„Паразит“-на мания 11.02.2020, 09:07 | синефиш.бг
Отдавна не се е появявал филм, който да прeдизвиква толкова хвалебствени отзиви и възхищения от зрители и специалисти. „Паразит“ стана големият победител при раздаване на наградите на Американската кино академия и в момента е най-коментирания филм по целия свят.
Само до преди два дни Южна Корея все още нямаше спечелен нито един „Оскар“. Четирите статуетки на Понг Джун Хо обаче коренно промениха нещата и със сигурност ще предизвикат огромен интерес към киното в страната, което е в безспорен възход през последните години.
Историческият успех на филма на Понг се отрази и на неговия боксофис. В САЩ приходите му ще достигат 40 милиона долара и макар че вече е издаден на DVD, той ще излезе на 2300 екрана в страната. Очакванията са южнокорейския хит да се нареди сред петте най-касови неанглоезични филми на всички времена.
Във Великобритания интересът към „Паразит“ също е огромен. През изминалия уикенд той дебютира на 135 екрана и спечели почти 1,8 милиона долара. Това е рекорд за неанглоезичен филм, държан до преди това от „Апокалипто“, който при това дебютира на 385 екрана в страната през 2010 г.
Освен това очакваме да разберем повече за подготвяния от Понг сериал за HBO. Според изтекла информация една от ролите в него ще изпълнява Марк Ръфало.
„Паразит“ пренаписа историята на „Оскар“-ите 10.02.2020, 07:23 | синефиш.бг
Наградите „Оскар“ бяха раздадени тази нощ в „Долби Тиътър“ в Лос Анджелис. Церемонията за втора поредна година нямаше водещ и това бе основната шега на вечерта. Джанел Моне постави зрелищно начало на шоуто, а Стив Мартин и Крис Рок се погрижиха за забавната част. Все пак имаше известен хаос на сцената, липсваше традиционното представяне на най-добрите филми за изминалата 2019 г., а звезди от няколко поколения връчваха най-обсъжданите награди в киното.
Джейн Фонда връчи най-престижната статуетка за най-добър филм на „Паразит“. Филмът на Понг Джун Хо се превърна в сензационния победител на вечерта. За първи път чуждоезичен или международен филм, както вече е официалната формулировка на Американската кино академия, печели двете най-важни награди – за филм на годината и най-добър режисьор.
ПАРАЗИТ“ е сред най-харесваните и коментирани филми не само в Холивуд, но и в цял свят. Той получи „Златна палма“ в Кан през май 2019, а за последните 14 години неговият автор е представял на най-авторитетния филмов фестивал още три свои творби. „ПАРАЗИТ“ получи „Златен глобус” за чуждоезичен филм, както и две награди БАФТА на Британската киноакадемия – за най-добър чуждоезичен филм и за оригинален сценарий. Военният епос на Сам Мендес „1917“, който бе смятан за фаворит, бе удостоен с 3 награди, включително за най-добър оператор на Роджър Дийкинс. Три филма получиха по две статуетки: „Жокера“, който бе с най-много номинации – за най-добър актьор на Хоакин Финикс и за музика, последният шедьовър на Куентин Тарантино „Имало едно време... в Холивуд“ – за сценография и за поддържаща роля на Брад Пит, и „Пълно ускорение“ – за монтаж и звукови ефекти. Сър Елтън Джон получи своя втори „Оскар“ за песента си от филма „Рокетмен“.
HBO подготвя сериал по „Паразит“ 10.01.2020, 11:34 | синефиш.бг
Понг Джун Хо безспорно сътвори една от най-големите сензации за последните години. Неговият шедьовър „Паразит“ шества победно по различни фестивали, окичвайки се със „Златна палма“ в Кан и с невероятно количество награди. Преди няколко дни той получи и „Златен глобус“ за чуждоезичен филм. Освен това стана невероятен касов хит с приходи над 130 милиона долара.
Това обяснява и огромният интерес за превръщането на „Паразит“ в лимитиран сериал. Няколко студиа и платформи наддаваха за правата, но Хо се спря на HBO. Той ще подготви сериала в сътрудничество с Адам МакКей. Двамата ще бъдат и сред изпълнителните продуценти.
МакКей е доказал таланта си с филми като „Големият залог“ и „Вице“, а последно беше изпълнителен продуцент на друг успешен сериал на HBO – „Succession“, отличен със „Златен глобус“. Той спечели „Оскар“ за сценария на „Големият залог“, а по всяка вероятност и Хо ще бъде удостоен с награда на Американската кино академия следващия месец, като според прогнозите статуетката може да не бъде само една.
За момента не знаем дали новият сериал ще е продължение на историята за необичайната връзка между две семейства или ще е нейна американска версия. Така или иначе сюжетът може да бъде обогатен, а макар че действието се развива в Южна Корея, това не го прави безинтересен за американската публика. Може би МакКей ще помогне на Хо да разгърне своите идеи на местна почва.
Корейският режисьор Понг Джун Хо е добре познат на публиката и киноспециалистите в Кан – негови творби участват на най-авторитетния кинофестивал от 2006 година, когато е премиерата на „Чудовището” („The Host”), удостоен с наградата „C.I.C.A.E.”. През 2008 и 2009 година в „Особен поглед” са представени последователно триптихът „Токио!” (режисиран заедно с Мишел Гондри и Леос Каракс) и „Майка”. През 2017 година „Окджа” („Okja”) беше номиниран за „Златна палма”, а миналата година режисьорът бе удостоен с тази престижна награда за седмия си пълнометражен филм – „Паразит” („Parasite”). Творбата му беше номинирана за три награди „Златен глобус” и заслужено спечели за най-добър чуждоезичен филм, в Торонто грабна престижната Награда на публиката, в Сан Себастиан получи наградата на ФИПРЕСИ за филм на годината – само за 2019 година творбата има в актива си над 100 награди и 150 номинации.
Запознайте се с богатото, проспериращо семейство Парк. И със семейство Ким – богати на улична хитрост. По прищявка на съдбата между двете семейства се създава симбиотична връзка. Ким предлагат „незаменима“ луксозна услуга, докато Парк осигуряват необходимата финансова издръжка на цялото домакинство. Когато паразитиращ натрапник заплашва новопостигнатия комфорт на Ким, възниква жестока задкулисна битка за надмощие, която заплашва да разруши крехката екосистема между Ким и Парк.
„В тази завладяваща комедия корейският майстор на киното преплита напрежението от нахлуването в непознат дом с остра критика на социалното неравенство. Увлечени в играта да познаем кое от двете семейства е по-порочно, едва накрая осъзнаваме, че капитализмът е истинският паразит. Съвсем неочаквано, след финалния обрат оставаме с нежния размисъл за семейната любов, която винаги надделява, и винаги закъснялото прозрение, че дом не може да се купи с пари.“ Изабел Стивънс, Sight & Sound magazine