Режисьорът Андрей Кошак, актьорите Мартин Марион и Никола Койо пристигат за премиерата на „Шоково състояние”„Шоково състояние” е копродукция на Словения, България, Сърбия, Македония, Босна и Херцеговина. Продуцент от Българска страна е Арт Фест, а сред останалите партньори на продукцията са известният Даниел Хочевар, Йелена Митрович, Дарко Попов и Амра Бакшич Чамо. Музиката към филма е дело на Стефан Вълдобрев.„Шоково състояние” е черна комедия за капитализма и променящите се обществени ценности през изминалите 20 години, които преобразиха радикално лицето на страните от Източна Европа.Историята започва на празника на труда – първи май 1986 година, в Любляна, тогавашна Югославия. Петер Замзек е почтен работник в металообработващ завод, примерен баща на две деца, който най-накрая получава дългоочакваната награда за „Най-добър работник за годината”, а именно: общинско жилище. Петер е толкова шокиран от новата придобивка, че изпада в амнезия и не може да се порадва на апартамента, защото състоянието му задълго остава непроменено и затова го настаняват в клиника за душевно болни.Едва след 10 години Петер излиза от амнезията, за да попадне в една тотално променена действителност, не само в личен, но и в общоевропейски план: жена му се е омъжила повторно за най-добрия му приятел, децата са пораснали, а обичната Югославия вече не съществува. Всеки се стреми да бъде европеец, всеки иска бързо да забогатее и Петер взема нещата в свои ръце...„Идеята да снимам този филм ме споходи преди няколко години, докато гледах репортаж за деня на труда в новинарска емисия, – споделя режисьорът Андрей Кошак. – Празненствата на този ден в демократична Словения изглеждаха толкова жалки, че се запитах как един истински пролетарий от предишната система, за когото Тито, червените знамена и култа към работата са означавали нещо, би реагирал на днешните чествания?” Тази мисъл отключила в съзнанието на Андрей Кошак цял куп комични плетеници. Но той не искал да снима просто комедия, а филм, който разкрива фалша и заблудите, на които сме свидетели през последните 20 години на така наречения „преход”. „В крайна сметка „Шоково състояние” описва настоящата ситуация, в която се намират словнеците, но в същото време се опитва да улови детайли от картината на днешния ден, които са общи за целия пост-социалистически блок”, убеден е Андрей Кошак. Досега филмът е представен само на националния словенски фестивал в Порторош (2011), където „Шоково състояние” е удостоен с наградата за специални постижения, връчена на актьора Мартин Марион.Независимо от факта, че има зад гърба си само три игрални филма, режисьорът Андрей Кошак е особено популярен в родната си Словения, защото още с игралния си дебют „Аутсайдерът” (1997) успява да направи „на пух и прах” националния боксофис като събира над 95 000 зрители. Андрей Кошак завършва Академията за театър, радио, кино и телевизия в Любляна, Словения. Той е кино и телевизионен режисьор, сценарист и преподавател.Освен с рекорда си по зрителска посещаемост, дебютният му филм става известен и с международните си отличия, превърнали го в една от ключовите творби за т. нар. Възраждане на словенското кино. Вторият филм на Кошак – „Headnoise” (2002) е екранизация по романа на утвърдения словенски писател Драго Янчар.Стефан Вълдобрев завършва НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов” през 1993 година в класа на проф. Крикор Азарян и Тодор Колев. През 2007 г. завършва специализация по кинорежисура в академията FAMU в Прага, Чехия. Вълдобрев е композирал оригиналната музика за 65 театрални спектакъла, 8 игрални и 4 документални филма. След работата по музиката на филма „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде”, композиторът отново се включва в проект, копродуциран от Арт Фест и Стефан Китанов. Музиката за „Шоково състояние” е дело на Вълдобрев и е записана от него, заедно със симфоничен оркестър с диригент Григор Пеликаров, след почти шест месеца работа по партитурите съвместно с Веселин Караатанасов.Режисьорът Андрей Кошак ще бъде гост на 16-ото издание на СФФ и ще представи новия си филм пред българската публика, в компанията на главните актьори Мартин Марион и Никола Койо, композитора Стефан Вълдобрев и продуцента Стефан Китанов. ... още »
