Още от най-реалистичните визуални ефекти 02.10.2017, 12:11 | синефиш.бг
Ако се чудите дали има още известни филми, които са използвали дигиталните технологии, за да реализират едни от най-запомнящите се сцени – то тук ще намерите отговора. Това са още няколко известни филма, създателите на които са реализирали безумните си на пръв поглед творчески идеи, подкрепени от специалните ефекти, така, че ние, зрителите, с отворена пред екрана уста да се запитаме – „как, по дяволите, са го направили това…“
Тъмни сенки, 2012
Може да ви звучи съвсем безумно, имайки предвид жанра на филма и незабравимия му визуален стил, но легендарният режисьор Тим Бъртън много държал да създаде произведение, което да е автентично колкото е възможно повече. За тази цел специалистите по визуални ефекти редактирали всяка сцена, в която главният герой, изигран от Джони Деп, мига. Все пак той е вампир и движението на клепачите му би било недопустимо. Естествено тази малка подробност прави вида му и присъствието му в лентата страховити и въздействащи.
Планината Броукбек, 2005
Дори и в този малък и независим, но безкрайно популярен и одумван филм, визуалните ефекти или по-скоро тяхното прикриване за нуждите на историята, е нещо, без което това филмово събитие не би било същото. Парадоксално е, но според режисьора Анг Лий сцените, в които имало овце били най-трудни за снимане. Екипът имал само седемстотин от животните на разположение, а според разказа на Ани Пру и според сценария, те трябвало да бъдат около 2500. Единственият начин да се добави добитъкът на екран, без да се съсипва за това перо бюджетът на филма, било те да бъдат добавени в кадрите чрез компютърна обработка.
Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежеството, 2014
Интересното за този филм на Алехандро Гонсалес Иняриту , спечелил Оскар за най-добър филм през 2014, е, че изглежда сякаш целият е създаден от един единствен кадър. Сцените се преплитат и преливат една в друга, без да се разбира къде точно е монтажната връзка. Това наложило изключително тежък процес на снимане, от което произтекли различни проблеми и предизвикателства за снимачния екип. Едно от тях било, че камерата се движела толкова бързо, че понякога не можела да хване правилното и подреждано с часова осветление. Решението било специални компютърни „маски“ – те се използвали, за да коригират лошо осветените кадри, така че да може лицата на актьорите от филма да се виждат добре и публиката да се наслади пълноценно на прекрасните им изпълнения.
Социалната мрежа 2010
Много неща се знаят за този филм, тъй като той разказва истинската история за създаването и произхода на най-популярната социална мрежа – Фейсбук. Едва ли обаче много от зрителите знаят, че двамата братя Уинклевос са всъщност изиграни от един същ актьор - Арми Хамър. Разбира се, че би било доста по-лесно и облекчаващо за снимачния процес, ако тези роли са изиграни просто от двама близнаци, но режисьорът много държал на избора си на актьор. Най-важната хитрина, която била използвана за това всички сцени, в които се появяват те двамата да бъдат така реалистични, била дигитална технология, която позволявала тялото на един от двамата персонажи да бъде „взето“ от дубльор, а лицето на Арми Хамър да бъде поставено върху него в последствие в постпродукцията.
Капитан Америка: Първият отмъстител, 2011
Доста работа е вложена в това Крис Евънс и неговата впечатляваща и мускулеста физика да бъдат обработени така, че той да се превърне на екрана в слаботелесния Стив Роджърс. Първоначално за целта бил използван дубльор, но това се оказало безсмислено, тъй като никой не можел да наподоби достатъчно добре движенията и маниерите на този герой и всички заснети сцени изглеждали много странно. В крайна сметка, било взето решението да се използват дигитални технологии, за да се „смали“ тялото на Крис Евънс. Всяка такава сцена била щателно заснета от три различни ъгъла, за да може крайният резултат да не бъде смехотворен.
Най-добрата оригинална песен, написана за филм, е „Песен вместо извинение” на Густаво Сантаояла и Пол Уилямс от „Книгата на живота”, а за най-добър млад композитор бе определен Пер Клайншмид за „Третият човек” („The Third Man”).
