"Rogue One" – важно е да знаете… 30.12.2016, 12:10 | синефиш.бг
Филмовите събития, които се случват в края на филмовия сезон и дори през последните дни годината обикновено я осмислят и правят значима. Ако сте от хората, които все още не са гледали "Rogue One" – нищо не ви оправдава. За да ви нахъсаме да напуснете уюта на топлия ви дом и да се отправите към най-близкия киносалон, сме ви подготвили някои факти, които да събудят интереса ви към кино събитието на 2016 г.
Сега. Четете внимателно. Филмът е продължение на предисториите на продълженията на предисториите, от които произхожда целия този космически разказ. Звучи объркващо и абсурдно, но фактите са си факти. Дори самия Марк Хамил се чуди – дали той и героя му въобще се поместват някъде в тази оплетена в истории и взаимоотношения вселена.
Може би тази графика ще внесе повече яснота.
Това е вторият от шест предстоящи филма, които от Уолт Дисни обявиха, че ще се случат в рамките на следващите няколко години, след като от голямата компания придобиха фирмите на Джордж Лукас, оригиналните продуценти на сагата.
Ето кои са следващите филми и в какъв ред предстоят да излязат: • Star Wars: Episode VIII: 2017. • Star Wars Anthology: Han Solo, 2018. • Star Wars: Episode IX: 2019. • Star Wars Anthology: Boba Fett, 2020.
Но нека да е ясно - този филм НЕ е част от сагата „Междузвездни войни“!
За разлика от останалите седем филма, този не е епизод от най-успешната кино поредица. Той е по-скоро странична част от огромната наративна вселена на „Междузвездни войни“. Въпреки това не се изненадвайте, ако видите много познати елементи и препратки към оригиналната история.
Във филма се разказва за група бунтовници, които открадват плановете за построяването на Звезда на смъртта. Общо взето е подготовка за събитията, които са се случили в епизод IV.
Главният герой във филма е жена и тя се казва Джин Ерсо. След Рей от „Междузвездни войни: Епизод VII - Силата се пробужда“ това е вторият случай, в който женски персонаж е основен образ в някои от историите от това космическо приключение.
Има цял отбор от нови персонажи и герои, които много бързо ще се настанят в сърцата ви завинаги. Ще ви е трудно да не се влюбите в K-2SO – бързоум, очарователен дроид.
Rogue One е първата лента от тази огромна филмова вселена, в която няма да чуете популярната музика и композиции на великия Джон Уилямс. Тук той е заместен от Майкъл Джиакино. В портфолиото му като филмов композитор са включени филми като „Доктор Стрейндж“ и „Отвътре навън“, както и много други.
Във филма ще се появят нови видове имперски щурмоваци, включително и страховитите щурмоваци на смъртта. Те са много по-високи и по-силни от останалите и вършат черната работа на Империята.
За съжаление няма да видите джедаи в този филм. След като Анакин се превърна в Драт Вейдър, джедаите бяха почти напълно унищожени, докато не се появи „нова надежда“. Част от историята на филма се развива на луната Джеда, която според слуховете е оригиналният хабитат, от който произлизат джедйските рицари.
Филмът е пълен с появявания и споменавания на стари и познати лица от далечни, далечни галактики…Наблюдавайте внимателно и ще бъдете наградени с много приятни изненади.
Дарт Вейдър със сигурност няма да се „появи“. Той по-скоро е основен играч във филма.
Гласът на Вейдър отново е дело на големия Джеймс Ърл Джоунс. Макар че той може би ще звучи малко по-застарял, отколкото си го спомняме в поредицата „Междузвездни войни“.
Общо взето истинските фенове на сагата знаят какво ще се случи във филма, но все пак има много нови неща и обрати, така че филмът да остане изненадващ и пленителен за всички, дори и критиците, които дават на лентата много положителна оценка.
Историите, които вдъхновиха Джордж Лукас за Междузвездни войни 20.12.2016, 11:28 | синефиш.бг
Без значение дали сте гледали всички епизоди от сагата или не, тя стана емблематична част от поп културата за последните 40 години. Когато Джордж Лукас започна да създава това, което се превърна в най-големият му успех, малцина предполагаха какво влияние ще окаже филма. Навсякъде, където отидете сега, 40-години по-късно, можете да видите логото, поставено навсякъде – от ябълки до торти за рождени дни.
Но зад историята има смисъл, който изглежда е бил забравен. Въпреки успеха, Междузвездни войни е далече от смисъла на оригинален продукт. Въпреки че съдържа много истории от реалния живот, като нацистки символизъм, който се репрезентира чрез Империята, Джордж Лукас „заема“ някои аспекти от различни книги и филми. Той внимателно ги напасва, за да създаде своя шедьовър. Връзката на сагата с различни модели от поп културата са налице във всичките й части, а в някои моменти дори изглежда, че Лукас просто е откраднал идея и я е използвал. Докато всяка история обрисува вдъхновение от нещо, режисьорът на Междузвездни войни не успява абсолютно винаги да бъде изтънчен. Вероятно ще разпознаете някои от идеите на момента.
1. Флаш Гордън
Самият той без излишни скрупули признава, че филмът му не е имал за цел да бъде римейк на класическия сериал „Флаш Гордън“ от началото на 30-те години на ХХ век. Но цялата сага е елегантна препратка към шоуто, от Облачния град до превърналата се в символ начална сцена. Да, Тази сцена не е запазена марка, откритие на Лукас. Тя е била емблема на „Флаш Гордън“ 40 години по-рано.
Сериалът с уникален подход за своето време съчетава фантастичната история със съвсем реални научни доказателства и технологии в едно място, изпълнено с магия. Той съдържа един мистичен аспект, който също е трансцедентиран в Междузвездни войни в проявлението на Силата.
2. The Hidden Fortress
Не е нужно да сте гений, за да осъзнаете, че Междузвездни войни взима доста вдъхновение от класическите самурайски филми. От характерните роби, до дуелите с лазерните мечове (най-вече финалният дуел на Оби Уан с Дарт Вейдър), всичко това се корени в класическия японски театър „Но“. Лукас сам назовава своето вдъхновение, в лицето на японския режисьор Акира Куросава и неговия филм от 1958 „Скритата крепост“. Той взима естетиката и средата от „Флаш гордън“ и ги наслагва върху историята на филма на Куросава. Самурайският филм е основа и на много от героите на Лукас, в това число двамата каращи се селяни, превъплътени в R2-D2 и C-3PO, също както могъщият Генерал от японската лента в лицето на Дарт Вейдър.
Разбира се, „Скритата крепост“ не е единствената творба на Куросава, с която могат да бъдат направени паралели. Филмът „Йоджимбо“, включва сцени, много подобни на тези в пивницата от „Нова надежда“, в която няколко непознати престъпници се съюзяват срещу нашия човек. Сцената също така приключва с размахване на остриета и ръка на пода.
3. Джоузеф Камбъл
Така, ако трябва да сме откровени, е леко нечестно да кажем, че Лукас е откраднал идеята на Камбъл, а по-скоро леко я е „заел“. Всъщност двамата са добри приятели и си сътрудничат в тази област. Джоузеф Камбъл е професор, философ и митолог, познат с редица трудове, главно в областта на сравнителната митология, насочени към пространствата на митовете, особено мита за героя, термин който установява и разглежда в своя труд „The Hero with a Thousand Faces“. В него Камбъл излага представата си за „мономит“, един универсален образец на героичните сказания, присъстващ във всички култури, предавайки и различни вариации на героичния цикъл. В създаването на вселената на Междузвездни войни, Лукас следва неговите идеи изключително педантично.
