На 7 март от 18,30 очаквайте заглавието на режисьора Стоян Радев, „И България е една голяма грешка” - документален филм за прехода от тоталитаризъм към демокрация със специалното участие на медийния експерт Георги Лозанов. В ролята на сценарист и водещ той прави теоретичен увод и прилага аналитичен подход чрез коментари и интервюта. Сред хората, с които Лозанов разговаря пред камерата, са: д-р Любомир Канов, проф. Михаил Неделчев, Андрей Райчев, Красимир Гергов, Явор Дачков, проф. Богдан Богданов, Борис Велчев, Христо Стоичков, Николай Колев – Босия, Слави Бинев, проф. Калин Янакиев, Георги Господинов. Заглавието на филма е иронично продължение на популярната реплика на Зигмунд Фройд „Америка е гигантска грешка”, изречена по повод на разочарованието на австрийския учен от фалшивия американски свят, основан само на парите.На 8 март зрителите на фестивала ще имат възможността да се срещнат с творбите на други четирима български автори. Първата прожекция в 15,30 е на филма „България, тази вечна ерес” на режисьора и сценарист Вал Тодоров, чието сюрреалистично пътешествие ще напусне релсите на „матрицата” и ще се впусне в изследване на изкривените ни огледални образи.В 18,00 часа любителите на късометражното кино ще могат да видят премиерно още три български филма. „Три дни в Сараево” на режисьора Николай Тодоров, ще разкаже за две млади жени от различни страни, които сънуват един и същ, но непознат за тях град, и се запознават, за да разберат защо сънуват именно него.Късометражният „Жената от фара” - дебют на младата режисьорка Ана Китанова е история за мъж, шокиран от истината, че е осиновен и разследващ мистериозната смърт на жената, която го е отгледала. „Колело” на Светла Цоцоркова представя тийнеджърска история, в която въжделенията около кражбата на колело са алегория на една младежка любов, пълна, както винаги, с много неизвестни. ... още »
Аштън Къчър и Мила Кунис са сгодени „от няколко седмици”.Миналата седмица актьорът от „Двама мъже и половина” и красивата брюнетка засилиха слуховете, че планират да се оженят, след като Мила беше заснета с пръстен на ръката си. Приятели на двойката признаха, че Аштън направил предложението за брак преди известно време, но планирането на сватбата все още не е започнало.„Годежът може да не е непременно кратък. Те все още не са започнали да планират сватбата си”, разкри запознат източник. 36-годишният Къчър, който преди време беше женен за Деми Мур, избрал обикновен годежен пръстен за 30-годишната Мила. „Това е обикновен пръстен с кръгъл диамант. Не е ефектен като този на Ким Кардашян. Тя няма нужда от охрана, за да носи пръстена”, заяви източникът пред сп. „Пийпъл”.Аштън и Мила все още не са потвърдили годежа си официално и рядко говорят за връзката си, посочва БГНЕС. Те прекарват повечето време заедно на спортни събития или на семейни събирания, но миналия месец присъстваха на парти в Ню Йорк. ... още »
Малко по-рано днес беше разпространен официалния списък с игралните ленти и актьорите, които ще се борят за тазгодишните филмови награди на MTV. Победителите ще станат ясни в средата на месец април, а водещ на церемонията по раздаването на наградите ще бъде популярния шоумен Конан О’Брайън.С най-много номинации за златните пуканки се сдобиха криминалните продукции “Вълкът от Уолстрийт” и “Американска схема”, а наскоро наградените с “Оскар” звезди от “Клубът на купувачите от Далас“ Джаред Лето и Матю Макконъхи ще се борят за приза в категорията “Най-добро екранно дуо”. За изпълнението си в провокативния “Вълкът от Уолстрийт” Леонардо Ди Каприо получи номинация за “Най-добра мъжка роля”, а дебютантът Баркхад Абди (“Капитан Филипс”) бе номиниран в категорията “Най-добър злодей”.