой е мъж. • Гореспоменатият персонаж почти сигурно ще остане последния оцелял. Това даже е сигурен факт. Тази мацка вероятно никога не е държала пистолет или друго оръжие в живота си, но адреналинът и страхът могат да я накарат да сътвори геройски неща. • Най-добрият приятел на главния герой е страшен необуздан купонджия и не е най-бързо загряващият от групата. Той винаги ще се навие да направи някоя глупост или да се жертва безразсъдно. • Колата няма да запали точно в момента, в който убиецът е по петите на героя и почти го е застигнал. Но двигателят избучава точно когато лицето му се допира до страничния прозорец и посяга към жертвата си, която се измъква на косъм. • Няма начин телефонът да има покритие, когато някой спешно трябва да се обади за помощ. Технологиите в този момент винаги са безсилни и безполезни. • Преследваният герои може и да бяга на предела на силите си, борейки се за живота си, но убиецът винаги успява да го настигне. Кой може да си представи, че носенето на 20 килограмова резачка може да накара преследвачът да тича толкова бързо? • Говорейки именно за бягане, почти е гарантирано, че някой истерично тичащ от преследващата го заплаха, ще се спъне и ще падне. В хорър филмите навсякъде има предмети, които не са на мястото си. • После ще се зачуди няколко секунди преди са се изправи, гледайки с надежда за милост в очите на злодея. Това няма ефект в повечето случаи…• Също така ако видите сцена с правене на секс, сигурно е, че единият ще умре. Няма логична причина за това. И въобще не обръщайте внимание на страстното целуване, то е предизвестие за сигурна смърт. • Девствениците оцеляват на всякакви яростни атаки. Да, всичките им приятели са мъртви, но те са преборили злото…• Докато куршум в гърдите би убил почти всяко човешко същество, то убиецът ще остане само тежко ранен. Той сякаш има свръх сили и може да се изправи секунди след изстрела. • Много лоша идея е групата или двамата останали герои да се разделят. Със сигурност някой ще направи погрешен избор. • Нещо изскача от някъде винаги, когато някой затваря шкафа с огледална повърхност в банята. Защо героят решава да си измие зъбите, когато наоколо дебне убиец, не е ясно никому.• И накрая главният герой трябва да каже една много яка реплика точно преди да унищожи трудния за убиване злодей. ДАС ... още »
В светлината на прожекторите се оказа новият постер от шпионския трилър „Червената лястовица“ (Red Sparrow), посветен на историята за бившата балерина и офицер от руското разузнаване Доминика Егорова, в чиято роля се превъплъщава Дженифър Лоурънс. Режисьор на лентата е Франсис Лоурънс. Доминика Егорова има задача да съблазни и дискредитира агента от ЦРУ Натаниъл Наш, който е главната „къртица“ на американците в Русия. В процеса на операцията, обаче Доминика нарушава всички възможни правила като се влюбва в Натаниъл. В последствие те установяват отношения, които поставят под въпрос безопасността на двете страни. След като Доминика взима крайното решение да предаде страната си и да мине към ЦРУ, тя трябва да издаде бившите си „колеги“ на Вашингтон. Автор на сценария, който е основан на едноименната книга от Джейсън Матюс, са Джъстин Хейс и Ерик Сингър. В актьорския състав още ще видим – Джоел Едгертън, Шарлът Рамплинг, Джереми Айрънс, Мери-Луиз Паркър, Киърън Хайндс, Джоели Ричардсън, Матиас Шонартс, Сергей Полунин и др. Премиерата е насрочена за 02 март 2018 г. ... още »
Излязоха подробности относно сюжета на предстоящия филм на Куентин Тарантино с Леонардо ди Каприо, който се явява първи и засега единствен официално обявен участник в актьорския състав. По информация, споделена в медиите, ди Каприо действително ще влезе в ролята на телевизионен актьор, който работи по собствено уестърн-шоу под названието „Bounty Law“. Сериалът се излъчва в ефир от 1958-ма до 1963-та, затова бившата вече звезда от малкия екран, в течение на няколко години се опитва да покори Холивуд, но безуспешно. Героят на ди Каприо се изхранва с халтури и малки участия в чужди сериали, като междувременно обмисля да се премести в Италия, където по това време нискобюджетните уестърни са в небивал разцвет. Сюжетът на лентата се развива на фона на събитията, които действително са се случили през този период от време, включително тези свързани с Чарлс Менсън и последователите му от комуната „Семейство“, жестокото убийство на актрисата Шарън Тейт – съпруга на режисьора Роман Полански. Предполага се, че именно тя ще