|
АРТИСТ
|
След седем сезона в сериала „Момчетата от Медисън авеню” Джон Хам е мегазвезда. Като такава, той внимава изключително много какво ще е следващото му филмово участие и засега подбира сценарии. Заради заетостта си в сериала, обаче, до момента той се появяваше само като гостуваща звезда в други проекти. Почитателите на комедийния „Рокфелер плаза 30” го помнят от участието му в няколко епизода, рамо до рамо с дружката му Тина Фей, а абонатите на Нетфликс сега ще имат възмжност да го гледат в най-новата поредица на канала: „Горещо влажно американско лято: Първи ден в лагера” (“Wet Hot American Summer: First Day at Camp”. Но пред Хам не стоят само комедии. Излъчването на актьора може да го отпрати спокойно отново в някоя драма, която се разполага в определен исторически период, като например „Записки на младия доктор” („A Young Doctor’s Notebook”), където си партнираше с Даниъл Радклиф. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Джей Кортни се подготвя усилено във фитнеса заради участието си в „Самоубийствен отряд”. Австралийският актьор, който има зад гърба си филми като „Дивергенти” и „Умирай трудно: Денят настъпи”, ще играе ролята на капитан Бумеранг в екранизацията на поредния комикс за супергерои. „От три месеца тренирам три различни бойни изкуства – сподели Къртни. – Както можете да си представите, в света на тези супергерои очакванията към атлетичните ви способности са огромни. Но нищо не мога да ви кажа за сюжета на филма. Мога да споделя само това, че работя със страхотни актьори.” ... още »
|
|
|
АРТИСТ
|
Въпреки че филмът му „Карти към звездите” (“Maps to the Stars”) е циничен и брутално откровен в отношението си към Холивуд, Дейвид Кроненбърг отрича, че с него иска да ухапе ръката, която го храни: „Холивуд мен не ме е хранил много – обяснява режисьорът. – Така че, дори да хапя ръката му, то това не е ръката, която ми е дала прехрана. Винаги съм бил независим режисьор. Но пък от друга страна, замислих се за автора на историята – Брус Уагнър. Във френския „Монд” бяха сложили заглавие: „Аз не мразя Холивуд.”, защото след премиерата на филма в Кан трябваше да обяснявам, че няма истина в това, че от дълги години питая неприязън към Холивуд. Аз обичам миналото, както и вярвам в бъдещето на Холивуд. И ако не беше сценарият на Брус, нямаше и за миг да ми хрумне да направя подобен филм. Въпреки че сценарият е жлъчен и гаден, той е и дълбоко емоционален и тъжен. Затова и според мен филмът ми не е сатира.” ... още »
|
|
|
БОКС ОФИС
|
Приказните фентъзи-ленти винаги са имали голяма публика в България и премиерният “Пепеляшка” за пореден път доказва това. Без да разчита на по-скъпи триизмерни прожекции филма на Кенет Брана успя да се пребори с конкурентната нова продукция ”Среднощно преследване” и дебютира на първо място в родната бокс офис класация. За първия си уикенд в България (13-15 март) “Пепеляшка” е вкарал 31 049 зрители в кината, а приходите му за същия период от време се равняват на напълно задоволителните 239 459 лева.Българският дублаж на 100-милионната продукция вкара в киносалоните и детската публика, а стабилната предварителна реклама успешно представи филма като приказно зрелище, което трябва да се види на големия екран. “Пепеляшка” стартира с по-добри резултати от тези на “Оз Великият и могъщият” (237 268 лева), но не успя да подобри дебюта на “Алиса в страната на чудесата” (284 258 лева). Важно е да се отбележи, че за разлика от тези две заглавия лентата на Кенет Брана не се прожектира в триизмерен формат.Независимо от това обаче, “Пепеляшка” със сигурност ще се нареди сред най-посещаваните заглавия на зимно-пролетния сезон и по всяка вероятност още тази седмица ще премине границата от половин милион лева. За първите си четири дни по световните киноекрани филма е натрупал 130 277 361 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 170 милиона.Втората позиция в класацията е заета от триизмерната анимация “Спонджбоб: Гъба на сухо”, която се върти по кината от близо един месец. За този период от време лентата е вкарала в касите на кината 785 893 лева, което е повече от приличен резултат за продукция, която не е дело на гигантите в жанра Дисни, Пиксар и Дриймуъркс. Ако бъде задържан на екраните поне още три седмици “Спонджбоб: Гъба на сухо” най-вероятно ще премине границата от един милион лева и няма да е изненадващо ако в крайна сметка подобри и постижението на миналогодишния “Как да си дресираш дракон 2” (крайни приходи от 1 159 265 лева).