След месеци изпълнени със спекулации и слухове, от независимата компания Summit Entertainment потвърдиха в средата на миналата година, че криминалната екшън-комедия “БСП - Бесни Страшни Пенсии” ще се сдобие с продължение. Намерението на продуцентите бе да бъде привлечен отново същия актьорски състав, включващ Брус Уилис, Джон Малкович, Мери-Луис Паркър и Хелън Мирън, а на режисьорския стол да седне за втори път Робърт Швентке.В момента, единственото което се знае за втората част е че действието й ще бъде ситуирано в Европа, а сюжета ще се фокусира не само върху преживяванията на главния герой Франк Моузес, но и върху няколко нови персонажи, за които обаче все още не се разкриват никакви детайли. Очакванията бяха, че всеки герой, който не е бил убит в оригинала, ще се завърне за бъдещата лента, но в продължение на няколко месеца нямаше информация относно това кои актьори са потвърдили намерението си да участват.Но сега, повече от половин година след като бе разкрито че ще бъде направен “БСП - Бесни Страшни Пенсии 2”, стана ясно, че звездата от първата част, Брус Уилис, със сигурност ще се превъплъти за втори път в ролята на Франк Моузес. Уилис вече провежда разговори с продуцентите, и въпреки натоварения си график, актьора ще успее да вземе участие в продукцията. Все още не е ясно дали се водят преговори с Джон Малкович, Мери-Луис Паркър и Хелън Мирън, но според първоначалните слухове, и тримата актьори неофициално са дали съгласието си за участие в продължението.Освен информацията за Брус Уилис бе разкрито, и че “БСП - Бесни Страшни Пенсии 2” се е сдобил с нов режисьор. Смяташе се, че създателя на оригинала, Робърт Швентке, ще се завърне със сигурност на режисьорския стол, но от variety.com съобщават, че той е бил заменен от носителя на “Оскар” Дийн Парисо, известен най-вече с работата си по филмите “Купон с Дик и Джейн” и “Галактическо приключение”. Не се изтъкват причини за смяната на режисьорите, но според непотвърдена информация от Summit Entertainment, Швентке е отказал да режисира продължението, тъй като ще бъде прекалено зает с довършителната работа по най-новия си филм “R.I.P.D.”, чиято световна премиера бе отложена за 2013-та година.Сценаристите на оригиналния “БСП - Бесни Страшни Пенсии”, Ерик Хобер и Джон Хобер вече потвърдиха, че работят и по сюжета на продължението, а по думите на продуцента Лоренцо ди Бонавентура (“Мъж на ръба”), във филма ще бъдат представени поне два нови персонажа.Снимките на лентата се очакват да стартират през есента на тази година в щата Калифорния, а освен режисьор, Дийн Парисо ще бъде и изпълнителен продуцент. В следващите три месеца ще стане ясно и кои актьори от първата част ще си партнират отново с Брус Уилис в продължението.Световната премиера на “БСП - Бесни Страшни Пенсии 2” е насрочена за 2-ри август, следващата година. ... още »
Преди малко повече от две години, от студиото Уорнър Брос оповестиха, че планират да направят продължение на фантастичния екшън с Уил Смит, “Аз съм легенда”, който с приходите си от над половин милиард долара се превърна в един от най-големите хитове на 2007-ма година. Надеждата беше втората част да бъде готова за премиера в края на 2010-та година, но проблеми свързани със сценария и отказа на режисьора Франсис Лоурънс да се завърне отново, попречиха да се стигне до снимки.Въпреки това, от Уорнър Брос не се отказаха от проекта и сега, близо пет години след премиерата на оригинала, представител на студиото разкри, че работата по сценария вече е започнала.Първоначално се смяташе, че по оформянето на сюжетната линия на “Аз съм легенда 2” ще работи сценариста на първата част Акива Голдсман, но от Уорнър Брос оповестиха, че тази позиция е била поверена на Араш Амел, който до момента е работил по общо два игрални филма, чиито премиери тепърва предстоят – екшъна с Арън Екхарт “Изгнаникът” и биографичната драма “Грейс от Монако”.Вместо сценарист, Голдсман ще бъде продуцент на фантастичната продукция, а очакванията са, че звездата Уил Смит отново ще изпълни ролята на оцелелия след смъртоносна глобална епидемия учен Робърт Невил. Въпреки че героят на Смит умря в края на първата част, той отново ще бъде в центъра на сюжета. Все още не се знае как точно ще бъде обяснено завръщането му.Има слухове, че действието на “Аз съм легенда 2” ще се развива преди случилото се в първия филм, но за момента няма официално потвърждение или опровержение от страна на Уорнър Брос. Уил Смит няма да подпише договора за участие докато сценария не бъде напълно завършен, но за сметка на това продуцентите вече провеждат разговори със създателя на оригинала Франсис Лоурънс, и ако всичко протече според очакванията той отново ще седне на режисьорския стол.В най-добрия случай, сценария на “Аз съм легенда 2” ще бъде завършен до края на тази година, което от своя страна ще означава, че старта на снимките може да бъде даден още през първата половина на следващата година.Акива Голдсман ще продуцира филма, заедно с Джейда Пинкет Смит (“Седем души”) и Джеймс Ласитър (“Ханкок”), а бюджетът за снимки отново ще надвишава сумата от сто милиона долара. Тъй като “Аз съм легенда 2” е един от основните приоритети за студиото Уорнър Брос, в следващите месеци се очаква да бъде разкрита още по-подробна информация относно статута на продукцията.Според първоначалната информация, продуцентите се надяват фантастичния екшън да тръгне по кината през лятото на 2014-та година. ... още »
Големият български актьор Георги Черкелов е починал на 19-ти февруари (неделя) на 81 година, съобщиха близките му.Черкелов е роден на 25 юни 1930 г. в Хасково. След като учи три години право в Софийския университет, решава да завърши ВИТИЗ „Кръстьо Сарафов”. През 1956 г. се дипломира със специалност актьорско майсторство и режисура. Започва кариерата си като артист във Врачанския театър. Играл е и на сцените на Младежкия, на Сатиричния и на Народния театър.От 1985 до 1990 г. е директор на Плевенския драматичен театър, след което се завръща отново в Народния театър. Режисьор е на постановката "Спасителят в ръжта" от Селинджър, чиято премиера е на плевенска сцена.Дебютът му в киното е през 1961 г. Той добива широка популярност най-вече с ролята си на Богдан Велински от сериала „На всеки километър”, където играе събирателен образ на Никола Гешев - шеф на отделението „Борба с комунизма” в страната до 1944 г. За 50 години Черкелов е създал над 100 роли в театъра и около 70 роли в киното.През последните години Георги Черкелов живееше в усамотение в ловешкото село Ъглен заедно със съпругата си Зина, но продължаваше да се изявява на сцената. ... още »
Интервю с Джон Розенгрант, отговорник по специалните ефекти на „Жива стомана”, чиято премиера на DVD и BD е на 20 февруари 2012 г.„Жива стомана” беше номиниран с "Оскар" за страхотните си визуални ефекти на същия ден, в който беше неговата видео премиера в САЩ – 24 януари, 2012. Това е втората номинация за Ерик Наш (първата му е за „Аз, роботът” през 2004) и първата номинация "Оскар" за Джон Розенгрант, Дан Тейлър и Суен Гилбърг.Коя беше любимата Ви част от работата по „Жива стомана”?Джон Розенгрант: Оживотворяването на героите и, надявам се, създаването на нови образи.Какви са предизвикателствата при смесването на CGI (компютърни графични ефекти) и аниматрониката?Дж.Р. Мисля, че трудността беше да направим прехода плавен. Шон Леви, продуцентите и екипът по дигиталните ефекти, начело с Ерик Наш, всички подходихме към смесването със съзнанието, че това е екипна работа, и с намерението да си помагаме, за да направим кадрите да изглеждат правдоподобни, дори когато трябваше да бъде CG. Използването на истински роботи помогна на актьорите да реагират адекватно и да имат добра игра.Колко време отне да се направят аниматроничните обекти, които виждаме във филма?Дж.Р. Целият процес отне пет месеца. Шест седмици продължи изработването на дизайна и дигиталното скулптуриране на роботите, както и разглобяването на всички части, за да имаме бързи прототипи. Всеки робот се състоеше от около 300 части. За останалата част от времето ние фактически сглобихме роботите.Наложи ли се да използвате някаква специална техника?Дж.Р. Що се отнася до нови технологии, имахме скрита система за управление. Разработихме специална хидравлична помпа, лесно преносима и лека, която в съчетание с нашата система за контрол, ни позволи да приготвяме роботите за снимки в рамките на десет минути.Има ли голяма разлика да се работи с аниматроника в сравнение с реални хора?Дж.Р. Предизвикателството при аниматрониката е да създадеш достоверна игра с неодушевена машина. Имаме предимството, че освен, че сме художници и инженери, сме и кукловоди и изпълнители. Така да се каже, ние канализирахме тази енергия, за да одухотворим героите си.Кой е Вашия любим робот?Дж.Р. Всички са наши творения. Вложили сме поравно време и усилия във всеки един от тях. Но мисля, че в Атом можем да видим изразени най-много топлота и сърдечност. Очевидно, предпочитам Атом.Коя беше най-сложната сцена, с която трябваше да се справите, докато правехте филма?Дж.Р. Както при всички филми, изобилстващи от специални ефекти, имаше много трудни сцени. Примерно, тази, която изплува в съзнанието ми, е, когато Атом беше измъкнат от бунището. Трябваше да го покрием целия с кал и да го сложим седнал. Нямаше достатъчно време за подготовка, колкото ни се искаше, но смятам, че сцената стана страхотна. Много се гордея с нея. Как започнахте да работите с филми?Дж.Р. Още от петгодишна възраст си мечтаех да правя чудовища. Специализирах в колеж по изкуствата, но винаги съм искал да правя специални ефекти. Преместих се в Калифорния, за да преследвам мечтата си и Стан Уинстън ме нае за първия „Терминатор”, предоставяйки ми по този начин страхотна възможност. Работих при Стан 25 години, докато той без време си отиде. С останалите ми три партньора, с които управляваме магазина на Стан, сформирахме Legacy Effects в негова чест и за да продължим пътя му.Може ли да обясниш в какво се състои твоята работа като аниматроничен супервайзор?Дж.Р. Построяване на аниматроничните роботи чрез скулптуриране, моделиране, инженерство, избиране на цвета, разработване на системи за управление и менажиране на цялостното поведение на роботите на снимачната площадка.