Подаръци и отстъпки ви очакват с програмата за следващата филмова седмица (19.04 - 25.04) в Cineland Cinemagic Targovishte. 🎉🎬
⚡️ Най-новите филми на голям екран от този петък: 🎁 Ексклузивна предпремиера на „Каскадьорът’’ на 24 април (сряда) от 20:00 часа. Всеки закупил билет за филма, получава комплимент от нас - Red Bull (кен) и ваучер за екстремно преживяване от makaroon.bg 🎁💥 👉 Предпремиера: „Каскадьорът“ - Приключенски, Екшън. 👉 Премиера: „Опасни шматки“ - Комедия. 👉 Премиера: „Заешка академия“ - Анимация. 👉 Премиера: „Абигейл“ - Ужаси.
„Гладиатор“ (2021) на сценаристите Петя Тетевенска и Свобода Маданска и режисьора Николай Василев е документален разказ за двукратния олимпийски шампион по класическа борба в категория до 97 кг Боян Радев. Олимпийски шампион от Токио ‘64 и Мексико ‘68, световен шампион от Толедо ‘66, световен вицешампион през 1962 и 1967 година, европейски вицешампион през 1968, спортист на годината на България за 1964, 1967 и 1968 година, Боян Радев е обявен за заслужил майстор на спорта. През 2009 получава най-високото отличие на Международната федерация по борба (FILA) – „Златна огърлица“. Приет е и в Залата на славата на FILA в Оклахома (САЩ). Освен като борец, Боян Радев е известен и като виден колекционер и дарител. Обявен е за дарител № 1 на Националния исторически музей. В експозицията на залата „Дарение Боян Радев“ са изложени над 170 ценни експоната. Радев дарява на НИМ и всички свои награди и отличия от годините на своята спортна кариера.Как изоставеното от родителите си момче, което учи до трето отделение, след години става двукратен носител на олимпийско злато и колекционер?! „Гладиатор“ представя историята на един човек с могъщо обаяние, издигнал се до върховете на спорта и изкуството. Оператор на филма е Борислав Георгиев, продуцент е „Меджик Шоп“, а копродуцент - „Криейтив снаб“. Ето какво споделя режисьорът Николай Василев пред Ангелина Грозева от „Артефир“ на БНР:„Боян Радев се оказа изключително интересен образ, направо един Кинг Конг, образ, който цял живот е водил битка със себе си... Аз лично не съм фен на борбата и на спорта, представата ми за него първоначално беше различна, но когато започнах да се запознавам с неговата история и метаморфозите на душата му, го преоткрих. Той е един самообучил се човек, издигнал се до нивото на това да колекционира най-доброто от българското изкуство. Опитвам се аз самият да колекционирам формули за промяна с героите и филмите си и работата си, това видях и при Боян Радев…“Не пропускайте срещата с този уникален филм-портрет на 23 март в Дома на киното! ... още »
ДОМ НА КИНОТО | 18:00 |Световната премиера на последния филм на Анна Петкова „Авантюриста“ е през юни 2021 в конкурсната програма на фестивала „Biografilm“ в Болоня, Италия. Историята проследява съдбата на българския дисидент Григор Божилов Симов - един от основателите на Дружеството за правата на човека у нас. Авторите на сценария Анна Петкова и Константин Петров и деликатната камера на опитния оператор Христо Ковачев създават разказ, който дава шанс на зрителите да се докоснат до мислите и спомените на един уникален човек, а чрез него – до важни фрагменти от истината за отминалите десетилетия… Музиката на филма е дело на Борис Чакъров. Продуценти на „Авантюриста“ са Гала Филм – Галина Тонева и Кирил Кирилов, с подкрепата на ИА „Национален филмов център“.В покрайнините на обезлюдено село на българо-сръбската граница, в порутена къща, живее гражданинът Григор. Името му не говори нищо на никого. Зад неговата съдба прозират онези процеси, които вървяха под повърхността на събитията, и които направиха България такава, каквато е днес... Какво се случи? Защо се случи така?