Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Тъмната кула

СЪЗДАВАНЕ НА ДРУГИ СВЕТОВЕ - Тъмната кула / информация за филма

The Dark Tower 2017
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

СЪЗДАВАНЕ НА ДРУГИ СВЕТОВЕ

27.7.2017  |   синефиш.бг
Арсел и неговият оператор Расмус Видебек отбелязват петото си сътрудничество с Тъмната кула. Видебек, който е носител на наградата „Бодил“ (датския еквивалент на „Оскар“) за филма „Кралска афера“, споделя: „Във филма има много различни визии: от интимността в малкия апартамент на Джейк, където камерите ни са максимално близко до него, сякаш се опитваме да влезем в главата му, се преместваме в един огромен нов свят, в който се озовава този хлапак, където кадрите в ослепителната ярка пустиня са епични“.

„В този филм има всичко – от камерни сцени от света на Джейк, където използваме ръчни камери, за да се фокусираме на писалката му и неговите рисунки, до мащабни далечни кадри в Средната земя, нощни снимки с 2000 статисти в гората и екшън епизоди със строга хореография“, допълва Видебек. 

Както в повечето от произведенията на Кинг, действието на филма се развива в съвременната действителност, в която присъстват и свръхестествени елементи. Визуалната интерпретация на книжната основа е поверена на художника Кристофър Глас. „Нашата основна задача бе да пренесем зрителите точно в света на Стивън Кинг“, казва Глас.

С действие, което се развива едновременно в днешен Ню Йорк и в Средната земя, Арсел се опитва да противопостави двата свята, които са свързани с Кулата. „Исках визуално да представя днешната действителност по изчистен и интимен начин – все пак сме тук с Джейк и останалите герои, които присъстват в живота му.“ След първите 15 минути от филма, този свят се разтваря и разширява, както казва той „като продукция на CinemaScope с мащабни кадри в стила на Джон Форд“.

Глас признава, че противопоставянето на Средната земя и нашия свят е сбъднатата мечта на един художник на продукция. „Има толкова много различни пейзажи и кадри по време на пътешествията между Ню Йорк и Средната земя, както и до самата Кула“, казва той. „Забавно е да създадеш един свят, който комбинира странното с обикновеното, смесвайки нормални неща с такива, които далеч не са такива“.

Глас споделя, че най-голямото предизвикателство пред него е да представи точно сложната и комплексна визия на Кинг, за да създаде един съвсем нов свят. „Винаги се изправяш пред предизвикателство, когато трябва да интерпретираш написаното от друг, особено когато трябва да визуализираш много популярна поредица романи“, отбелязва той. „Трудността се състои в това, че трябва да се придържаш към първоизточника, на който не бихме искали да изневерим, но същевременно да направим от него нещо, което да бъде ново и интересно за днешната публика. Феновете имат свои идеи за това как трябва да изглеждат тези светове, така че има много спекулации и очаквания и нашата задача е да направим филм, който да оправдае тези очаквания“.

Арсел описва Средната земя като по-фантастична версия на Земята. „Това е един паралелен на нашия свят. Изглежда по-различно от нашата планета – все пак е друг свят с извънземни пейзажи и безплодна пустош, а жителите му са съвсем различни от нас: те са стрелци, магьосници, различни създания и чудовища“.

Част от филма е заснета в Южна Африка, където уникалните пейзажи и гори са идеални за алтернативно измерение. Екипът достига до отдалечени места като безплодната пустиня Каро, където е построен декора за Средната земя. За да добави нови щрихи към паралелната вселена, снимачният екип се премества до превърнатата в резерват планинска местност Седарберг, чиято защитена природа включва причудливи пещери и забележителните червени скали.

„Средната земя е донякъде истинска пустош, макар и не съвсем“, обяснява Глас. „Има много останки от древна цивилизация, които са разпръснати наоколо. Странното е, че това е цивилизация от бъдещето, която вече е антична“.

„В Южна Африка открихме пустини, които все едно не са от този свят – сякаш сме на Марс“, допълва Глас. „Пясъкът изглежда, че няма край до където ти стига погледа. Никога не съм виждал подобно нещо. Мисля, че има известна доза романтика и още по-голяма доза приключение в това да снимаш в Африка“.

Пурпурният крал – въплъщение на злото, което предопределя действията на Уолтър – също оказва влияние върху художника. „Той е почти като самия дявол – живее в друго измерение“, казва Арсел. „Много от идеите ги имаше в книгите, като знакът на Пурпурния крал, който е изкривено око. Хрумна ми идея за вселената, в която той живее, да е място, подобно на вулкан. Затова през целия филм преминава една основна темата за мрака и огъня, които са част от кошмарите на Джейк. Така че всичко, което отвежда към света на злодеите, трябва да е или мрачно, или в огън. Открояващите се цветове са червено и черно и по време на пътуването попадаме на варианти от тези мрачни и огнени елементи“.

Преди Джейк да отиде в Средната земя, той живее в Ню Йорк, измъчван е от странни сънища и видения, които не разбира. За да представят изолацията на младия Джейк, от екипа го поставят в среда, която да му подхожда. „Джейк е обикновено хлапе, затова не искахме той да живее в Уест Сайд – квартала на богаташите в Ню Йорк“, обяснява Арсел. „Неговият малък апартамент ще ви убеди, че е момче от улицата, което наистина може да се впусне в тези приключения. Той създава собствен малък свят в своята стая“.

Джейк пресъздава своите странни сънища в поредица от рисунки. Макар че Глас е известен художник, той казва, че едно от най-големите предизвикателства е да нарисува тези рисунки. „Трудно е за един възрастен да рисува като дете. Пробвах да рисувам с лявата ми ръка, но нищо не се получи“.

Решението на Глас е да проведе кастинг за млади художници и в резултат двама 15-годишни таланти получават възможност за изявата на живота си. „Показахме им концептуални илюстрации, след това ги отведохме на друго място и ги накарахме да рисуват по памет, за да имитират как Джейк би рисувал тези рисунки, след като вече ги е сънувал“.

Има и места, в които нашия свят и Средната земя се сблъскват – например Дикси Пиг, населяван от вампирите и създанията Тахини, които могат да бъдат открити да обикалят из Ню Йорк.

Дикси Пиг е малък град в града. В Кейп Таун снимачният екип открива изоставен търговски център на няколко нива и със спираловидни рампи като на паркинг. Чудовищната снимачна площадка се разпростира от подземията до покрива и включва лабиринти от коридори и малки стаи, за продавачите със странни занимания: касапи, които одират своята особена храна; магазин за маски-лица; операционна зала за подмяна на човешка кожа; пазар за застрашени животни; аквариум; магазин за билки; училище, в което Тахините се учат да се държат като истински хора; клуб, в който Сейър (Джаки Ърли Хейли) и останалите злодеи се подвизават; олтар и за финал на най-горния етаж има зала за мъчения и колекция от перуки.

 
 

Снимки

 

Сине Гранд Сине Гранд Cine Grand Bulgaria
Опасни шматки Опасни шматки Opasni shmatki
Заешка Академия Заешка Академия Rabbit Academy: Mission Eggpossible



ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg