|
ФИЛМ
|
Кметът на София Йорданка Фандъкова ще връчи специална награда по време на грандиозното събитиеДългоочакваният концерт по случай 20 години Телевизия ММ на 25 март от 20:00 ч. в Зала 1 на Националния дворец на културата (НДК) ще премине под благотворителен знак. Събитието ще е в помощ на Център ''Дъга'' за работа с деца с аутизъм в кв. “Лозенец” и за SOS Детски селища. Музикантите, участващи в концерта, ще даряват собствени фланелки, дискове с албуми, шапки и други артикули, които ще се продават на щанд срещу Централния вход на НДК, непосредствено преди началото на мащабното събитие, а публиката в Зала 1 ще може да помогне със SMS на благородната кауза на SOS Детски селища. Двете инициативи ще бъдат част от голяма кампания на ММ онлайн, която предстои в близките месеци.По време на концерта, който се провежда под егидата на Столична Община, зрителите ще станат свидетели на връчването на награди, които ще останат в тайна до самото събитие, като единственото, което издават от екипа е, че градоначалникът на София Йорданка Фандъкова ще връчи специална награда по време на концерта.Ден преди музикалното събитие на годината, познатата в цял свят шведска звезда Loreen с хита Euphoria, донесъл й победатата на Евровизия 2012, ще даде специална пресконференция за българските медии. На 24 март (четвъртък) от 14:00 ч. в Литературен клуб “Перото” тя ще сподели своите емоции и очаквания по повод първото си участие у нас, част от мащабното начинание, което ще събере в Зала 1 на Двореца точно 24 български звезди. Сред тях са: Графа, Стенли, Ъпсурт, Ирина Флорин, Д2, Стефан Вълдобрев и “Обичайните заподозрени”, Дичо,DJane Monique, Сантра, Спенс, Светльо & The Legends, Тони, Анимационерите, Уикеда, Джанго Зе, Пакикан Уайаскър, Babyface Clan, Йоанна Захариева, Дара Екимова, Остава, P.I.F, Стоян и Виктор, Миро Гечев & Jacob Chrichlow, Jeremy? и Ирра. Ще видим и победителите от кампанията’’Новите 3 на ММ’’ Мирян Костадинов,група Nu Ance и Митко Петров.Световноизвестната звезда вече отправи и своя призив към българските си почитатели чрез специално видео обръщение, в което сподели, че е нетърпелива за невероятното шоу в Зала 1 на Двореца.В гримьорната си Лорийн е пожелала задължително да присъстват свещи и свежи цветя, а някои от по-любопитните продукти са свежи плодове, сред които диня и ягоди, както и лимон и лайм.От организационния екип благодариха и на всички, които се престрашиха и участваха в lip sync играта “Играй и спечели с Еврофутбол”, в която меломаните се състезаваха за специални награди. Победителите ще бъдат обявени на Фен страницата на Телевизия ММ, а за всички останали билети все още могат да се намерят на касите на Билетен център-НДК и в мрежата на Ticketportal.bg. За ученици и студенти има специални цени от 10 и 15 лева съответно, които могат да се закупят срещу представяне на ученическа или студентска карта.“Телевизия ММ - Концертът” се осъществява в партньорство с Националния дворец на културата под егидата на Столична Община и със съдействието на Еврофутбол, ОЗК Застраховане, К-Линк, България Ер, Йелоу такси, Метрореклама, ММ ауто. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Режисьорът на свръхестествения трилър „Lights Out” Дейвид Сандбърг ще режисира „Анабел 2” („Annabelle 2”), който ще се появи в кината в САЩ на 19 май 2017 г. Първият филм, за който отговаряше Джон Р. Леонети, спечели 250 млн. по цял свят, а беше заснет само с 6,5 млн. бюджет. Последва го спинофът „Заклинанието” на Джеймс Уан. Сюжетът се върти около обсебена от зъл дух детска кукла на име Анабел, която е описана от изследователите на пара нормални явления Еи и Лорей Уорън. Сценарият на втория филм ще бъде написан от Гари Доберман. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Почетоха посмъртно Григор Кумитски, който загина, спасявайки жена в моретоЗа 14-та поредна година се проведе церемония по повод инициативата на в. “24 часа” “Достойните българи”. Зала 6 на Националния дворец на културата (НДК) събра отново на едно място водещи обществени и политически фигури в страната, сред които беше и министър-председателят на Р България Бойко Борисов. Те наградиха най-достойните българи, направили необикновени постъпки, помогнали в труден момент, рискували живота си, за да спасят други хора, отстоявали благородни каузи.“Искам да кажа на тези млади хора, че думата “достоен” е една от най-хубавите в българския език. Да си “достоен” е една от най-големите награди, които можеш да получиш и след като си я получил, то е за цял живот”, с тези думи директорът на Двореца Мирослав Боршош награди Марио Андреев, деветокласник от с. Буковец, който намира захвърлени ценни стари ръкописи и ги предава за реставриране; учениците от СОУ “Васил Левски” в гр. Смолян, които събират средства за останал без дом техен съученик и на Йоана Левиева-Сойер от БНТ, която организира най-мащабното телевизионно събитие у нас – детската “Евровизия”.“Това е единственото публично мероприятие, което не трябваше да отложим днес, тъй като то не е празненство, а събитие, с което да отличим тези, които са си рискували и дали живота”, бяха думите на премиера Бойко Борисов на фона на случилите се терористични атентати в Брюксел същия ден. Той връчи голямата награда на 15-годишната Мария Стоилова, която единствена се притече на помощ, когато в Стара Загора 43-годишният Филип Точев припадна зад волана по време на движение и си глътна езика. С храбростта си тя върна към живота колабиралия мъж.Специална награда на читателите на в. “24 часа” беше връчена посмъртно на оператора Григор Кумитски, който загина, спасявайки жена в морето. Неговият медал беше връчен от министъра на културата Вежди Рашидов на съпругата и малкото му дете. Той награди още актьорите Явор Бахаров, Бойко Кръстанов и Димитър Захариев, които спасиха мъж на плажа Силистар.Гл. редактор на в. “24 часа” Борислав Зюмбюлев награди Асен Канджиев - пенсионерът, който продаде магарето си, за да плати глоба и когато историята му трогна много хора и те събраха пари, той ги дари за болно дете; учениците от Асеновград, които организираха голяма кампания и събраха 168 000 евро, за да помогнат на учителката си по английски, която има нужда от лечение и 9-годишната Ивайла Митова, която отряза дългата си коса и я дари за перука на деца с онкологични заболявания.Генералният директор на БНТ Вяра Анкова връчи наградите на Борис Борисов - пожарникарът, който се прибира след 24-часово дежурство, вижда горящо жилище, хвърля се и спасява човешки живот; Бисер Овчарски - шофьор на ученически автобус в Рудозем, който сам прави подаръци за децата на Коледа; 12-годишната Елина Искренова и 11-годишният Божидар Иванов, които намериха в Търговище и предадоха в полицията плик с 500 лв.Министърът на транспорта Ивайло Московски връчи заслужени награди на моряците от Русе Красимир Кънчев, Емил Василев и Венцислав Янков, които извадиха техен румънски колега от водите на р. Дунав с голям риск за животите им и на Полина Ботева от bTV за репортажите й по време на бежанската криза.Програмният директор на Канал 3 Ива Стоянова даде наградите на Пламен Сираков и Светослав Ангелов от с. Средногорци, които спасиха възрастна жена от горящата й къща и така спасиха нейния живот; бившият топкриминалист от Бургас Живко Димитров и младите му колеги - спасители на плажа, Даниел Михайлов и Дани Димитров, които по време на мъртвото вълнение миналото лято, само за седмица спасиха три човешки живота.