Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Хрониките на Нарния: Плаването на Разсъмване

Екипът - Хрониките на Нарния: Плаването на Разсъмване / информация за филма

The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader 2010
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

Екипът

03.12.2010  |   синефиш.бг

Майкъл Аптед (режисьор) има дългогодишна, изпълнена с триумфи кариера в киното и телевизията и е сред най-уважаваните документалисти в бранша.
 Аптед печели британската награда „Еми” в категориите „Най-добър режисьор на комедиен сериал” за The Lovers, „Най-добър режисьор на детски сериал” за Folly Foot и „Най-добър режисьор на драма” за Another Sunday and Sweet F.A. и Kisses at Fifty. Той получава и международна награда  „Еми” за The Collection.
 Аптед прави грандиозен пробив на американската филмова сцена с отличения с Оскар биографичен филм „Дъщерята на миньора” (Coal Miner’s Daughter) през 1980.
 Списъкът му с филми включва продукции като „Горки парк”, „Горили в мъглата” (Gorillas in the Mist), „Критично състояние” (Critical Condition), „Гражданско дело” (Civil Action), „Гръмотевично сърце” (Thunderheart) и др.

Кристофър Маркъс и Стивън МакФийли (Сценаристи) впускат в третото си пътешествие из Нарния след „Хрониките на Нарния: Лъвътр Вещицата и Дрешника” (за който са номинирани с награди „Сатурн”, „Хюго” и „Хюманитас”).
 Маркъс и МакФийли пишат съвместно от 1995. Те са автори на сценария на спечелилия овации филм на Ейч Би О „Животът и смъртта на Питър Селърс” (The Life and Death of Peter Sellers). Първият продуциран от тях филм е представен на фестивала в Кан през 2004 и печели множество отличия, включително „Еми”.

Майкъл Петрони (Сценарист) е австралиец, който се мести в Лос Анджелис за да учи сценография в Американския филмов институт, от който се дипломира през 1996. междувременно пише първия си филмов сценарий „Докато ни събудят човешките гласове” (Till Human Voices Wake Us), който продуцира през 2002. Сценарият е отличен с наградата на АФИ „Сценарий на годината” и  „Най-добър нов сценарий за 1996” на списание WGA/Scenario.

Марк Джонсън (Продуцент) печели „Най-добър филм” за драмата „Рейнман” на Бари Левинсън през 1988. Филмът е отличен и със Златен Глобус в същата категория. Успешното му партньорство с Бари Левинсън продължава с продукциите „Добро утро, Виетнам”, „Талантът” (The Natural), „Тенекиджиите” (Tin Men), „Играчки” (Toys), „Младият Шерлок Холмс” (Young Sherlock Holmes), „Авалон” и „Бъгси”, който е награден със Златен Глобус в категорията „Най-добър филм”, като допълнение към десетте номинации Оскар.
 През 1994 Джонсън основава своя независима компания чрез която продуцира филмите „Малката принцеса” (A Little Princess), „Домашни пържени картофи” (Home Fries) и „Дони Браско”.
 Сред последните му продукции се нареждат филми като: „Аламо”, „Новобранецът” (The Rookie), „Рок завинаги” (The Banger Sisters), „Лунната миля” (Moonlight Mile), „Морско конче” (Dragonfly), „Прозрачно минало” (What Lies Beneath) и др.

Андрю Адамсън (Продуцент) е продуцент и на предходните два филма. През 2001 прави дебют като режисьор със „Шрек”. Три години по-късно режисира и „Шрек 2”. След анимационната поредица, Адамсън режисира първият си игрален филм – „Хрониките на Нарния: Лъвът, Вещицата и Дрешника”.
 Адамсън започва кариерата си в компютърната графика в родната си Нова Зеландия като компютърен аниматор в компанията The Mouse That Roared.
 Списъкът му от получени награди и номинации включва „Ани” за „Шрек” и „Шрек 2”. Печели БАФТА за „Шрек”.

Филип Стюър (Продуцент) работи съвместно с продуцента Марк Джонсън за шести пореден път. Освен филмите за Нарния, Стюър е изпълнителен продуцент на два филма на Джон Хенкок – „Новобранецът” и „Аламо”. Стюър и Джонсън продуцират и филмовата адаптация на книгата на Томас Рокуел „Как се ядат пържени червеи” (How to Eat Fried Worms).