На трето място застава екшън-трилъра “Среднощно преследване”. За първия си уикенд в България премиерния филм с Лиам Нийсън е натрупал приходи от 56 442 лева – не особено впечатляващ старт, който едва ли е изненадващ, като се има предвид, че става дума за оригинално, нетриизмерно заглавие, което е насочено към по-възрастната публика. Стартовите приходи на “Среднощно преследване” са по-слаби от тези на предишните екшън-ленти на Лиам Нийсън “Твърде лично 3” (164 244 лева) и “Директен полет” (82 065 лева) и малко по-добри от постижението на “Билет за отвъдното” (40 469 лева). Ясно е, че филма на Жауме Колет-Сера няма да се нареди сред големите хитове на сезона и по всяка вероятност той ще приключи кинопохода си с приходи от около 270 хиляди лева. До момента по света “Среднощно преследване” е спечелил разочароващите 17 612 305 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от малко над 100 милиона долара.Шпионският екшън на Матю Вон “Kingsman: Тайните служби” заема четвърта позиция, със спечелени за четири седмици 530 789 лева. Въпреки силната конкуренция филма с Колин Фърт намери своята публика и без да разчита на триизмерни прожекции премина (за по-малко от един месец) границата от половин милион лева. След около седмица и половина “Kingsman” ще може да се похвали с приходи от над 600 хиляди лева.Пети в класацията е режисирания от Нийл Бломкамп “Чапи”. За десет дни по кината филма е спечелил 107 424 лева, което е скромно постижение за фантастична лента с прилична реклама и участие на известни сред широката публика актьори. “Чапи” изостава от “Елизиум” и “Жива стомана” и подобно на представянето си в САЩ филма няма да бъде запомнен с големите си финансови постъпления в България. По всичко изглежда, че сай-фай лентата с Хю Джакман ще бъде свален от екраните с приходи от около 250 хиляди лева.Драмата “Американски снайперист” застава на шесто място, със спечелени за три седмици 245 060 лева – резултат, който превръща лентата в по-голям хит от известни военни заглавия като “Пърл Харбър” и “Блек Хоук” (чиито крайни приходи в България не надвишиха сумата от 250 хиляди лева). Подобно на миналогодишния “Ярост”, “Американски снайперист” успя да привлече приличен (за военен филм) брой зрители в България и до една седмица и половина ще премине границата от 300 хиляди лева. Общо по света филма на Клинт Истууд е натрупал стабилните 517 312 974 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 120 милиона долара.Силно дискутираната еротична драма “Петдесет нюанса сиво” се намира на седма позиция. За изминалите близо пет седмици от премиерата си филма с Дакота Джонсън е вкарал в касите на кината 1 427 974 лева – сума, която отговаря на изключително силния зрителски интерес към филма през изминалите няколко седмици. “Петдесет нюанса сиво” е на само най-успешното заглавие от началото на годината, но и най-добре представящата се любовна драма в историята на родното киноразпространение. Международните приходи на лентата се равняват на 546 730 945 долара, при бюджет за снимки и реклама от малко над 100 милиона долара.“Пътят на Юпитер” е на осмо място в класацията. Филмът с Чанинг Тейтъм се прожектира в България от шест седмици насам и до момента приходите му се равняват на 814 579 лева. “Пътят на Юпитер” няма шанс да повтори представянето на “Джон Картър: Между два свята” (общи приходи от над един милион лева), но имайки предвид слабите резултати в международния бокс офис филма се представя повече от задоволително в България. В най-добрия случай епичната продукция на Уашовски ще приключи представянето си с приходи от малко над 900 хиляди лева.Девети е екшън-трилъра “Трасьори”, който за десет дни в България е спечелил 61 421 лева. Предварителните очаквания не бяха големи и филма се завъртя по кината без много шум. Най-големите почитатели на Тайлър Лаутнър и уличния паркур без съмнение са изгледали “Трасьори” на голям екран, но още от самото начало беше ясно, че филма няма шанс да привлече по-широка публика.Границата от 100 хиляди лева ще бъде премината, но като цяло представянето на “Трасьори” не прави особено впечатление на общия фон.На десето място е шведската анимация “Бамзе и градът на крадците”, която тръгна по кината преди десет дни. За този период от време лентата е спечелила 26 972 лева – очаквано скромна сума за европейско заглавие, което е направено със скромен бюджет и не може да разчита на силна рекламна кампания и по-голям брой прожекции на ден.“Бамзе и градът на крадците” се представя далеч по-слабо от скорошния хит “Падингтън” (също филм за премеждията на мече) и въпреки афинитета на родната публика към анимациите, едва ли в следващите две седмици ще бъде отбелязано по-значително увеличение на зрителската посещаемост. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Преди близо два месеца звездата от “Хари Потър” Ема Уотсън лично оповести, че ще изиграе главната женска роля в подготвяната от Уолт Дисни мащабна филмова адаптация на класическата приказка “Красавицата и Звяра”. Бюджетът за снимки и реклама на продукцията ще надвишава сумата от 100 милиона долара, а на режисьорския стол ще седне създателя на “Здрач: Зазоряване” Бил Кондън.Сценарият на игралния “Красавицата и Звяра” е напълно завършен и сега вече се знае кога точно ще се състои световната премиера на филма. Официални източници от Дисни разкриха, че екранизацията на известната приказка ще се завърти по световните киноекрани от 17-ти март, 2017-та година.Лентата ще се прожектира в триизмерен формат, а екранни партньори на Ема Уотсън ще бъдат Дан Стивънс (“Нощ в музея: Тайната на гробницата”), Люк Евънс (“Хобит: Битката на петте армии”), Джош Гад (“Замръзналото кралство 3D”) и най-новите попълнения в екипа Ема Томпсън (“Аз съм легенда”) и Кевин Клайн (“Този див, див Запад”).Дан Стивънс ще играе ролята на превърнатия в звяр принц, а Ема Уотсън ще се превъплъти в образа на Бела – младо момиче, което попада в магическия свят на омагьосания принц. Новата екранизация на “Красавицата и Звяра” черпи вдъхновение основно от анимационната версия на приказката, която се завъртя по кината през 1991-ва година. Любопитно е да се отбележи, че композитора на анимацията Алън Менкен ще работи и по множеството музикални сцени в предстоящата игрална продукция.Режисьорът Бил Кондън ще даде старта на снимките през този месец май, като голяма част от сцените ще бъдат заснети в легендарното британско студио “Шепъртън”.Сценарият на новия “Красавицата и Звяра” е написан от Стивън Чбоски, за когото това е втори филмов проект с участието на Ема Уотсън (след младежката драма “Предимствата да бъдеш аутсайдер”).В следващите няколко седмици ще стане ясно кои други актьори ще се присъединят към екипа на триизмерната продукция. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Когато Земята е завзета от Бувите, сладуреста извънземна раса в търсене на нов дом, един непохватен Був на име Ох ще поеме на едно невероятно забавно и цветно приключение. Присъединете се и вие към Ох, Тип и Свинчо и приключението на DreamWorks "У ДОМА", в кината от 27 март ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Бъдещият филм на Саймън Уест „(Въздушен конвой”) „Salty” постави рекорд във Великобритания по пари, спечелени чрез краудфъндинг. От продукцията съобщиха, че се събрали от фенове 2,7 млн. долара. Проектът за екшън комедия счупи рекорда на 14 март на платформата SyndicateRoom. Неговите създатели обещават на всеки включил се с пари процент от печалбите на филма. Останалата част от посочения бюджет на филма от 10 млн. долара ще бъде събран чрез предварителни продажби, данъчни облекчения и индивидуални спонсори. Компанията, която се занимава с продажбите на филма, вече е сключила сделки за България, Индонезия, Чехия, Словакия, бивша Югославия, Унгария, Румъния, Полша, Израел, Близкия изток и Турция. Сценарист на „Солти” е Марк Хаскъл Смит, който адаптира собствения си роман за големия екран, посветен на застаряваща рок звезда, чиято ваканция в Тайланд придобива горчив оттенък, след като съпругата му е отвлечена от местни пирати. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Помните ли дните преди безжичния интернет? Благодарение на бившия секретар на Уес Андерсън – сценариста Майк Лий, можем да се върнем назад във времето до 1999 г., когато хората все още използваха факсове. Лий сподели в Туитър бележка, написана на ръка, от Андерсън до него: „Можеш ли да поправиш този факс? – пише Андерсън. – Той е много по-добър от другия. Имаме ли новини около компютърната ни система? Нека прокараме още един телефон заради интернет.” Освен това режисьорът иска да си купи BMW, за което също търси помощта на асистента си. През 1999 г. той вече е пожънал успех с „Гимназията Ръшмор” и се готви за следващия си голям хит – „Кланът Тененбаум”, затова е можел да си позволи подобно луксозно возило. ... още »
|
|