Силва Зурлева, член на Борда на директорите на “Нова Броудкастинг Груп” награди д-р Мариела Захариева и екипът й от неонатологичното отделение на болницата в Пазарджик, които спасиха бебе, родено в 5-я месец с тегло 700 гр.; Борислава Бойкова, която помага вече 2 години на болно от церебрална парализа 7-годишно дете, за което научава от Facebook; пасторът от Кърджали Александър Червенков, който спаси самотна майка и дете при пожар. Директорът “Новини, актуални предавания и спорт” в bTV Венелин Петков връчи наградите на футболистът от “Бдин” (Видин) Ангел Цолов, който спаси дете на надуваем дюшек, отнесено от течението на Дунав; Евелин Петков, Тодор Тодоров и Лазар Лазаров от Монтана, които се хвърлиха да помагат на нападната от бандит възрастна жена и го задържат. Градоначалникът на София Йорданка Фандъкова награди огнеборците Тошко Бързилов, Кирил Дикански, Йордан Михайлов и Борислав Беров, които спасиха шофьор от увиснала над пропастта цистерна и Мия Димитрова от NOVA за серия репортажи по кампанията “Мисия образование” в подкрепа на промяната в българското училище и за по-качествено образование.Илияна Захариева - директор “Корпоративни комуникации” в Мтел награди учениците от Ловеч, които със серия от благотворителни инициативи събраха средства за протеза на свой съученик, загубил крак при катастрофа.Актьорът Любо Нейков награди д-р Митко Хаджиев - общопрактикуващ лекар в с. Борино, Смолянско, с 1800 души от още 5 селища в пациентската си листа. С личния си ехограф е открил и диагностицирал 6 онкозаболявания.Един от най-титулуваните български футболисти Димитър Бербатов уважи церемонията, за да връчи наградите на Георги Божиков от Пловдив, който влезе в горяща барака, забелязал че вътре има човек, и спасил живота му, както и на Ангел Стефанов, полицай от Плевен, който виждайки жена, която се дави, се хвърля да й помогне и спасява живота й.Издателят на в. “24 часа” и управител на “Медийна група България” Венелина Гочева награди Радослав Янков, който спечели Световната купа по сноуборд в паралелните дисциплини; учителката Мариана Пенчева от Велико Търново, която се превърна във втора майка на 10 деца от крайно бедни семейства и видинчанинът Ивайло Цеков, който издирва, възстановява и картотекира с GPS координати забравени войнишки паметници, които липсват от официалните регистри. Той записва историите за водени боеве, които възрастните хора в селата все още помнят по разкази на свои предшественици. Тя сподели и какво ще е утрешното заглавие на в. “24 часа” на фона на терористичните нападения в сърцето на Европа - Брюксел: “Достойните хора са българският отговор на терора днес”. Фотограф: Орлин Огнянов ... още »
|
|
|
ИНТЕРВЮТА
|
Рио Кънтент Маркет (Rio Content Market) е един от най-големите пазари в Латинска Америка на аудиовизуално съдържание за телевизията и дигиталните медии. Неговото шесто издание се проведе в Рио де Жанейро между 9 и 11 март т.г., като привлече професионалисти в областта като програмни директори на телевизионни канали, продуценти, режисьори и др. професионалисти от аудиовизуалната индустрия от 38 страни. На него не само се представят нови проекти и се търсят партньори за копродукции, но и пазари за различно по съдържание, обем и тип аудиовизуално съдържание. Голямата атракция за участниците в Рио Кънтент Маркет обикновено са срещите в най-голямата от седемте му зали с известни имена от цял свят, които протичат обикновено под формата на разговор между гост и негов местен, бразилски колега. Сред гостите на Рио Кънтент Маркет тази година беше и Стийв Голин, управляващ партньор на продуцентската компания Анонимъс Кънтент („Anonymous Content”), откривател на имена за киното като Дейвид Финчър, Майкъл Бей, Антоан Фукуа. Тази година Голин стана носител на „Златен глобус” за най-добър филм за „Завръщането” и на „Оскар” за най-добър филм за „Спотлайт”. Това си е истински Голям шлем в киното. Сред продуцираните от него игрални филми са заглавия като „Вавилон”, „Блясъкът на чистия ум”, „Да бъдеш Джон Малкович”, „Играта”, „Калифорния”, „Диво сърце”, и др. Сред най-новите му проекти са сериалите „Истински детектив” и „Г-н Робот”. Той разговаря за предизвикателствата пред това да си продуцент в Холивуд с бразилския си колега – продуцент и режисьор, Родриго Тейшейра.