Здравейте, сладури! На 24 юли се пригответе да се подмокрите от кеф! В Дедпул & Върколака двама от най-култовите комиксови герои на нашето време обединяват сили в изключително забавен и рушащ всякакви граници киноспектакъл, който завинаги променя „малката киновселена“ на Марвел. Затова грабвайте резервен чифт гащи, бегом към кината и станете свидетели на историята, докато се пише. Да вървим, мамка му!
В Дедпул & Върколака агентите от бюрократичната организация TVA, която съществува извън времето и пространството, измъкват Уейд Уилсън от мирното му съществуване и го пращат на мисия, която ще разтърси познатата Вселена. За да спаси света, Дедпул трябва да открие съкрушена и незаинтересована от нищо версия на Върколака и да го убеди да се присъедини към него… Нещо, което звучи далеч по-лесно, отколкото изглежда, да не кажем абсолютно невъзможно.
Новият трейлър на Дедпул & Върколака ни хвърля директно в екшъна, като само загатва за предизвикателството, пред което трябва да се изправят Уейд и Логан – емблематичния злодей Касандра Нова. Видеото обещава експлозивни схватки, епични сцени на забавен каданс (много ясно!), тонове остроумни закачки, метакоментари и препратки, кървища на кило и каквито други от задължителните елементи за филм, носещ заглавието Дедпул & Върколака, се сетите, включително и невероятната химия между Райън Рейнолдс и Хю Джакман, които се завръщат в иконичните си роли.
Всеки заслужава щастлив край и едно е сигурно, след дългогодишно очакване на качествено съвместно приключение на Дедпул и Върколака, най-накрая ще го получим – този юли само в кината.
Режисьор на Дедпул & Върколака е Шон Леви (Жива стомана, Свободен играч) по сценарий на Рет Рийс и Пол Уърник (Дедпул). Към Рейнолдс и Джакман се присъединяват Матю Макфадиън, Ема Корин, Морена Бакарин, Род Дилейни и др.
Преди по-малко от две седмици се завъртя по българските екрани триизмерната анимация “Ледена епоха 4: Континентален дрейф” и вече надмина границата от един милион лева приходи. Така не позволи на силно рекламирания комиксов екшън “Невероятният Спайдър-мен” да оглави бокс офиса, и се превърна в основния (поне за момента) кандидат за титлата “Най-печеливш филм на 2012-та година”.За изминалия уикенд, продукцията на 20th Century Fox е натрупала допълнителни 211 495 лева, а общите й приходи от премиерата досега се равняват на впечатляващите 1 021 466 лева. “Континентален дрейф” остана на заетата преди една седмица лидерска позиция и по всичко изглежда, че ще продължава да привлича голям брой зрители поне до края на месеца. Все още е рано, но имайки в предвид скоростта с която трупа приходи и продължаващия голям интерес от страна на почитателите на поредицата, може да се каже, че анимационната лента има реален шанс да се превърне в най-успешното заглавие на годината. Популярността на марката “Ледена епоха” в България винаги е била огромна и затова едва ли е изненадващо, че четвъртата част се представя толкова добре в бокс офиса. Предишният филм от франчайза, “Ледена епоха 3: Зората на динозаврите 3D”, завърши представянето си приходи от над 2 милиона лева и съдейки по спечеленото до момента “Континентален дрейф” има шанс да подобри това постижение. Общо по света, триизмерната лента вече е спечелила близо 400 милиона долара.Втората позиция в класацията е заета от премиерния “Невероятният Спайдър-мен”, който за първия си уикенд по родните киноекрани е натрупал общо 93 575 лева – слаб старт за продукция от този ранг, която също така разчита и на по-високите цени за 3D-прожекции. Доброто представяне на “Ледена епоха 4: Континентален дрейф” със сигурност е оказало своето влияние, но от друга страна въпреки приличната рекламна кампания и известния главен персонаж, “Невероятният Спайдър-мен” просто не успя да предизвика силен предварителен интерес какъвто предизвикаха например “Прометей” и “Мъже в черно 3”.Като причина за това може да бъде изтъкнат факта, че предишните три филма за Спайдър-мен са все още достатъчно популярни и актуални сред феновете на супергероя и очевидно много от тези фенове не са изпитали желание да гледат новата версия, която (макар и с някои разлики) на практика преразказва историята от първия филм, който мина по кината през 2002-ра година. Въпреки слабия си старт, “Невероятният Спайдър-мен” все пак може да набере малко повече скорост през тази и следващата седмица и да натрупа по-добри приходи преди да се е състояла премиерата на друг конкурентен и силно рекламиран комиксов филм - “Черният рицар: Възраждане”.“Професия: Стриптийзьор” застава на трето място в класацията като за близо две седмици по кината е спечелил 91 849 лева. Още от самото начало беше ясно, че режисирания от Стивън Содърбърг филма няма да регистрира огромни резултати и затова досегашното му представяне не е изненадващо и дори може да бъде сметнато за прилично за заглавие с високо възрастово ограничение. До една седмица, “Професия: Стриптийзьор” ще може да се похвали с приходи от над 100 хиляди лева, а общо по света комедийната драма вече е спечелила над 90 милиона долара при бюджет от едва 7 милиона – резултат, благодарение на който филма ще се сдобие с продължение.Четвъртата позиция е за приключенския “Снежанка и ловецът”, който за изминалите шест седмици от премиерата си е натрупал 396 539 лева. Филмът с Кристен Стюарт и Чарлийз Терон оправда предварителните очаквания и поне що се отнася до мащабните ленти които не се разпространяваха в триизмерен формат тази година, той ще бъде счетен за един от стабилните бокс офис хитове. След разочароващото представяне на “Огледалце, огледалце” по родните киносалони се появиха съмнения относно интереса на публиката към филмовите адаптации преразказващи за пореден път познати литературни творби, но “Снежанка и ловецът” доказа, че зрителите все още не са се уморили от подобни продукции. Филмът на режисьора Рупърт Сандърс се представя достойно и в останалата част от света и вече е натрупал 370 милиона долара.“Мадагаскар 3”, който оглавяваше класацията в продължение на един месец, сега застава на пето място, като за шест седмици е спечелил 582 870 лева. След като триизмерната анимация изгуби лидерската позиция беше регистриран сериозен спад в посещаемостта, който със сигурност е свързан с повече от доброто представяне на конкурентния “Ледена епоха 4: Континентален дрейф”. Сега, близо месец и половина след премиерата, “Мадагаскар 3” регистрира доста по-скромни финансови постъпления – за целия изминал уикенд, лентата е спечелила само 8 357 лева. Ясно е, че филма вече няма сили да се конкурира с останалите големи продукции в класацията, но все пак спечеленото до момента е напълно прилично и без съмнение нарежда лентата сред най-успешните анимации на годината.Шести е комедийния “Диктаторът”, който за девет седмици по българските киноекрани е натрупал 781 007 лева. Лентата на режисьора Лари Чарлс все още се представя изненадващо добре и продължава да бъде част от топ 10, независимо от конкуренцията и изминалото време от премиерата. Много филми които тръгнаха по кината заедно с “Диктаторът” отдавана отпаднаха както от топ 10, така и от киноафиша, но лентата със Саша Барън Коен показва завидна издръжливост и доказва за пореден път, че чисто комедийните заглавия също могат да трупат огромни приходи и то без да разчитат на по-скъпите триизмерни прожекции.Британската музикална продукция “Улични танци 2” заема седмо място в класацията, като за един месец е спечелила общо 151 363 лева. Въпреки, че е в триизмерен формат музикалната лента не е от тези заглавия които привличат вниманието на голяма част от масовата публика и затова спечеленото до момента е сравнително скромно за 3D-заглавие. “Улични танци 2” пристигна в България без претенции за рекордни приходи и няма да бъде запомнен с впечатляващите си постижения, но все пак успя да вкара над 16 хиляди зрители в киносалоните, което е прилично постижение за заглавие от този жанр, което не разчиташе на силна реклама.Филмът на режисьора Ридли Скот “Прометей” е на осма позиция, със спечелени за седем седмици 582 818 лева. Доста се изписа за триизмерната фантастична лента и се проведоха много дискусии между феновете на научната фантастика – всичко това генерира още по-засилен интерес към продукцията на Скот и приходите от българските киносалони са напълно задоволителни за заглавие, което не е част от изградена през годините поредица. До седмица и половина, “Прометей” ще надмине границата от 600 хиляди лева.Музикалният “Рок завинаги” отбелязва повишение в посещаемостта от 16 процента и успя да се върне отново в топ 10. Филмът с Том Круз и Алек Болдуин заема девето място със спечелени за един месец 51 152 лева. Българското представяне на лентата е подобно на американското – въпреки рекламата и еклектичния и известен актьорски състав, публиката не беше привлечена към киносалоните. По отношение на България, слабото представяне не е изненадващо, тъй като по принцип българите не изпитват голям интерес към музикално-танцувалните филми, независимо от това кои актьори участват в тях. “Рок завинаги” може и да успее да натрупа 100 хиляди лева преди да бъде свален от екран, но дори това да стане филма отново ще бъде счетен за финансово разочарование.“Риболов в пустинята” е на десето място, като за пет седмици в България е натрупал 52 626 лева. На пръв поглед този резултат не е толкова впечатляващ, но като се има в предвид, че става дума за независима английска лента, която тръгна незабелязано по кината, досегашното й представяне може да бъде наречено прилично. “Риболов в пустинята” не е заглавие, което може да привлече феновете на големите игрални и анимационни холивудски продукции, но все пак, съдейки по спечеленото, филма е вкарал в кината приличен брой почитатели на независимото кино. ... още »
Със световните си приходи от над 860 милиона долара, анимираната лента на студиото Пиксар, “Търсенето на Немо”, не само се превърна във втория най-успешен филм на 2003-та година, но и в една от най-успешните анимационни продукции на всички времена. Това постижение утвърди Пиксар като лидерското студио за пълнометражни и късометражни анимационни заглавия, а създателя на филма Андрю Стантън се превърна в един от най-търсените и скъпоплатени режисьори в бранша.Популярността на “Търсенето на Немо” продължава да бъде голяма и това е причината поради която лентата ще се завърти отново на големия екран, този път в триизмерен формат, от 14-ти септември, тази година.Веднага след като стана ясно, че филма е един от големите хитове на 2003-та година започнаха да се носят слухове за планирано от продуцентите продължение, но от Пиксар опровергаха всичко с аргумента, че основната им цел е да създават оригинални анимационни заглавия, а не да наблягат на продължения.Нещата обаче се промениха когато “Колите” се превърна във втория филм на Пиксар, след “Играта на играчките”, който се сдоби с директно продължение. Веднага след като “Колите 2” тръгна по кината беше оповестено, че аниматорите на студиото вече работят и над продължението на хита от 2001-ва година “Таласъми ООД”.А малко по-рано днес, от Пиксар оповестиха официално, че “Търсенето на Немо” също ще се сдобие с продължение, и ако всичко протече по план, ще тръгне по световните киноекрани през лятото на 2016-та година. Андрю Стантън отново ще режисира подводното приключение, а по сценария вече работи младата телевизионна сценаристка Виктория Страус, за която това ще бъде втори пълнометражен проект след трилъра от 2002-ра година “Нов най-добър приятел”. Тъй като е все още прекалено рано, информация относно сюжета на “Търсенето на Немо 2” не се разкрива и единственото което се знае със сигурност е, че главните персонажи от първия филм Марлин, Дори и Немо отново ще бъдат в центъра на събитията.За режисьора Андрю Стантън, продължението отбелязва завръщане към света на анимацията. През изминалите няколко години Стантън работеше единствено върху първия си игрален филм - високобюджетния “Джон Картър: Между два свята”, който тръгна по кината малко по-рано тази година, но който за съжаление на създателите си се превърна в един от най-големите финансови провали на студиото Уолт Дисни.