Съюзът на българските филмови дейци ще покаже всички номинирани филми за наградите „Васил Гендов“ 2024 с вход свободен
19 април 2024, София. И този май на голям екран ще бъдат показани всички номинирани филми за тазгодишните награди на Съюза на българските филмови дейци „Васил Гендов“. Националният фестивал на българското кино ще продължи от 1-и до 13-и май в „Дом на киното“.
Любителите на българското кино ще могат да видят всички 90 игрални, документални и анимационни филми от последната година, а след прожекциите ще има срещи и разговори с част от актьорите и екипа на всеки филм. Всички прожекции ще бъдат с вход свободен.
Церемонията по връчване на наградите ще се състои на 16-ти май в Народен театър "Иван Вазов".
Пълната програма може да видите тук: https://spisaniekino.com/images/pdf/NAGRADI/Programa_1-13_MAY_2024.pdf
„Няколко грама финес в един брутален свят” - Из рекламната кампания на швейцарскиа фирма за шоколадови топчетаЗапалените почитатели на британския супер-агент Джеймс Бонд със сигурност са установили нарастващата му прилика с американския амнезик Джейсън Борн, открояваща се като естетическа тенденция в последните три издания на франчайза за прочутия агент от службите на Нейно Величество. Вероятно, феновете в по-напреднала възраст си спомнят с известна носталгия за елегантните диалози с двусмислици и каламбури, самоунищожителната ирония и почти хумористичните ситуации, в които се заплиташе разузнавачът-килър с двете нули пред кодовия си номер седем. Със сигурност времената са се променили, но със сигурност „старият” Бонд имаше уникален чар, който постепенно се изтри и поизбледня, за да го влее в сивия поток от мейнстрийма à la Тарантино.Този път шпионският жанр ни среща с независима и неофициална мрежа от суперагенти, чийто главен щаб се намира в лондонския частен шивашки магазин „Кингсман”. Историята развива две сюжетни взаимно преплитащи се линии. В едната, агентът Хари Харт (Колин Фърт) въвежда в професията тийнейджъра Егси (Тейрън Еджъртън), син на загинал негов колега. В другата, шпионите от „Кингсман” се противопоставят на изкукуригалия мегаломан и мултимилионер Валънтайн (великолепно луд Самюел Л. Джаксън).„Кингсман: тайните служби” носи почти забравения аромат на развлекателен и забавен шпионски екшън. Тук е мястото да се отбележи, че въпреки присъствието на тийнейджър като чирак-разузнавач, не става дума за филм от гамата на „Агент: Коди Банкс” или „Деца-шпиони”. Историята пародира безжалостно познатите клишета, но режисьорът Матю Вон не крие възхищението си от класиците, на които отдава дълбок поклон. Неговият хумор е съставен от директни закачки с култовите филми и автори. В името на чистото забавление не е пожален и американския президент Барак Обама, който едва ли би се разсърдил на отредената му (съвсем кратка) роля. Единственото към което режисьорът се отнася с уважение и без компромис е безупречния външен вид, кройката и модела на костюмите на своите персонажи. Агентите от „Кингсман” са образец на светско поведение и олицетворение на джентълмени. Би следвало да се добави, че когато чашата на тяхното търпение се препълни, те се превръщат в килъри, пред които акробатиките на Брус Ли приличат на гимнастика от детската забавачница, а огневата мощ на Рамбо е като стрелба с пищов с капси. (Всъщност няма по-добро оръжие от един британски чадър!) Вон следва и доразвива успешната си формула от двата „Шут в г*за”, като създава гротесково насилие чрез виртуозна хореография в свръхбързи екшън сцени. Историята започва с атака на британските командоси срещу талибанско укрепление под звуците на „Дайър Стрейтс” и динамичното рок-темпо присъства, с кратки почивки, почти през цялата прожекция. Зрителят открива нова, неподозирана страна от палитрата на оскаризирания Колин Фърт, който е добавил атлетизъм към осанката си от „Речта на краля”. В най-добрите традиции на британския хумор, смъртоносно елегантният агент Харт използва широка гама евфемизми, за да избегне груби и неприлични изрази и остане верен на доброто възпитание и обноски.„Кингсман: тайните служби” е вторият световен британски хит за годината (след „Падингтън”). Това не е само филм, който показва как би трябвало да изглежда и да се носи един костюм. (шестица за дизайнерката Ариан Филипс) Това е и свеж поглед към жанра и ново потвърждение, че британското кино се обновява, без да изневерява на дългогодишните си традиции за високо качество. Хуморът на „Kingsman: Тайните служби” няма да накара зрителя да се превива от неистов смях, но определено ще залепи дълготрайно усмивката на лицето му. ... още »
Още преди третата част от детската поредица “Алвин и чипоносковците” да натрупа приходи от близо 350 милиона долара, студиото 20th Century Fox оповести намерението си да направи още един филм за известните анимирани персонажи. Работата по четвъртата лента започна през 2012-та година, но като цяло информацията за проекта и снимачния екип бе оскъдна. Малко по-рано днес обаче официален източник от 20th Century Fox разкри пред сайта на списание Variety както официалното заглавие на новия “Алвин и чипоносковците”, така и датата на която ще се състои световната премиера на филма.Четвъртата част ще носи името “Alvin and the Chipmunks: The Road Chip” (“Алвин и катеричоците: Чипопътуването”), а дебютът й пред световната публика ще бъде на 23-ти декември, 2015-та година.Снимките на филма вече започнаха, а главните роли са поверени на познатите от предишните части Джейсън Лий, Джъстин Лонг, Джеси Маккартни и Матю Грей Гублър. Последното актьорско попълнение в продукцията е Тони Хейл (“Нежна полиция”), който според информация от 20th Century Fox ще се превъплъти в главната отрицателна роля. Все още не се разкриват подробни детайли за сюжета на “Alvin and the Chipmunks: The Road Chip” и за момента единственото, което се знае е, че главните герои ще бъдат в центъра на “вълнуващо пътуване с много смях, мистерии и конфузни ситуации.”Режисурата на филма е поверена на Уолт Бекър, който има опит в комедийния жанр, благодарение на работата си по хитови ленти като “Ван Уайлдър” и “Като рокерите”.Общите световни приходи на предишните три части от поредицата “Алвин и чипоносковците” надвишават сумата от един милиард долара и прогнозите на наблюдателите са, че новия филм ще се нареди сред хитовите заглавия на 2015-та година.Все още не е потвърдено, но очакванията са, че “Alvin and the Chipmunks: The Road Chip” ще се разпространява в триизмерен формат. ... още »
Кинопремиерите тази седмица ще разнообразят българския киноафиш от петък, 13-ти февруари, 2015-та година. Сред новите ленти се откроява очакваната от женската публика филмова адаптация на предизвикалия много дискусии романтично-еротичен роман “Петдесет нюанса сиво” и италианска драма, чиито сценарий е базиран на американската новела “Човешки капитал”.Ето и допълнителна информация за трите премиери:Петдесет нюанса сивоФилмът с бюджет от 40 милиона долара е вдъхновен от едноименния роман на писателката Е.Л. Джеймс, а за изпълнители на главните роли бяха избрани познатата от “Внедрени в час” актриса Дакота Джонсън и бившия ирландски модел Джейми Дорнан.Дорнан се превъплъщава в образа на мистериозния милиардер Крисчън Грей, а Джонсън поема ролята на колежанката Анастасия “Ана” Стийл, чиито живот се променя коренно след запознанството й с Грей. Очакванията на продуцентите са големи и ако “Петдесет нюанса сиво” се превърне в хит сред публиката от студиото Юнивърсъл Пикчърс са готови да пренесат на големия екрани двете литературни продължения на книгата-първоизточник (които са озаглавени “Петдесет нюанса по-тъмно” и “Петдесет нюанса освободени”).ТРЕЙЛЪР»Китайски пъзелФренска драмедия, в която участва звездата от “Шифърът на Леонардо” Одри Тоту и английската актриса от хита “Шерлок Холмс” Кели Райли.“Китайски пъзел” е третата част от поредицата “Испански апартамент”, а в центъра на сюжета е 40-годишния Ксавие. След като бившата му съпруга заминава за Ню Йорк, Ксавие решава да я последва и да продължи да бъде част от живота на двете им малки деца. За направата на “Китайски пъзел” бяха похарчени 18 милиона евро, а самия филм получи “Награда на публиката” по време на 57-я международен филмов фестивал в Сан Франциско. ТРЕЙЛЪР»Човешки капиталДействието на филма се развива в Италия, а историята разказва за блъснат от лека кола млад келнер, чиито случай привлича вниманието на две от най-влиятелните и известни семейства в страната.“Човешки капитал” е вдъхновен от едноименната американска новела на писателя Стивън Амидън, а режисьор на филма е създателя на “Моето име е Танио” Паоло Вирчи. За изпълнението си на Карла Берначи актрисата Валериа Бруни получи приза за “Най-добра актриса” по време на организирания от Робърт Де Ниро ежегоден филмов фестивал “Трайбека”. ТРЕЙЛЪР» ... още »
Нана Джорджадзе е сред водещите имена в историята на грузинското кино. Тя e родена през 1948 година в Тбилиси, Грузия, тогава част от СССР. В родния си град завършва архитектура. През 1974 година решава, че нищо повече не може да я спре да се отдаде на страстта си към киното и се дипломира като режисьор. На снимачната площадка тя може всичко - сценарист, художник, актриса, но най-вече предпочита да създава филми.През 1987 година получава „Златна камера” в Кан за „Робинзониада, или моят английски дядо”. През 1992 година е поканена за член на журито, а през 1997 година оценява филмовите заглавия на още един сред най-авторитетните фестивали - Венеция. През същата година нейният филм „1001 рецепти на влюбения готвач” получава номинация за „Оскар” за най-добър чуждоезичен филм.Творбата й е разказ за живота на Паскал Ишак, изключително чаровен френски пътешественик, бонвиван и готвач, който се влюбва в Грузия и грузинска принцеса в началото на 1920 година. На кинофестивала в Карлови Вари (1996) филмът носи на Пиер Ришар наградата за най-добър актьор, а представянето му на 19-ия СФФ ще бъде още един повод за среща с неизтощимото грузинско чувство за хумор в тематичната рубрика „Кино и Вино”.През 2000 година с „Лято, или 27 пропуснати целувки”, Нана Джорджадзе продължава традицията на грузинското кино в пресъздаването на леко романтичен, абсурден и малко провинциален свят. Творбата сякаш излъчва специфичен аромат на лято, младост, безгрижие, разцъфваща сексуалност и неопределен копнеж, а героите лъкатушат между комичното, магичното и трагичното. И всичко това на фона на музиката на Горан Брегович.В София Нана Джорджадзе ще представи и най-новата си творба „Моя русалка, моя Лорелай”. Филмът е романтична история, чието заглавие е вдъхновено от Хайне. Действието се развива в красиво и диво крайбрежно село, а героите са 14-годишният Фьодор и 18-годишната Нюрка. Романсът между наивното момче и местната „актриса” разкрива, че за истинските чувства няма възраст, а една вълшебна любов може да пробуди кураж в сърцето..."Моя русалка, моя Лорелай"Нана Джорджадзе ще бъде председател на Балканското жури на 19-ия София Филм Фест и ще получи НАГРАДАТА НА СОФИЯ на Столична община като признание за нейния принос към света на киното.Грузия притежава особена магия – древна държава с богата култура, вековни традиции и талантливи хора. Киното там има вече 100-годишна история. „Грузинските филми са уникален феномен, - споделя великият Федерико Фелини. – Те са изпълнени с живот, вдъхновяващи с философията си, много мъдри и с усещане за детска чистота. Всичко това може да предизвика сълзите ми, а аз не плача лесно!”Споменът за прекрасни грузински филми от от 60-те и 70-те години, сътворени от легендарни режисьори като Георги Данелия, Тенгиз Абуладзе, Отар Йоселиани, Елдар Шенгелая, Георгий Шенгелая, е още жив, защото самите филми са „живи”, притежават страхотна атмосфера и душа. Нашето съвремие има възможност да представи на търсещата публика новите творци на киното в Грузия, които успяват да уловят особения ритъм на новото време и да го укротят в своите филми. През 2015 година София Филм Фест поставя специален акцент в програмата си – Фокус върху киното на Грузия. Програмата е изключително богата и съдържа повечето от водещите грузински филми на последната година, грузинска класика, филми на грузински режисьори, реализирани извън Грузия, както и филми на негрузински режисьори, реализирани в Грузия като копродукции.Номиниран за наградата за най-добър пълнометражен дебют в програмата „Панорама” на Берлинале 2014, „Булки” на Тинатин Каиришвили разказва доста необичайна и до голяма степен автобиографична история. Привлекателната Нуца се жени за бащата на децата си в затвора, за да може да го посещава – такива са наредбите. Там той излежава 10-годишната си присъда. Нещата в живота им се променят, когато Нуца среща друг мъж... Актьорите се справят блестящо и неслучайно идва признанието на Сараево за младата Мари Кития, с награда за най-добра актриса."Булки"„Мандарини” на Заза Урушадзе е естонско-грузинска копродукция, която получи номинация за чуждоезичен "Оскар". Действието се развива в обезлюдено естонско село в планината, по време на войната в Абхазия от началото на 90-те – почти всички жители са се върнали в родината, останали са само Иво и Маргус. Кървавият конфликт е причина няколко ранени мъже да останат в селото. Маргус също е решил да се махне, но трябва да прибере реколтата от мандарини... „Мандарини” спечели наградата на публиката и режисьорското отличие на Варшавския филмов фестивал 2013, както и номинация за „Златен Глобус” в категорията чуждоезичен филм.Ето и още една любопитна подробност във връзка с "Оскаровата" надпревара тази година – втори грузински филм беше селектиран в „шортлиста” на 9-те кандидата за номинация за чуждоезичен филм – това е психологическата драма „Царевичният остров” / „Corn Island” на Георгий Овашвили. Филмът, отличен с Голямата награда „Кристален глобус” в Карлови Вари 2014, акцентира върху силната връзка на човека с природата. Река Ингури образува естествена граница, разделяща Грузия от Абхазия. Едно от пролетните преливания създава малък остров в средата на реката, като че ли направен за отглеждане на царевица. Той е олицитворение на вярата на един селянин, чието загоряло от слънцето лице наподобява пейзажа, с който е свързан от години. Почти без никакъв диалог и с пленяваща образност Овашвили успява да пресъздаде трогателната битка на човека с природата в името на хляба. Филмът напомня за екранната мощ на класическия японски шедьовър „Голият остров” (1960, режисьор Кането Шиндо).За носителя на Голямата награда от международния конкурс на 18-ия София Филм Фест „Срещи на сляпо” много киноспециалисти твърдят, че е истинско съкровище. С eлегантната комедия, в която умело са преплетени равни части тъга и отчаяние, режисьорът Леван Когуашвили постига успех, като представя пред света една интригуваща картина на обществото в Грузия, сякаш независимо или въпреки икономическите трудности и бежанския проблем. 40-годишният учител Сандро е ерген, който все още живее с родителите си, които вечно се карат и го държат под постоянен надзор. Скоро той се оказва забъркан в схема, която ще го принуди да избира между любовта и честта...В „Живот на кредит” / „Line of Credit” на Саломе Алекси прозира сардоничният хумор, така характерен за Йоселиани. Сюжетът се върти около красивата Нино, затънала в порочния кръг на заемите и финансовата криза с факта, че между 2009 и 2013 около 14 % от населението на Грузия губи домовете и спестяванията си заради високи лихвени кредити. Алекси демонстрира майсторство във владеенето на киноразказа и може да се предположи, че уменията й са предадени по наследство – нейната баба, Нуца Гогоберидзе, е първата жена-режисьор в Грузия, а майка й Лана Гогоберидзе е също режисьор и участва в регионалния киноренесанс през 60-те години, заедно с Тенгиз Абуладзе и Отар Йоселиани... Филмът ще се състезава в Международния конкурс на СФФ.„Не дишай” е игрален дебют на носителката на множество международни отличия, документалистката Нино Киртадзе. Тя разказва за 40-годишен мъж, който не успява да разбере откъде се е появила болка в рамото му. Скоро болникът изхарчва всичките си спестявания и се страхува, че може да изгуби работата, жена си, а и да разруши съвсем здравето си. И точно това е момента, в който се случва нещо странно и чудесно..."Не дишай"Програмата на Фокус „Грузия“ предлага и два филма на режисьори, които не са грузинци, но са заснели своите филми в Грузия, с грузински актьори и екип и в копродукция с грузински продуценти.„Президентът” е копродукция на Грузия, Франция, Великобритания и Германия, режисирана от майстора на иранската „нова вълна” Мохсен Махмалбаф („Кандахар”). Филмът разказва за бягството на бивш диктатор след края на режима му. Според думите на режисьора „дори в страни, които на пръв поглед са направили крачка към демокрацията, сме свидетели на много насилие. „Президентът” е съвременна басня за власт, за помирение и за надеждата да се прекъсне кръговратът на насилие.”"Президентът"В последните десетина години режисьорът Бен Хопкинс демонстрира своя интерес към културата на централна Азия чрез различни филми, един от които е „Изгубени в Карастан” / "Lost in Karastan", копродукция между Великобритания, Грузия и Франция. Историята е за британски кинаджия, нает да режисира епична продукция с фолклорен герой от Средновековието в кавказкия регион на Европа. Но нещата се объркват - първо изчезва главният актьор, а след това президентът е свален с военен преврат… „Изгубени в Карастан”, по сценарий на Павел Павликовски (режисьор на номинирания за "Оскар" „Ида”), е много забавна гротеска, чиито абсурди напомнят на псевдодокументалния филм „Борат” на Саша Барон Коен.В програмата на 19-ия СФФ са включени и четири филма от всепризнатата грузинска класика.През 1966 година Отар Йоселиани реализира дебютния си пълнометражен филм „Листопад” – безспорно доказателство за оригиналния му авторския почерк. „Листопад” е удостоен с наградата на ФИПРЕССИ за най-добър дебют на кинофестивала в Кан, но е забранен от съветската цензура. Когато младият технолог Нико започва работа във винзавод, той предупреждава началника си, че виното от новата бъчва не е подходящо за бутилиране. Но притиснат от спуснатия план, началникът все пак го пуска на пазара. Технологът не успява да убеди бюрократите, че лошото питие не бива да се продава. Пропит с лек хумор, филмът е прелестен поетичен етюд за съзряването, майсторски изпълнен, наситен с размисъл и добросърдечност."Листопад"„Пиросмани” (1969) на Георгий Шенгелая е биографичен филм за големия грузински художник Никола Пиросманашвили (Пиромсмани). Той е самоук и се препитава от правене табели и картини за кръчми в Тбилиси. Нищетата, съпътстваща художника до края на дните му, се подсилва и от острите нападки от страна на дипломираните живописци. "Пиросмани"Независимо от бедносттта и непризнанието, Пиросмани остава верен на себе си и своето творчество. Филмът, както и много от работите на грузинските режисьори в периода 1960 – 1970 година, акцентира върху националния колорит. Творбата е изградена от отделни статични сцени, пресъздаващи истории от ежедневието на художника. Те са не само визуални, но и сюжетни. Декорът е прост, доближавайки се до примитивизма в картините на Пиросмани. Ролята на Пиросмани във филма се изпълнява от Автандил Варази – художник, който никога преди или след това не е заставал пред камерата.„Дървото на желанията” (1976) на Тенгиз Абуладзе e заснет по мотиви от новелата на Георги Леонидзе и разказва за селския живот и бит в дореволюционна Грузия. Свързващата линия в сюжета е историята на завръщането на село на Марита, която се влюбва в бедния Гедиа. Роднините на Марита и селският съвет решават против волята й да я омъжат за богат овчар... Заглавието се свързва и с още един чудак, който безуспешно търси в зимната гора „дървото на желанията”. Филмът е втора част на прочутата трилогия на Абуладзе, която започва с „Молба” (1968) и завършва с шедьовъра „Покаяние” (1984)."Дървото на желанията"„Сините планини или неправдоподобна история” (1984) на Елдар Шенгелая е създаден по мотиви от разказа на Резо Чейшвили „Сините планини”. Филмът участва на кинофестивала в Берлин и е удостоен с Държавната награда на СССР и Голямата награда на Всесъюзния кинофестивал през 1984 година. Историята разказва за младия автор на разказа „Сините планини” Сосо, който носи творбата си в издателство с надеждата, че ще бъде отпечатан. Времето лети, минава година, а разказът все още не е издаден. В издателството всички се занимават с каквото им харесва, само не и с това, с което трябва. Ръкописът на Сосо е прочетен само от бояджията...„Покаяние” (1984) на Тенгиз Абуладзе получава наградите на трите журита в Кан (Голямата награда, на ФИПРЕССИ и на екуменическото жури) и е номиниран за „Златна палма” и „Златен Глобус” за чуждоезичен филм. "Покаяние"Заснет през 1984 година – във времена, когато все още да бъдеш свободомислещ и критикуващ, означава да си спечелиш доста опасни партийни врагове, филмът се появява на екран след началото на прочутата „перестройка” през януари 1987 година и незабавно се превръща в знакова творба за своето време. „Покаяние” получава шест награди „Ника” на току-що учредената руската академия за филмово изкуство. Смъртта на един градски управник не е причина за отказ от отмъщение – на другия ден след погребението, тялото му е изровено и се намира в дома на сина му. Това се повтаря ден след ден, докато не откриват кой търси символично възмездие за греховете в миналото. Предизвикателен детайл в сюжета е образът на диктатора – в него могат да бъдат разпознати както Хитлер и Мусолини, така и Сталин и Берия... ... още »
Discovery Channel увеличава поредиците си, посветени на автомобилите с още една вълнуваща програма. „Автоработилницата на аутсайдерите” с премиера на събота от 20:00 ч. от 14-и февруари ни среща с четирима талантливи автомеханици, които в миналото са работили с Ричард Роулингс, познат с участието си в популярната поредица на Discovery Cnannel, „Бързи и шумни”.Собственикът на „Gas Monkey Garage” се заема със задачата да превърне хот род магазина на четиримата аутсайдери в достоен съперник на собствената си работилница. Ще успеят ли обаче механиците да изкарват достатъчно пари от работата си в гаража, или грешките им ще провалят общия им бизнес?