Дъглас Грешам (Изпълнителен продуцент)  е съпродуцент на предходните два филма за Нарния. През 1988 Грешам публикува автобиографичната си книга Lenten Lanas.  През октомври 2005 е публикувана Jack’s Life: The Life Story of C.S. Lewis. Грешам работи за C.S. Lewis Company и посвещава свободното си време на християнска благотворителност.

Пери Мур (Изпълнителен продуцент) е дългогодишен изпълнителен продуцент в Уолдън Медиа със значителен принос в придобиването на „Хрониките на Нарния” от компанията. Мур влиза в света на игралното кино като изпълнителен директор „развойна дейност” за Тед Дем и продуцента Джоел Стилман, преди да се присъедини към Уолдън Медиа, където ръководи проекта „Аз съм Дейвид” (I Am David).

Данте Спиноти (Директор фотография) е номиниран за пръв път от Академията за „Поверително от Ел Ей”, след който и за „Вътрешен човек”. През 2009 е награден за цялостното си творчество на XVII Международен фестивал на кинематографичното изкуство в Лодз, Полша. Сред филмите, върху които е работил се нареждат: „Момчета чудо” (The Wonder Boys), „Червеният дракон”, „Х Мен: Последен сблъсък”, „Хъдзън Хоук”, „Последният мохикан”, „Жега”, „Обществени врагове”.

Бари Робинсън (Дизайнер продукция) работи отново с продуцента Марк Джонсън след „Новобранецът” (2002) и „Домашни пържени картофи” (1997). През кариерата си Робинсън работи с такива режисьори като Джо Джонстън („Октомврийско небе”, „Идалго”), Дийн Парисо („Купон с Дик и Джейн”, „Домашни пържени картофи”), Гавин Худ („Извличне” (Rendition), „Х Мен в началото: Върколак”). Той е дизайнер продукция и на филмите: „Остров Ним”, „Аз ти и Дюпре”, „Ловци на шаферки”.

Рик Шейн (Филмов редактор) е работил заедно с режисьора Майкъл Аптед в седем проекта, сред които – „Blink”(1993), „Крайни мерки” (Extreme Measures) (1996), „Енигма” (2001). Преди да стане филмов редактор, Шейн използва таланта си като оператор. Той е носител на номинация CableACE за работата си върху игралния филм на Джоан Маклин „Частен въпрос” (A Private Matter).

Айсис Мусенден (Дизайнер костюми) печели наградата на Гилдията на дизайнерите на костюми, заедно с тези на Академията за научна фантастика и награда „Сатурн” за фентъзи и хорър, както и номинация за БАФТА, за костюмите в „Хрониките на Нарния: Лъвът, Вещицата и Дрешникът”. Тя работи отново по костюмите в „Принц Каспиян” на Андрю Адамсън, за когото е дизайнер и в продукцията на „Шрек” и „Шрек 2”.

Ангъс Бикертън (Отговорник визуални ефекти) започва кариерата си през 80-те в сериала „Червеното джудже” (Red Dwarf), за който е награден с RTS за телевизия. Някои от продукциите на голям екран, в които работи са: „Батман” на Тим Бъртън, „Нос Страх”, „Интервю с вампир”. Бикертън отговаря за специалните ефекти в „Приключенията на Пинокио” на Роберто Бенини  и кино версията на „Изгубени в космоса” (1998), за която е номиниран с награда „Сатурн”. Той е създател на визуалните ефекти в „Огнена стена” (Firewall), „Пътеводител на галактическия стопаджия”, „Шифърът на Леонардо” и „Ангели и демони”.

Дейвид Арнолд (Музика) се събира отново с режисьора Майкъл Аптед, което бележи четвъртото им сътрудничество след „Един свят не стига”, „Чудна благодат” (Amazing Grace) и „Достатъчно” (Enough). През последните петнадесет години, британският музикант е композирал музика за над 50 филма.


 
 
[+] Cinefish.bg
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
50/100
 
Cinefish.bg
[+] в-к 168 часа
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
80/100
 
Велин Манов
[+] Operationkino.net
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
60/100
 
Димитър Дринов
[+] в-к Новинар
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
70/100
 
Димитър Николов
[+] Хоризонт - БНР
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
80/100
 
Жени Монева
Среден резултат: 68/100

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg