Нова Броудкастинг Груп разширява портфолиото си от телевизионни канали с пускането на два нови канала - Diema Sport и Trace Sport Stars. Те ще бъдат единствените в българския ефир спортни платени HD канали. Разрастването на медийната група е част от стратегията на компанията да предлага все повече разнообразно и висококачествено съдържание на зрителите.Diema Sport ще бъде единственият спортен платен канал в българския ефир, който ще предава в HD качество най-доброто от „А” група на родното първенство, най-оспорваните дербита от Висшата лига и футбола на Острова, както и още много футбол и разнообразие от други спортове. Най-горещите и интересни лайфстайл новини за световноизвестни спортисти ще бъдат запазена марка в ефира на спортно-развлекателния Trace Sport Stars. Той ще бъде първият по рода си канал в България, посветен на живота на спортните знаменитости – начин на живот, любопитни новини, класации, любовни афери, бракове, разводи, хобита и всичко друго, което вълнува феновете.Официалният старт на Diema Sport и Trace Sport Stars ще бъде на 21-ви февруари. Зрителите ще могат да ги прибавят индивидуално към абонаментните си пакети при обслужващите ги кабелни и сателитни оператори, които имат техническото решение да гарантират качеството и сигурността на съдържанието. Diema Sport и Trace Sport Stars ще се предлагат в пакет Diema Extra срещу месечна такса от 3,96 лв.„Много съм щастлив, че започваме 2015 с толкова силно предложение за феновете на спорта в България - два нови спортни канала в HD качество, които нямат аналог на българския телевизионен пазар - Diema Sport и Trace Sport Stars. Тази стъпка е част от дългосрочната ни стратегия за развитие на бизнеса и предлагането на все по-разнообразно и висококачествено съдържание на нашите зрители. Тя е и резултат от значителното увеличаване на спортното съдържание, чиито права придобихме през последните няколко години”, коментира Дидие Щосел, Главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп.За да допълни футболното изживяване, медийната група ще изгради изцяло ново спортно студио, което ще бъде създадено по западен образец. То ще бъде оборудвано с най-съвременната техника и апаратура за видео анализи, графики и визуализация на зрелищните спортни прояви. Модерната концепция ще намери отражение и в цялостната визия на студиото – то ще бъде по-голямо и по-просторно и ще е разделено на два отделни сета, от които ще се водят коментарните студия.Програмата на Diema Sport ще бъде с основен фокус върху срещите от „А” футболна група. Всяка седмица феновете ще проследяват всичките 6 мача от „А” група. През уикенда каналът ще излъчва и двубои от Английската висша лига. Футболното съдържание включва още срещи от други първенства и изобилие от мачове от квалификациите за Европейското първенство през 2016 г. и Световното първенство през 2018 г. в Зона „Европа”, за които Нова Броудкастинг Груп притежава правата за телевизионно и онлайн излъчване.Боксът и баскетболът също заемат важно място в програмата на Diema Sport. Сред най-дългоочакваните спортни събития, които каналът ще излъчи, са 12-те турнира висококачествен професионален бокс на немската компания „Зауерланд Ивентс” – промоутърския клуб на Кубрат Пулев, професионалните боксови галавечери в Англия на компанията Matchroom Sport, както и Европейското първенство по баскетбол през август и септември 2015 г.Ефирът на Diema ще продължи да излъчва двубои от Английската висша лига и мачове от българското първенство. ... още »