Камбъл дава основните характеристики, които се срещат във всеки мит, като менторът Оби Уан, например, или като двата свята – антиподи – Татуин и Звездата на смъртта.
4. Дюн
Много преди Междузвездни войни да застане начело на жанра фантастика, съществуваше „Дюн“. Автор на поредицата е Франк Хърбърт. Той е създаден през 60-те години на ХХ век и е един от първите в жанра научна фантастика. Той се счита за един от най-добрите научно-фантастични романи на всички времена.
Докато идеите, взети от „Флаш Гордън“, „Скритата крепост“ и трудовете на Камбъл проблясват едва-едва на повърхността, аспектите препращащи ни към „Дюн“ са буквално откраднати от популярния роман. Действието в книгата се развива в далечното бъдеще, на пустинна планета подобна на Татуин или Джеда, населена с фермери, които оцеляват благодарение на земеделие, като чичо Оуен и коренно население, което може да се променя, за да се защити от пясъчните бури, като ездачите Тускен.
„Дюн“ също така представя митичната способност за контролиране на ума, принцеса в беда и огромни пясъчни червеи, които определено нямат нищо общо с космическите плужеци от „Империята отвръща на удара“. Неговото влияние също е ясно изразено в трилогията, която се развива преди действието от първите филми, с Търговската федерация в „Невидима заплаха“, която е странно подобна на Космическата гилдия на Дюн във всички проявления.
Въпреки това, Междузвездни войни успява да си подсигури своето място в историята, като един от най-големите научно-фантастични филми на всички времена. Фактът, че не са съвсем изчяло оригинални, не променя нищо, дори напротив, знанието че зад всяка една история стои нещо отвъд, прави фабулата още по-дълбока и интересна. Greyklock
Дони Йен за малко да не участва в „Rogue One“ 20.12.2016, 09:41 | синефиш.бг Дони Йен за малко да изпусне възможността да се снима в „Rogue One: История от Междузвездни войни“. „Идиотско е, обаче се чудех дали да приема ролята – споделя той. – Бях поласкан от предложението, но не исках да оставя семейството си за пет месеца и да отида в Лондон, тъй като току-що бях приключил работата по друг филм. Попитах децата си: „В кой филм искате да участвам? В „Ип Ман“ или в „Star Wars“? Те казаха: „Разбира се, че „Star Wars“!”
Той разбрал, че в предложението има нещо специално. „Приятелите ми, семейството ми, феновете ми – всички се развълнуваха и осъзнах, че това не е просто филм. Ние участваме в правенето на историята. И тогава приех и съм много щастлив, че го направих.“
След като кинокритиците се запознаха с първите епизоди от епичната поредица, реакциите които те предизвикаха бяха смесени. Специалистите приеха неизбежните емоции: гняв, отричане, съгласие, депресия. Те разказваха на тогавашните зрители за филм, който все още не бяха гледали, разискваха високопарно филмовия процес и се отнасяха скептично към трилогията на Лукас. Понятието „спойлер“ все още не беше известно, но анализаторите негодуваха, опитваха се да осмислят това явление и на края изказваха искрено съжаление за пропиления талант на режисьора. Последният стадий – този на приемане настъпи, когато мнението им вече не интересуваше никого. Хората вече бяха полудели по поредицата, а тя създаде нова ера в кино изкуството.
Според записки на Лукас, сагата трябвало да се състои от 12 части. Първи епизод е щял да бъде нещо като увод в историята, а следващите три филма трябвало да покажат войните на клонираните. След като се появи анимационната версия за тази епоха, много хора станаха явни фенове и новината за възможна поява на епизоди, разглеждащи този период ги зарадва.
Епизодът, наречен „Нова надежда“ всъщност е бил предвиден като шестата част от сагата. По време на снимките на филма, Джордж Лукас е попитал Марк Хамил дали би участвал в епизод IX. По негови думи, той е трябвало да играе роля, подобна на ролята на Оби Уан Кеноби в „Нова надежда“. Съгласно бележките, филмът е щял да бъде заснет през 2011 (което показва, че Лукас е имал доста ясен и обоснован план за сагата).
