ERZA Cosplay се присъединява към журито на косплей конкурса, който тази година праща двама участници в Япония
Актьорът и комик Дан Фоглър (Dan Fogler), познат от хитовия фентъзи спиноф „Фантастични животни“ („Fantastic Beasts“) – предистория на книжната и филмова поредица за Хари Потър, идва в България на 6 и 7 юли като специален гост на Aniventure Comic Con. Актьорът ще има собствен панел на главната сцена на фестивала, както и няколко часа на разположение за автографи и снимки с феновете си в България. Освен с образа на Джейкъб Ковалски (Jacob Kowalski), Дан впечатлява и с участието си в сериалите „The Walking Dead“ и „The Offer“, филмите „Fanboys“, „Balls of Fury“, „Good Luck Chuck“, „Kung Fu Panda“ и много други. Към него ще се присъедини и едно от най-популярните имена в косплей културата – ERZA Cosplay от Германия. Тя ще бъде част от международното жури на дългоочаквания косплей конкурс, който тази година ще даде невероятната възможност на двама косплейъри да спечелят участие в „Pop Culture Hiroshima“ в Япония!
По всичко личи, че програмата на тазгодишното издание на Aniventure Comic Con ще бъде пълна с изненади и вдъхновяващи артисти. Освен среща с Рос Марканд („The Walking Dead“, „Avengers: Infinity War“, „Avengers: Endgame“, „Invincible“, „What If…?“), феновете ще могат да се запознаят лично и с актьора Дан Фоглър. Преди да стане част от „Магьосническият свят“ на Дж. К. Роулинг с ролята си във филмите „Фантастични животни и къде да ги намерим“, „Фантастични животни: Престъпленията на Гринделвалд“ и „Фантастични животни: Тайните на Дъмбълдор“, Дан прави своя дебют на Бродуей като Уилям Барфи в пиесата „The 25th Annual Putnam County Spelling Bee“. Това му носи награда „Тони“ за „Най-добър актьор в мюзикъл“ през 2015 година. Звездата му започва да грее все по-ярко, а успехите и предложенията за участия в големи холивудски продукции не спират. Така, днес Дан Фоглър се подписва в редица сериали и филми като „The Walking Dead“, „Тhe Оffer“, „The Goldbergs“, „Hannibal“, „The Good Wife“, „Man Up!“, „Fanboys“, „Balls of Fury“, „Good Luck Chuck“, „Take Me Home Tonight“ и още много други. Запомнящият се глас на актьора озвучава и хитовия анимационен филм „Kung Fu Panda“, където си партнира с Джак Блек и Джеки Чан, а заедно със Стийв Карел и Джим Кери стоят зад гласовете в „Horton Hears A Who!“. Наред с всички тези фантастични роли, Фоглър пише и режисира пиеси и филми. Билетите за среща с актьора вече са налични и в ограничено количество в мрежата на Ивентим в цялата страна.
Вълнуващите гости на Aniventure Comic Con не спират дотук. Специално от Германия пристига един от най-популярните и уважавани косплей артисти в света – ERZA Cosplay. Като майстор златар, Erza развива креативността и усета си за дизайн до съвършенство. Това я прави един от най-популярните Armor cosplayers в света. Голямата броня е нейният отличителен белег, а работата ѝ в косплей общността за последните 20 години я отвежда в редица страни като съдия и организатор на множество състезания. Ето защо е истинска привилегия да посрещнем ERZA Cosplay като част от журито в косплей конкурса на Aniventure Comic Con. Регистрационната форма за участие в ревюто, което и тази година ще се проведе в различни категории, е отворена. Всеки, желаещ да се включи в надпреварата, може да го направи, като попълни нужните формуляри до 16 юни. Голямата изненада тази година е, че конкурсът ще излъчи двама представители от България, които ще участват в „Pop Culture Hiroshima“ в Япония! Наред с тази извънредно добра новина, организаторите напомнят на всички фенове на популярната култура, че текат записвания за състезанието по K-POP и AMV (Anime Music Videos). Отворена е регистрацията и за манга конкурса на тема „Носталгия“, а всички любители на рисуването могат да кандидатстват със своите творби на тема „Отражения“.
Няма да липсва и богато разнообразие от работилници, лекции и панели с гост- звезди, легендарни художници от света на комиксите, демонстрации и прожекции, гейминг турнири с големи награди и oще много други атрактивни зони и участници. Повече подробности очаквайте скоро!
АNIVENTURE COMIC CON 2024 се провежда с генералната подкрепа на Ozone, A1, Coca-Cola, Nescafe 3in1.
Двудневни, еднодневни, ULTRA и MEET&GREET билети за Aniventure Comic Con 2024 могат да бъдат закупени от https://www.comiccon.bg или в мрежата на Ивентим в цялата страна.