От какво са направени роботите?Дж.Р. Панелите и най-външните покрития са направени от стъклопласт и смес от уретан. Механичната структура вътре е комбинация от стомана и алуминий. Доста от роботите са изградени от машинни алуминиеви части. Привеждането им в движение става хидравлично или чрез лостове.Налагаше ли Ви се да работите съвместно с актьорите по сцените?Дж.Р. Да, определено работим в много тясно сътрудничество с актьорите. Трите главни робота, които направихме (от общо 27), бяха тези, с които Хю Джакман и Дакота (в ролята на Макс) щяха да имат специални взаимоотношения. Много полезно беше за Дакота, десетгодишен по това време, да има на разположение функциониращ робот. Няма как да не се забележи блясъка в очите на момчето и привличането помежду им.Как мислите, с какво Стан Уинстън допринесе за развитието на филмовото изкуство и бизнес? В какво се състои неговото наследство?Дж.Р. Най-важното, на което той ме научи, е как да изграждам образите на героите. Разковничето е не в използването на специални ефекти, а в създаването на незабравима индивидуалност. Стан беше специалист по изящните изкуства и грима, но фактически той обърна особено внимание на актьорската игра. Независимо от пресъздавания образ, всичките му герои имаха присъствие и изглеждаха живи, от извънземната кралица и Терминатор, до динозаврите в Джурасик парк.Какви промени настъпиха в работата Ви след „Терминатор”?Дж.Р. За този филм ние построихме истински роботи. Също така модерната технология ни позволи неща, които не бяха възможни преди – да направим дигитален дизайн на роботите и съставните им части и бързо да им направим прототипи в реалния свят.Когато се съгласихте да поемете проекта, имахте ли вече ясна визия за дизайна на роботите? Или се доразви в хода на работата?Дж.Р. Дизайнът беше измислен от Шон Леви и Том Мейър, дизайнер на продукцията. Ние взехме дизайна от Том и направихме всички части, така че да се получи механична структура, която наистина да функционира. Добавихме и от себе си малко щрихи за украса, но стартът беше от Том.Кой беше най-трудният образ за изграждане?Дж.Р. Атом. Съставен е от много повече части в сравнение с останалите и участва в много по-сложни сцени.Къде се пазят роботите след заснемането на филма?Дж.Р. Пазим ги в Legacy Effects. Какъв съвет бихте дали на хората, които искат да работят същата работа като Вас?Дж.Р. Трябва да имат усет към изкуството. В днешни дни това включва познаване на програмите за дигитален арт, както и арт техниките. В същото време е нужно умение за работа с машини, познания по заваряване, нюх към роботите и компютърните системи за управление.Какво според Вас е бъдещето на анимацията и аниматрониката?Дж.Р. Аниматрониката има голямо значение, тъй като осигурява на актьорите опора, спрямо която да реагират. Добрата актьорска игра представлява на практика начин на отреагирване. Когато имат насреща нещо реално, актьорите могат да разчитат на него.Кой филм от Вашия предишен опит Ви подготви за „Жива стомана”?Дж.Р. Приготвях се за „Жива стомана” още от първия „Терминатор”. Технически, ние постигнахме голям напредък за последните четири години, което ни позволи да достигнем това ниво за сравнително кратък период от време.В бонус материала „Построяването на роботите” режисьорът Шон Леви говори как Стивън Сбилбърг е подчертал важността на практическите ефекти за успеха на филма. Смятате ли, че режисьорите с такова разбиране са вече един изчезващ вид? Потърсена ли бе помощта на Legacy Effects за предстоящия филм на Спилбърг „Робокалипсис”?Дж.Р. Аниматроничните ефекти все още ще играят важна роля в правенето на филми. Някои от младите актьори нямат опит с практическия аспект на визуалните ефекти, но след като веднъж се убедят в тяхната значимост, ще ги заобичат. Щастлив съм, че ще бъда част от удивителния проект на Спилбърг „Робокалипсис”.Дайте пример за нещо, което е изисквало много повече усилия да бъде направено, отколкото зрителите могат да си представят.Дж.Р. За този филм ние създадохме 27 на брой роботи, високи между 2,5 и 3 метра. Някои каскади и фон също не бяха лесни. Но най-трудоемка, може би, беше направата на хиляди части, които трябваше да си напаснат, да изглеждат като истински метал и да приличат на истински робот. Нойзи Бой, например, имаше почти 2000 LED лампи, които бяха програмирани с произволни изрази на японски. Ето пример за един на пръв поглед дребен, но много сложен детайл, който може да остане незабелязан от зрителите.Разкажете ни за някои забавни моменти по време на снимачния процес?Дж.Р. Всичките LED лампи на Атом бяхме получили от един производител на коли в Детройт. Ние снимахме „Жива стомана” в Детройт, така че те се върнаха у дома си.С какъв софтуер работите в Legacy? Дж.Р. Доста често използваме Z Brush, Maya и програма, наречена Magics.Вие сте работил по „Железният човек”, всичките части на „Джурасик парк” и „Терминатор”. Може ли да опишете подобренията, направени оттогава насам? Дали механиката на хидравликата е станала по-бърза в резултат на изискванията за по-кратък снимачен период?Дж.Р. Едни от най-добрите подобрения са дигиталните програми, с които работим, за да моделираме и създаваме образи, в нашия случай – роботи. Те ни помагат да предвидим как ще изглежда всяка част и да имаме представа как ще работи механичната структура, както и да съставим предварителен план, за да сме сигурни, че всички части си пасват напълно в цялостната схема. Можем да тестваме движението, за да видим дали някои от външните слоеве, покриващи тялото, няма да се счупят и така спестяваме време за допълнителен монтаж. Имаме на разположение материали, които са здрави и леки, с характеристиките, от които се нуждаем. Освен това, усъвършенствахме начините за симулиране на метален изглед на пластмасовите части. В този филм използваме много лека хидравлична помпа, която ни позволява да се приготвим за снимачната площадка много бързо. В днешно време снимачният процес е много бърз и никой не иска да губи време с огромни хидравлични помпи и маркучи, които отнемат часове. Трябва да сме готови за снимки за 10 минути.Последни думи за „Жива стомана”?Дж.Р. Беше голямо удоволствие за мен да работя по този филм, който от началото до края бе плод на съвместната работа на екипа. Всеки си знаеше мястото и работата на всеки се третираше с голямо уважение. Режисьорът Шон Леви вля своята енергия във филма. Продуцентите бяха много изкусни с ефектите. Изказвам специални благодарности на продуцента Джош Маклаглън, който е работил по филми като „Титаник” и „Аватар”, както и на продуцента по ефектите, Рон Еймис. Свалям шапка и на дясната си ръка Джейсън Матюс, който се превъплъти в Атом. И не на последно място съм благодарен на Стан Уинстън, който ми даде възможността да вляза в този бизнес.BLU-RAY МАТЕРИАЛИДопълнителни материали:• Аудио коментар на режисьора Шон Леви• Отброяване до битката – историята на Чарли Кентън• Изграждането на стоманената долина• Създаването на роботите• Шугър Рей Леонард: шампион извън ринга• Отпаднали и удължени сцени с въведение на режисьора Шон Леви• ГафовеВидео: 1080p High Definition / 16x9 / 2.35:1Аудио: английски 7.1 DTS-HD MAСубтитри: български, английскиПродължителност: 127 минутиDVD МАТЕРИАЛИДопълнителни материали:• Изграждането на стоманената долина• Създаването на роботите• Аудио коментар на режисьора Шон Леви• ГафовеЗвук: Английски 5.1Субтитри: Български, АнглийскиВреметраене: 122 мин.МОЖЕ ДА ЗАКУПИТЕ НАШИТЕ DVD И BD ПРЕМИЕРИ ОТ СЛЕДНИТЕ МАГАЗИНИ:• Пъблик• Metro• Marsel Toys• Ciela• Technopolis• Пикадили• Техномаркет• Фантастико• Orange Center• CBA - Верига супермаркетиили да поръчате на тел.: 02 985 4141 ... още »
Актьорът Райън Рейнолдс победи Райън Гослинг в нова класация на мъже, с които жените най-много биха искали да изневерят на половинките си, предаде БГНЕС.Рейнолдс оглави класацията на сп. "Фитнес" с 14% от гласовете на участниците, а Гослинг остана на второ място само с един процент по-малко. Тейлър Лаутнър и Брадли Купър са на трето място с по 10%.Допитването показва още, че 38 на сто от жените, помолени да кажат с коя известна личност биха изневерили на партньора си, признали, че биха изневерили, ако им се удаде такава възможност.Екранната партньорка на Рейнолдс от филма "Предложението" Сандра Бълок оглави друга класация на холивудските съпруги, които са се справили най-достойно със скандал, свързан с изневяра. Бълок, която напусна съпруга си Джеси Джеймс, след като научи, че той й е изневерявал, получи 44% от гласовете на участниците в анкетата.На второ място далеч след нея с 13% остана бившата съпруга на Арнолд Шварценегер Мария Шрайвър, която сложи край на връзката си с Терминатора, след като разбра, че той има дете от бившата им икономка. ... още »
Днес в Cinema City в столичния Mall of Sofia се състоя предпремиерна прожекция на новия български филм „Корпус за бързо реагиране“. Зареждащата комедия събра актьорите, някои от които изгледаха за първи път лентата. Тримата главни герои – Евгени Будинов, Васко Мавриков и Ивелин Найденов пристигнаха заедно на прожекцията. В този състав ще ги видим и като “Добрите” на големия екран от 2 март. Диана Любенова показа страхотна форма след раждането на дъщеря си, а нейният екранен съпруг Мариан Вълев ще видим като „Лошият”. Башар Рахал пристигна от Америка специално за прожекцията, като кавалерстваше на сестра си Карла. Двамата влизат в роля на семейна двойка във филма. Освен тях на препремиерата присъства и плеймейтката Златка Димитрова, която дойде в компанията на приятелка.