Новата високобюджетна фантастика “Пътят на Юпитер” е поредното доказателство за това, че когато стане дума за мащабни 3D-продукции българската публика не се влияе от представянето им в световния бокс офис. Лентата с Чанинг Тейтъм и Мила Кунис се превърна в един от сериозните тазгодишни финансови провали в най-големите кино-пазари, но за сметка на това старта в българския бокс офис може да бъде сметнат за напълно задоволителен.“Пътят на Юпитер” се пребори с продължението на “Жената в черно” и дебютира на първа позиция в родния бокс офис. За първия си уикенд на родна почва (6-8 февруари) филма на дуото Уашовски е вкарал в киносалоните 24 116 зрители, а приходите за същия период от време се равняват на стабилните за оригинално заглавие 252 576 лева.Дебютният уикенд на “Пътят на Юпитер” е по-добър от този на “Интерстелар” (183 074 лева), “Пазители на Галактиката” (168 463 лева) и предишния филмов проект на Уашовски “Облакът атлас” (който без да разчита на триизмерни прожекции стартира с приходи от едва 36 682 лева). Българската публика винаги е изпитвала интерес към големите, зрелищни фантастики и “Пътят на Юпитер” (подкрепен от прилична реклама в България) със сигурност ще продължи да вкарва значителен брой зрители в кината поне още две седмици. От премиерата си досега филма е натрупал в световен мащаб скромните 50 872 372 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от близо 250 милиона долара.Втората позиция в класацията е заета от анимацията “Героичната шесторка”, която се върти по кината от близо три седмици насам. За това време лентата на Уолт Дисни е натрупала общи приходи от 461 602 лева. На фона на спечеленото от другите скорошни анимации на Дисни, “Рапунцел и разбойникът” и “Замръзналото кралство 3D”, резултата на “Героичната шесторка” не е особено впечатляващ и вече е ясно, че лентата няма шанс да достигне границата от един милион лева. В световен мащаб триизмерната анимация е спечелила 505 104 285 долара, при общ бюджет от 225 милиона долара.Криминалният “Жокерът” застава на трето място, със спечелени за десет дни по кината 202 379 лева. Джейсън Стейтъм продължава да привлича вниманието на българските зрители и новия му филм се представя по-добре от предишните две ленти с негово участие “Непобедимите 3” и “Отбранителна линия”.Ако няма по-сериозен от очакваното спад в посещаемостта през следващата седмица и половина “Жокерът” ще има шанс да приключи българския си кинопоход с приходи от над половин милион лева.Екшън-комедията с Джони Деп “Мордекай” е на четвърта позиция в класацията. За изминалите три седмици от премиера си филма е натрупал 209 747 лева, което е задоволително постижение за оригинална, нетриизмерна продукция с лоша репутация относно представянето си в световния бокс офис.Съдейки по спечеленото до момента и спада в посещаемостта “Мордекай” ще бъде свален от българските екрани с приходи от около 300-350 хиляди лева. Общо по света филма е спечелил скромните 23 891 119 долара, при бюджет за снимки и реклама от близо 100 милиона.Биографичната драма “Теорията на всичко” заема пето място, като за десет дни в България е натрупала приходи от 88 735 лева – скромен, но не и изненадващ резултат за заглавие, което просто няма шанс да привлече вниманието на свикналата с триизмерни зрелища широка публика.“Теорията на всичко” изостава значително от оскаровия си конкурент “Игра на кодове”, който от своя страна вече натрупа приходи от половин милион лева. По всичко изглежда, че филма с Еди Редмейн ще приключи представянето си с приходи от около 200 хиляди лева.Шести в класацията е “Кум под наем ООД”, който за близо един месец по кината е спечелил 296 823 лева. Имайки предвид, че става дума за лека, непретенциозна комедия с не особено агресивна рекламна кампания натрупаните приходи до момента са напълно задоволителни.Още тази седмица “Кум под наем ООД” ще премине границата от 300 хиляди лева. Общо по света лентата е спечелила 58 545 299 долара, при бюджет за снимки и реклама от около 50 милиона.