Ето и пълния списък с номинираните филми и изпълнители:Филм на годината:“Вълкът от Уолстрийт”“12 години в робство”“Американска схема”“Хобит: Пущинакът на Смог””Игрите на глада: Възпламеняване”Най-добра женска роля:Дженифър Анистън – ”Семейство Милър”Ейми Адамс - “Американска схема”Сандра Бълок - “Гравитация”Дженифър Лоурънс - ”Игрите на глада: Възпламеняване”Лупита Нионго - “12 години в робство”Най-добра мъжка роля:Леонардо Ди Каприо - “Вълкът от Уолстрийт“Брадли Купър - “Американска схема”Чиуетел Еджиофор - “12 години в робство”Джош Хъчерсън - ”Игрите на глада: Възпламеняване”Матю Макконъхи - “Клубът на купувачите от Далас“Най-добър изгряващ изпълнител:Лиам Джеймс – ”Едно време, онова лято”Майкъл Б. Джордан - ”Инцидентът на станция “Фрутвейл“”Уил Полтър - ”Семейство Милър”Марго Роби - “Вълкът от Уолстрийт“Майлс Телър – ”Живея за момента”Най-добра целувка:Дженифър Лоурънс и Ейми Адамс - “Американска схема”Джоузеф Гордън-Левит и Скарлет Джохансън – ”Дон Джон”Джеймс Франко, Ашли Бенсън и Ванеса Хъджинс – ”Купонджийки”Шайлин Удли и Майлс Телър - ”Живея за момента”Ема Робъртс, Дженифър Анистън и Уил Полтър - ”Семейство Милър”Най-добра битка:Уил Феръл, Пол Ръд, Стийв Карел и Дейвид Кехнър срещу Джеймс Марсдън, Саша Барън Коен, Кание Уест, Тина Фей, Ейми Полър, Джим Кери, Марион Котияр, Лиам Нийсън, Уил Смит, Джон Райли и Грег Киниър - ”Водещият: Легендата продължава”Джейсън Бейтман срещу Мелиса Маккарти – ”Самоличност на аванта”Орландо Блум и Еванджелин Лили срещу орките - ”Хобит: Пущинакът на Смог”Дженифър Лоурънс, Джош Хъчерсън и Сам Клафин срещу мутиралите маймуни - ”Игрите на глада: Възпламеняване”Джона Хил срещу Джеймс Франко и Сет Роугън – ”Това е краят”Най-добро комедийно изпълнение:Кевин Харт – ”Ченге за един ден”Джона Хил - “Вълкът от Уолстрийт“Джони Ноксвил – ”Лошият дядо”Мелиса Маккарти – ”Нежна полиция”Джейсън Съдейкис - ”Семейство Милър”Най-добро “изплашено” изпълнение:Итън Хоук – ”Чистката”Роуз Бърн - ”Коварен капан: част 2”Джесика Частейн – ”Мама”Вера Фармига – ”Заклинанието”Брад Пит - ”Z-та световна война”Най-добро екранно дуо:Ейми Адамс и Крисъчн Бейл - “Американска схема”Джаред Лето и Матю Макконъхи - “Клубът на купувачите от Далас“Вин Дизел и Пол Уокър – ”Бързи и яростни 6”Айс Кюб и Кевин Харт – ”Ченге за един ден”Джона Хил и Леонардо Ди Каприо - “Вълкът от Уолстрийт“Най-добро “полуголо” изпълнение:Дженифър Анистън – ”Семейство Милър”Сам Клафин - ”Игрите на глада: Възпламеняване”Леонардо Ди Каприо - “Вълкът от Уолстрийт“Зак Ефрон – ”Този неудобен момент”Крис Хемсуърт - ”ТОР: Светът на мрака”Най-добър изненадващ момент:Катастрофата на караваната от ”Водещият: Легендата продължава”Конкурсът за красота от ”Лошият дядо”Сексът върху колата от ”Съветникът”Действието на наркотика от “Вълкът от Уолстрийт“Новият домашен любимец на Дани Макбрайд – ”Това е краят”Най-добър злодей:Баркхад Абди - “Капитан Филипс”Бенедикт Къмбербач – ”Пропадане в мрака”Майкъл Фасбендър - “12 години в робство”Мила Кунис - ”Оз: Великият и могъщият”Доналд Съдърланд - ”Игрите на глада: Възпламеняване”Най-добра екранна трансформация:Елизабет Банкс - ”Игрите на глада: Възпламеняване”Матю Макконъхи - “Клубът на купувачите от Далас“Крисчън Бейл - “Американска схема”Орландо Блум - ”Хобит: Пущинакът на Смог”Джаред Лето - “Клубът на купувачите от Далас“Най-добър музикален момент:Бекстрийт Бойс, Сет Роугън, Джей Барушел и Крейг Робинсън – ”Това е краят”Дженифър Лоурънс - “Американска схема”Леонардо Ди Каприо - “Вълкът от Уолстрийт“Мелиса Маккарти – ”Самоличност на аванта”Уил Полтър - ”Семейство Милър”Най-добра кратка поява:Робърт Де Ниро - “Американска схема”Ейми Полър и Тина Фей - ”Водещият: Легендата продължава”Джоан Ривърс – “Железният човек 3”Кание Уест - ”Водещият: Легендата продължава”Риана – ”Това е краят”Най-добър герой:Мартин Фрийман като Билбо Бегинс - ”Хобит: Пущинакът на Смог”Хенри Кавил като Кларк Кент – ”Човек от стомана”Робърт Дауни като Железният човек/Тони Старк - ”Железният човек 3”Крис Хемсуърт - ”ТОР: Светът на мрака”Чанинг Тейтъм като Джон Кейл - ”Белият дом: Под заплаха”Както повелява традицията победителите ще бъдат избрани чрез онлайн гласуване от страна на феновете от целия свят. Всеки, който иска да подкрепи любимия си актьор и филм, може да гласува директно на този адрес - http://www.mtv.com/ontv/movieawards/2014/movie-of-the-year/Наградите ще бъдат раздадени на церемония в Лос Анджелес на 13-ти април, тази година. ... още »