стане своеобразно „свързващо звено“ между няколкото истории, които Тарантино смята да представи на зрителите. Съгласно информация от запознати източници, филмът ще наподобява структурата на „Криминале“. Останалите имена, които се спрягат за участие в актьорския състав са Том Круз (след като Брад Пит вече отказа предложението), а Марго Роби е изборът на Тарантино за превъплъщението в Шарън Тейт, но договорът с актрисата все още не е подписан. Продуценти ще са Дейвид Хеймън, Шанън Макинтош и Джорджия Касанадес. Началото на снимачния процес е насрочен за лятото. Правата за финансиране и дистрибуция са на Sony Pictures, които предоставят на Тарантино бюджета, възлизащ на 200 млн. долара. Това ще бъде първия филм на режисьора, създаден без участието на Miramax / The Weinstein Company и обвинения в сексуално посегателство Харви Уайнстийн. Световната премиера на лентата е насрочена 9 август 2019 г. ... още »
Наблюдаван с внимание от всички значими световни фестивали, награждаван с предишните си филми „Белият бог“, „Делта“, „Приятни дни“ в Кан, Локарно, Сараево, Котбус и на още десетки филмови форуми, КОРНЕЛ МУНДРУЦО е познат на българската публика, а новият му филм ще им поднесе жанрова изненадаКогато с третия си филм Корнел Мундруцо е номиниран за голямата награда в конкурсната програма „Особен поглед“ на Кан, а със следващия през 2008 година получава наградата на ФИПРЕССИ и е номиниран за „Златна палма“, вече всички специалисти са наясно, че се е появил сериозен глас в унгарското кино, който е наблюдаван и ценен от авторитетите в светаа киното. През 2010 и 2014 година следват още два филма – единият с номинация за „Златна палма“, другият – с голямата награда на „Особен поглед“ и със специалната „Palm Dog“ за уникалните кучета-актьори, които пресъздават страхотната история в „Белия бог“. Да не пропускаме и впечатляващия „Приятни дни“, който спечели първата голяма награда за най-добър филм на София Филм Фест през 2003. Миналата година режисьорът представи отново в Кан за първи път „Луната на Юпитер”, навлизайки смело в жанровото кино със свръх-актуална тематика - разглежда бежанската криза през обектива на свръхестественото. А основният въпрос, с който авторът на филма иска да провокира публиката, е „Трябва ли да вярвам в онова, което виждам?“Млад имигрант е прострелян при опит за незаконно преминаване на границата. Уплашен и шокиран, раненият Ариан мистериозно се сдобива със способността да левитира. Захвърлен в бежански лагер, той е измъкнат оттам от доктор Щерн, който цели да експлоатира невероятната тайна на младежа. Гонени от разгневения директор на лагера Ласло, бежанците продължават да се изплъзват на косъм в търсене на убежище и пари. Вдъхновен от изключителните способности на Ариан, Щерн решава да му се довери в един свят, където чудесата се продават за жълти стотинки... Филмът се превръща в драматична история със супергеройски елементи, която поставя важни въпроси и се фокусира върху главния герой, както и върху усложненията, с които „дарбата“ му го обременява. Главните роли са поверени на Мераб Нинидзе, Дьорд Черхалми, Моника Балшай и Жомбор Йегер.„Съпоставянето на свръхестествени трилър-елементи с актуални социално-политически теми в най-новия филм на Корнел Мундруцо може да се окаже доста деликатен за възприемане от страна на зрителите подход – супергерой на фона на бежанската криза в Европа наистина звучи доста странно. Но всички, които не страдат от излишни предразсъдъци, ще открият страхотно поле за наслада в „Луната на Юпитер“ - филм, който умело си играе с теми като религия и имиграция, докато героите му си пробиват път с гръм и трясък из улиците на унгарската столица. Балансът в случая е изключително деликатна тема, но Мундруцо действа умело, със стил и увереност (дори стига дотам, че поставя специфичен знак още в пролога на филма, чрез който напомня, на публиката, че най-голямото тяло в орбитата на споменатия в заглавието газов гигант се нарича именно Европа и че много учени вярват как под нейната ледена покривка има безкрайни океани, в които има известна вероятност да се крие друга „люлка на живот“). Главният герой в „Луната на Юпитер“ – млад сирийски бежанец с натежалото от конотации име Ариан, не открива „люлка на живота“ в своята Европа – напротив, той е прострелян още в самото начало на филма...“ - „The Film Stage”, Рори О’КонърОЧАКВАЙТЕ още изненади в програмата на 22-рия София Филм Фест – МАРТ е месецът на КИНОТО! ... още »