През първите два сезона на поредицата „Бързи и шумни” Роулингс има серия от конфликти с двама от своите брилянтни механици, Том Смит и Джордан Бутлър. Недоразуменията и сблъсъкът на мнения водят до решението им да поемат по различен път след финала на втория сезон на „Бързи и шумни”.Смит и Бътлър решават да отворят собствена работилница и привличат още двама автомобилни специалисти - Томас Уийкс и Скот Макмилан, с които отварят „Гаража на уволнените” (Fired Up Garage). Съвместната им работа им позволява да настигнат успешния бизнес на бившия им работодател и да докажат, че притежават нужното, за да се превърнат в едни от най-добрите механици в света на хот род автомобилите.Механикът Том Смит започва да ремонтира коли още от дете, а по-късно се състезава с тях като възрастен. Днес Смит използва таланта си, за да създава и ремонтира автомобили. Томас Уийкс винаги е давал всичко от себе си в реставрацията на колите.Докато расте, Томас наблюдава как баща му работи над колите в гаража си. Вярвайки, че добрите коли са истинска инвестиция, а не акциите, облигациите и недвижимите имоти, талантливият механик посвещава живота си на усъвършенстването си в автомобилната индустрия. ... още »
Нова Броудкастинг Груп разширява портфолиото си от телевизионни канали с пускането на два нови канала - Diema Sport и Trace Sport Stars. Те ще бъдат единствените в българския ефир спортни платени HD канали. Разрастването на медийната група е част от стратегията на компанията да предлага все повече разнообразно и висококачествено съдържание на зрителите.Diema Sport ще бъде единственият спортен платен канал в българския ефир, който ще предава в HD качество най-доброто от „А” група на родното първенство, най-оспорваните дербита от Висшата лига и футбола на Острова, както и още много футбол и разнообразие от други спортове. Най-горещите и интересни лайфстайл новини за световноизвестни спортисти ще бъдат запазена марка в ефира на спортно-развлекателния Trace Sport Stars. Той ще бъде първият по рода си канал в България, посветен на живота на спортните знаменитости – начин на живот, любопитни новини, класации, любовни афери, бракове, разводи, хобита и всичко друго, което вълнува феновете.Официалният старт на Diema Sport и Trace Sport Stars ще бъде на 21-ви февруари. Зрителите ще могат да ги прибавят индивидуално към абонаментните си пакети при обслужващите ги кабелни и сателитни оператори, които имат техническото решение да гарантират качеството и сигурността на съдържанието. Diema Sport и Trace Sport Stars ще се предлагат в пакет Diema Extra срещу месечна такса от 3,96 лв.„Много съм щастлив, че започваме 2015 с толкова силно предложение за феновете на спорта в България - два нови спортни канала в HD качество, които нямат аналог на българския телевизионен пазар - Diema Sport и Trace Sport Stars. Тази стъпка е част от дългосрочната ни стратегия за развитие на бизнеса и предлагането на все по-разнообразно и висококачествено съдържание на нашите зрители. Тя е и резултат от значителното увеличаване на спортното съдържание, чиито права придобихме през последните няколко години”, коментира Дидие Щосел, Главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп.За да допълни футболното изживяване, медийната група ще изгради изцяло ново спортно студио, което ще бъде създадено по западен образец. То ще бъде оборудвано с най-съвременната техника и апаратура за видео анализи, графики и визуализация на зрелищните спортни прояви. Модерната концепция ще намери отражение и в цялостната визия на студиото – то ще бъде по-голямо и по-просторно и ще е разделено на два отделни сета, от които ще се водят коментарните студия.Програмата на Diema Sport ще бъде с основен фокус върху срещите от „А” футболна група. Всяка седмица феновете ще проследяват всичките 6 мача от „А” група. През уикенда каналът ще излъчва и двубои от Английската висша лига. Футболното съдържание включва още срещи от други първенства и изобилие от мачове от квалификациите за Европейското първенство през 2016 г. и Световното първенство през 2018 г. в Зона „Европа”, за които Нова Броудкастинг Груп притежава правата за телевизионно и онлайн излъчване.Боксът и баскетболът също заемат важно място в програмата на Diema Sport. Сред най-дългоочакваните спортни събития, които каналът ще излъчи, са 12-те турнира висококачествен професионален бокс на немската компания „Зауерланд Ивентс” – промоутърския клуб на Кубрат Пулев, професионалните боксови галавечери в Англия на компанията Matchroom Sport, както и Европейското първенство по баскетбол през август и септември 2015 г.Ефирът на Diema ще продължи да излъчва двубои от Английската висша лига и мачове от българското първенство. ... още »