През 1998-ма година продуцента Стивън Спилбърг и режисьора Мартин Кембъл постигнаха завиден успех с приключенската лента “Маската на Зоро”, която преразказа историята на първия маскиран герой в американската литература. Продукцията с Антонио Бандерас и Катрин Зита-Джоунс донесе на създателите си приходи от близо 300 милиона долара и доведе до направата на продължението “Легендата за Зоро”, което от своя страна се завъртя по кината в целия свят през 2005-та година.За разлика от оригиналния филм втората част не успя да привлече очакваната публика в кината и незадоволителните резултати от бокс офиса бяха основната причина поради която от студиото Сони Пикчърс заявиха, че планират да “рестартират” поредицата с нов актьорски състав и нов подход към материала.Няколко години след премиерата на “Легендата за Зоро” от конкурентното студио 20th Century Fox обявиха, че също планират да направят своя игрална версия, която ще разкаже историята на благородника Дон Диего де ла Вега и неговото алтер-его Зоро по начин, “който ще отличи филма от всички досегашни екранизации”.От близо три години насам няма нова информация за статута на подготвяния от 20th Century Fox проект, но за сметка на това от Сони Пикчърс разкриха малко по-рано днес, че подготвителната работа по тяхната версия продължава в момента.За сценарист на неозаглавената продукция за Зоро е бил избран драматурга Крис Боал, за когото това е втори филмов проект след научнофантастичния трилър “Old Man’s War” (чиито снимки предстоят да започнат). Любопитно е да се отбележи, че Боал е брат на наградения с “Оскар” сценарист на “Войната е опиат” Марк Боал.Според източник от Сони Пикчърс подготвяния филм за Зоро ще черпи вдъхновение от комиксовата лента “Черният рицар” и като цяло историята ще бъде значително по-мрачна и емоционална от тази на “Маската на Зоро”. Освен това в лентата ще бъдат интегрирани и “бойни техники от древна Европа”, които досега не са присъствали във вселената на Зоро.Все още не е ясно кой ще поеме режисурата на приключенския екшън, но вече се знае, че продуцентския екип на проекта е предвождан от ветераните Уолтър Паркс (“Островът”) и Лори Макдоналд (“Мъже в черно”). Кастингите за главни роли не са започнали и поне за момента не се споменават конкретни актьорски имена.В най-добрия случай до края на тази година новия “Зоро” ще разполага с напълно завършен сценарий. ... още »
Международният филмов фестивал „Милениум” е създаден от Златина Русева и Любомир Георгиев през 2009 г. в Брюксел. Той представя филмите на независими творци, които са чувствителни към големите цели на нашето време, определени от ООН през 2000 г. като Целите за развитие на хилядолетието.Изданието на „Милениум” през април 2014 г. ще има специален акцент върху връзките между Севера и Юга, погледнати през културната и музикална призма. Подбраните филми ще покажат един различен поглед върху тяхното развитие и какво означават те в живота ни.В рамките на 18-ия София Филм Фест ще можем първи да видим част от селектираните заглавия за тазгодишния „Милениум”, защото за трета поредна година той ще има своя специална програма в рамките на фестивалните дни.Темата за войната и човешкото разбирателство е пряко засегната в „Капитанът и неговият пират” на Анди Улф. Тук режисьорът ни връща към отвличането на немския кораб „Hansa Stavangar” и задържането му за четири месеца от сомалийски пирати. В този период капитанът на кораба Кщищоф Котиук и водача на пиратите Ахадо създават неочаквано и необичайно приятелство, въпреки съдбата им да са врагове.