Премиерната лента “Овцата Шон: Филмът” е на седма позиция в класацията. За първия си уикенд на родна почва (6-8 февруари) анимацията е регистрирала приходи от 23 062 лева – очаквано скромен старт за европейско заглавие, което няма подкрепата на могъщо холивудско студио. Дебютът на “Овцата Шон: Филмът” е по-слаб от този на “Кутийковците” (77 718 лева) и значително по-добър от този на “Коралайн и тайната на огледалото 3D” (7 468 лева). Още отсега е ясно, че британско-френската stop-motion лента няма да изпъкне на общия фон и ще бъде свалена от екраните с приходи от не повече от 200 хиляди лева.Фентъзито “Седмият син” застава на осмо място, със спечелени за пет седмици 791 375 лева. На фона на скромните си приходи в световен мащаб филма с Джеф Бриджис се представи напълно прилично в България и вече се нареди сред стабилните хитове от началото на годината. Границата от един милион лева няма да бъде премината и “Седмият син” ще приключи кинопохода си с приходи от около 880 хиляди лева. Световните приходи на филма се равняват на 91 363 930 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 150 милиoна.Премиерният хорър “Жената в черно 2: Ангел на смъртта” е на девета позиция в класацията. За първия си уикенд в България британския филм е спечелил 17 372 лева, което е малко по-добър резултат от този на оригиналния “Жената в черно” (11 686 лева).Хорър-жанра продължава да изпитва сериозни трудности в българския бокс офис и въпреки успеха на първия филм в световните класации “Жената в черно 2: Ангел на смъртта” не успя да привлече вниманието на по-широк кръг от български зрители. Имайки предвид конкуренцията и традиционните предпочитания на тукашния зрител лентата на Том Харпър няма шанс да набере повече скорост в следващите седмици. В момента световните приходи на “Жената в черно 2: Ангел на смъртта” се равняват на близо 30 милиона долара.Десети в класацията е “Падингтън”, който за шест седмици в България е натрупал 548 921 лева. Предварителните очаквания не бяха особено големи и досегашното представяне на лентата е напълно задоволително. Важно е да се отбележи, че “Падингтън” премина границата от половин милион лева без да разчита на вече превърналите се в традиция за подобни заглавия по-скъпи триизмерни прожекции. Лентата се представя прилично и в останалата част от света. До момента международните приходи се равняват на 211 657 979 долара, при бюджет за снимки и реклама от 100 милиона. ... още »
В годините след премиерата на “Пришълецът: Завръщането” започнаха да се носят голям брой слухове за евентуален пети филм от култовата научнофантастична поредица. Дискусиите по темата намаляха след появата на “Пришълецът срещу хищникът” и “Прометей”, а от студиото 20th Century Fox отказваха публично да коментират дали имат намерение да направят още един самостоятелен филм от франчайза.Интересът на феновете и медиите относно бъдещето на “Пришълецът” беше възобновен в началото на тази година, когато режисьора на “Елизиум” и “Сектор 9” Нийл Бломкамп публикува в интернет няколко свои концептуални рисунки на главните герои от поредицата.Първоначално Бломкамп заяви, че рисунките не са свързани с разработван нов филм от вселената на “Пришълецът”, но сега изглежда, че ситуацията се е променила. По време на интервю за сайта Uproxx 36-годишният южноафриканец разкри, че от 20th Century Fox са готови да направят още един филм от франчайза и в най-добрия случай именно той ще седне на режисьорския стол.Бломкамп: “Докато работех по пост-продукцията на “Чапи” започнах да мисля за следващия си проект. Голям почитател съм на “Пришълецът” и от години искам да направя филм от тази поредица. Всичко започна от работата ми със Сигорни Уивър по “Чапи”. Прекарах доста време с нея по време на снимките и си казах, че ще бъде страхотно да я видим отново в “Пришълецът”.Когато не работех по монтажа на “Чапи” мислех само за “Пришълецът” и започнах постепенно да разработвам цял филм. Тогава се появиха и концептуалните рисунки. От 20th Century Fox са готови да направят нов филм и то още утре. Но в случая аз съм проблема, тъй като знам, че няма да е лесно да работя по филм от толкова обичана поредица.”Малко след казаното от Бломкамп от сайта Coming Soon публикуваха кратко интервю със Сигорни Уивър, на което тя заяви, че има желание да се появи отново като Елън Рипли в бъдещ “Пришълецът”.Уивър: “Ако всички тези разговори доведат до нещо оригинално и интересно, то това ще ме убеди да участвам. Нийл е много талантлив и съм готова да изслушам всички идеи.”За момента от 20th Century Fox отказват публично да коментират плановете си за пети “Пришълецът”.Очакванията са, че в следващите няколко месеца ще бъде разкрита по-детайлна информация за бъдещето на култовата поредица. ... още »
Светослав Иванов е първият български журналист, интервюирал прототипа на "Вълкът от Уолстрийт" Джордан Белфорт. Зрителите на bTV могат да проследят разговора между водещия на „120 минути” и скандално известния бивш борсов брокер, тази неделя от 17.00 до 19.00 часа. Предишният живот на Белфор е бил олицетворение на сбъднатата американска мечта. „Вълкът” е известен с проницателен ум, който го прави милионер преди да навърши 26 години, с приятна външност, на която не устояват и най-красивите жени, и достатъчно здрав организъм, за да оцелее върху облак от кокаин. В интервюто със Светослав Иванов, заснето по-рано тази седмица в Берлин заедно с операторите Борис Пинтев и Добромир Иванов, Белфорт разказва за живота си като скандален филм, изпълнен с лукс, дрога, поквара, сделки за милиони, борсови спекулации и безкрайни купони. Историята на Белфорт е толкова вълнуваща, че автобиографията му „Вълкът от Уолстрийт” става световен бестселър, а едноименният филм на Скорсезе, с Ди Каприо в ролята на Вълка, разбива боксофис класациите. Джорда Белфорт е поредният силен гост на „120 минути”, което се утвърди като трибуна за авторитетни и ексклузивни събеседници. Предаването привлича нови зрители всяка седмица, като в месечната класация на най-гледаните програми Топ 50 „120 минути” се изкачва до 16-тата позиция със средно 650 000 зрители за януари.Тази неделя в „120 минути” ще гостува и тийн сензацията Емил Конрад, познат на всички, които са в крак с времето. Конрад затвори най-големия столичен булевард с премиера на книга, на която се изви километрична опашката за автографи. Тази седмица "В главната роля" в предаването ще бъде актьорът от Народния театър Владимир Карамазов. ... още »
От 23-ти февруари, всеки делничен ден в 08:50, 15:05 и 20:05, с потворение през уикендите в 18:00 от 7-ми мартCBS REALITY се включва в стресиращия и вълнуващ процес на приготовления на перфектната сватба. От украсата и облеклото до най-подходящото място, с караници и врява, булките и младоженците се борят да организират по най-добрия начин своя сватбен ден, без да надхвърлят бюджета си.Този февруари по CBS Reality ще се запознаете с визията на бъдещите булки и младоженци, които се борят да организират по най-добрия начин своя сватбен ден, без да надхвърлят бюджета си. От избора на най-подходящото място до украсата, търпението на булката и младоженеца е подложено на нови и нови изпитания,а консенсусът е от основно значение. Ще успеят ли булката и младоженецът да постигнат такъв консенсус, изправени пред трудната задача да организират идеалния сватбен ден в рамките на бюджетните си ограничения? Премиерната поредица “Богата булка, бедна булка“ ще ни запознае с всичко, свързано с организацията на съвършения сватбен ден.