Разочароващото представяне на филма с Тейлър Кич постави под съмнение бъдещото развитие на Андрю Стантън в света на игралните филми и според наблюдатели именно поради тази причина той е предпочел да насочи вниманието си към анимационния “Търсенето на Немо 2”, който, имайки в предвид популярността и приходите на първата част, със сигурност ще се представи успешно в световния бокс офис.Бъдещото продължение ще се разпространява в триизмерен формат, а актьорите Албърт Брукс и Елън Дедженерес отново ще дадат гласовете си на Марлин и Дори.До няколко месеца се очаква да стане ясно и на коя дата през 2016-та година ще се състои световната премиера на “Търсенето на Немо 2”. ... още »
След участието си в по-голямата част от сериала "Смолвил", Кристин Крюк ще изиграе главната роля в друга поредица, която ще дебютира тази есен – "Beauty and the Beast".Сериалът, който ще се излъчва по CW всеки четвъртък след "Дневниците на вампира", е базиран на друга "Beauty and the Beast" продукция, излъчвана през 80-те.Крюк ще влезе в ролята на Катрин Чандлър, чиято майка е била убита пред очите й, а самата тя избягва смъртта благодарение на мрачна фигура, която я спасява. Десет години по-късно Катрин работи като изследовател, занимаващ се с особени случаи, а смъртта на майка й продължава да я преследва, поставяйки както нейния живот, така и този на спасителя (в ролята ще видим Джей Райън) й в опасност.Снимките на първи сезон ще продължат до декември, а пилотният епизод на сериала се очаква на 11 октомври. ... още »
Петото издание на фестивала „Късо съединение”, организиран от „Позор”, ще започне на 9-ти август и ще продължи до 23-ти август. Местата, на които ще се състоят прожекциите са Дом на киното, Евро синема, Институт Сервантес – София, Американски център, + това и Dada Cultural Bar.Селекцията на фестивала включва над 100 късометражни филма обединени в 11 програми. Един от основните акценти е филмовият експеримент на продуцента Микеле Чивета, който кани 42 режисьори, за да заснемат свои късометражни експерименти с продължителност 42 секунди. Сред имената работили над „За 42 секунди” са Дейвид Линч, Абел Ферара, Хармъни Корийн, Майк Фигис, Гаспар Ное, Лари Кларк, Азия Ардженто, Шон Ленън и Джеймс Франко.Друга изключително любопитна селекция е черно-бялата програма с късометражни филми „Звездно късо съединение” на Солве Съндсбо, който снима известни холивудски звезди в рамките на минута – без говор, озвучени само от класически музикални произведения. Пред камерата на Съндсбо застават Натали Портман, Хавиер Бардем, Майкъл Дъглас, Венсан Касел, Тилда Суинтън, Мат Деймън, Джеймс Франко и Робърт Дювал.„Хептамерон”Съвместно с Институт Сервантес ще бъде показана програмата „В страната на баските”, включваща късометражни филми от Баския регион. Прожекциите ще се състоят в Институт Сервантес и входът за тях ще бъде свободен.Две класически заглавия ще бъдат показани с подкрепата на Американското посолство в България – „Завладяването на Дивия Запад” и „Фул Хаус по О’Хенри”. Първият е носител на 3 награди „Оскар”, а сред актьорския състав откриваме имена като Джон Уейн, Грегъри Пек, Хенри Форд, Джеймс Стюарт, Уолтър Бренън и Деби Рейнолдс. „Фул Хаус” представя 5 новели заснети по разкази на О’Хенри и режисирани от Хауърд Хоукс, Хенри Костър, Жан Негулеско, Хенри Хатауей и Хенри Кинг. Прожекциите ще бъдат в Американския център на площад „Славейков”, а входът е свободен.Изключителен актьорски състав предлага филмът на Сали Потър „Гняв”, в който с убийствени монолози се изявяват Джуди Денч, Стив Бушеми, Джон Легуизамо, Даян Уийст, Еди Изард, Боб Балабан, Лили Коул и неузнаваемия Джуд Лоу в ролята на екстравагантен травестит.„Гняв”Скандалният хърватски еротичен омнибус „Хептамерон” ще зарадва и българските зрители. Проектът на Ирена Скорич съдържа 7 новели и е определен от критиката като успешен опит за съвременен прочит на „Декамерон”. Скорич е силно повлияна от догма течението и синема верите.Фестивалът ще бъде открит на 9-ти август в Дома на киното със селекция от български късометражни филми, създадени през последните две години.Късо съединение 2012 се организира с подкрепата на Американското посолство, Посолството на Кралство Норвегия и Институт Сервантес – София.Медийни партньори: iNews, Cinefish, Една седмица в София, Sofia Live, Operation Kino, Stand.bg ... още »