Холандската продукция „Wavumba” ни пренася в Кения при стар рибар на име Машуд, за когото се говори, че едно време хващал огромни акули съвсем сам. Макар сега да лови единствено октоподи и малки риби край рифовете, желанието му да хване гигантска акула с голи ръце е неутолимо. Режисьорът Йерун ван Велзен влиза в живота на Машуд, както и в типичния за африканските истории свръхестествен свят и проследява опита на рибаря да постигне мечтата си.В „Йон” режисьорът Оливие Мажис ни среща с Йон – роден в Румъния, загубил зрението си при нещастен случай, избягал внезапно от родината и заминал за Белгия. Днес той работи за белгийската полиция заради забележителния си слух и не спира да мисли за превратностите на съдбата.Документалният разказ „Шофьорът и лисицата” на иранския режисьор Араш Лахути разкрива забележителния живот на Махмуд Киани Фалаваржани – семеен мъж, ексцентричен любител на животни и творец. Доскоро той е бил бил в психиатрична болница заради тежка депресия вследствие на смъртта на любимата му лисица. Сега Махмуд се завръща при семейството си, към работата и към любимото си хоби – правенето на филми.Фестивалът „Милениум” е място за срещи и обмен на идеи за новата роля, която днес имат документалните филми. Фестивален приоритет са творците, които по човешки и дълбок начин отразяват феномените и проблемите на нашето време. А успеха на първите му пет издания се дължи освен на качеството на представените филми, и на множеството дебати и семинари, които го съпътстват.За „Милениум” организаторите споделят: „Документалните филми дават свободата да установим диалог между равни. И само когато ние започнем този диалог между равни, ще можем заедно да се включим в разговора за това, какъв трябва да е света, в който ще живеем.”Златина Русева е утвърдена документалистка. Завършва ВИТИЗ „Кръстьо Сарафов”, специалност Филмова и телевизионна режисура. Филмите, които снима у нас, предизвикват бурната реакция на властта и са възприемани като опити за изкривяване на „красивата” социалистическа реалност. Филмът ù Век или ден по случайност успява да напусне границите на България и печели няколко международни награди на кинофестивали в Испания, Германия и Полша. От 1986 г. Златина Русева живее и работи като кинорежисьор и сценарист в Брюксел. Създава филмовата къща „Good and Bad News” („Добра и лоша новина”), която работи с белгийски и френски телевизионни канали, с хуманитарни организации като „Лекари без граница” и „Солидар”.Филмите ù Смърт в Бали, Нощем рибите са червени, Портрет на един човек на властта, Забравени от войната, Зелените портокали на Либерия, Театър на улицата са представени на много международни фестивали и са излъчени по белгийски, френски, швейцарски, германски, английски, бразилски и други телевизии.Любомир Георгиев е президент на фестивала „Милениум” и филмов продуцент. Роден е в София. Завършил е право. През 1986 г. заминава за Белгия като политически емигрант. През 1989 г. създава своя продуцентска компания и работи като директор на продукция и продуцент на документални филми, както и по медийните кампании на MSF, Ecolo, Solidar и други неправителствени огранизации.С цел да промотира качественото документално кино, през 2008 г. той създава платформата „Милениум”, която включва документалния филмов фестивал и киноклубове. ... още »