През 1980, Лукас съкращава броя на филмите до девет. Историята е трябвало да се развие в продължение на 55 години, като интервалът между всяка от отделните трилогии да бъде около 20 години. Идеи за епизоди VII и VIII не са били записани, а до епизод IX е било просто записано – "заключение".
При започване на снимките на Междузвездни войни: „Силата се пробужда“, сценарият на Джордж Лукас е бил отхвърлен и заменен с нов сценарии, написан от Дж. Дж. Ейбрамс и Лорънс Касдан. Много от първоначалните идеи на Джордж Лукас така и не са били реализирани, но засега от студията не издават дали броят на епизодите, които предстои да излязат ще съвпадне с планираните през 1976.
През 1978, веднага след огромния успех на първия филм, започват да излизат различни странични истории, които допълват вселената на „Междузвездни Войни“. Началото е дадено от „Кейбърският Кристал“- книга на Алан Дийн Фостър, както и с комиксите на Марвел. Съвсем скоро се появяват различни други истории в разнообразни медии. Те варират от аудио драматизации по радиото, до компютърни игри, два телевизионни филма и два анимационни сериала само през 80-те. Създадени са стотици романи и комикси, десетки компютърни игри и многобройни детски книжки. Всичко това става известно като Разширената Вселена (Expanded Universe). Авторите и създателите на тези истории се стараят те да са съгласувани с цялостната хронология на вселената на Междузвездни Войни – т.е. историите и събитията в тях да не си противоречат.
След покупката на Lucasfilm от студията Дисни, правата за Междузвездни Войни вече не са в ръцете на Джордж Лукас. Новото ръководство създаде екип, който да се грижи за съдържанието на историите във вселената на Междузвездни Войни. Всичко, което излиза в момента и тепърва ще се появява, е част от официално признатата история и хронология на галактиката на Star Wars. В канона влизат всички епизоди на Star Wars, както и сериалите Clone Wars и Rebels, техните адаптации, новата линия от Star Wars комикси на Марвел.
За съжаление на феновете, новият канон, създаден от Дисни, е чисто маркетингово решение и гарантира съдържанието на хронологията, но не и качество на историите. Точно както и в Разширената вселена преди, когато съществуваха едновременно много добри истории, заедно с посредствени разкази, някои от които буквално „изсмукани от пръстите“.
Факт е, че Междузвездни войни отбеляза една цяла ера, не само на новаторство, но и различен поглед – трактовка на една сравнително изтъркана жанрова тема – тази на космическата фантастика. Излезли в една епоха на научно-технологичен разцвет в областта на астрономията, филмите накараха своите зрители да се отъждествят с героите и да мечтаят за пътешествия в Космоса. Това се случи въпреки всички отрицателни мнения, които критиката раздаде за филма.
Предполагам всеки един от нас, който е бил дете, по времето, когато пуснаха на екран първите серии на Междузвездни войни, си спомня как ги е гледал като хипнотизиран. Невижданите за своето време ефекти, невероятни същества, създадени отвъд въображението, страшни космически битки, изпълнени с напрежение и емблематични герои, създали цяло едно движение от поклонници, ни караха да мечтаем за времена, в които ще е възможно всичко. Искахме и все още искаме да притежаваме Силата. Но какво е Силата, всъщност целият филм минава под нейния знаменател. Въпреки високо технологичните оръжия, мощни и чудовищно разрушителни, на края все пак тя побеждава, в едно или друго проявление.