Родриго Тейшейра: Как виждате работата си като продуцент? Какво е най-важно за вас от творческа гледна точка?Стийв Голин: Основното във философията на Анонимъс Кънтент е, че ние гледаме на себе си като на разказвачи на истории. Най-важното не е да разполагаш с добри актьори или с много пари, а да имаш много силно желание да разкажеш една история. Освен това, ние нямаме никакво желание да правим неща, които другите правят в различните сфери. Когато някой дойде и ми каже: „Искам да направя сериал, който прилича на еди-кой си сериал.”, аз губя интерес. На всички млади продуценти, които идват при нас, задаваме един и същ въпрос: „Каква уникална история искаш да разкажеш?” Тя може да е оригинална идея, да е вдъхновена от статия, или да е адаптация на литературно произведение. Но всеки продуцент знае, че процесът от замислянето до осъществяването на проекта е дълъг. „Завръщането” ни отне 11 години, а „Спотлайт” – 6. По случайност излязоха и двата едновременно. Какъв е механизмът Ви на работа – има ли някакъв установен ред, по който вървите? Снимките са предоставени от Rio Content MarketСтийв Голин: Не. В повечето проекти, с които се занимаваме, ние сме тези, които имат идея или вече са купили готова идея и я предлагаме на някой режисьор по наш избор. Но най-важното решение идва когато си отговорим на въпроса: „Каква история искаме да разкажем”. То води до следващото – кой режисьор е най-подходящ да я разкаже. С годините сме изградили взаимоотношение на доверие с редица режисьори. Не ги заливаме със сценарии. Внимателно подбираме тези, които им изпращаме. Дори да смятаме понякога, че някой сценарий не е подходящ за тях, им го пращаме, защото имаме предвид нещо друго. И те го разбират и ценят. Защото агентите процедират по обратния начин – те изсипват всичките сценарии, които получат, към клиентите си. С добър изходен материал и добър режисьор можеш да си осигуриш супер актьори. Искаме да работим и с режисьори, които имат добра репутация по отношение на работата си с актьори. Дори да работите по малък филм, ако актьорите се изказват положително за режисьора си и в пресата се появят положителни оценки за актьорската игра, значи сте на прав път. Ако имаш добър пакет – т.е. история + режисьор + актьори, ще намериш и достатъчно париКак е организиран Анонимъс Кънтент – имаме отдел за ТВ реклами, чрез който представляваме и работим с 65 режисьори. Някои от тях са световно известни имена, други – не. С него работим с рекламните агенции, от които идват поръчките. Имаме отдел за мениджмънт на талантите или 25 агента, които се занимават с над 500 клиента. От тях отново има световно известни и такива, които никога няма да станат известни. След това идва отделът ни за игрално кино, който в момента има 50 проекта в развитие. Накрая е ТВ отделът ни, който работи по 11 сериала в момента, а снимаме и още два пилотни епизода. В него се разработват вероятно около още 50 проекта. Този отдел има договор с Парамаунт, които Парамаунт финансират нашата продукция и се занимават с дистрибуцията им. Киноотделът ни е независим. Компанията ни има около 100 служителя. Мисля, че разполагаме с най-силния списък от режисьори, които представляваме. Може би заради опита ми в рекламния бизнес и музикалните видеоклипове винаги съм бил концентриран най-вече върху тях. Но тъй като най-важното е историята, се стремим да разширяваме и списъка си с клиенти сценаристи. В случая с „Истински детектив” вие представлявате и