Премиера в България: 28.09.2012Във филма "Гангстерски отряд" Мики Коен (Шон Пен) е влиятелен мафиотски бос, който контролира почти целия нелегален бизнес в Лос Анджелес. За кратък период от време, и благодарение на корумпирани полицаи и политици, Коен се превръща в абсолютния крал на подземния свят в цяла Калифорния.Всички сделки с наркотици и оръжия са свързани с него, и никой няма смелостта да му се изпречи. Докато не се появява малък екип от отдадени лосанджелиски полицаи, водени от сержант Джон О’Мара (Джош Бролин) и Джери Уутърс (Райън Гослинг), чиято основна цел е да разруши напълно империята на Мики Коен и да го прати зад решетките.Ема Стоун е в ролята на Грейс Фарадей – млада жена, който поддържа връзка както с Джери Уутърс, така и с неговия враг, Мики Коен. Трейлър» ... още »
„Властелинът на пръстените“ е повече от мащабна фентъзи сага – творбата е еталон за епичност както в литературата, така и в киното. Трилогията на Питър Джаксън, за разлика от повечето фентъзи франчайзи, се радва на стабилна база от фенове, освен обичайните гийкове и фентъзи маниаци.След колосалния успех на поредицата (която е шеста по приходи в историята на киното, следвайки „Хари Потър“, „Джеймс Бонд“, „Междузвездни войни“, „Карибски пирати“ и „Шрек“), не е учудващо, че литературната творба, чието действие предхожда тези във „Властелинът“, също бива екранизирана.ХобитРоманът с подзаглавие „Билбо Бегинс, или дотам и обратно“, разказва за дълго пътешествие, наситено с опасни приключения. Написаната през 1937 година книга има невероятен успех в световен мащаб.Главният герой, хобитът Билбо Бегинс печели симпатии, сравними с тези, изпитвани към класически герои като Алиса и Мечо Пух. Макар да е интересна и поучителна за най-малките читатели, историята на Билбо далеч не е ограничена до детската аудитория.Вълнуващото действие и голямото разнообразие от персонажи увличат всеки читател, дори той да не е фентъзи фен (това споделям от личен опит).СюжетътБилбо Бегинс, хобитът от заглавието, води спокоен и мирен живот в Хобитово, радва се на уютния си дом, яде по пет пъти на ден (ако има какво), хобитски работи, разбирате.Спокойствието му е прекъснато от предложението на Гандалф. Молбата за помощ е замаскирана като организирано от Билбо тържество, в края на което Гандалф успява да убеди заслепения хобит да помогне на група джуджета, чието кралство, заедно с огромно съкровище, е било откраднато от зъл Дракон.В търсене на справедливост, групата се сблъсква с многобройни и силни противници и преминава през разнообразни приключения. По време на точно тези премеждия Билбо се сдобива и със скъпоценния пръстен, около който се върти действието във „Властелинът на пръстените“.ПредизвикателствотоПитър Джаксън проявява интерес към заснемането на филма още през далечната 1995, но поради многобройни усложнения, началото на снимките дълго се отлага. През 2008 Гилермо дел Торо е нает да режисира филма. Той е пълен с ентусиазъм и запленен от вселената, създадена от Толкин, но това не е краят на спънките пред тази продукция.Сценарият бива успешно написан между август 2008 и март 2009, но режисьорът дел Торо напуска проекта през 2010 поради забавяния и финансови проблеми.Питър Джаксън решава сам да режисира филма, задача, с която според нас ще се справи безупречно. Натрупаният с „Властелинът на пръстените опит“ му позволява както да се справи умело с адекватното предаване на литературното съдържание, така и да създаде визуално динамичен и завладяващ филм.