Самата идея, че такава дарба може да бъде не само дадена свише, но и развита, с години труд и упоритост, дава някаква странна надежда, която се явява леко на втори план, но неотменно присъства във всички филми от поредицата. Изначалното противопоставяне добро-зло в лентата, героите, които се появяват на преден план, изглеждат доста подобно на политическата обстановка, която се развива в глобален план към момента. Въпреки опитите на създателите това да бъде отречено, то е твърде очевидно, за да може да се загърби с лека ръка. Ограничаването на свободата на индивида, безочливото потъпкване на правата и унищожаването на инакомислието още в зародиш, съществуват съвсем реално в съвременния свят. Всеки опит за духовност, за издигане над обикновеното, консуматорското, битовото се смазва, без да се допусне и опит за възражение. Позволено е да си различен, само ако имаш власт, което е материалистическото проявление на всички симптоми, които проявява днешното болно общество. А първата стъпка към свободата е разбирането, че светът е творение на Божият, Всевишният ум, съответно човек е богоподобен, чрез акта на творение. Това е нещо много трудно за постигане.
Хората са склонни да вярват, че тяхното разбиране за него е абсолютно и неизменно, но умът не приема пасивно сетивната информация, която получава. Той е съзидателен. Единственото познание, което човекът притежава за света, представлява интерпретация, създадена от собствения му ум. И не е ли това точното описание на случващото се в "Rogue one: История от Междузвездни войни"?! Външният, материалният облик, създаден от една на пръв поглед илюзия, в действителност е изградена от субстанцията, от която са изградени хората. Стремежът към власт и господство, срещу стремежът към свобода, справедливост и равенство на всички. Вечната противопоставеност, която се характеризира с разбирането, че природата на нещата зависи от начина, по който биват възприемани, а не е тяхно присъщо качество.
Изборът на актьори, също носи своето послание. Те са обикновени, някак съвсем приличащи на нас, не са супер герои, нито големи знаменитости. Това някак кара зрителя да се асоциира с тях, да разбере, че за всеки един човек е възможно да притежава това, което типажите от филма показват. Именно тук възниква и въпросът, защо има противопоставяне, защо винаги се води битка между добро и зло? Изначално, както се представя още в първите филми от поредицата, Силата не е нито добра, нито лоша. Тя е това, което е. Човекът, който я притежава я прави съответно "черна" или "бяла". Тя се основава на великата сила на волята, както и към нейното насочване към източника, който всъщност е самия човек. Идеята, че човешката личност може да бъде богоподобна, следва линията на историята през цялото време.
Този чисто човешки план, е значително подсилен, с липсата на този огромен брой извънземни със странен вид, които присъстваха и станаха емблематични за предишните поредици. Тези хора, които не спират нито за миг и някак едва ли не мистично успяват винаги да намерят помощ или да се измъкнат от ситуациите, които застрашават живота им, точно те са олицетворение на акта на творение, който по традиция се свързва с Бог. Действието е творение, а то не спира с едно единствено проявление. Това води до идеята, че всеки човек е едно миниатюрно копие на света, един микрокосмос. Поставено в контекста, Космосът не може да бъде притежаван от някого. Затова съществува и борбата на бунтовниците, с характерната непримиримост срещу Злото, която човечеството пази в себе си от създаването си.
Филмът защитава най-голямата човешка ценност - свободата. Но свобода може да бъде постигната само чрез личностно осъзнаване на отделния индивид. А тъй като животът е сложна мрежа от пулсации на всички нива, единствено волята е способна на това, защото е изходна позиция на възприятието.
Greyklock
Б. а. - Първите представи за добро се изграждат под определящото влияние на материалните условия на живот. В древногръцкия език думата “агатон” /добро/ идва от думата “агата” – благо, богатство и прилагателното “агатос” – силен, мъжествен, добродетелен. В латинския език отначало “виртус” означава физическа сила, мъжество, а след това като добродетел. Според религиозните представи моралното добро и зло се разглеждат като първични духовни сили, като вечна борба на земното и божественото начало на света.
Диего Луна: „Star Wars“ се променя 12.12.2016, 09:38 | синефиш.бг
Актьорът от „Rogue One: История от Междузвездни войни“ – Диего Луна, споделя, че е горд да е част от такъв проект, и потвърждава, че филмите се осъвременяват.