Биг Брадър хвана Майкъл Кийтън 27.02.2015, 12:13 | синефиш.бг
По време на тазгодишната церемония по раздаването на наградите „Оскар” камерите в огромния Долби Тиътър са запечатали какво се случва във всяко едно кътче на залата и кулоарите й и във всеки един момент. Именно една от тях е уловила Майкъл Кийтън в неудобен за него момент.
Докато Еди Редмейн се качва на сцената, за да получи „Оскар”-а за изпълнението си в „Теория на всичко”, номинираният в същата категория за най-добър актьор – Кийтън, мушва във вътрешния джоб на смокинга си своята благодарствена реч. Актьорът, който спечели „Златен глобус” и награда „Независим дух” за играта си в „Бърдмен или Неочакваната добродетел на невежеството”, бе сочен като фаворит за „Оскар”, но така и си остана без златната статуетка.
Въпреки разочарованието си, 63-годишният Кийтън демонстрира висок дух и когато излезе заедно с режисьора Алехандро Гонзалес Иняриту на сцената при обявяването на „Бърдмен” за филм на годината, каза: „Страхотно е, че съм тук!”
Мексиканската нова вълна в Холивуд 25.02.2015, 06:00 | синефиш.бг
В Холивуд отдавна се носи един слух, който никога не е бил потвърждаван, обаче пък и никога не е бил отричан. Според него мексиканският актьор и режисьор Емилио Фернандес (1904-1986) е моделът, по който е била изваяна статуетката „Оскар”. Фернандес, който бил известен с прякора Индианеца, позирал през 1928 г. на авторите на най-желаната позлатена статуетка в света на киното – Седрик Гибънс и Джордж Стенли. И оттогава насам шегобийците не пропускат да се помайтапят, че „бащата” на най-голямата награда в американското кино е мексиканец.
Обаче след тазгодишната, 87-а церемония по връчването на „Оскар”-ите, тази шега придоби сериозно звучене. Мексиканецът Алехандро Гонзалес Иняриту се превърна в големият победител на вечерта, защото неговият филм „Бърдмен или Неочакваната добродетел на невежеството“ събра 4 статуетки – за най-добър филм, режисура, оригинален сценарий и операторска работа. Моля всички кинофенове да си отбележат в тефтерчетата, че за първи път в историята на наградите филм, режисиран от мексиканец, грабва най-голямата награда! И за втори път в историята мексиканец печели приза за режисура, след като с него миналата година се сдоби Алфонсо Куарон за „Гравитация”.
Ще кажете, че и в двата случая става дума за филми, които не само са заснети в САЩ, но и са направени изцяло с американски пари и с американски актьори. Обаче ако се вгледаме по-отблизо в кариерите и на двамата режисьори, ще открием, че и дума не може да става за типични холивудски продукции. „Бърдмен или Неочакваната добродетел на невежеството“ е филм, характерен за независимото кино, рискован, оригинален. Някой да се сеща друг подобен да е печелил „Оскар” преди него?
Самият Иняриту каза от сцената на Долби Тиътър, че иска да посвети наградата си на своите съотечественици – мексиканците. „На тези, които живеят в Мексико, искам да кажа, че се надявам един ден да се срещнем и да изградим заедно държавата, в която заслужаваме да живеем. А за тези, които живеят тук (в САЩ) и които са част от последното емигрантско поколение, искам да кажа, че се моля всички те да бъдат третирани с уважение и респект, какъвто са получили техните предци, които в миналото са дошли тук и са участвали в изграждането на тази забележителна емигрантска нация.”
В статия в британския „Икономист” Том Шон – професор по история на киното в Университета на Ню Йорк, пише, че Алехандро Гонзалес Иняриту, Алфонсо Куарон и Гилермо Дел Торо могат да имат същия принос към американското кино, какъвто десетилетия по-рано е имала Френската нова вълна. Според него те могат да превърнат холивудските филми в авторско кино. „За разлика от мексиканските режисьори преди тях, които сами се определяха като опозиция на холивудската машина, тримата са синове на глобализацията. Те не искат да паднат в бездната, която разделя блокбастъра от независимия филм. Те са билигвисти – говорят езика на Холивуд, но със собствената си граматика и синтаксис,” твърди Шон.
Вероятно не само за да подкрепят тезата на американския преподавател Иняриту, Куарон и Дел Торо са приятели и съдружници в продуцентската компания “Cha Cha Cha”. И тримата се появяват в Холивуд преди около 15 години. Дел Торо изглежда най-радикален в кинопредпочитанията си, защото обича да прави фантастика, но не тази, която в Холивуд масово се снима.
Обаче въпреки странностите му, през 2007 г. неговият филм „Лабиринтът на Фавна” (заснет, впрочем, изцяло в Испания) бе номиниран за „Оскар” за най-добър сценарий и получи награди за оператор, художник и гримьор. Преди това той се беше представил подобаващо с „The Devil’s Backbone” през 2001. Ако хвърлим поглед назад, ще видим, че и Куарон пожъна успех с „И твойта майка също” (2001, номиниран за сценарий), преди да удари джакпота с „Гравитация”. А Иняриту изгря с „Измамна любов” (2000, номиниран за най-добър чуждестранен филм).
Според Том Шон мексиканците правят същото, което французите направиха през 60-те години на ХХ век – възползват се от липсата на истински автори сред кинаджиите в Холивуд и се опитват да запълнят пропуска със собствените си филми. Той пише, че „Бърдмен или Неочакваната добродетел на невежеството“ е зареден с препратки към „Батман” (1989, реж. Тим Бъртън), така, както „До последен дъх” (1960, реж. Жан-Люк Годар) черпи вдъхновение от „Малтийският сокол” (1941, реж. Джон Хюстън). Остава да почакаме малко, за да видим дали тримата мексиканци няма да се окажат вестителите на Мексиканската нова вълна в Холивуд.
Раздадоха тазгодишните награди "Оскар" 23.02.2015, 08:33 | синефиш.бг
Американската академия за филмово изкуство и наука раздаде за 87-ми прореден път златните статуетки “Оскар”. Призът за “Най-добър филм” бе връчен на “Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежеството“, а младия англичанин Еди Редмейн се пребори със смятания за фаворит Майкъл Кийтън и получи награда за главната си роля в биографичната драма “Теорията на всичко“.
Златната статуетка за “Най-добра актриса” отиде при Джулиан Мур, а от своя страна Алехандро Гонзалес Иняриту победи в категорията “Най-добър режисьор”.
“Героичната шесторка“ спечели приза за “Най-добър анимационен филм” и напълно очаквано Емануел Любецки получи втория си пореден “Оскар” за операторско майсторство.
Ето и пълният списък на победителите:
Най-добър филм:
“Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежеството“
Най-добър актьор в главна роля:
Еди Редмейн - “Теорията на всичко“
Най-добър режисьор:
Алехандро Гонзалес Иняриту - “Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежеството“
Най-добра актриса в главна роля:
Джулиан Мур – “Все още Алис“
Най-добър актьор в поддържаща роля:
Джей Кей Симънс – “Камшичен удар“
Най-добра актриса в поддържаща роля:
Патриша Аркет – “Юношество“
Най-добър адаптиран сценарий:
Греъм Мур - “Игра на кодове“
Най-добър оригинален сценарий:
Алехандро Гонзалес Иняриту, Никълъс Габън, Армандо Бо и Александър Динеларис - “Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежеството“
Най-добър чуждоезичен филм:
“Ида“ – Полша
Най-добър документален филм:
”Гражданин четири”
Най-добър анимационен филм:
“Героичната шесторка“
Най-добра сценография:
“Гранд Хотел Будапеща“
Най-добро операторско майсторство:
Емануел Любецки - “Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежеството“
Най-добър монтаж:
Том Крос - “Камшичен удар“
Най-добри грим и прически:
Франсис Ханън и Марк Кулиер - “Гранд Хотел Будапеща“
Най-добри костюми:
Милена Канонеро - “Гранд Хотел Будапеща“
Най-добра оригинална музика:
Александър Деспла - “Гранд Хотел Будапеща“
Най-добра оригинална песен:
“Glory“ – от филма “Селма“
Най-добри визуални ефекти:
“Интерстелар“
Най-добър монтаж на звукови ефекти:
”Американски снайперист”
Най-добър микс на звукови ефекти:
“Камшичен удар”
Най-добър късометражен анимационен филм:
”Пир”
Най-добър късометражен игрален филм:
”Телефонното обаждане”
Най-добър късометражен документален филм:
”Гореща кризисна линия: Ветераните да натиснат 1”
Водещ на тазгодишната церемония по раздаването на наградите “Оскар” беше актьора от “Звездни рейнджъри” Нийл Патрик Харис.