автора на сценария Ник Пицолато, и режисьора Кари Фукунага и изпълнителя на главната роля Матю Макконъхи. Как стигнахте до Библията на проекта – тази напълно нова концепция, според която трябва да се запази само основната схема, но всичко друго би могло да се промени във всеки следващ сезон – сценарист, режисьор, изпълнители? Снимка Rio Content MarketСтийв Голин: Когато работех по „Туин Пийкс” с Дейвид Линч, сериалът пожъна изключително голям успех, но по онова време телевизията беше бедното братче на киното, за което никой не се сещаше. Всички искаха да правят кино, а телевизията беше нещо, едва ли не, като хоби. Но след 2008 г., след финансовата криза, правилата се промениха. Заради рецесията и финансирането и дистрибуцията бяха много по-трудни. Мисля че, горе-долу тогава се появиха „Момчетата от Мадисън авеню” и „В обувките на сатаната”, които демонстрираха невероятно качество на съдържанието и производството. В началото се снимаха по 24 епизода годишно на един подобен сериал – например „24”, и качеството беше невероятно, въпреки многото работа. През 2013 г. Дейвид Финчър и ЕмАрСи сами продуцираха и произведоха „Къща от карти” и след това го продадоха на Нетфликс. Тогава ми просветна. На ТВ пазара вече имаше конкуренция, именно благодарение на появата на платформи като Нетфликс. Ние можехме да се възползваме от своя модел за развитие на идеи за игрални филми и да го пренесем на телевизионно ниво. Сериали като „Къща от карти” промениха отношението и на актьорите към участието им в сериали, особено драматични. Защото в киното в момента вече е трудно да продадеш една драма. Когато преместихме фокуса си върху телевизията, Ник Пицолато ни пична идеята за „Истински детектив”. Тогава работеше по „The Killing”, но ние го откупихме, за да напише сценария и Библията за „Истински детектив”. Привлякохме Кари към идеята, а аз запознах Матю с нея, защото го познавам отдавна. Макар че той още не беше спечелил „Оскар” тогава, но за мен беше ясно, че е добър. Той, от своя страна, привлече Уди Харелсън. И с този пакет продадохме идеята на ЕйчБиО.И сега изведнъж всички големи режисьори искат да работят и в телевизията. Най-пресният пример е Мартин Скорсезе с „Винил”, който се превърна в огромен успех. Стийв Голин: В момента не познавам режисьор, който да не иска да е в телевизията, ако говорим за лимитиран сериал. Алфонсо Куарон влезе в телевизията с „Believe”. Алехандро Гонзалес Иняриту развива идея засериал. Вярно е, че има твърде много сериали, но няма все още твърде много добри сериали. Каква е разликата в работата с канали като ЕйчБиО, Шоуйтам или платформа като Нетфликс, и с традиционните канали? Стийв Голин: Разбира се, всяка компания има някаква разлика. За нас основната разлика идва от това дали работим с канал, който не прекъсва сериала за реклама или с такъв, който го прави. В творческо отношение да пишеш за канал, в който има рекламни паузи, е различно предизвикателство. Повечето сценаристи предпочитат другия вариант, защото не се чувстват ограничени да приключат сцената на еди-коя си минута. Затова и в подобни канали един епизод може да е 47 мин., а друг – 53, в зависимост от нуждите на конкретния епизод. Нашият сериал „Мистър Робот” (“Mr. Robot”) върви по ЮЕсЕй Нетуърк и има рекламни паузи. Затова и неговият сценарист Сам Ишмаел пише специфично за тази структура. Как продуцирате 11 сериала по едно и също време?Снимка Rio Content MarketСтийв Голин: Благодарение на разпределението на работата между 25-те агента и 7-те ни вътрешни продуцента. Аз, лично, не продуцирам нищо. В момента съм супервайзър на компанията, търся посоките, в които тя трябва да се развива. Разбира се, сценариите за телевизията са доста по-кратки от тези за игралните филми. Човек се залъгва, че бързо може да прочете всичките. Но те се трупат. А после идват с преработки. Затова съм се оттеглил от това. За нас е много важно да развиваме мениджърското си звено, защото благодарение на него имаме достъп до талантите. В САЩ има 3-4 големи агенции, които представляват голяма част от имената в шоубизнеса. Ние се насочихме и към Великобритания, за да работим с имена от там. В началото стартирахме с Пропаганда Филмс, с която снимахме много музикални видеоклипове. В момента този бизнес, който беше замрял, лека-полека си стъпва на краката. Повече млади хора искат да гледат клипове. Едно време МТВ забраняваше да има показ на марки във видеата, но сега просто не снимаме видео, ако в него липсва марка, защото те далече не са единственият музикален канал, а вече има и хиляди други платформи като YouTube. За кратките форми има страхотно много места за показ. И за по-дългите. Тъжно е да направиш игрален филм като „Завръщането” и да знаеш, че младите предпочитат да го гледат на телефон. Коя част от бизнеса Ви крие най-големи рискове?Стийв Голин: Навремето, когато започнахме да правим видеоклипове, идеята ни беше с парите от тях да развиваме идеи за филми. В момента за това разчитаме на рекламите, които правим. Най-рискованата част от бизнеса ни е развиването на проекти. В нея е необходимо да се вложат пари, но няма никаква гаранция за крайния резултат, т.е. дали въобще проектът ще види бял свят. Опитваме се да работим със сценаристите така, че те да пишат колкото се може за по-нисък хонорар, но им се реваншираме, ако проектът наистина се осъществи. Всички искат да печелят, това е ясно. Но за сценаристите преди това стои въпросът с реализирането на сценария им. В САЩ има много изключително добре платени писатели, които искат да пишат и сценарии, но те така и не се осъществяват. И те биха дали мило и драго да видят сценария си направен на филм. Това, че ние разполагаме в структурата си с всички елементи, за да развием сами игрален или ТВ проект и доброто ни реноме и филмография ни дава голямо предимство. ЕйчБиО например, са печално известни с това, че разработват страшно много идеи, а довеждат до екран много малък процент от тях. Също така от там е много трудно да се продаде някаква вече разработена идея. Може би защото твърде дълго време бяха монополист. И сега се опитват да променят този модел.Как един чужд сценарист може да пробие в телевизионната или киноиндустрия в САЩ? Стийв Голин: Според мен, да си сценарист е най-добрата работа. Имаш нужда само от компютър. И да напишеш добра история. Работил съм и с Алфонсо Куарон и с Алехандро Гонзалес Иняриту, които дойдоха в Америка и успяха в нея благодарение на невероятния си талант и на силната си работна етика. Те бяха и много интелигентни в избора си на проекти по отношение на развитието на кариерите си. И двамата имаха много важни филми на испански. Куарон направи дебютния си филм „Sólo con tu pareja” преди може би 20 години. Тогава продуцирах заедно със Сидни Полък сериал за Шоутайм „Fallen Angels”. Колега на Полък ни насочи към филма на Алфонсо. И ние го доведохме в Америка, където засне първия си проект на английски- епизод от нашия сериал. И после дойде и „Малката принцеса”. Алфонсо ме запозна с Алехандро Гонзалес Иняриту, който беше направил „Любовта е лоша” („Amores Perros”). Той дойде в Америка и заедно с Гилермо Ариага написаха „21 грама”. А Шон Пен вече искаше да работи с Алехандро, защото беше гледал „Любовта е лоша”. Алехандро и Гилермо пишеха на испански, макар че говореха добър английски и след това преводач го превеждаше на английски. Даваха сценария на многото си приятели и от време някой се обаждаше с предложение как да бъде казана по-добре някоя реплика на английски. Въпреки всичко, което се изписа тази година по повод скандала с #Оскаретвърдебял, в американския шоубизнес има нещо