От самото начало идеята на Бломкамп е„Сектор 9” да има свой собствен облик, да бъде повлиян от великите научно-фантастични филми, но да има свое собствено уникално излъчване.
„Сектор 9” нарушава правилата главно в стила на снимане, което кара публиката в края на филма да се чуди кое е истинско и кое – напълно измислено. Дългогодишният приятел на Бломкамп Трент Опалох споделя разбирането на режисьора за пътуването, на което иска да поведе зрителите. „Трент е идеален за подобни ситуации” – казва Бломкамп. „ Не си губихме времто в обрисуване на красиви картини, просто отивахме и улавяхме автентичния дух на мястото.”
Бломкамп използва три различни компонента, за да разкаже историята. На първо място, разбира се, са драматичните сцени около историята на Викъс, снимани от ръка и посредством други техники. Бломкамп и Опалох търсят сурови, брутални и автентични образи. Например, Опалох монтира дузина мини-камери върху всяка голяма, които улавят както действието, така и снимачния процес. Кинаджийте снимат „корпоративно видео” за МНО, като Копли, в ролята на Викъс, говори директно на камерата. „Това беше първият тест, който направихме” – казва Копли. „Той дава допълнител привкус на филма, показвайки как стои героя ‘пред камера’ и когато мисли, че не го снимат – как се опитва да впечатли публиката и да се ‘изфука’.Когато заснемеш героя в момент, в който си мисли, че не го снимат, това е обезоръжаващо за публиката – точно в стила, който се опитва да наложи Нийл. Хората вярват безрезервно.
Вторият компонент е публицистичната страна. Кинаджийте работили независимо от основния състав, интервюирали много хора, някои от които актьори, други – не, за да получат желаните неподправени отговори към ситуацията, представена във филма.
Третият компонент са реално съществуващите кадри, предоставени от южноафриканската телевизия, от Ройтерс и други агенции. Тези архаични новинарски емисии помагат на Бломкамп да придаде живот на света, който създава. „Във много филми можем да видим известни телевизионни водещи, или части от репортажи на Си Ен Ен, така че това, което правя аз не е някаква новост” – обяснява Бломкамп. „Единствената разлика е, чев този филм има изобилие от тях.”