Повече информация и актуални новини за събитието следете на: https://www.facebook.com/comiccon.bg https://instagram.com/comiccon.bg https://www.tiktok.com/@comicconbg https://www.comiccon.bg http://aniventure.net/bg/ https://www.facebook.com/nakamabg https://www.instagram.com/nakamabg
Предистория на „Прометей”: От раждането на Питър Уейланд до началото на Проект "Прометей".1 Октомври, 1990 – Питър Уейланд е роден в Бомбай, Индия, като родителите му са самоук инженер и завършил в Оксфорд Професор по Сравнителна Митология.1 Октомври, 2004 – Ден след 14-тия си рожден ден, Питър Уейланд патентова синтетична трахея, конструирана изцяло от синтетично изградени стволови клетки. Това е 12-тия патент на Питър до момента.11 Октомври, 2012 – Уейланд Корпорейшън е призната за законно съществуваща корпорация от законодателството на САЩ и получава сертификат за узаконяване от Камарата на компаниите на Великобритания. Поради комбинираната стойност на различните патенти на Питър Уейланд, компанията се оценява на по-висока пазарна цена от всяка една друга компания в историята.27 Март, 2015 – Уейланд Индъстрис стартира първата индустриална космическа мисия за инсталиране на слънчеви панели, които се нареждат и движат в орбиталната равнина на Земята в осов (аксиален) наклон, имитирайки вечно лятно слънцестоене. Възобновяемата енергия, натрупана в идните месеци на експедицията донасят на Питър Уейланд първия му милиард.30 Юни, 2015 – Следвайки успеха на Уейланд със слънчевите панели, компанията получава финансиране от големи и влиятелни фирми.2 Февруари, 2016 – Използвайки предшественик на атмосферния процесор, който по-късно създава, Питър Уейланд е способен да създава локализирана синтетична атмосфера над полярните върхове и по този начин ефикасно прекратява глобалното затопляне.17 Юли, 2016 – Сър Питър Уейланд става един от най-младите хора, посветени в рицарство.10 Декември, 2017 – Сър Питър Уейланд получава Нобелова Награда за мир в областта на Науката за забележителната атмосферна работа на полюсите.19 Декември, 2017 – Използвайки капитал от успеха си през 2015, Уейланд придобива правата върху технология, развита от иновационния, но слабо финансиран Проект Прометей на НАСА. Със значително увеличеното финансиране в проекта, ДЖИМО се превръща в реалност и доказва съществуването на естествен живот на спътника Европа..1 Юни, 2022 – Учени от Здравния Център забелязват генетична поредица от резултати за 98 % от раковите заболявания. Използвайки генетично-изменени клетки, както и елементи, открити отвъд Земния небосвод, Уейланд успешно създава лекарство за почти всички видове рак.4 Февруари, 2023 – Сър Питър Уейланд е награден с Нобелова Награда за мир в областта на Медицината за лека си против рак.28 Февруари, 2023 – Във вече популярната реч – TED Talk, - Virusna-reklamaСър Питър Уейланд изяснява визията си за Уейланд Индъстрис, поставяйки основа за следващите 50 години в Построяването на По-Добри Светове.5 Август, 2023 – Уейланд Индъстрис изкарва патент номер 8 128 899 за Метод и Приложение на кибер индивиди за използване в научни и индустриални среди.10 Май, 2024 – Военните инженери на Уейланд правят първото значително подобрение в технологията за витлов нарез на огнестрелните оръжия, утроявайки скоростта и удвоявайки точността на снарядите. Точния модел и технология на нареза остава поверителен.6 Септември, 2024 – Уейланд Индъстрис прави своето първо начинание в луксозните стоки със своя Холографски Симулатор на Околната Среда (HES). Това е първият подобен симулатор, който точно може да пресъздаде естетиката, настроението и звуците от всяко едно познато място в света, както и да осигури видео материал от всеки калибриран предавател.10 Септември, 2024 – Уейланд Индъстрис представя първата пушка с възможност да проследява обекти намиращи се на повече от 500 километра разстояние, както и да определя тяхното здраве и физика.7 Януари, 2025 – Уейланд произвежда прототип на първият напреднал андроид от своя вид. Той е наречен Дейвид с любов, име което Сър Питър Уейланд е пазил за своя собствен човешки син.22 Март, 2026 – Уейланд Индъстрис изкарва патент номер 9 158 239 за химическия състав на поверително устройство, способно почти идеално да имитира биологическите свойства и структура на човешката кожа.3 Юни, 2026 – Уейланд Индъстрис изкарва патент номер 10 445 075 за Метод и Приложение на самонагласящ се мерник, който изчислява автоматично отклонението на снаряда поради вятъра, Ефекта на Кориолис и траекторията, отстранявайки нуждата от ръчен мерник и математически формули.30 Септември, 2026 – Уейланд придобива най-голямата фирма за биотехника в света, увеличавайки значително биотехническите си авоари.18 Ноември, 2026 – Уейланд приватизира популярната мисия Кеплер на НАСА, увеличавайки финансирането десетократно и за една година открива още 6546 биосъвместими планети.1 Януари, 2028 – Уейланд прави значително регулиране на прототипа Дейвид, подпомагащи за първото му взаимодействие с човек. Срещата е много обещаваща.31 Март, 2028 – Уейланд Индъстрис става първата компания в историята, която достига стойност от 100 милиарда долара за пет години.20 Май, 2028 – Лабораторията на Уейланд в Сан Франциско открива възможността на човешкото тяло за хиперсън – пълно прекъсване на жизнените процеси, което може да бъде възобновено, когато стазата се прекрати. Търсенето на практическо приложение започва.9 Август, 2029 – Уейланд Индъстрис изкарва патент номер 11 280 599 за Метод и Приложение на устройство, което увеличава възможностите за поддържане на живот в околната среда на други планети – първият изцяло автоматичен атмосферен процесор. Очаква се този патент да осъществи известната хвалба на създателя си – „Има други