много хубаво. Алехандро печели наградата за най-добър режисьор в три поредни години. Не много хора коментират това. А той е от едно от малцинствата в Америка, макар и да не е афроамериканец. В Лос Анджелис работят хора от цял свят. Разбира се, най-добре е на сценария да пише името на Арън Соркин, но тъй като в момента има неистов глад за добър материал, само в моята компания 100 човека търсят следващия страхотен сценарий. В това отношение, демокрацията е пълна. Бихме купили дори сценарий от Доналд Тръмп, ако той имаше талант. Как се финансира проект в променящите се кино- и телевизионни условия? Стийв Голин: Когато Нетфликс купиха правата за излъчването на „Къща от карти”, те си подсигуриха само тези за САЩ. Но тъй като бизнесът се променя много бързо и освен това е безкомпромисен, сега вече те не купуват никакво съдържание, ако не успеят да се спазарят за световните му права. След като имахме успех с „Истински детектив”, разработихме още един сериал – със Стивън Содърбърг и го продадохме на Синемакс – „Хирургът”. Когато сключихме сделка с Парамаунт преди 2 години, вече бяхме навлезли в телевизията. Амазон и Хулу тогава не поръчваха оригинално съдържание за техните канали. Всичко, което развием с парите на Парамаунт, е тяхна собственост. Но търсим различни канали за дистрибуция. В момента снимаме два пилотни епизода за Хулу, които на 75% са финансирани от Парамаунт и на 25% от нас. Нетфликс е голяма заплаха срещу традиционния модел на развитие на телевизията по отношение на сериали и филми. Моят съвет към продуцентите е да внимават, ако искат да продават форматите, чиито права държат. Ние в момента сме купили няколко различни формата от Скандинавските страни, както и от Великобритания. Има ли смисъл да се сменя американският модел с британския? Стийв Голин: В САЩ има вертикална интеграция. Например, ЕйБиСИ е собственост на Дисни. По-лесно е да продадеш сериал на телевизия, ако студиото, което го е разработило, е под същата шапка с нея. През 70-те имаше закон, който забраняваше на телевизиите да са собственици и на съдържанието. Но той беше променен и сега студията могат да притежават мрежата, която притежава съдържанието, което принадлежи на телевизията. Във Великобритания, ако не греша, телевизиите нямат право да притежават повече от 15 % от сериалите. Останалите проценти са за продуцента, а това е голямо предимство. Проблемът там е, че няма много големи телевизии и съответно пазарът е много по-малък. Но там има интересни неща. Например в момента правят от сериала „Шерлок” само по три 90-минутни серии годишно и това им дава голямо предимство да експериментират с формата в творческо отношение. 25 % от талантите, които работят в САЩ, са британци. Например, във „Вътрешна сигурност” половината актьори, които играят американци, са британци. Как се финансират независимите продукции в САЩ сега?Стийв Голин: Индивидуалните продуценти трябва да знаят, че няма да са собственици на интелектуалния продукт, а той ще отиде в ръцете на този, който е дал парите си. А както винаги, има много филмови или инвестиционни фондове, бизнесмени, които искат да са част от кинобизнеса. Случва се филм да бъде заснет за 2 млн. долара и продаден за много повече. Вижте как се справя в този смисъл Джейсън Блум и неговата продуцентска компания. „Спотлайт” развихме сами в Анонимъс. И няма да имаме печалба от него, въпреки „Оскар”-ите, въпреки другите награди и целия шум около него. Бюджетът му е около 20 млн., и ще направи около 80 млн. по света, но това не е достатъчно! Сред най-големите харчове по филм са тези за реклама и затова ако бюджетът на филма ви надвишава 10 млн. долара, трябва да сте готови или за минимална печалба или за никаква. Този бизнес става все по-труден. Снимките са предоставени от Rio Content Market ... още »
|
|