“Корпус за бързо реагиране” привлече интереса на публиката още преди седмици, когато се проведе предварителна прожекция специално за сто късметлии. Те бяха избрани чрез томбола на случаен принцип и имаха уникалната възможност първи да се насладят на сюжета на филма. Този вид прожекции все още не е популярен у нас и затова предизвика истински фурор в социалните мрежи. Екипът на „Корпус за бързо реагиране“ сподели, че е щастлив да представи на българската публика един различен филм, изпълнен с много смях, екшън и динамика. Режисьорът на новата продукция Станислав Дончев – Стамбата сподели, че се гордее с резултатите, които бяха обявени след предварителната прожекция. Те показаха, че „Корпус за бързо реагиране“ има голям потенциал да се превърне в един от любимите филми на българите. Екипът, заснел лентата, заяви категорично, че за всички, които имат участие в създаването на филма, най-важна е публиката, защото именно тя е най-безпристрастният критик на работата им.Официалната премиера на „Корпус а бързо реагиране” е на 21 февруари, а в киносалоните ще се завърти от 2 март.Повече информация за „Корпус за бързо реагиране”:Сюжетът ни запознава с тримата агенти от Корпуса за бързо реагиране – Васко (Васко Мавриков), Гецата (Евгени Будинов) и Борето (Ивелин Найденов), които основават фирма за всякакви поръчки - от сваляне на котката ви от дърво до промишлен шпионаж – за тях всеки случай е еднакво важен.Те са три обикновени безработни момчета, които са готови да извършат всичко, за да изкарят някой лев. Първата им поръчка е да проследят съпруга на г-жа Георгиева (Диана Любенова), която подозира мъжа си (Мариан Вълев) в изневяра. Васко, Гецата и Борето тръгват по петите му и хващат неверния съпруг, но се оказва, че се забъркват неволно в схема за фалшиви пари, в основата на която стои героят на Мариан Вълев. Смешните ситуации ги срещат с Кутрум (Башар Рахал), Карла Рахал, Стойко Пеев, Фахрадин Фахрадинов, Латинка Петрова и други. Роли във филма имат и скандалната плеймейтка Златка Димитрова и професионалният боксьор Коко Тайсъна.Трейлъри и клипове от филма можете да видите тук ... още »
В новата екшън комедия на режисьора МакДжи („Ангелите на Чарли“, „Терминатор: Спасение“) „ШПИОНСКИ СВАЛКИ“, Крис Пайн и Том Харди са в ролите на двама топ агенти на ЦРУ, които са неразделни партньори и най-добри приятели до момента, в който не откриват, че са влюбени в една и съща жена (Рийз Уидърспун). Мъжете, успели да пречупят цели вражески нации, сега ще използват своите превъзходни умения и безкраен арсенал от високо технологични джаджи срещу своя най-голям противник – един друг.Франклин Делано Рузвелт Фостър, по-известен като FDR (Пайн), е красив, възпитан и самоуверен мъж, надарен с необикновения талант да привлича красиви жени. Неговият най-добър приятел и партньор Джеймс, познат като Тък (Том Харди), също разполага с привлекателна външност, но няма почти никакъв опит в романтичните отношения. Комбинацията от изключителния им нюх, професионалните способности и атрактивен външен вид, ги прави най-добрите агенти на ЦРУ. Но дългогодишната им дружба и партньорство в работата са поставени на изпитание, когато по стечение на обстоятелствата двамата започват да излизат с една и съща дама. Това е Лорън Скот (Уидърспун), която работи като главен оценител на потребителски продукти, има обширни познания в своята област и е ценена в службата си. Това, което не знае, е как да срещне подходящия мъж. Нейната най-добра приятелка Триш (Челси Хандлър) взима нещата в свои ръце и я включва в сайт за онлайн срещи, където Тък (без особено желание) също се е присъединил наскоро.Първата среща между Тък и Лорън е многообещаваща, но минути след като се разделят, Лорън случайно се сблъсква с FDR, който се оглежда за ново романтично завоевание. Притисната от чара и настоятелното му ухажване, младата жена се съгласява да излязат заедно. Тя не може да повярва на късмета си, че след като толкова време е била необвързана, сега излиза с двама перфектни мъже. Междувременно FDP и Тък разбират, че са споделят един и същ обект на желание и инстинктите им за постоянно съперничество се пробуждат. Правилата на битката са установени, всички подмолни трикове са разрешени, нека по-добрият победи. В любовта и шпионажа няма забранени оръжия.„ШПИОНСКИ СВАЛКИ“ е разказ за двама топ шпиони на ЦРУ, които са партньори от много години и най-добри приятели. След поредица от съвпадения, които дори те не могат да предусетят, FDR и Тък се влюбват в една и съща жена, – казва продуцентът и сценарист на филма Саймън Кинбърг. – Те решават да продължат по отделно да се срещат с Лорън, за да видят кого ще избере. Всеки един от тях започва да се влюбва все повече и да се опитва да саботира другия, използвайки своите шпионски тактики и технологии. Лорън, която просто иска да открие подходящия мъж, си няма на представа, че FDR и Тък водят такава война за любовта й.”