светове освен този, а ако там няма въздух за дишане, просто ще направим такъв.”18 Септември, 2029 – Уейланд придобива ЦЕРН. Финансирането на Европейският център за ядрени изследвания е прекратено и Уейланд купува организацията, както и Големият Адронен Ускорител.12 Декември, 2029 – След години съдебен процес, Уейланд спечелва делото за патента на Дейвид, срещу Японската корпорация Ютани, защитавайки собствените си инвестиции и тези на акционерите.27 Юли, 2030 – Патент номер 12 004 556 за Метод и Приложение на апарат, който може да започва, следи и прекратява състоянието на хиперсън. Камерата за хиперсън революционизира пътуването в космоса, позволявайки значително по-дълги и сложни мисии, както и безпрецедентни открития.20 Май, 2032 – Учени от Уейланд откриват обратната връзка между скорост и потока на време, с което изграждат дълго-търсената концепция за пътуване със скорост, по-голяма от светлинната.4 Юли, 2033 – Уейланд създават нов 5,56 милиметров патрон, създаден от метал, намерен в обитаемата зона на планети, движейки се около планетата Gliese 581. Патронът е способен да се движи с максимална скорост във всякаква атмосфера при всякакъв обсег.4 Окомври, 2033 – Уейланд наема едномилионния си служител – Д-р Ричард Пост – главен статист към отдела по Електроника.17 Януари, 2034 – Уейланд представя първият SEV (изследователски космически кораб) способен да се движи по-бързо от светлината.11 Май, 2035 – Националната Научна Фондация премахва забраните за комерсиалната употреба на андроидите Дейвид.30 Юни, 2035 – След като забраните за андроиди са премахнати, третото поколение Дейвид е разработено, за да се тества приемането на кибер индивидите от хората. Резултатите са обнадеждаващи.25 Август, 2036 – Уейланд Индъстрис стартира Академията за Изследователи – алтернативно висше учебно заведение за непривилегировани студенти, интересуващи се от биотехника, нанотехника, кибернетира и тераформиране. На най-добрите студенти от програмата се предлагат позиции за работа в Уейланд Индъстрис.21 Декември, 2037 – Астрономи от Уейланд откриват космическа област, изглеждаща много богата на минерали и други природни ресурси. Компанията очаква пътуване до тази област до края на века.2 Март, 2039 – Патент номер 13 345 075 за Метод и Приложение на допълнение към проследяващата пушка на Уейланд, с възможност за компенсиране на състава, плътността, атмосферното налягане и индексът на пречупване във всяка атмосфера.28 Май, 2039 – Благодарение на Атмосферния Процесор на Уейланд е създадена първата функционална и годна за дишане атмосфера на планета GJ 667Cc, изчиствайки място за подобни действия на други планети.1 Април, 2042 – Дейвид 4 се превръща в първият достъпен за закупуване модел на Дейвид. От андроида се очаква да подобри работния процес и продуктивността в офиси и домове по целия свят.20 Ноември, 2042 – Уейланд Индъстрис пише чек за 5 милиарда долара на Малките Изследователи – благотворителна фондация, посветена на обучението на ученици с проблеми, интересуващите се от наука и технология.19 Април, 2051 – Уейланд Индъстрис прави основни допълнения към наземния транспорт. Новото превозно средство може да прекосява всякаква повърхност и няма ограничения за товар, пътници или съоръжения.14 Февруару, 2052 – Патент номер 14 524 002 за Метод и Приложение на първото управляемо сухоземно превозно средство, способно на движение по вертикални повърхности. Технологията позволява на учените на Уейланд и екипите по тераформиране да достигнат недостъпни до момента дестинации.7 Юли, 2052 – Правят се значителни интелектуални и емоционални подобрения към андроида Дейвид, повишаващи степента на приемане на андроидите от хората.6 Май, 2057 – Патент номер 15 999 127 за Метод и Приложение на изтласкващ се луксозен отсек от космически кораб, с възможност за поддържане на един човешки живот в него в продължение на 50 години.2 Септември, 2061 – Патент номер 16 572 092 за Метод и Приложение на първата напълно автоматична хирургична и диагностична станция – MEDPOD 720I26 Февруари, 2062 – Само 7 процента от хората могат да разпознаят шестото поколение Дейвид като кибер индивид.1 Декември, 2063 – Патент номер 17 900 353 за Метод и Приложение на Спектаграф – антигравитационно устройство, което картографира в реално време триизмерен образ на всяка местност – революционизирайки подготвителните процеси за тераформиране и развиване на нови колонии.6 Юли, 2068 – Уейланд създава хиляди андроиди Дейвид от седмо поколение, които успешно заемат работни места по цялата Земя. Хората приемат благосклонно Дейвид повече от всякога, благодарение на строго секретната шифрираща технология на емоциите. Дейвид 7 може с точност да пресъздава повечето човешки емоции до най-малките нюанси, като същевременно остава последователен в изпълняването на мисиите си.13 Май, 2071 – Уейланд Индъстрис стават световен партньор на Олимпийските Игри и официална „Компания за Кибернетика” на олимпийското движение до 2091 година.16 Август, 2071 – Патент номер 18 364 003 за Метод и Приложение на устройство, способно временно да възобнови мозъчната дейност на умрели хора.9 Март, 2072 – Уейланд Индъстрис разпределя всички продукти и дейности в седем вертикали – Здраве, Транспорт, Енергия, Електроника, Тераформиране, Отбрана и Кибернетика.1 Януари, 2073 – Базирайки се на поверителни открития от изследователите на Уейланд, компанията определя точните координати на нова дестинация за дългоочаквания ПРОЕКТ ПРОМЕТЕЙ. Незабавно са направени нови инвестиции и планирането на мисията започва с пълни обороти. ... още »