Новата високобюджетна фантастика “Пътят на Юпитер” е поредното доказателство за това, че когато стане дума за мащабни 3D-продукции българската публика не се влияе от представянето им в световния бокс офис. Лентата с Чанинг Тейтъм и Мила Кунис се превърна в един от сериозните тазгодишни финансови провали в най-големите кино-пазари, но за сметка на това старта в българския бокс офис може да бъде сметнат за напълно задоволителен.“Пътят на Юпитер” се пребори с продължението на “Жената в черно” и дебютира на първа позиция в родния бокс офис. За първия си уикенд на родна почва (6-8 февруари) филма на дуото Уашовски е вкарал в киносалоните 24 116 зрители, а приходите за същия период от време се равняват на стабилните за оригинално заглавие 252 576 лева.Дебютният уикенд на “Пътят на Юпитер” е по-добър от този на “Интерстелар” (183 074 лева), “Пазители на Галактиката” (168 463 лева) и предишния филмов проект на Уашовски “Облакът атлас” (който без да разчита на триизмерни прожекции стартира с приходи от едва 36 682 лева). Българската публика винаги е изпитвала интерес към големите, зрелищни фантастики и “Пътят на Юпитер” (подкрепен от прилична реклама в България) със сигурност ще продължи да вкарва значителен брой зрители в кината поне още две седмици. От премиерата си досега филма е натрупал в световен мащаб скромните 50 872 372 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от близо 250 милиона долара.Втората позиция в класацията е заета от анимацията “Героичната шесторка”, която се върти по кината от близо три седмици насам. За това време лентата на Уолт Дисни е натрупала общи приходи от 461 602 лева. На фона на спечеленото от другите скорошни анимации на Дисни, “Рапунцел и разбойникът” и “Замръзналото кралство 3D”, резултата на “Героичната шесторка” не е особено впечатляващ и вече е ясно, че лентата няма шанс да достигне границата от един милион лева. В световен мащаб триизмерната анимация е спечелила 505 104 285 долара, при общ бюджет от 225 милиона долара.Криминалният “Жокерът” застава на трето място, със спечелени за десет дни по кината 202 379 лева. Джейсън Стейтъм продължава да привлича вниманието на българските зрители и новия му филм се представя по-добре от предишните две ленти с негово участие “Непобедимите 3” и “Отбранителна линия”.Ако няма по-сериозен от очакваното спад в посещаемостта през следващата седмица и половина “Жокерът” ще има шанс да приключи българския си кинопоход с приходи от над половин милион лева.Екшън-комедията с Джони Деп “Мордекай” е на четвърта позиция в класацията. За изминалите три седмици от премиера си филма е натрупал 209 747 лева, което е задоволително постижение за оригинална, нетриизмерна продукция с лоша репутация относно представянето си в световния бокс офис.Съдейки по спечеленото до момента и спада в посещаемостта “Мордекай” ще бъде свален от българските екрани с приходи от около 300-350 хиляди лева. Общо по света филма е спечелил скромните 23 891 119 долара, при бюджет за снимки и реклама от близо 100 милиона.Биографичната драма “Теорията на всичко” заема пето място, като за десет дни в България е натрупала приходи от 88 735 лева – скромен, но не и изненадващ резултат за заглавие, което просто няма шанс да привлече вниманието на свикналата с триизмерни зрелища широка публика.“Теорията на всичко” изостава значително от оскаровия си конкурент “Игра на кодове”, който от своя страна вече натрупа приходи от половин милион лева. По всичко изглежда, че филма с Еди Редмейн ще приключи представянето си с приходи от около 200 хиляди лева.Шести в класацията е “Кум под наем ООД”, който за близо един месец по кината е спечелил 296 823 лева. Имайки предвид, че става дума за лека, непретенциозна комедия с не особено агресивна рекламна кампания натрупаните приходи до момента са напълно задоволителни.Още тази седмица “Кум под наем ООД” ще премине границата от 300 хиляди лева. Общо по света лентата е спечелила 58 545 299 долара, при бюджет за снимки и реклама от около 50 милиона.