На 7-ми март, 2014-та година, ще се състоят българските премиери на две нови филмови заглавия – триизмерната компютърна анимация “Мистър Пибоди и Шърман” и продължението на радващия се на голяма популярност в България приключенски екшън “300”.Имайки предвид огромния успех на оригиналния филм с Джерард Бътлър очакванията са, че втората част, озаглавена “300: Възходът на една империя”, ще се превърне в един от бокс офис хитовете на зимно-пролетния сезон. Ето и допълнителна информация за двете премиерни заглавия:Мистър Пибоди и Шърман (2014)Озвучената на български език 3D-анимация разказва вълнуващата история на необикновеното говорещо куче Пибоди и неговия осиновен син и най-добър приятел Шърман. След като успяват да построят невиждано досега изобретение Пибоди и Шърман започват да пътуват във времето и стават свидетели на едни от най-важните събития в човешката история. Но след няколко любопитни срещи с исторически фигури Шърман нарушава правилата за пътуване във времето и не след дълго той и Пибоди се превръщат в единствената надежда за спасяване на човешката цивилизация. Режисьор на “Мистър Пибоди и Шърман” е създателя на “Цар Лъв” и “Стюарт Литъл” Роб Минкоф, а за направата на лентата бяха похарчени 50 милиона долара. За основа на сценария служи анимационното телевизионно шоу от 60-те години “Невероятната история на Пибоди”.300: Възходът на една империя (2014)Заснетият в България филм ще се прожектира в триизмерен и IMAX формат. Вдъхновен от графичния роман на Франк Милър “Ксеркс” “300: Възходът на една империя” проследява опитите на гръцкия генерал Темистокъл да обедини всички свои сънародници и да се противопостави на смъртните си врагове Ксеркс и Артемизия, които от своя страна контролират огромните персийски войски.“Възходът на една империя” бива описван от режисьора Ноам Мъро като “паралелен филм”, чието действие се развива по същото време през което се водиха и битките в оригиналната лента с участието на Джерард Бътлър. Главните роли в триизмерния екшън са поверени на Съливън Стейпълтън, Родриго Санторо, Лена Хийди, Джак О’Конъл и познатата от “Тъмни сенки” и “Казино Роял” Ева Грийн. Създателят на оригиналния филм Зак Снайдър е продуцент и косценарист на “Възходът на една империя”, а за снимките и рекламата на лентата беше отделен бюджет от около 100 милиона долара. ... още »
В края на 1961-ва година се състоя световната премиера на амбициозния музикален филм “Уестсайдска история”, в който главните роли бяха изпълнени от Натали Ууд и Ричард Беймър. Продукцията на режисьорите Робърт Уайс и Джером Робинс, чиито сценарий бе вдъхновен от едноименната бродуейска пиеса, не само се превърна в най-успешното заглавие на 1961-ва, но и спечели цели десет награди “Оскар”, включително за “Най-добър филм”.Екранната история за младите любовници Тони и Мария и двете враждуващи нюйоркски банди към които те принадлежат продължава да се радва на огромна популярност сред почитателите на музикалните ленти.През годините “Уестсайдска история” нееднократно е бил обявяван за един от най-влиятелните и известни мюзикъли в историята на киното. Очевидно желаещи да се възползват от тази популярност продуцентите от студиото зад “Аватар” 20th Century Fox са започнали да разработват осъвременен римейк на филма.Продукцията все още не разполага със сценарий, но за сметка на това преди няколко часа стана ясно, че интерес към режисьорската позиция е изявил трикратния носител на “Оскар” Стивън Спилбърг. Важно е да се отбележи, че 68-годишния режисьор все още не е официално потвърден като режисьор на римейка и разговорите между него и продуцентите от 20th Century Fox протичат в момента.Ако се стигне до подписване на договор за режисура новия “Уестсайдска история” ще бъде втори голям студиен римейк за Стивън Спилбърг след хита от 2005-та година “Война на световете”.Тъй като е все прекалено рано не се знае какъв ще бъде подхода към бъдещия римейк и поне за момента не се споменават никакви актьорски имена.Повече детайли за подготвителната работа по новия “Уестсайдска история” се очаква да бъдат разкрити в следващите няколко месеци. ... още »