Най-скъпите сватби на всички времена• Принц Чарлс и лейди Даяна СпенсърНаименованието "сватба на века" не беше случайно. Лейди Даяна Спенсър се омъжи за Чарлс, принц на Уелс, на 29 юли 1981 година. Роклята на Ди струваше 13 000 долара, но най-големият разход беше за охрана и контрол на тълпата; за целта бяха похарчени 600 000 долара, с което цената на сватбата възлезе на 70 милиона долара по днешния валутен курс. • Шейх Мохамед бин Зайед Ал Нахян и принцеса СаламаНай-скъпата сватба на света до наши дни. Специално за седемдневната му сватба с принцеса Салама през 1981 година,този принц от Абу Даби нареди да бъде построен стадион с 20 000 места. Цената на тази сватба, достойна за крал, „удари“ 100 милиона долара.• Салма Хайек и Франсоа-Анри ПиноСватбата на двойката се състоя през 2009 година в прочутата опера на Венеция „Театро ла Венеция“, а списъкът на звездните гости включваше Боно, Пенелопе Круз и Уди Харелсън, които се включиха към присъстващите, пеейки "Over the Rainbow/Над дъгата". В крайна сметка големият ден на Хайек и Пино възлезе на 3.5 милиона долара.• Катрин Зита-Джоунс и Майкъл ДъгласМакар да не беше официално холивудско събитие, тя със сигурност притежаваше блясъка от телевизионната драма „Tinsel Town“. Освен участието на 40-членния уелски хор, церемонията включваше и изпълнения на Джими Бъфет и Арт Гарфънкъл. Сред присъстващите 350 гости на това събитие на 2000 година на стойност 1.5 милиона бяха Голди Хоун, Джак Никълсън, МегРайън и бившият Генерален секретар на ООН Кофи Анан.• Елизабет Хърли и Арун НаярКогато имаш две сватбени церемонии, летвата задължително трябва да бъде висока. Хърли и бизнес магнатът Наяр имаха традиционна англиканска сватба в английски замък, последвана от едноседмични празненства и хинду церемония в родния град на Наяр Родпур в Индия. За съжаление двете церемонии и похарчените 2.5 милиона не можаха да осигурят дълъг съвместен живот на двойката.• Пол Макартни и Хедър МилсСър Пол не се поскъпи за втората си венчавка и похарчи 3 милиона за сватбата си с Милс през 2002 година. Но, съюзът им продължи само шест години, така че големият ден на Битълса му излезе по 500 000 долара за всяка година от брака – солидна цена, като се има предвид, че по-късно Макартни определи брака им като "грешката на десетилетието".• Ким Кардашиян и Крис ХъмфрисСватбата на Кардашиян, чийто 72-дневен брак може да се състезава за най-висока цена и най-кратка продължителност в историята,бе оценена на 10 милиона, от които само сватбената торта струваше 20 000 – почти толкова, колкото е общата цена на повечето сватби.• Лайза Минели и Дейвид ГестЧетвъртият опит не донесе голяма радост на Минели, тъй като бракът й с Гест, сключен през 2002 година, продължи само година и половина. Но, без съмнение, тя си плати добре за тази година и половина - 3.5 милиона, ако трябва да сме точни. Въпреки присъствието на Майкъл Джексън в ролята на шафер и такива известни личности като Елтън Джон и Барбара Уолтърс, не бихме могли да очакваме нещо по-малко от тази разточителна церемония.• Челси Клинтън и Марк МезвинскиБракосъчетанието на Клинтън през 2010 година се извърши в присъствието на 400 гости в имението „Астор Кортс“ в Ню Йорк, построено първоначално за Джон Джейкъб Астор IV. Роклята на булката беше дело на Вера Уонг (която също беше поканена), сватбата струваше 5 милиона долара, а безглутеновата сватбена торта беше висока 5 фута.• Том Круз и Кейти ХолмсКаква е цената на това да се омъжиш в италиански замък, всички гости на сватбата ти да са облечени от Армани, да има заря от фойерверки и да пее Андреа Бочели? 2 милиона.Въпреки че това очевидно не можа да купи щастие на двойката, тъй като бракът им, сключен през 2006 година, беше прекратен миналата година.• Дейвид Бекъм и Виктория АдамсСпоред сведенията, сватбата на бившето момиче от „Спайс гърлс“ Виктория Адамс и напористия футболист Дейвид Бекъм през 1999 година е струвала 800 000 долара – скромна цена за звезди от техния ранг, но трябва да отчетем факта, че годината е 1999. А, не може да се каже, че двойката е проявила скромност в големия си ден – те седяха на златни тронове пред олтара, а сватбената им торта беше украсена с голите фигури на двамата. Шикозно, нали?• Принц Уилиям и Кейт МидълтънСпоред сведенията, сватбата на 21-ви век е струвала 34 милиона,32 от които похарчени за сигурността. Не е лесно да си крал (или бъдещ крал). А булката беше облечена в рокля, достойна за бъдеща кралица, на изумителната цена от 434 000 долара. ... още »
С премиерата си през 1978-ма година режисирания от Джон Карпентър “Хелоуин” сложи началото на един от най-известните и дискутирани хорър-франчайзи в киното. Зрителският успех на поредицата доведе до направата на своеобразен римейк на оригиналния филм, който мина по кината през 2007-ма година. Лентата на Роб Зомби се представи прилично в международния бокс офис, но последвалото продължение (“Хелоуин II”) не успя да оправдае предварителните очаквания.Въпреки финансовият провал на втората част от студиото Dimension Films съобщиха през 2014-та година, че се подготвя нов филм от франчайза. Роб Зомби няма да режисира бъдещата лента и все още няма избрани актьори за главните роли.През изминалите месеци с проекта се свързваха имената на няколко сценаристи, но сега вече се знае кои са двамата избраници на продуцентите. Източници от Dimension Films разкриха пред Hollywood Reporter, че сюжета на новия “Хелоуин” ще бъде оформен от дуото Патрик Мелтън и Маркъс Дънстън, който са най-известни с работата си по успешната поредица “Убийствен пъзел”.Мелтън и Дънстън вече са започнали да разработват сценария и в момента от Dimension Films търсят режисьор за продукцията. От студиото уточняват, че предстоящата лента няма да бъде римейк или рестарт, а по-скоро “преобразяване” на историята.Любопитно е да се отбележи, че продуцент на новия “Хелоуин” е Малек Акад – сина на вече покойния продуцент на оригиналния филм Мустафа Акад. По думите на Акад следващата лента от хорър-поредицата ще съдържа познати от предишните филми елементи, като в същото време ще има някои значителни промени.Продуцентът побърза да увери, че главния злодей Майкъл Майърс няма да бъде променян по никакъв начин.Все още не е потвърдено, но според последните слухове от Dimension Films намерението на студиото е снимките на новия “Хелоуин” де започнат до една година. ... още »
След като продължението на “Невероятният Спайдър-мен” не успя да регистрира очакваните от продуцентите огромни финансови постъпления бъдещето на комиксовата поредица беше поставено на карта. Подготвителната работа по третата част от рестартирания през 2012-та година франчайз бе внезапно прекратена, а през изминалите месеци от студиото Сони Пикчърс отказваха да коментират бъдещите си планове за екранните приключения на Човека-паяк.За радост на феновете преди броени часове официален представител на Сони оповести, че студиото е обединило сили с гиганта Марвел и разработването на нов игрален филм за Спайдър-мен вече е започнало. Важно е да се отбележи, че от 1999-та година досега правата на франчайза “Спайдър-мен” принадлежаха единствено на Сони Пикчърс.Бъдещата продукция ще бъде директно свързана със случващото се в актуалната в момента екранна вселена на Марвел (която включва филми като “Отмъстителите 3D”, “Железният човек”, “ТОР”, “Капитан Америка” и “Пазители на Галактиката”).Разработваната нова лента не e продължение на “Невероятният Спайдър-мен 2” и вече е потвърдено, че познатия от предишните две части Андрю Гарфилд няма да изпълнява главната роля. В момента от Сони и Марвел търсят нов актьор за главната роля.Докато се очаква името на новия Спайдър-мен от двете студия оповестиха, че световната премиера на подготвяния филм-рестарт ще се състои в края на месец юли, 2017-та година.Архитектът на настоящата успешна кино-вселена на Марвел Кевин Файги ще продуцира следващия “Спайдър-мен” заедно с бившата изпълнителна директорка на Сони Пикчърс Ейми Паскал (която от няколко седмици насам работи като продуцент за студиото).За момента комиксовия проект не разполага със сценаристи и не се знае кой ще седне на режисьорския стол. Очакванията са, че старта на снимачния процес ще бъде даден през летния сезон на 2016-та година.Световната премиера на все още неозаглавения филм е насрочена за 28-ми юли, 2017-та година. ... още »
Големият италиански актьор ще бъде специален гост на 19-ия София филм Фест, за да получи Наградата на София и за световната премиера на филма с негово участие „Децата на Маам” (2014) на режисьора Паоло КонсортиЗа премиерата на „Децата на Маам” в България пристигат още изпълнителят на главната роля – актьорът Лука Лионело (изиграл Юда в „Страстите Христови” на Мел Гибсън), режисьорът Паоло Консорти и продуцентът Джузепе Лепоре.„Децата на Маам”„Джон Форд имаше Джон Уейн, Серджо Леоне имаше Клинт Истууд, аз имам Франко Неро” - Серджо КорбучиПревърнал се в истинска киноикона с „Джанго” на Серджо Корбучи (от който Куентин Tарантино черпи вдъхновение за своя „Джанго без окови”, 2012), и с впечатляващите си участия във филмите на Джон Хюстън, Луис Бунюел, Клод Шаброл, Франко Дзефирели, Сергей Бондарчук – Франко Неро има зад гърба си половинвековна кариера в киното с близо 200 филма.Франко Неро e роден на 23 ноември 1941 г. в Парма, Италия. Истинското му име е Франческо Спаранеро. В театралното училище към „Пиколо театро” на Джорджо Стрелер в Милано, Франко Неро е най-недисциплинираният студент, почти не ходи на лекции, а след много години, когато среща своя учител, той му е сърдит, че никога не споменава името на училището, от което започва кариерата му. Току-що пристигнал в Милано от родната Парма, започва работа в енергийната компания Edison Volta (оттам стартира и кариерата на Ермано Олми, със снимане на рекламни клипове), където сутрин си почива след изтощителните нощни репетиции и представления. Там Неро се запознава с Ермано Олми, който също работи във фирмата и който през 1961 г. вече е заснел своя първи игрален филм „Мястото”. Най-ценният съвет, който получава от Олми, е да замине веднага за Рим - център на киноиндустрията в Италия по онова време.„Джанго”В средата на 60-те години спагети-уестърните набират скорост в световен мащаб и през 1966 г. Неро получава главната роля в „Джанго” на режисьора Серджо Корбучи. Едноименният герой – самотният стрелец, повлякъл ковчег след себе си, придобива широка известност и донася на Неро огромна популярност. През годините Франко Неро се раздвоява между спагети-уестърните, полицейските филми, филмите на ужасите и фантастиката, работейки от Серджо Корбучи, Дучо Тесари, Енцо Кастелари, Лучо Фулчи, Антонио Маргерити, Паскуале Скуатиери, Карло Лидзани, Дамяно Дамяни, до класиците в киното, като Джон Хюстън, Луис Бунюел, Клод Шаброл, Елио Петри, Джулиано Монталдо, Марко Белокио, Франко Дзефирели и Сергей Бондарчук.В края на 60-те и началото на 70-те години актьорът се снима в няколко класически спагети-уестърни и италиански криминални трилъри. Това му носи звездна слава, но Неро се стреми да разнообрази репертоара си, като често се снима в различни по жанр продукции — във военната драма „Битката при Неретва” (1969) на Велко Булайч, във френско-испанския „Тристана” (1970) на Луис Бунюел, където си партнира с Катрин Деньов, както и в „Денят на кукумявката” (1968) на Дамяно Дамяни, където играе с Клаудия Кардинале; режисьорът Срегей Бондарчук кани Неро за ролята на прочутия американски репортер Джон Рийд във филма си „Червените камбани” (1982-1983).