Историята на живота му е част от историята на България в последните 70 години. Годините, прекарани по затворите, изселванията, борбата му за правата на човека, бедността... съпътстват жизнения му път в търсене на свободата и истината и до днес... Комунизмът си отиде, но дали демокрацията дойде?SOHO | 19:00 | Вход С В О Б О Д Е НСофия Филм Фест си партнира за първи път със SOHO, които стават домакини на част от традиционната ни програма Cinema Politica, чиито селекционер е Светла Търнин!Филмът на Дженифър Абът „Мащабът на всички неща“ е пътешествие, което прокарва дълбоко съкровени паралели между преживяванията на скръбта – както лична, така и планетарна. Драматични истории за изменението на климата се сливат със спомените на режисьорката за детството ú край Джорджиан Бей в Онтарио. Какво е общото между тях? Изненадващо отговорът е: всичко. Филмът ни повежда по света, за да станем свидетели на глобалната криза: от катастрофалните пожари в Австралия и умиращия Голям бариерен риф до островната държава Кирибати, погълната от покачващите се морски води.КИНО ЛЮМИЕР | 18:00„Аутфит“ е режисьорски дебют на Греъм Мур, носител на „Оскар“ за сценария на „Игра на кодове“ (с Бенедикт Къмбърбач в ролята на Алън Тюринг). Главната роля в „Аутфит“ е поверена на друг носител на „Оскар“ – Марк Райлънс, удостоен със златния воин за ролята му в „Мостът на шпионите“ на Спилбърг. В дебюта на Мур Райлънс е британски шивач, който напуска родината си само с шивашките си ножици и се установява в Чикаго. Причината за неговия успех се дължи отчасти на покровителството от местните гангстери. В една съдбоносна нощ двама убийци почукват на вратата на шивача с молба за услуга. Залозите са високи и преди да се усети, героят на Райлънс е забъркан в смъртоносна игра на заблуди, лъжи и убийства.КИНО ВЛАЙКОВА | 19:00 | БИЛЕТИ на касата на киносалонаНе пропускайте най-новия филм на сръбския режисьор Радивое Андрич „Как се научих да летя“ добре познат на българските зрители с хитовете „Когато порасна, ще стана Кенгуру“ и „Светкавици“.Проектът е създаден по награждавания роман на известната детска писателка Ясминка Петрович и бе представен в развитие на София Мийтингс 2018. „Как се научих да летя“ е съвместна продукция между Sense Production (Сърбия), Kinorama (Хърватия), Арт Фест (България) и Silverart (Словакия). Филмът разказва семейна история през погледа на една тийнейджърка. Действието се развива на идиличния остров Хвар, създавайки картина на безгрижно детство – както с начина, по който възприема света дванайсетгодишната София, така и от гледната точка на нейната баба.Културен център G8 | 18:30 | БИЛЕТИ на касата на киносалонаНе пропускайте най-новия филм на Пол Шрейдър „Комарджията“, продуциран от Мартин Скорсезе, с участието на Оскар Айзък, Тай Шеридън, Тифани Хадиш, Уилям Дефо, Боби К, Кинг, Александър Бабара.Уилям Тел е бивш военен следовател, който живее под прикритие като дребен комарджия. Подреденият му живот се обърква, когато се среща с Кърк – млад мъж, който иска да отмъсти на общ враг. С помощта на загадъчнaта финансистка Ла Линда Тел въвежда Кърк в хазартните среди, за да го отклони от целта, но скоро открива,че призраците от миналото няма да го напуснат толкова лесно.CINE GRAND | 19:30Световната премиера на ной-новия филм на американския независим режисьор Шон Бейкър беше в Кан, след това „Червената ракета“ обиколи Телурайд, Ню Йорк, Лондон, над 50 фестивала в цял свят – и навсякъде е посрещан с интерес.„Червената ракета“ всъщност е човечен портрет, нарисуван с мрачни и забавни краски, на един уникален американски мошеник - застаряваща порно-звезда, и хората в неговия град, които не понасят присъствието му. Всички киноспециалисти са единодушни, че изпълнението на Саймън Рекс в главната роля е „магнетично“ и „истински наелектризиращо“. Бейкър остава верен на стремежа си към автентичност и непосредствен поглед, който постига като дава свобода на актьорите.rnrnrnrnrnrnrnrn ... още »