Станаха ясни номинациите за „Независим дух” 26.11.2014, 11:28 | синефиш.бг
„Бърдмен” на Алехандро Гонзалес Иняриту оглавява списъка с номинираните за наградите „Независим дух” с 6 номинации – за най-добър филм, режисура, актьор в главна роля (Майкъл Кийтън), актьор в поддържаща роля (Едуард Нортън), актриса в поддържаща роля (Ема Стоун) и операторско майсторство.
С по 5 номинации са „Юношество” на Ричард Линклейтър, „Лешояда” на Дан Гилрой и „Селма” на Ава Дюверней.
Освен „Бърдмен” в категорията за най-добър филм са номинирани „Юношество”, „Камшичен удар”, „Селма” и “Love is Strange”. Режисьорите на същите филми, освен “Love is Strange”, са номинирани за най-добър режисьор, като петицата се допълва от Дейвид Зелнер за „Кумико, ловецът на съкровища”.
За най-добър актьор наградата ще си оспорват Андре Бенджамин за “Jimi: All is by My Side”, Джейк Джиленхол за „Лешояда”, Майкъл Кийтън за „Бърдмен”, Джон Литгоу за “Love is Strange” и Дейвид Ойелово за „Селма”. При актрисите сред номинираните попадат Марион Котияр за „Имигрантката”, Ринко Кикучи за „Кумико, ловецът на съкровища”, Джулиан Мур за “Still Alice”, Тилда Суинтън за „Само любовниците остават живи” и Джени Слейт за “Obvious Child”.
В категорията за поддържащи актьори са номинирани Риз Ахмед за „Лешояда”, Итън Хоук за „Юношество”, Едуард Нортън за „Бърдмен”, Алфред Молина за “Love is Strange” и Джей Кей Симънс за „Камшичен удар”. Сред поддържащите актриси наградата ще очакват Патриша Аркет за „Юношество”, Джесика Частейн за „Най-бруталната година”, Кармен Еджого за „Селма”, Ема Стоун за „Бърдмен” и Андреа Суарес Паз за “Stand Clear of the Closing Doors”.
Петте филма в категорията за най-добър международен филм са шведският „Туристът”, полският „Ида”, руският „Левиатан”, канадският „Мамо”, филипинският „Norte, the End of History” и британският „Под кожата”.
Победителите ще бъдат обявени на 21-ви февруари, ден преди церемонията по връчването на Наградите на Академията „Оскар”.
Големият победител сe оказа „Игра на кодове”, който спечели 4 награди: - за най-добър режисьор - норвежецът Мортен Хилдум - най-добър актьор – Бенедикт Къмбърбъч - най-добра актриса в поддържаща роля – Кийра Найтли - най-добър композитор – Александър Десплат. За най-добър филм беше обявен„Не казвай сбогом”на Дейвид Финчър, който отнесе и наградите за сценарий и звук.
За най-добър актьор в поддържаща роля беше обявен Робърт Дювал за изпълнението си в „Съдията”.
Стив Карел, Чанинг Тейтъм и Марк Ръфало взеха награда за ансамбловото си изпълниние в „Ловец на лисици”.
„Top Five” на Крис Рок спечели призванието „най-добра холивудска комедия”.
Неочаквано наградата за пробив в режусурата отиде при Жан-Марк Вале за новия му филм “Wild”. Всъщност канадецът отдавна е направил впечатление с „Младата Виктория” и “C.R.A.Z.Y.”, а за „Клубът на купувачите от Далас” беше номиниран и за „Оскар”.
Актьорските награди за пробив отидоха при Еди Редмайн за „Теорията на всичко” (който ще има премиера в България през февруари 2015г.) и Шайлин Уудли за „Вината в нашите звезди”.
За блокбастър на годината беше обявен „Пазители на Галактиката”, който спечели и наградата за грим.
Режисьорският дебют на Майк Майерс „Supermensch: The Legend of Shep Gordon” спечели наградата да най-добър документален филм. „Как да си дресираш дракон 2” се пребори за най-добра анимация.
Еманюел Любецки беше обявен за най-добър оператор за работата му по „Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежеството”.