Притегателната сила на триизмерното кино в България продължава да бъде голяма. Въпреки че регистрира изненадващо слаби резултати в Северна Америка и част от Западна Европа 3D-лентата “Помпей” се представя достойно по българските киноекрани и за по-малко от десет дни успя да надмине границата от 300 хиляди лева. Скъпата продукция на Пол У. С. Андерсън запази заетата преди една седмица лидерска позиция в родния бокс офис и остави зад гърба си цели три премиерни заглавия. За изминалия уикенд (28 февруари-3 март) “Помпей” е добавил към актива си 138 830 лева, а от състоялата се преди десет дни премиера триизмерното зрелище е вкарало в касите на кината общо 362 279 лева. Интересът на родната публика към триизмерните приключенско-исторически заглавия продължава да бъде голям и “Помпей” бързо се превърна в поредния пример за лента, която се проваля в по-големите държави по света, но от друга страна регистрира прилични резултати в България. След около една седмица и половина филма с Емили Браунинг ще може да се похвали с приходи от над половин милион лева.Второто място в класацията е заето от българския “Живи легенди”, който е натрупал за изминалия уикенд 95 937 лева и отбелязва повишение на посещаемостта от 11 процента. Лентата на Ники Илиев се върти по кината от близо три седмици насам и за този период от време е спечелила напълно задоволителните за оригинално не-триизмерно заглавие 427 766 лева. Само за седем дни “Живи легенди” е добавил към актива си допълнителни близо 200 хиляди лева, което е впечатляващо постижение за заглавие, което не е създадено от могъщата холивудска система и не е част от вече изградена поредица. Конкуренцията в лицето на по-рекламираните и дискутирани триизмерни заглавия най-вероятно ще попречи на “Живи легенди” да се присъедини към филмите с приходи от над един милион лева, но това все пак не омаловажава факта, че лентата се представя напълно достойно по кината. Бюджетът за снимки от 400 хиляди лева е вече покрит и до няколко дни филма със Стефан Щерев ще надмине границата от половин милион лева.Премиерният екшън-трилър “Директен полет” застава на трета позиция. За първия си уикенд на българска почва (28 февруари-3 март) най-новия филм на Лиам Нийсън е вкарал в касите на кината 82 064 лева. За сравнение предишния общ проект на Нийсън и режисьора Жауме Колет-Сера, “Без име”, дебютира с приходи от 47 422 лева. Очевидно е, че интереса към “Директен полет” е по-голям и ако няма сериозен спад в следващите две седмици филма ще има шанса да приключи похода си по кината с приходи от около 450 хиляди лева. Успехът на френско-американския “Твърде лично” трансформира Лиам Нийсън в истинска екшън-звезда и последвалите заглавия от този жанр с негово участие (като “А отборът”, “Сивият” и “Твърде лично 2”) се радваха на прилични успехи сред родната публика. Подобно на тези ленти “Директен полет” също ще регистрира стабилни за не-триизмерно заглавие резултати, но още отсега е ясно, че филма няма да може да се конкурира с по-големите триизмерни заглавия, като все още актуалния “Помпей” и предстоящия “300: Възходът на една империя” (който, имайки предвид огромната популярност на първата част в България, със сигурност ще натрупа значителни приходи през първите си две седмици). До момента по света “Директен полет” е натрупал общо 50 899 585 долара, при бюджет за снимки и реклама от близо 60 милиона.Екшън-комедията “Ченге за един ден” е на четвърто място в класацията, със спечелени за изминалия уикенд 64 542 лева. Премиерната за България лента с Айс Кюб и Кевин Харт се превърна в първия изненадващ хит в Съединените щати и приходите от прожекциите в Северна Америка вече се равняват на напълно задоволителните 127 милиона долара. Сравненията с култови филми като “Лоши момчета”, “Тренировъчен ден” и “Час пик” определено помогнаха на “Ченге за един ден” в борбата му за зрители и въпреки че няма да се превърне в един от големите хитове на зимно-пролетния сезон в България филма ще успее да натрупа сравнително прилични приходи. Полицейските екшън-комедии по принцип се радват на по-големи успехи на домашния видеопазар, но все пак старта на “Ченге за един ден” не трябва да се подценява и в най-добрия случай лентата ще приключи представянето си с приходи от над 300 хиляди лева. Общо по света продукцията на Тим Стори е спечелила 134 376 015 долара.Историческата драма с комедийни елементи “Пазители на Наследството” застава на пета позиция, като за десет дни по кината е натрупала общо 103 483 лева. Противоречивите реакции на някои историци и отлагането на премиерата с няколко месеца определено увеличиха дискусиите за режисирания от Джордж Клуни филм и спечеленото до момента, както в САЩ, така и в България, е задоволително за оригинална продукция, която е насочена основно към по-възрастната публика. Ясно е, че “Пазители на Наследството” няма да се нареди сред големите хитове на сезона, но имайки предвид не особено големите предварителни очаквания (и факта, че не става дума за голям 3D-екшън) филма ще бъде сметнат за приличен бокс офис успех. В най-добрия случай “Пазители на Наследството” ще бъде свален от екран с приходи от около 350 хиляди лева.Шестото място в класацията е заето от “LEGO: Филмът”, който за близо един месец по родните киноекрани е спечелил 120 406 лева. Що се отнася до САЩ и Англия филма на Фил Лорд и Крис Милър си спечели славата на един от най-големите хитове от началото на годината, но ситуацията в България е съвсем различна. След скромния си стартов уикенд “LEGO: Филмът” не успя да набере повече скорост и въпреки че няма да бъде сметнат за сериозен финансов провал анимационния филм не изпъква на общия фон е на практика засенчен от далеч по-добре представящите се “Помпей” и “Живи легенди”. По всичко изглежда, че триизмерната лента ще приключи българското си представяне с приходи от малко над 200 хиляди лева.Романтичният “Зимна приказка в Ню Йорк“ заема седма позиция в родния топ 10, със спечелени за три седмици 120 097 лева. Лентата на Акива Голдсман със сигурност вече е вкарала в кината най-големите почитатели на жанра и преди да бъде свалена от екран ще надмине границата от 200 хиляди лева. Общите международни приходи на “Зимна приказка в Ню Йорк“ се равняват на скромните 15 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от над 65 милиона долара.“Джъстин и рицарите на честта” е на осмо място в класацията. Благодарение 27-процентния скок в посещаемостта през изминалите седем дни триизмерната анимация се завръща в топ 10 със спечелени за осем седмици 264 897 лева. Натрупаните приходи до момента са по-слаби от тези на конкурентните триизмерни анимации “Крадци на ядки” и “Замръзналото кралство’, но все пак не трябва да се забравя, че “Джъстин и рицарите на честта” не е продукт на могъщо студио и освен това пристигна на родна почва без да бъде предшестван от агресивна рекламна кампания. Ако бъде задържан на екран поне още една седмица и половина филма ще успее да надмине границата от 300 хиляди лева.Предпоследната девета позиция е заета от екшъна “Робокоп”, който за близо един месец по кината е спечелил 257 716 лева. Римейкът на хитовия едноименен екшън на Пол Верховен не предизвика голямо раздвижване сред родната публика и приходите му до момента не правят особено впечатление (особено като се има предвид, че става дума за високобюджетен и добре рекламиран екшън в IMAX формат). Новият “Робокоп” има шанса да достигне сумата от 300 хиляди лева до една седмица, но при всички положения няма да бъде запомнен със силното си представяне в българския бокс офис.“Замръзналото кралство’ застава на десето място в класацията, със спечелени за четиринадесет седмици 1 965 382 лева. Награденият с “Оскар” анимационен филм отбелязва увеличение в посещаемостта от цели 40 процента и очакванията са, че до една седмица границата от два милиона лева ще бъде достигната (което от своя страна ще нареди лентата до двумилионните хитове “Аватар”, “Мисия Лондон” и “Карибски пирати 4”). “Замръзналото кралство’ се радва на големи успехи и в останалата част от света. Общите международни приходи на триизмерната анимация се равняват на впечатляващите 1 000 595 081 долара. ... още »