Музикални изпълнители, политици, продуценти, изтъкнати кулинари и футболни треньори ще поставят началото на утрешния епизод на „Почивна станция”.Първи ще бъде главният готвач на „Черешката на тортата” Иван Манчев, който ще се погрижи за сутрешната закуска.След него в студиото ще влязат поп-фолк певицата Мария, която ще представи новия си клип, семейство Халваджиян, Надежда Нейнска, както и Димитър Димитров – Херо. По скайп зрителите ще се „срещнат” и с българката, покорила немските музикални класации, Люси Дяковска.Неделното издание на „Почивна станция” ще започне изключително цветно – с пряко включване от Казанлък и традиционния розобер. Част от неделното събуждане ще бъдат още Иван Лечев и Жени Александрова.При съпругите Жени и Мая отново ще има силно присъствие на спортни и музикални лица – Елвира Георгиева и съпругът й Николай Георгиев, Кичка Бодурова, певиците Мона и Мариана, както и спортният журналист Сашо Диков. ... още »
от Боряна МатееваУниверсалният и вечен код на любовта се разчете ясно в голяма част от филмите от тазгодишната селекция в Кан. Любов във всичките й измерения – грижовност, отдаденост, юношеска романтика, първичен секс, ревност, неудовлетвореност… Любов във всичките й възрастови въплъщения - между 80-годишни старци, диви младежи, предпубертетни хлапета. Любов, надмогваща социалните, расови, полови и религиозни различия. Любов, невъзможна, обсесивна, платена, нежна, фатална…. Очаквано от критиката „Златната палма” отиде при„Любов” на Михаел Ханекепокъртителна екзистенциална история за двойка възрастни интелектуалци, които се обичат до смърт, въпреки болестта, деменцията и деградацията. Тази камерна драма е разказана деликатно с безпощаден реализъм и най-важното - без капка сантименталност. Интересното е, че „Палмата” се връчва и в лицето на двамата изпълнители, стоящи извън всяка класация - Жан-Луи Трентинян (когото помним от култовия „Един мъж и една жена”) и Еманюел Рива, емблематично лице на френската Нова вълна от 60-те.В „Реалити” на Матео Гароне, който взе втората по значимост награда на фестивала, любовта е подложена на изпитание от съблазните на съвременния медиатизиран свят - един чаровен и артистичен неаполитанец, обикновен търговец на риба, постепенно загубва разсъдъка, магазина и семейството си заради безумното си желание да стане богат и известен, като влезе в „Биг Брадър”. Филмът е искряща сатира на нравите в традицията на добрата италианска комедия и в него се усеща нещо от стила на Фелини и другите италиански майстори на комедията. Нарекоха филма „комедия дел реалити”… Една любопитна подробност – главният изпълнител Аниело Арена е затворник с доживотна присъда, който периодично излиза, за да играе в киното и театъра.Любовта спасява и героя от ”Частта на ангелите” (Наградата на журито) - социална и забавна „уиски” комедия за дребен престъпник, осъден на общественополезен труд, който намира начин да промени живота си на неудачник благодарение на добър по сърце социален работник, бременната си приятелка и неподозирания си талант на дегустатор на уиски за колекционери. Това беше една от малкото заредени с позитивизъм истории в Кан.Пак за любов, но някак объркана, обвита в митологично-мистичен воал, разказва и най-енигматичния филм на фестивала.„След мрака светлина”на мексиканския режисьор Карлос Рейгадас, който взе наградата за режисура. Открито експериментален и провокативен, с хипнотично изображение, с внезапни обрати, пълни с почти непоносима бруталност, този филм разчита на подсъзнателното внушение и кара зрителя да усети физически величествената и страховита красота на природата. Това е радикален филм извън жанровите определения, въплъщаващ понятието за авторско и артистично кино, далеч от клишетата.Пак румънски триумфС нетолерантност и предразсъдъци спрямо любовта се сблъскват героините от великолепния румънски филм „Отвъд хълмовете” на 44-годишния Кристиан Мунджиу, вече носител на „Златна палма” за „4 месеца, 3 седмици и 2 дни”. Направен по истински случай от 2005 година в Румъния, филмът с голяма деликатност раздипля покъртителната трагедия на две монахини от православен манастир, сирачета от Дом за изоставени деца. Алина си идва от гурбет в Германия и иска да отведе приятелката си Войчита, единственото същество, което някога е обичала и което я е обичало. Но Войчита вече се е обърнала към Бога, а в любовта да имаш Господ за съперник е непреодолимо препятствие… Младата жена изпада в нервни кризи и сестрите решават да екзорсират злите духове от душата й като с това причиняват смъртта й… Крайно аскетичен като режисура, въздействащ именно с реализма и автентизма си, филмът заслужено отнесе две награди – за сценарий и наградата за женска роля, която беше поделена между младите Кристина Флутур и Козмина Стратан.Друг неочакван аспект на любовта, между проституираща студентка и професор, ни се разкри в психологическата драма на иранеца Абас Киаростами, който е заснел филма си „Като някой влюбен” в японски декор. Принудена да финансира обучението си като продава ласки, една симпатична студентка попада в дома на изискан интелектуалец и двамата неусетно се забъркват в криминална интрига, където лъжа и истина са почти неразличими.Лов на педофили в датска драмаАктьорът Мадс Микелсен, отличен в яростна конкуренция с Брад Пит и други изгряващи звезди с наградата за мъжка роля (познат като „лошия” от джеймсбондовския опус „Казино Роял”) тук влиза в кожата на мил възпитател в детска градина, несправедливо набеден за сексуално насилие. Снажният скандинавец отказва да целуне по устата едно русо ангелче с вирнато носле, детето си измисля и други работи, които скришом е видяло да вършат възрастните и това отприщва гнева на затворената селска общност. Започва преследване и истински „лов на вещици”, който изважда на повърхността средновековни предразсъдъци, жестокост и нетолерантност.Жените ходят на секс туризъм в АфрикаЛюбов във всякакви формати имаше и в много други филми от селекцията в Кан. Един нов, съвременен „колониализъм” представи сатиричната комедия на „Рай: любов” на австриеца Улрих Сайдъл - първа част от трилогия, правеща портрет на три жени, страстно търсещи щастието. Филмът разказва за тъжния секс туризъм на застаряващи европейки, които отчаяно търсят платената любов и утеха за самотата си при млади и бедни африкански момчета. Една гротескна картина на глобалния свят, където всеки участва с онова, което има… ... още »
Това лято е посветено на спорта и Discovery ще допълни спортните събития със специално създадена програма. Дори и ако не винаги гледате футболни мачове или Олимпийските игри, спортът е основна тема през тези месеци и Discovery е наясно с това. Discovery ще осигури интригуващи предавания, които може да се гледат между мачовете.Риболов преди и след мачоветеПо време на целия шампионат на УЕФА, риболовният сезон ще бъде на фокус в програмата на телевизията. Всеки делничен ден, от понеделник до петък от 17:00 до 19:00 ч., зрителите могат да гледат две програми за риболов – „Екстремен риболов с Робсън Грийн“, последван от „Речни чудовища“.Екстремен риболов с Робсън Грийн – понеделник до петък от 17.00 ч., от 1 юниБританският актьор Робсън Грийн е в търсене на най-мистериозната и необикновена риба на планетата в новата поредица „Екстремен риболов с Робсън Грийн“. Като един отдаден рибар, той изпробва различни техники за риболов и научава някои нови трикове докато се впуска в приключения. Докато преследва едни от най-неуловимите и ужасяващи риби на планетата, нагоре по течението и в подводния свят, но научава нови трикове, слуша минали истории и яде само това, което може да си хване сам.Речни чудовища – понеделник до петък от 18:00 ч., от 1 юни „Речни чудовища“ е „детективска” поредица, която проследява Джеръми Уейд във всяко кътче на планетата. Биологът и екстремен рибар търси истории за чудовищни риби, които са считани за човекоядци и се опитва да разбере дали това са рибарски легенди или истински случаи. Джеръми е превърнал своята страст в кариера, търсейки най-зловещите и легендарни сладководни обитатели по целия свят. В „Речни чудовища“, той се гмурка и плува със зашеметяващи и мистериозни същества, които може би са истински човекоубийци.Успоредно с тези поредици всеки понеделник от 11:00 часа отново Робсън Грийн тръгва на ново приключение в опит да хване някои от най-впечатляващите улови в света. Грийн пристига в страна на пясък, самба и футбол, за да лови заедно с най-добрите бразилски рибари по протежението на атлантическо крайбрежие и поречието на Амазонка. Смелият рибар трябва да премине през екстремни ситуации с надеждата да направи най-голямото си откритие до сега. Тръгнете заедно с него в новите серии на „Битка с рибите - с Робсън Грийн“.Между футболните мачове Discovery ви кани в „Лабораторията на ума”Всеки ден, от 21:00 до 22:00 ч., зрителите могат да гледат различни предавания, които разкриват как човешкия мозък функционира и най-вече как може да бъде измамен. От „Факти и лъжи“ до „Динамо: невероятни магии“ и от „Истински измамници“ до „От любопитство“, всяка една поредица показва по уникален начин работата на човешкия мозък в различни ситуации.Истински измамници – понеделник, 21:00 часаТази впечатляваща поредица е базирана на измами и мошеничества, които могат да бъдат разпознати по целия свят. Тя разкрива всички възможни трикове и колко лесно е всеки да стане тяхна жертва. Интригуващи постановки се разгръщат във всеки епизод, за да се провери колко хора са достатъчно наивни да повярват на често срещаните или на по-сложните измами. Всичко товa e заснето от скрити камери.Факти и лъжи – вторник, 21:00 часаФокусниците Пен и Телър представят с уникален стил новата поредица на Discovery Channel "Факти и лъжи". Във всеки епизод двамата разказват седем невероятно звучащи истории, като например - горещ бекон може ли да разтопи стомана, по улиците на Ню Йорк може ли да се намери злато, с нож за масло може ли да се спре летящ куршум и това, че най-хубавото месо е това от убити на пътя животни. Повечето от тези твърдения са напълно верни, но едно от тях винаги е огромна лъжа! Ще успеят ли зрителите да разкрият измамата? Водещите дават подсказки в тази забавна научна поредица.Динамо: невероятни магии – четвъртък, 21:00 часаСчитан за един от най- вълнуващите британски магьосници за последните няколко десетилетия, на когото се възхищават редица известни личности от Холивудския елит, Динамо е едно обикновено момче от Брадфорд, практикуващо фокуси с карти и други магически трикове. Тази поредица проследява 28-годишния Динамо, който пътува по цял свят и удивява с таланта си.От любопитство – петък, 21:00 часаЗапитвали ли сте си какъв би бил вечният живот? Какво ще стане при инвазия на извънземни? "От любопитство" търси отговорите на такива предизвикателни въпроси. Сред водещите са Стивън Хоукинг, Морган Фрийман и Маги Гиленхол. Всеки епизод е посветен на един-единствен въпрос от науката, технологиите и обществените взаимоотношения.Специални поредициПрез тези три месеца, Discovery Channel ще предложи на зрителите си няколко, пряко свързани със спортните събития на годината, предавания.В ПОДГОТОВКА ЗА ЕВРОПЕЙСКОТО ПЪРВЕНСТВО – 5-ти юни, 22.00 часаТази година, за първи път, Централна и Източна Европа ще бъде домакин на най-значимото спортно събитие, Европейското първенство по футбол, което ще се проведе в Полша и Украйна.Всички участващи в подготовката и предоставянето на необходимата инфраструктура, се борят новите стадиони да бъдат готови навреме. Те трябва да спазят стандартите на УЕФА, за да удовлетворят очакванията на всички за грандиозна церемония по откриването на първенството, която да разкрие технологичните чудеса на новия стадион във Варшава."В подготовка за Европейското първенство" ни отвежда зад кулисите и представя тези различни аспекти от организацията на футболния шампионат в Полша и Украйна. Програмата разяснява работата на архитектите, строителите, озеленителите, специалистите по борба с тероризма и много други хора, заети с подготовката на голямото събитие през юни.Как се прави спорт – 15-ти юли, 15:30 часаКак се прави оборудването и екипировката за олимпийските спортове? Разберете всичко това в 30 минутните епизоди на предаването "Как се прави спорт". Програмата ни показва как се произвежда всичко най-необходимо за спорта - от маратонки, рапири и копия до прътове за овчарски скок, топки за тенис и състезателни инвалидни колички. ... още »
Несъгласието ни с посоката за развитие на българското кино, заложена в решенията на Националната художествена комисия от 28 май 2012, ни подтикнаха към създаването на едно ново сдружение на български филмови творци и продуценти, наречено „Ново българско кино на 21-ви век”.Основната цел на нашето сдружение е запазване на подема в съвременното българско кино и дългосрочното му развитие на европейско и световно ниво. Двата основни критерия за оценка на постижения в съвременното кино са, от една страна – създаване на филми, които стигат до стотици хиляди зрители в киносалоните, а от друга – участие на най-престижните световни филмови форуми: Кан, Берлин, Венеция, Сънданс и Торонто. За постигането на тази цел обединяваме усилията си за спазване на Закона за филмовата индустрия, като предложим промени, създаващи условия за подкрепата за филми, които намират широко зрителско признание у нас или издигат имиджа на България пред световната филмова общност. Това би могло да се постигне с радикални промени на системата за оценка и подбор на проекти, подлежащи на държавно финансиране, както и на принципите за съставяне на комисиите, които оценяват кандидатите и пълното финансиране на проекти по закон.Учредители на това сдружение са:Камен КалевДимитър МитовскиБорислав ЧучковВиктор ЧучковКонстантин БожановДимитър ГочевИван ДойковДрагомир ШолевАндрей Паунов ... още »
На 1-ви юни, Денят на детето, Cartoon Network дава старт на надпреварата в кампанията Cartoon Network Шампионат – да играем заедно!. Началото ще бъде дадено едновременно в столичния Южен парк и Борисова градина.Инициативата, на Робин ван Перси и Cartoon Network, ще даде уникалната възможност на едно българско дете да тренира с нападателя на „Арсенал“ на стадион в Лондон през август. От 1-ви юни ще бъде активен и мини-сайтът към www.CartoonNetwork.bg, където всички желаещи могат да качат своите видео клипове.В рамките на деня от 12:00 до 20:00 часа всички желаещи деца на възраст от 6 до 15 години ще могат да демонстрират своите футболни умения на специално изработени и обособени за целта спортни съоръжения. Три метрова футболна стена и нестандартна футболна врата ще бъдат голямото предизвикателство за децата. Най-добрите и точни играчи, успели да вкарат три поредни гола, ще получат футболни топки.Чрез инициативата Cartoon Network се стреми да ентусиазира децата за предстоящото футболно лято и да ги мотивира по пътя към осъществяването на техните мечти. За целта всеки участник трябва да качи кратко видео, с което показва своите умения с топка, на официалната страницата на детския канал www.CartoonNetwork.bg. Крайният срок за участие е 14-ти юни, а избраните от тях ще бъдат достъпни за гласуване онлайн от 18-ти юни до 28-ми юни. Всички видеоклипове ще бъдат оценявани от международно жури, включващо известния спортен коментатор на CNN Педро Пинто Победителите ще бъдат информирани на 2-ри юли. ... още »
От 1 юни в сайта NETCINEMA.BG тръгват премиерно два филма на режисьора Ясен Григоров – „Дървеното езеро” и „Малък-голям”. Те са реализирани като „независими” филми, без държавна субсидия, благодарение на усилията и ентусиазма на Ясен и неговия екип. И двата филма са в така наречения стил „мокюментари” – игрални филми, които изглеждат като документални.„Малък-голям” беше представен миналата година в състезателната програма на Фестивала на българския игрален филм „Златна роза” във Варна и получи Наградата на критиката. „Малък-голям” е музикален филм, смесващ несъвместими стилове на фона на живия разговор между членовете на разпаднала се трашметъл група. Звездата Деси Слава преплита историята си с тази на трашърите, разкривайки връзката си с член на групата. Във филма участват и Група X, Melekh, Sisters of Radomir, Past Redemption, Boris Red, Jasmine Whale, Гергана и Румен Маказчиеви, Дует Дворжак, 17.XII.„Дървеното езеро” (2009) е дебютният филм на Ясен Григоров, който също е селектиран за фестивала „Златна роза”. В него един кастинг режисьор търси „нова звезда” като задава на кандитатите трудни и неочаквани въпроси, предизвиква ги и им поставя капани.Сайтът NETCINEMA.BG е единствената възможност за тези независими филми, които нямат достъп до ограничените пазари на кино и видео разпространение, да стигнат до българската публика у нас и в чужбина. ... още »
Да снимаш кино в България е авантюра. Трудна. И понякога успешнаВече 10-а година Чучков брадърс продуцира различни проекти – от музикални клипове, през телевизионни програми, до игрални и документални филми. Най-големият успех до момента на братята Виктор Чучков-син и Борислав Чучков и ръководената от тях компания е филмът им “TILT”, с който първият дебютира в игралното кино като сценарист и режисьор, а вторият като продуцент.Рискованото начинание да правиш кино у нас се оказа печелившо за тях – филмът се представи добре не само в родния бокс офис с приходи от над 900 000 лв., но беше избран да представлява страната ни в надпреварата за чуждоезичен „Оскар” и до момента е бил на над 30 международни фестивала, от които е донесъл награди за режисура от Международния фестивал за независимо кино в Калифорния (California Independent Film Festival), нагарада за дебют в Лондон на (Raindance film festival), най-добър филм от Международния фестивал на независимото кино в Лос Анжелис (Independent Filmmakers Showcase), монтаж от Международния фестивал в Уудсток (Woodstock Film Festival) и др. Сега двамата работят по втория си проект за игрален филм – екранизацията на роман номер 1 за 2008 г. у нас – „18% сиво” от Захари Карабашлиев.Преди година вашият проект „18% сиво” беше включен в пазара на проекти София Мийтингс – какви бяха резултатите от участието му там?Борислав Чучков: Събитието София Мийтингс винаги ни е помагало, още откакто направихме първия си пичинг там (пичинг се нарича представянето на проект за филм в подобни форуми-пазари на проекти – бел. ред.). Понеже нямахме все още първи филм зад гърба си, бяхме извън официалната програма. Беше най-смешното ни представяне, на което се изложихме жестоко, защото все още се учехме как да пичваме, бяхме подготвили презентация за 10 минути, а разполагахме по регламент с 5. Но всички се смяха на това колко усмихнати бяхме и това някак си повлече крак в положителна посока. После отидохме представяме проекта в Солун, Котбус, Манхайм…Виктор Чучков-син: … на тези големи европейски фестивали има такива програми за представяне на проекти, подобни на София Мийтингс, който се превръща във все по-голямо събитие, защото отваря врата на българските филми в проект. фотограф: Жоро МарковБорислав Чучков: Сваляме шапка на Кита и на Мира Сталева, за това, че го организират, защото знаем много добре какво им коства. По време на представянето на „18% сиво” се забавлявахме доста. След това към нас се обърнаха няколко сериозни продуцента, които заявиха интерес и в момента изчакват, за да видят докъде ще докараме проекта си. Вече имаме трети вариант на сценария, който е доста задоволителен, макар и не финален. Спечелихме субсидия от програмата за подкрепа на европейското кинопроизводство и разпространение МЕДИА. Много съм щастлив, че тя съществува, защото благодарение на нея учих в програмата MEDIA Business School MEGA в Ронда – един от най-добрите 6-месечни курсове за хора, които искат да се занимават с производство, дистрибуция и продуциране на филми. Нашият сътрудник Георги Иванов също я завърши. Много от хората, които са на добри позиции в европейското кино, са я завършили, а това ни помага, защото с тях си говорим на един език.МЕДИА подкрепя финансово различни тренинг програми. Сценарият на “TILT”, например, развивахме в Scripteast с Бернд Лихтенберг (сценарист на „Сбогом, Ленин”) и Бил Форсайт (най-известният шотландски сценарист и режисьор, автор на “Local Hero”, “Being Human” и др.) За застрелване съм, че не се сетих да го поканя на фестивала в Глазгоу, когато представяхме там “TILT”, но Бил Форсайт се появи изневиделица, макар че живее на 50 км от града и никога не присъства на фестивала, избягва публични изяви без последните 10 години. Сам беше проверил кога ще прожектират филма, дойде, поздрави ни и сподели, че е много приятно изненадан от крайния резултат. С „18% сиво” тепърва ни предстои да присъстваме на различни събития, подкрепяни от МЕДИА, на които да търсим ко-продуценти. Благодарни сме за подкрепата, която сме получили от програмата до момента и се надяваме МЕДИА да продължи да съществува, за да дава така необходимото рамо на нашето кино. От тях имаме 80 000 лв. финансова помощ – това е първата и най-важна капка в бюджета на филма, защото всички изчакват да тръгне проекта, за да се решат дали да застанат зад него. Сега чакаме резултати от кандидатстването ни в НФЦ. Ако получим финансиране и от там, имаме достатъчно партньори от Европа и САЩ, готови да заложат на нас. Ако не го получим обаче нещата ще се отложат във времето, защото всички чуждестранни продуценти първо очакват да видят подкрепата от нашата държава.Защо избрахте именно Захари Карабашлиев за сценарист? Не е ли малко рисковано, защото литературният език е един, а този в киното съвсем различен?Виктор Чучков-син: Захари се занимава и с писане на сценарии. Специализирал е в това. Наистина хубав въпрос, защото литературният език е различен от киноезика. Адаптацията на книга е много рисковано и трудно начинание. Наскоро четох, че Вим Вендерс препоръчва да не се правят филми по книги. Но пък има има и много добри примери на адаптации в световното кино.Трудно е, наистина, но ние имаме доверие в Захари и от разговорите, които сме водили той се държи като истински професионалист, а не като човек, който държи като автор на книгата нищо да не променя. Напротив, обсъждаме много неща, заедно се убеждаваме в различни идеи и мисля, че вървим в много добра посока.Нека се върнем малко по-назад – с какво ви привлече книгата? Историята пак има някаква връзка с прехода, макар в книгата тя да е само отправна.Борислав Чучков: Тази сюжетна линия отпадна от сценария. За нас темата е изчерпана, защото няма влияние на това, което се случва на героя в Америка. Преходът присъства в книгата, защото той се е случил на автора й, както и ние разказахме за него в “TILT”, защото сме го преживели и той ни е формирал. Затова “TILT” е личен филм. Героят в „18% сиво” преживява голяма загуба и трябва да намери сили да я преодолее. Това е много човешка, дори обикновена история, но как ще бъде възприета зависи от гледната точка към нея. Мисля, че Виктор ще намери начин да я разкаже по подходящ и интересен начин.