Историята за сблъсък между двама шпиони и доскорошни най-добри приятели, които разполагат с невероятни умения, е неделима част от хумора и действието на филма. Режисьорът МакДжи иска тези комични и заредени с много екшън ситуации да са свързани с действителността. „Искахме да ги представим по много правдоподобен начин, - казва режисьорът на „Ангелите на Чарли“ и „Терминатор: Спасение.“ – Не желаехме да правим пародия или нещо подобно.Хареса ми идеята да се възползваме максимално от лидерските характеристики на Тък и на FDR. Ако Джеймс Бонд се изправи срещу Итън Хънт, дали ще изпитат уважение един към друг. Разбира се! Но дали единият ще се примири и подчини на другия. Няма начин! Така е и във филма – всеки от тях е запознат с уменията и качествата на другия, но накрая всеки залага на себе си. И именно това е двигателят на целия филм.”„Всяка жена си мечтае да има двама невероятно сексапилни и привлекателни мъже, които да се борят за любовта й. – казва Уидърспуун. – Лорън си няма на представа, че Тък и FDR са тайни агенти. Понякога имах чувството, че „ШПИОНСКИ СВАЛКИ“ съдържа два различни филма в себе си. Моят персонаж участва в комедия, а тези на Крис и Том са в екшън.”Уидърспун също оценява двете страни на характера на своята героиня. „В службата си Лорън е най-решителната жена на света, тя взима категорични решения на момента. Но в личния си живот е изключително колеблива. Смятам, че много хора биха открили нещо общо с начина, по който героинята ми търси най-подходящия мъж за себе си.“Със сигурност това е труден избор, защото нейните ухажори са красиви, интелигентни, романтични... и са двамата най-добри тайни агенти на света. Вече години наред поколения филмови зрители са забавлявани и привличани от възбудата, която витае около супер шпионите. „С образи като FDR и Тък, ние разполагахме с необходимите елементи за класически шпионски филм, - казва МакДжи. – Това, което е привлича интереса на публиката към този тип филми, е че винаги ситуацията е на живот и смърт съдбата на целия свят е заложена на карта и всичко зависи от някой, чиято работа е пълната противоположност на ежедневието на повечето хора. Всеки от нас иска да пътува по света, да посети екзотични места, да кара луксозни коли, да разполага със свръхмодерни оръжия и да е неустоим за противоположния пол.Целият екип се забавлявахме с всички това. И според мен най-хубавата част от филма е, че FDR и Тък са невероятно умели и вещи в този свят на тайни агенти. Но когато се намесят чувствата и става дума за избора на сърцето, те са като всички останали хора - пълни невежи.” За образа на FDR, създателите на филма търсят човек, когото режисьорът МакДЖи определя като „чаровен и самонадеян самец. Някой, който до съвършенство да владее умението да привлича и покорява жените. Когато става дума за такъв вид магическа смес от присъствие и енергия, Крис е шампионът тежка категория.” Пайн покорява Холивуд и се превръща в една от най-горещите филмова звезди с превъплъщенията си като младия Джеймс Т. Кърк в изключително успешния касов хит „Стар Трек“, както и в образа на неопитния влаков кондуктор в спиращата дъха екшън драма „Неуязвим“. Пайн описва своя персонаж в „ШПИОНСКИ СВАЛКИ“ като „консуматор на всякакви неща – чудесно уиски, добри цигари, хубави костюми, бързи коли и красиви жени. Не задължително в този ред. Той се забавлява и наслаждава на работата си като шпионин. Като малък със сигурност е гледал филмите от поредицата за Джеймс Бонд и си е казал: „Искам да стана такъв.“ В живота му няма място за много мисъл и усложняване на нещата, той просто действа.” „От своя страна неговият партньор и най-добър приятел е обучен от най-сериозната шпионска школа. – продължава Пайн. – Тък е сложен, интересен и съкровен образ. Той е шпионин-екзистенциалист, докато FDR черпи с пълни шепи от възможностите, които му предоставя вакхалната вселена на тайните агенти. Вбесяващо талантливият Том Харди играе образа на Тък. Том е безкрайно чаровен и неимоверно привлекателен и внася в персонажа си част от сложната природа на своята английска чувствителност.”Дългото търсене на създателите на филма за ролята на Тък приключва, когато те виждат изпълнението на Харди в боксофис хита „Генезис“. „Том притежаваше всички, което искахме да бъде Тък. – припомня си Кинбърг. - Той има силно физическо присъствие, почти заплашителна аура и успешно изразява сложността на персонажа си. Освен това неговото чувство за хумор бе с много по-различен тон от това на Крис. Том наистина бе идеален за ролята.“Макар да придобива световна известност след пробива си в невероятно успешния проект на Кристофър Нолан „Генезис“, Харди получава много похвали за участието си в „Рокенрола“ на Гай Ричи, „Лейър кейк“ и номинираната в три категории за награда Оскар® британска драма „Дама, поп, асо, шпионин“. На фона на досегашната му филмография, ролята му в екшън комедията „ШПИОНСКИ СВАЛКИ“ е нещо ново. „Том е актьор, който обича промените. – споделя наблюденията си Кинбърг. – Затова си мисля, че предизвикателството да участва в забавния романтичен екшън „ШПИОНСКИ СВАЛКИ“ го е привлякло към проекта.”