Снимките започват на 21 март 2011 в Нова Зеландия, като едновременно биват заснети двете части на екранизацията: „Хобит: неочаквано пътешествие“, чиято премиера очакваме този декември, и „Хобит: Дотам и обратно“, който ще видим догодина по същото време.ТехнологиитеДори главозамайващата техника, използвана за заснемането на филма, да не ви вълнува особено, със сигурност ще забележите ефекта от нея. Филмът е заснет в 3D с помощта на 48 RED Epic камери и сложна система от огледала.Това, което несъмнено ще направи впечатление на всеки зрител, е фреймрейтът от 48 кадъра в секунда, вместо обичайните 24 (както са заснети повечето филми през последния почти век кино история).Джаксън обяснява, че това е необходимо за постигането на по-ясни изображения и по-плавни движения във видеото. След предварителната прожекция на кадри, заснети в 48 кадъра, реакциите на публиката бяха смесени, като част от зрителите сравняваха визуалните качества на материала с телевизионен репортаж и го заклеймиха като твърде изкуствено изглеждащ.Ние пък сме впечатлени от смелостта на режисьора най-сетне да използва способ, средствата за реализирането на който далеч не са новост.Иновативно заснетата интерпретация на литературната фентъзи класика е в салоните от 14 декември.от Калина Иванова ... още »
БНТ основа и спази традицията да заложи на висококачествена филмова продукция, предлагайки я на зрителя в сезона на летните отпуски, за да постигне перфектното съчетание на спокойствието на почивката и забавлението чрез магията на седмото изкуство.Програмирането обхваща различните вкусове на аудиторията и е съобразено с целевите групи. Разнообразието в плейлистата варира от романтични комедии до вечните филмови класики и семейно кино. Филмовата програма започва още в първите часове на уикенда в събота, когато от 9:30 ч. ще бъде излъчен анимационният филм „Помощ, аз съм риба”. Режисьор е Стефан Фелдмарк, а продукцията печели наградата на детското жури от филмовия фестивал в Чикаго. Филмът ще зарадва малчуганите с вълнуващи приключения и интересни случки, поднесени с много смях.Като телевизия за цялото семейство, БНТ е заложила на семейни комедии и приключения. От 14:00 ч. в събота всички ще се забавляват с приключенския филм „Завръщане на острова на съкровищата”. Копродукцията на Люксембург, Германия и Нова Зеландия разказва за порасналия Джим Хокинс, който вече е английски търговец. Докато се опитва да спаси последния си кораб от корумпирани военни, той среща млада красива жена, в която се влюбва. Оказва се, че тя е дъщеря на жестокия му враг Джон Силвър. Дали това ще бъде история с щастлив край, зрителите ще разберат в горещия съботен следобед на 22 юли.Като най-големият продуцент на българско кино, единствено БНТ ще излъчи последните големи кино хитове, произведени у нас. Под шапката на „Лятно кино с БНТ1” в съботната вечер от 21:40 ч. зрителите ще видят българския филм „Прогноза”. Сценарист и режисьор е Зорница София, а в ролите са звездите Теодора Духовникова, Крешимир Микич, Юлиян Вергов, Асен Блатечки, Деян Славчев-Део и др. „Знаеш ли кой е най-щастливият човек на земята?” - историята на филма започва с този въпрос, изречен от Марко – известен лондонски кореспондент, хърватин, човек с адрес, но не и с дом. Съдбата го среща с младата българска журналистка Маргарита, пристигнала в Лондон на стаж. Събира ги журналистиката, разделят ги неговият снобизъм и нейната ведра маниакалност. Маргарита се връща в България и с група приятели от различни балкански страни заминава за затънтен турски остров да кара сърф. Марко я последва на острова и не след дълго разбира, че той е най-щастливият човек на света...В многообразието от заглавия БНТ няма да пропусне да отдели внимание и на малките си зрители. В неделя от 08:25 ч. сутринта те ще изживеят приключението с последната, 13-та серия на българския детски филм „Магна Аура – изгубеният град”.Малко по-късно малкият Митко Миташки ще припомни как се купува куче за два лева и осемдесет стотинки и шест трамвайни билета с култовата българска комедия „Куче в чекмедже” на режисьора Димитър Петров. В сивите студени сгради няма място нито за чекмедже, нито за една детска мечта... за Рошко. Програмата на обществената медия предлага още качествени филми през почивните дни.В съботния следобед от 18:00 ч. зрителите ще видят филма на Джордж Гало, създаден по истински случай „Цветовете на лятото”. Драмата ще проследи историята на младия, талантлив, начинаещ художник Джон, който ще почерпи опит от големия руски творец Николай Серов. Големият художник ще му разкрие безценни неща за живота и основни истини за изкуството.От 20:45 ч. пък ще бъде излъчена копродукцията на Германия, Франция и Великобритания „Завръщането на господин Рипли”. Историята отново е за перспективен художник, който умира при катастрофа. Приятелят му Том Рипли приема неговата самоличност и започва да разпространява скъпи фалшификати. Специалистът, засякъл измамата, е отстранен, а от кашата успява да го измъкне новата му съпруга с ангелска външност и демонски страсти.БНТ си поставя сериозната цел да утвърди традицията на качественото кино, излъчвано в ефир. Това регламентира и избора на филмови заглавия за рубриката „Лятно кино”. Програмната стратегия на телевизията отразява очакванията и навика на зрителската й аудитория да гледа хубави и филми и да се забавлява качествено. Директен отговор на това желание са филмовите класики и хитовите заглавия, които са абсолютна необходимост за всяка телевизия и на които зрителите ще имат възможност да се насладят единствено с Лятното кино на БНТ. ... още »
Британският режисьор Питър Грийнауей („Готвачът, крадецът, жена му и нейният любовник") запретва ръкави за новия си филм. Лентата ще е посветена на легендарния руски режисьор Сергей Айзенщайн и приключенията му в Мексико, а снимките започват през септември в град Гуанахуато в централната част на страната. По време на филмовия фестивал в Одеса 70-годишният Грийнауей сподели пред Screen Daily, че „Eisenstein in Guanajuato" е с бюджет от около 6.1 милиона долара.Айзенщайн (1898-1948) вече има зад гърба си филми като "Стачка", „Броненосецът Потьомкин" и „Октомври", когато отпътува за Мексико през 1930 г., за да работи по филм от 6 части, разказващ за историята и културата на Мексико по време на революцията през 1910-1920 г.Повлиян от разговори с художниците Фрида Кало и Диего Ривера, Айзенщайн осъществява 50 снимачни часа заедно с обичайните си съратници Григори Александров и кинематографа Едуард Тисе, преди спонсорите на филма (семейството Синклер и Мексиканският филмов тръст) да се оттеглят от проекта.Набеждавайки режисьора за родоотстъпник, Съветската филмова индустрия забранява внасянето на филмовия материал в Русия, а Айзенщайн е изпратен в изгнание за няколко години при завръщането му в родината. По инициатива на семейство Синклер филмът е обработен от холивудски редактори, а в САЩ излизат три кратки филма от него през 1933 г. и 1934 г. Айзенщайн, който никога не вижда довършените кадри, претърпява криза вследствие изолирането му от проекта. През 1979 г. Александров съшива 90 минути от кадрите на Айзенщайн във филм, познат като "¡Que viva México!".Пребиваването на руския режисьор в Мексико все пак не се оказва напразно от лична гледна точка. Именно в Гуанахуато той преживява любовна афера с младия историк по сравнително религиознание Хорхе Паломино и Каньедо от Гуадалахара. Този откъс от живота на Айзенщайн занимава Гринуей в „Eisenstein in Guanajuato". "Смея да твърдя, че мексиканското пътешествие е ключов момент за разгадаването личността на този изключителен човек, който считам за един от най-великите режисьори, които светът е познавал" - сподели британският режисьор.Относно това кой би могъл да изиграе Айзенщайн, Грийнауей каза: „Айзенщайн има една твърде характерна физиономия, която трудно ще бъде реконструирана. Но ще търсим звезден актьор за тази роля". Филмът ще включва и автентични кадри, правени от самия Айзенщайн по време на престоя му в Мексико. ... още »