ДОМ НА КИНОТО | 18:15 „Златан Дудов - чужд сред свои“ (2021) на режисьора от сръбски произход Михайло Коцев (ученик на Кшищоф Зануси и Бари Хенсън) е сред документалните премиери на 26-ия София Филм Фест. През личната си история, тръгвайки от живота и социалната среда в родния си град Бор в Сърбия, режисьорът разказва откъде идвавдъхновението му да разбере кой е Златан Дудов (1903-1963) и да тръгне по следите му, за да разкаже за неговия бунтовнически реализъм, останал в киноисторията.ДОМ НА КИНОТО | 20:00Германският режисьор Андреас Дрезен се стреми да разкаже историята на мъчителна несправедливост, случила се в Гуантанамо, без да губи надежда в човешкия вид. Най-новият му филм бе номиниран за „Златна мечка“ и получи две „Сребърни мечки“на Берлинале 2022 – за най-добър сценарий и за най-добра роля (Мелтем Каптан), както и наградата на филмовата гилдия. „Рабие Курназ срещу Джордж У. Буш“ разказва историята на турско семейство, живеещо в Бремен – техният най-голям сине изпратен в лагер с обвинение в тероризъм. Възмутена от тази несправедливост, майка му Рабие е готова да премести небето и земята, за да си върне детето.КИНО ЛЮМИЕР | 18:00Създаден по мотиви от бестселъра на Давид Лагеркранц, „Аз съм Златан“ на Йенс Шьогрен разказва за ранните години на Златан Ибрахимович, който израства в престъпен шведски квартал.Роден в семейство на балкански имигранти, за Златан футболът е начин за бягство от тежката действителност. Забележителният му талант и целеустременост го изстрелват напук на всички до върховете на световния футбол, където играе за клубове катоАякс, Ювентус, Интер, Милан, Барселона, Пари Сен Жермен и Манчестър Юнайтед.КИНО ЛЮМИЕР | 20:30Не пропускайте най-новия филм на Пол Шрейдър „Комарджията“, продуциран от Мартин Скорсезе, с участието на Оскар Айзък, Тай Шеридън, Тифани Хадиш, Уилям Дефо, Боби К, Кинг, Александър Бабара.Уилям Тел е бивш военен следовател, който живее под прикритие като дребен комарджия. Подреденият му живот се обърква, когато се среща с Кърк – млад мъж, който иска да отмъсти на общ враг. С помощта на загадъчнaта финансистка Ла Линда Тел въвежда Кърк в хазартните среди, за да го отклони от целта, но скоро открива,че призраците от миналото няма да го напуснат толкова лесно.КИНО ОДЕОН | 18:00„Беглецът: Филм за Антъни Бурдейн“ ще бъде показан за първи път на голям екран в програмата на 26-ия СФФ. За феновете Антъни Бурдейн винаги е бил пример за неуморна любознателност, дълбоко отдадена на стремежа да опознае всичко, което този свят може да предложи. Този филм не разказва за трагичния край на Бурдейн, а отдава почит на начина, по който той живееше – честен, авантюристичен и ангажиран. Режисьорът Морган Невил се съсредоточава върху периода от живота на Бурдейн, който е най-добре познат на публиката, и очертава възхода му към телевизионната слава.EURO CINEMA | 19:30 |Премиерата на най-новия филм на майстора-режисьор Пабло Ларейн „Спенсър“ бе в конкурсната програма на Венеция '21 и получи номинация за Оскар за изпълнението на Кристен Стюърт в ролята на любимата на целия свят принцеса Даяна. Бракът ѝ с принц Чарлз отдавна е охладнял. Въпреки че слуховете за изневери и развод стават все повече, за коледните празници в имението на кралицата в Сандрингъм е обявено примирие. Всички ядат, пият и стрелят по време на лов. Това не е изнанада за Даяна, но тази година нещата ще бъдат много по-различни. Тя си представякакво можеше да се случи през тези няколко съдбоносни дни.АНТРАКТ | 19:00София Филм Фест гостува за първи път в новото културно пространство АНТРАКТ!Първата ни прожекция там е на „Рицари на справедливостта“, дело на сценариста и режисьор Андерс Томас Йенсен, със силното, авторитетно присъствие на всеобщия любимец Мадс Микелсен.Историята представлява наситен с емоционална дълбочина трилър на отмъщението, като сюжетът се концентрира върху разследване на причините за един пътен инцидент. Когато един от оцелелите споделя с героя на Микелсен, че според него и статистическите данни не става дума за случаен взрив във влака, при който загива съпругата на бившия военен на служба в Афганистан, те обединяват усилията си, за да разкрият истината и да бъде въздадена справедливост. Филмът получава високи оценки от страна на киноспециалистите и получава четири датски филмови награди от общо 15 номинации. Международната му премиера е в Ротердам през 2021, а след това обикаля филмови форуми буквално в цял свят. Зареждащо с особено напрежение е очакването да видим майсторството на Микелсен в ролята на суров и безскрупулен отмъстител.ОЧАКВАМЕ Ви на #КИНО! ... още »
На 30 март в Cine Grand Park Center ще се излъчи специална селекция от късометражни филми, подбрани от Кинематограф. Всички филми са от България с едно изключение - от Казахстан! От Кинематограф обещават една много противоречива, наситена с черен хумор и трогателна селекция. Тънката нишка, свързваща филмите, ще е Бащата и неговите безброй роли в човешкия живот.Фокус в програмата ще бъде "Черупки" на режисьора и сценарист Слава Дойчева. Освен прожекция на филма, Слава ще гостува за дискусия с публиката. "Черупки" има няколко световни награди, както е и номиниран в селекцията на София филм фест през 2020 г. Филмът разказва за Невена, която остава сама на Великден, защото приятелката й отива на семеен обяд. Невена боядисва две червени яйца и тръгва да търси собствения си баща.В "Багаж" на Светослав Стоянов, оплетен в мрежа от лъжи, бюрокрация и нищета, Дима открадва трупа на своя отчуждил се баща от болница в Берлин и тръгва обратно към България. Така започва пътешествието на баща, който вече се е покаял, и син, който все още има нужда да прости.Ще бъде излъчен и уникалния "Баща" на Компот Колектив - анимация с екип от 4 държави, в която реалността е обърната наопаки, за да се случи един невъзможен диалог между дете и баща, който така и не се реализира в действителността.В "Батмобил" на режисьора на нашумелия "Ботев е идиот" - Деян Барарев, ще видим историята на един баща, който не иска нищо повече от това синът му да го вижда отново като БатманЦена на билет: 10 лв ... още »
Разгледайте новата ни програма и изберете желано заглавие. Очакват ви страхотни кино емоции във всички салони на Cine Grand, оборудвани с луксозни кресла. За бързо и лесно закупуване на билети заповядайте на: cinegrand.bg. ... още »
Разгледайте новата ни програма и изберете желано заглавие. Очакват ви страхотни кино емоции във всички салони на Cine Grand, оборудвани с луксозни кресла. За бързо и лесно закупуване на билети заповядайте на: cinegrand.bg. ... още »
В първия си пълнометражен филм „Света Еми“ гръцката режисьорка Арасели Лемос ни среща със сестрите Еми и Тереза - филипинки, които са останали да се оправят сами в Атина, след като се е наложило майка им да напусне страната. Отношенията между двете момичета са нарегнати - макар да не могат една без друга, те имат съвършенно различни цели в живота - Тереза търси любов и е готова да стане майка, а Еми, която е още тийнейджърка, се разкъсана между желанието си да остане дете и свръхестествените способности, които започва да усеща у себе си. Премеждията, през които минават двете момичета, са по-скоро ежедневни, но зад тях се крият хиляда и една микроагресии, а всеки от героите във филма по някакъв начин желае да използва останалите.Ето какво разказа Арасели Лемос пред Фестивалния ежедневник за своя филм."