Харди е съгласен, че филмът му предоставя много различни възможности за изява, в сравнение с досегашните му работи. „Сама по себе си, комедията не е лесно да бъде направена както трябва, - обяснява той. – Отначало си мислех, че ще е фасулска работа, но това е едно от най-трудните неща, които съм правил в живота си. Изключителено съм благодарен за опита, който натрупах.” Харди има и невероятния късмет негова екранна партньорка да бъде носителката на Оскар® Рийз Уидърспун. „Да работя съвместно с Рийз за мен бе истинска школа в този жанр.“Към Уидърспун, Пайн и Харди се присъединяват и актрьорите Тил Швайгер и Челси Хандлър. Швайгер, един от най-големите немски филмови звезди и режисьори, влиза в ролята на Хенрих, опасен международен търговец на оръжие, който търси възможност да отмъсти на FDR и Тък за смъртта на брат му. Познат на публиката най-вече с превъплъщението си в образа на сержант Хюго Щиглиц от „Гадни копилета“ на Куентин Тарантино, Швайгер, споделя, че филма предлага много повече от мощен високотехнологичен екшън. „В основната си част „ШПИОНСКИ СВАЛКИ“ е разглежда темите за приятелството и доверието по един изключително забавен начин.” – отбелязва той.В ролята на Триш, най-добрата приятелка на Лорън, е неподражаемата комедийна актриса и писател Челси Хандлър. Триш е съпруга и майка, чиято мисия е да предлага честно и категорично мнение за любовния живота на своята необвързана приятелка. „Триш до голяма степен съм самата аз, но в омъжена версия, - казва не без насмешка прословутата със своята свободолюбивост Хандлър. – Триш не е най-добрият съветник, но Лорън има нужда от мнението й. Триш казва на Лорън „Слушай, по-добре излез навън и направи онези неща, които всяка жена иска да направи! Нека купонът да започва!“ Думите й предизвикват необходимия разтърсващ шок, който дава първоначален тласък на Лорън да действа.”Ридърспун казва: „Всеки от нас има по една такава откачена приятелка, която прави странни неща и съпреживява емоциите на дружките си, които все още излизат по срещи. За мен бе неимоверно забавление да работим заедно с Челси във филма. Тя бе идеалният избор за тази роля.” За никого няма да бъде изненада фактът, че Пайн и Харди работят с доказани умения и голяма доза авантюризъм по време на високооктановите сцени и каскади. Но публиката на „ШПИОНСКИ СВАЛКИ“ ще види за „първи път във филм“ Рийз Уидърспун, замесена на пълни обороти в екшъна с двамата главни актьори. Тя се заема да кара с бясна скорост военен джип, излита от люлеещ се трапец и облечена в пълно бойно снаряжение хваща в ръцете си огнестрелно оръжие за една изключително напрегната и безмилостна... игра на пейнтбол. „На финала на филма Рийз се оказва в центъра на екшъна,” – казва МакДжи.За да бъдат образите на FDR и Тък правдоподобни като агенти на ЦРУ, на техническия съветник на филма с богат военен опит Пол Морис, е поверена задачата да ги обучи на основни прийоми. Морис работи с Пайн и Харди, като целта му е да им предаде възможно най-висока професионална подготовка в боравенето с оръжия и сцените с ръкопашен бой. Художникът на постановката Мартин Рейнг и неговият екип подклаждат екшъна като създават оръжия и джаджи, използвани от FDR и Тък по време на битките „шпионин срещу шпионин“. Екипът на Лейнг проучва оръжията и наблюдателната техника на ЦРУ и пресъздава за филми прототипи, които са дори още по-вискотехнологични и с фантастични възможности.Ергенската квартира на FDR трябва да отразява неговия скъп и екзотичен вкус. Затова продукцията се спира на преустроен апартамент с плувен басейн на покрива му. Басейнът има стъклено дъно, което позволява на човек, който седи в трапезарията да погледне към тавана и да види водата. Когато Лейнг показва апаратамента на МакДжи, режисьорът поглежда нагоре и е зашеметен от гледката, която се разкрива пред очите му.След края на снимките, МакДжи и екипът му започват работа върху монтажа, озвучаването и добавяне на финални щрихи по визуалните ефекти. След периода на постпродукция те показват филма пред разнородна група зрители, за да преценят от реакциите им как би се приел той. Предварителната прожекция има страхотен успех и показва, че „ШПИОНСКИ СВАЛКИ“ намира одобрението на различни зрителски групи – мъже, жени, необвързани и двойки. Този факт навежда продуцентите на идеята да изберат нестандартна дата за световната премиера на филма (която обикновено е петък) – 14 февруари – Св. Валентин. Но за МакДжи празничната премиера е напълно подходяща: „В крайна сметка всеки от нас има нужда от малко екшън в Дена на влюбените!“ ... още »