Всички режисьори, които са работили с Франко Неро, го определят като „кинозвяр” и споделят удоволствието от присъствието му на снимачна площадка.„Разбира се, телосложението ми помогна много, но мисля че основно дължа дългата си кариера на чудесните взаимоотношения, които успявах да изградя с всички режисьори, с които съм работил. Още преди да си отворят устата, аз знаех какво ще ми поискат - и им го давах. В Италия от край време съществува разделение на киното на интелектуално и категория „Б филми“. Но именно B-movies спасиха италианското кино, тъй като продуцентите си пълнеха джобовете от тях и със същите тези пари след това продуцираха авторски проекти. Киноиндустрията се различаваше коренно от днешната. Снимачният период продължаваше по 12 - 15 седмици, а не като днес – по 3. Като следствие от това мисля, че пострада и качеството на киното. Преди години филмите се застояваха много по-дълго в салоните, като имате предвид, че кината в Италия през 1981 г. бяха 13 000, а с навлизането на комерсиалните телевизионни канали се стопиха до 1 700. Днес в Италия има 3 600 екрана. Подчертавам, че става дума за екрани, а не кина! Всичко се е превърнало в чиста консумация. Гади ми се вече от сериали за свещеници и полицаи.С раждането на политическото кино Неро става един от водещите актьори в това ново направление, с филми като „Бог с нас” (1970) на Джулиано Монталдо, „Изповедта на един комисар пред прокурора на Републиката” (1971), „Следствието е приключено: забравете” (1973), отново на Д. Дамяни, „Убийството на Матеоти” (1973) на Флорестано Ванчини, „Мусолини — последното действие” (1974) на Карло Лидзани. Но успоредно, а и след залеза на политическото кино, Неро продължава да се снима и в чисто комерсиални филми, макар и по-рядко – в продукции на изтъкнати режисьори като „Триумфалният марш” (1976) на Марко Белокио или „Querelle” (1982) на Райнер Вернер Фасбиндер.В началото на 80-те Неро започва да пише, да режисира и да продуцира филми. Между филмовите продукции успява да отдели време и за театралната сцена."Джанго без окови"За своята дълга кинокариера Франко Неро споделя: „Един ден американски дистрибутор ме попита: „Даваш ли си сметка колко хора по света те познават?” „Не”, отговорих му аз. „Над три милиарда”, репликира той. Не можех да повярвам, никога не се бях замислял върху това! Като актьор и продуцент обикалям света по цяла години и никога не се спирам. Наскоро изнасях лекции в Куба, където си мислех, че никой не е чувал за мен. Изненадата ми беше огромна, когато разбрах че повечето от студентите ми не само знаеха кой съм, но и бяха изгледали по няколко мои филма.”И с днешна дата Франко Неро продължава активно своята актьорска работа, като само през 2007 г. се е снимал в пет филма, а през 2012 получава покана от Куентин Тарантино да се появи в „Джанго без окови”, за който режисьорът се вдъхновява от превърналия се в класика филм на Корбучи.„Децата на Маам”Историята на филма „Децата на Маам”, който ще бъде представен на София Филм Фест за първи път пред публика, отвежда зрителите в бивш римски месокомбинат, превърнат от група свободни артисти в галерия, обитавана от странен индивид, който се мисли за Свети Йоан Кръстител. В изоставената фабрика започва подготовката на изложба на съвременно изкуство, организирана от галерията „Маам”, която всъщност се появява, за да защити бездомниците – „метрополисиани”, нанесли се незаконно там и застрашени от изгонване.Джон Вандерс (Лука Лионело) се сприятелява с живеещите в галерията деца и с художниците, като постоянно смесва виденията си с реалността. Героят има мисия – да събере отново на едно място всички апостоли и да започне нова евангелизация… Франко Неро се превъплъщава в ролята на Цар Ирод. Костюмите във филма са дело на младия български дизайнер Иван Донев, който от години работи в италианската столица. ... още »