В началото просто исках да споделя история за силната връзка между две сестри, за тяхната взаимна зависимост и за невъзможността им да си представят живота си поотделно. Основата за тази сериозна връзка е една тайна. Казах си, че ще е добре да са част от някоя малка маргинализирана общност и така достигнах до идеята да са филипинки в Гърция. Беше ми много любопитно да опозная културата им, а филмът е един своеобразен билет за пътуване, който дава шанс да надникнеш в тяхната общност. Започнах да посещавам църквата им и така открих колко популярна традиция са при тях лечителите. Впрочем, помня че когато бях дете, майка ми също често посещаваше лечител. Хората ходеха да го видят в дома му. И изведнъж тогава моите собствени детски спомени се свързаха с филипинските традиции - така се оформи цялата история."Има много нива и конфликти в сюжета - социалната действителност в Гърция, любовта и зависимостта, религията... Нека започнем да разплитаме откъм социалните проблеми. Дали Вашият филм рисува достоверна картина?Гърция от хилядолетия е страна на мореплаватели. И така сме се свързали с филипинците - гръцките капитани и собственици на кораби отначало са взимали филипински моряци на работа. Канели са ги в Гърция заедно със семействата им. Така през 80-те години на ХХ век в Гърция са дошли да живеят много филипинци. Днес има второ поколение, родено и израснало у нас, но гърците по принцип са доста нетолерантни към различните от тях. Парадоксално е колко много се нуждаем от помощта на филипинците и как въпреки това не контактуваме. Сякаш искаме просто да ни свършат работата, за която сме ги извикали, и дотам. Но ето, сега има ново поколение, което се бори с въпросите за мястото си в обществото и за идентичността си - дали тези млади хора са гърци или филипинци.А какво трябва да бъде излекувано в гръцкото общество?Исках Еми да е свързана с традициите. С този свят, който тя не познава, и затова се плаши от него. В себе си тя носи духовността и един полъх от света на свръхестественото, който обикновено се губи. Исках Гърция да представлява модерния западен свят и рационалната мисъл, и Еми да влезе в сблъсък с тази реалност. В същото време това е сблъсък, който тя не преживява съзнателно - просто го въплъщава.Струва ми се, че в „Света Еми“ всичко важно се случва между жени. Мъжете остават по периферията.Обществото се опитва да постави двете момичета в много строго определени роли. Искат Тереза да е „майката“ или я фетишизират като екзотична красавица, а Еми, която има специална дарба, се мъчи да отговори на изискванията и представите на една старица. Целта на героините ми е да извоюват контрола над своя собствен живот и да бъдат свободни сами да си проправят път, да създадат идентичност отвъд това, което обществото изисква от тях, и начините, по-които обществото очаква те да са полезни.Да, но дори и обществото и неговите изисквания ни се представят във формата на „по-възрастните жени“.Жените са приели правилата, те не са непременно някакви герои и борци за справедливост. Даже напротив – например госпожа Кристина експлоатира Еми. Жените носят целия натиск на обществото – и на свой ред го упражняват върху по-младите момичета.Оказва се, че всеки от героите Ви експлоатира някого. И това не се случва в някакъв голям мащаб, а по-скоро в поредица от съвсем обикновени жестове.За да оцелее, всеки трябва да вземе от другия каквото му е нужно. Дори Еми не изпитва към сестра си безусловна любов. Те и двете се нуждаят една от друга, за да оцелеят. Всяка от сестрите иска да наложи на другата условията на връзката им. Мисля, че това е нещо нормално за сестринските отношения. С промяната на динамиката те трябва да намерят ново равновесие, нужно е всяка от тях да се опита да приеме другата. Само това би могло да ги излекува, да им осигури някаква свобода и независимост. Ако това се случи след края на филма, то би било добра основа за нови, по-здравословни отношения.