Виктор Чучков-син: Когато прочетох книгата преди 2 години, аз видях в нея много потенциал за кино. Историята ме развълнува като откровен, личен разказ и я свързах с желанието си да направя един различен, съвременен филм. В същото време това е универсална история, чието основно послание лесно може да стигне до зрителя. Във визуално отношение ми се иска филмът да е модерен, впечатляващ като начин на заснемане и разказ. Видях в „18% сиво” възможност да реализирам мечтата си да снимам в Америка, в друг континент и с филма да покажем на българския зрител нашия поглед към този съвсем различен свят. Първо възприех всичко като някаква авантюра. Чудех се как ще снимаме филм в Америка, как да го реализираме като ко-продукция. Това е голяма авантюра, почти нереална в първия момент. Може да ни отнеме много време, но ако получим финансиране и от НФЦ нещата могат да се развият доста бързо.Борислав Чучков: Освен това Виктор отдавна се занимава и с фотография и макар още да не е решил да покаже тази своя страна на зрителя, в „18% сиво” има много силен фотографски елемент в историята, който също ни запали. Работим върху това да привлечем много талантлив фотограф към проекта, не задължително известен в световен мащаб, но оригинален, интересен и неговите снимки също да са част от филма.“TILT” обаче също си беше авантюра – първи филм на режисьора и на продуцента, при това ко-продукция, която искахме да снимаме в Германия и то с подкрепата на Евроимаж, чиято политика дотогава беше да не се подкрепят дебютанти. Но в крайна сметка ние се справихме, дори с помощта на тези хора, които в началото ни казваха, че е невъзможно всичко да стане както сме го замислили, и затова сме благодарни и на немския фонд MDM, на немските ни ко-продуценти Ostlicht filmproduktion, Евроимаж, НФЦ, МЕДИА, БНТ, Столична община. Успяхме да убедим много хора да се включат и с частни инвестиции. Сега вече можем да кажем, ето вижте първия ни филм, преценете как се справяме и ако искате, подкрепете новия ни.Освен това, „TILT” наскоро спечели наградата за чуждестранен филм от фестивала на независимото кино в Лос Анджелис. Това далеч не е първата международна награда на филма. С какво печели той в чужбина, какви са отзивите на фестивалите за него и с какво те се различават от отзивите от тези на българските зрители?Виктор Чучков-син: Има разлика между фестивалните зрители и масовата публика в кината, те са по различен начин претенциозни, иначе разлика в реакциите не съм забелязал. Ходил съм на много прожекции в нашите кина – интересно ми е къде и как хората реагират, защото на премиера присъстват колеги и усещането е по различно различно. Истинската реакция е после в обикновените кинозали.Борислав Чучков: Международната премиера на филма беше на фестивала в Гьотеборг в Швеция. Прекарахме прожекцията на първия ред на залата, обърнати към зрителите и бяхме изключително изненадани от абсолютно същите реакции като българската публика. А всички бяха шведи с изключение на двама българи родени там. Филмът се възприема без разлика в Европа, а и в Америка.Какво печели един български филм когато бъде избран за родното предложение за „Оскар” и как го подпомага държавата в битката с останалите претенденти?Виктор Чучков-син: Това е голяма отговорност, преди всичко. Оттук нататък за продуцента следват адски много усилия, за да стигне филмът до повече хора. Ако сме филмова държава като Великобритания, Франция, Италия, Иран, техните филми автоматично се следят. Ако си от малка филмова държава като нашата с производство от 2 до 8-9 заглавия годишно, колкото бяха през последните две години, трябва да направиш огромни усилия да накараш членовете на американската филмова академия да гледат филма ти. А те са огромен брой хора, разпределени в различни комисии, и са задължени да гледат 80% от всички предложени заглавия, т.е. винаги можеш да попаднеш в останалите 20%.Трябваше да положим огромни усилия да се заговори за “TILT” – наехме ПР в Лос Анжелис и изградихме цяла стратегия за популяризиранети на филма. Рекламирахме филма с платени рекламни карета в най-големите киномедии като Варайъти и Холивуд рипортър, организирахме много прожекции, запознахме се с много хора от киноиндустрията там.Борислав Чучков: Дори фактът, че имахме положителни рецензии в най-авторитетните издания като Варайъти, Холивуд рипортър, Скрийн дейли и Дедлайн считаме за успех.Виктор Чучков-син: Защото това вече е рекламата, за която ти не плащаш – всичко зависи дали на прожекцията ти ще дойде журналист от тази медия и дали ще хареса филма. Ако това се случи, той може да вземе интервю с теб или да напише рецензия. Прекарахме общо 3 месеца в напрегнат работен режим от сутрин до късно вечер, за да може да се случи нещо. Попаднахме сред огромната конкуренция на 63-те най-добри филма на годината според всяка държава. Целият този опит може да помогне както за новия ни филм, но и за следващите български кандидати за „Оскар”, защото имаше много хора, които ни казаха, че гледат за първи път български филм.Борислав Чучков: Мога много отговорно да кажа, че от българските предложения за „Оскар” най-сериозно с промотирането на филма си са се занимавали Стефан Китанов със „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде” и ние. Не говоря против колеги, защото те не са длъжни да поемат риска, който ние поехме – държавата ни подпомогна с колко можа, може би с около 30% от общата ни инвестиция. Мисля, че системата трябва да се промени, защото дори в Сърбия филмът, който бъде избран да представлява страната за „Оскар”, получава автоматична подкрепа от 50 000 евро. Ние с голяма борба се преборихме за 12 500 и в то в момент, в който вече бяхме поели различни ангажименти. Чест прави на БНТ, че ни подкрепиха със скромна сума, въпреки че не бяха длъжни.Очаквайте втората част на разговора ни с братя Чучкови.от Лора Трайкова ... още »