„Филмите от „Star Wars“ се променят, защото и зрителите се променят, а зрителите искат да усещат, че могат да се идентифицират с образите – твърди той. – Днес отиваме на кино и като се огледаме в салона виждаме най-различни охра от най-различни места.
Това трябва да присъства и във филмите. Нашият филм не следва сюжетната нишка от останалите филми от поредицата, но е много модерен. Обърнете внимание на ролята на жената в този филм. Този филм говори много повече за днешната действителност, отколкото за предишните.“
Тони Гилрой печели милиони от „Rogue One“ 01.12.2016, 09:47 | синефиш.бг
Според добре запознати източници, Тони Гилрой, който беше извикан да пренапише сценария за сцените от „Rogue One“, които трябваше да бъдат презаснети, ще спечели за това цели 5 млн. долара.
Той освен това трябваше да помогне на режисьора Гарет Едуардс при снимките на филма от вселената на „Star Wars“, който съвсем скоро ще излезе по екраните.
Сценаристът на няколко филма за Джейсън Борн и режисьор на номинирания за „Оскар“ „Майкъл Клейтън“ Гилрой започнал да помага за пренаписването срещу 200 000 долара седмично, което се смята за нормално за сценарист с неговото реноме.
Но първоначално предвиденият срок на работа се увеличил, а с него и сумата в чека на Гилрой. Той е участвал и в постпродукционния период – помагайки активно на Едуардс в монтажната.
Новият противник на Дарт Вейдър е... 25.11.2016, 11:06 | синефиш.бг Бен Менделсън изпълнява ролята а зловещия нов водач на Империята в „Rogue One: История от Междузвездни войни“ – на име Орсън Креник.
Австралийският актьор обяснява, че във филма можем да очакваме дрязги по отношение на спечелването на още власт между него и познатия на Дарт Вейдър.
„Можем да кажем, че двамата не са приятелски настроени един към друг – казва Менделсън. – Дарт е концентриран в Силата. Креник просто е сила сам по себе си. И не се впечатлява кой знае колко от мистичните вярвания.“ Креник не е аристократ по рождение, а си е извоювал правото на водач, като с пот и кръв се е изкачил по стълбицата от низините, в които е роден. „Той се е издигнал благодарение на качествата си. Оръжието му е много стар тип бластер, защото той е старомоден. Поставен е начело на борбата и ще я доведе до успешен край.“
Нов ТВ спот на "Rogue One: История от Междузвездни войни" 21.11.2016, 11:51 | синефиш.бг
Имаме чудесна новина за всички фенове, които тръпнат в очакване на новия филм от поредицата за Междузвездни войни, а именно - вече има нов тв спот. "Rogue One: История от Междузвездни войни” е самостоятелен филм, който не е свързан тематично с ранните версии.
Той разказва за съвсем различни личности, чиито приключения ще бъдат развити във втория филм от самостоятелната поредица. Сценарият на "Rogue One: История от Междузвездни войни" разказва за плановете на Съпротивата да открадне плановете на Звездата на смъртта - най-мощното оръжие в Империята.
Режисьор на лентата е Гарет Едуардс, а в главните роли ще видим Фелисити Джоунс, Диего Луна, Форест Уитакър, Бен Менделсон, Риз Ахмед, Мадс Микелсен и редица други.
По-голямата част от основните играчи в историята са се сдобили с един от тях. Важно изключение е Гален Ерсо или Мадс Микелсен. Но Джин Ерсо (Фелисити Джоунс), кап. Касиян Андор (Диего Луна), Ширут Имуе (Дони Йен), Бейз Малбус (Уен Джиан), дроидът K-2SO (Алън Тудик), Соу Герера (Форест Уитакър) и директорът Орсън Креник (Бен Менделсон) са сред щастливците.