Разкажете ми за двете актриси в главните роли Абигейл Лома и Хасмин Килип.Абигейл е натуршчик, момиче което открихме във филипинското училище в Атина. Исках да намеря някой, който добре познава общността, традициите, манталитета, какво е да си част от малцинство, как си взаимодействат гърците и филипинците. Нямаше никакъв актьорски опит, за пръв път стъпи на снимачна площадка и не знаеше какво да очаква. Хасмин е от Филипините, не е учила актьорско майсторство, но е работила като актриса там. Тя е много талантлива и между двете се получи чудесна химия. Каквото не беше познато за едната, беше ясно за другата, така че те наистина си помагаха, създадоха си сестрински отношения, Хасмин винаги се грижеше за Абигейл.Всяка от големите стихии във филма Ви е изобразена чрез кръвта: любовта, омразата, страха, вярата, чудесата, принадлежността, срамът...Кръвта и това да си жена са свързани, а ние не говорим често за това. Обикновено асоциираме сълзите със слабост, но кървавите сълзи на Еми са свързани с нейните свръхестествени сили. От друга страна и раждането се свързва с кръвта. Освен това „Света Еми“ работи със съспенса, в някакъв смисъл филмът ми е и трилър. В началото кървавите сълзи са извън контрола на Еми, но когато тя започва да опознава способностите си, се научава да ги управлява. В крайна сметка успяваме да се доближим до вътрешния ѝ свят, да видим човешкото в нея, не само свръхестественото.Кървавите сълзи са често срещан образ в католицизма. Героите Ви са католици в една силно православна страна...Образът на Дева Мария, която лее кървави сълзи, според мен подхожда на филма. Харесва ми, че всеки го интерпретира веднага, но по свой начин. И наистина гърците в Гърция не се „смесват“ много с хора от други религии. Изключително важна част от гръцката идентичност е това, че православието не трябва да се поставя под въпрос, нищо не бива да го застрашава. Опитах се моят филм да задава въпроси, а не да дава направо отговорите. Във Филипините и досега има сблъсък между католицизма и езическите вярвания. Някои лечители работят с църквата, други – не, и това също е основа за конфликти. Получи се филм, който различните зрители разбират различно - на запад най-вече чрез съспенса, в Гърция през призмата на социалното, а във Филипините като история за диаспората им.Не пропускайте „Света Еми“ ДНЕС, 18 март (петък) – от 20:45 часа в Културен център „G8“, представен ЛИЧНО от неговата авторка. Филмът е достъпен също и ОНЛАЙН (до края на месец април) на online.siff.bg! ... още »
CINEMA POLITICA е мрежа за разпространение на независимо документално кино с политическа и социална тематика от цял свят. Създадена е през 2003 в Монреал и има близо сто клона в Канада и по света. Основната идея на CINEMA POLITICA е да образова, чрез документални прожекции с ВХОД СВОБОДЕН! СКЪПИ БЪДЕЩИ ДЕЦАГермания-Великобритания-Австрия, 2021, 90 минрежисьор Франц БьомНагради и номинацииХот Докс ’21 – Награда на публиката В условията на засилващи се глобални протести „Скъпи бъдещи деца“ разказва за новото поколение, което е в основата на тази земетръсна политическа промяна. Ще станем свидетели как Райен протестира за социална справедливост в Чили, Пепър се бори за демокрация в Хонконг, а Хилда протестира срещу опустошителните последици от изменението на климата в Уганда. Изправени пред почти невъзможни шансове за успех и преодолявайки огромното въздействие от тяхната дейност върху личния им живот, ще попитаме тези три млади жени защо продължават да се борят. Гледайте филма ДНЕС, 18 март (петък) – от 19:00 часа в Гьоте-институт. ЕДИНСТВЕНА ПРОЖЕКЦИЯ – вход СВОБОДЕН! ... още »