Премиерната лента “Овцата Шон: Филмът” е на седма позиция в класацията. За първия си уикенд на родна почва (6-8 февруари) анимацията е регистрирала приходи от 23 062 лева – очаквано скромен старт за европейско заглавие, което няма подкрепата на могъщо холивудско студио. Дебютът на “Овцата Шон: Филмът” е по-слаб от този на “Кутийковците” (77 718 лева) и значително по-добър от този на “Коралайн и тайната на огледалото 3D” (7 468 лева). Още отсега е ясно, че британско-френската stop-motion лента няма да изпъкне на общия фон и ще бъде свалена от екраните с приходи от не повече от 200 хиляди лева.Фентъзито “Седмият син” застава на осмо място, със спечелени за пет седмици 791 375 лева. На фона на скромните си приходи в световен мащаб филма с Джеф Бриджис се представи напълно прилично в България и вече се нареди сред стабилните хитове от началото на годината. Границата от един милион лева няма да бъде премината и “Седмият син” ще приключи кинопохода си с приходи от около 880 хиляди лева. Световните приходи на филма се равняват на 91 363 930 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 150 милиoна.Премиерният хорър “Жената в черно 2: Ангел на смъртта” е на девета позиция в класацията. За първия си уикенд в България британския филм е спечелил 17 372 лева, което е малко по-добър резултат от този на оригиналния “Жената в черно” (11 686 лева).Хорър-жанра продължава да изпитва сериозни трудности в българския бокс офис и въпреки успеха на първия филм в световните класации “Жената в черно 2: Ангел на смъртта” не успя да привлече вниманието на по-широк кръг от български зрители. Имайки предвид конкуренцията и традиционните предпочитания на тукашния зрител лентата на Том Харпър няма шанс да набере повече скорост в следващите седмици. В момента световните приходи на “Жената в черно 2: Ангел на смъртта” се равняват на близо 30 милиона долара.Десети в класацията е “Падингтън”, който за шест седмици в България е натрупал 548 921 лева. Предварителните очаквания не бяха особено големи и досегашното представяне на лентата е напълно задоволително. Важно е да се отбележи, че “Падингтън” премина границата от половин милион лева без да разчита на вече превърналите се в традиция за подобни заглавия по-скъпи триизмерни прожекции. Лентата се представя прилично и в останалата част от света. До момента международните приходи се равняват на 211 657 979 долара, при бюджет за снимки и реклама от 100 милиона. ... още »
В годините след премиерата на “Пришълецът: Завръщането” започнаха да се носят голям брой слухове за евентуален пети филм от култовата научнофантастична поредица. Дискусиите по темата намаляха след появата на “Пришълецът срещу хищникът” и “Прометей”, а от студиото 20th Century Fox отказваха публично да коментират дали имат намерение да направят още един самостоятелен филм от франчайза.Интересът на феновете и медиите относно бъдещето на “Пришълецът” беше възобновен в началото на тази година, когато режисьора на “Елизиум” и “Сектор 9” Нийл Бломкамп публикува в интернет няколко свои концептуални рисунки на главните герои от поредицата.Първоначално Бломкамп заяви, че рисунките не са свързани с разработван нов филм от вселената на “Пришълецът”, но сега изглежда, че ситуацията се е променила. По време на интервю за сайта Uproxx 36-годишният южноафриканец разкри, че от 20th Century Fox са готови да направят още един филм от франчайза и в най-добрия случай именно той ще седне на режисьорския стол.Бломкамп: “Докато работех по пост-продукцията на “Чапи” започнах да мисля за следващия си проект. Голям почитател съм на “Пришълецът” и от години искам да направя филм от тази поредица. Всичко започна от работата ми със Сигорни Уивър по “Чапи”. Прекарах доста време с нея по време на снимките и си казах, че ще бъде страхотно да я видим отново в “Пришълецът”.Когато не работех по монтажа на “Чапи” мислех само за “Пришълецът” и започнах постепенно да разработвам цял филм. Тогава се появиха и концептуалните рисунки. От 20th Century Fox са готови да направят нов филм и то още утре. Но в случая аз съм проблема, тъй като знам, че няма да е лесно да работя по филм от толкова обичана поредица.”Малко след казаното от Бломкамп от сайта Coming Soon публикуваха кратко интервю със Сигорни Уивър, на което тя заяви, че има желание да се появи отново като Елън Рипли в бъдещ “Пришълецът”.Уивър: “Ако всички тези разговори доведат до нещо оригинално и интересно, то това ще ме убеди да участвам. Нийл е много талантлив и съм готова да изслушам всички идеи.”За момента от 20th Century Fox отказват публично да коментират плановете си за пети “Пришълецът”.Очакванията са, че в следващите няколко месеца ще бъде разкрита по-детайлна информация за бъдещето на култовата поредица. ... още »