Не бих се представил като познавач или любител на видеогрите, но от около десетина години, напук на моите интереси, следя различните издания и еволюцията на „Assassin's Creed“. Причината е, че Ubisoft, студиото разработващо този продукт (с над 100 милиона копия продадени по планетата), е главен спонсор на фестивала Fantasia, един от най-крупните форуми за фантастично кино в световен мащаб и събитие, към което храня искрени симпатии. Неизбежната и агресивна рекламна среща с водещия продукт на главния спонсор ме направи съпричастен към разказите за Ордена на убийците през различни епохи и посрещах техническото им подобряване с нескрит възторг и интерес. През годините, Третият кръстоносен поход, Френската революция, Леонардо да Винчи и Войната за независимост на САЩ се превърнаха в отправни точки на идентичната интрига, към която се добавят нови персонажи, исторически факти и много приключения.
„Assassin's Creed“ ни въвежда в историята с публичната екзекуция на криминално проявения Келъм Линч (Майкъл Фасбендер). За зрителя е лесно да се досети, че леталната инжекция не е смъртоносна, а е само повод за извеждане на главния герой в нова драматургична орбита. Оказва се, че неговият далечен прародител, Агилар де Нера, професионален убиец и член на секретно братство, се е сдобил с изключително ценен предмет, пряко свързан с библейска легенда. Чрез съоръжението Анимус, визуализиращо генетичната памет на индивида, София (Марион Котияр) и нейният баща Алън (Джеръми Айрънс), върховен ръководител на Ордена на Тамплиерите, се домогват до въпросния артефакт. Техният път преминава през спомените, скрити дълбоко в съзнанието на Келъм.
„Assassin's Creed“ отбелязва за пореден път срещата на двата най-мощни и най-популярни клона на индустрията на забавлението – видеоиграта и киното. 42-годишния режисьор Джъстин Кързел принадлежи на поколението кинотворци, за което прескачането през жанровите граници не изисква усилия. Неговият разказ е изпълнен със сцени на схватки, преследвания и жестоки убийства,... представени на екрана без капка кръв. Това насилие може да се определи като синтетично и стерилно, е неспособно да засегне чувствителността на най-младите зрители и е част от съвременната култура на пиксели и виртуална реалност. С наниз от блестящо заснети и монтирани сцени на схватки и преследвания, сред които се прокрадват скромно няколко разсъждения за етиката на научните експерти и за утопичния свят без конфликти, филмът предлага драматургичен мост между съвременната епоха и времето на Испанската инквизиция.
Киноразказът остава верен на индивидуалните черти на централната фигура от видеоиграта - скрито от качулката на кафтана лице, силует, напомнящ шлиферите на герои от филмите на Серджо Леоне и смъртоносно лезвие, скрито в ръкава на дрехата. В желанието си да не разочароват многомилионната аудитория, авторите разработват старателно лайтмотива с птицата, кръжаща над сцената на действието, имитирана от персонажите на екшън сцените. Всичко това повдига въпроса за творческата свобода на снимачния екип при адаптирането на видеоигра за голям екран. Предизвикателството и рискът са сериозни, тъй като всяка неоправдана приумица, би предизвикала отдръпване и разочарование у зрителите, (които, не ще и дума, са експерти), но разумното вмешателство в повествованието на видеоиграта, в името на киноизкуството е осъдено на сигурен успех. Може да се твърди, че „Assassin's Creed“ е именно такъв.
Видео зад кадър на „Assassin’s Creed“ 01.12.2016, 09:30 | синефиш.бг
Както многократно вече сме ви споменавали, Майкъл Фасбендър е звездата в екранизацията на играта „Assassin’s Creed“. В нея той е включен в апарат на име „Анимус“, който позволява на екип от учени да проследят живота на предшествениците му.
Видео зад кадър, пък, ни разказва повече за същността на апарата – машина за генетично пътуване във времето. Освен това научаваме и малко повече за това как видеоиграта е трансформирана в зрелищно кинопреживяване.
Единственото нещо, което тези, които не са играли на играта, не научават от трейлъра, е какво точно иска екипът от учени от героя на Фасбендър – Калъм Линч и защо го изпраща в 15 век.
Първи откъс от „Assassin's Creed“ 29.11.2016, 12:25 | синефиш.бг
В новата продукция „Assassin's Creed“ участват номинираният за Оскар Майкъл Фасбендър и носителката на Оскар Марийон Котияр.
Лентата е режисирана от Джъстин Кързъл, продуцирана от New Regency и ще бъде пусната по кината от 20th Century Fox.
Сценарият е създаден по едноименната игра, в която се проследяват премеждията на Дезмънд Майлс – барман, наследник на асасините. Те са организация, която се бори за запазването на свободната воля на хората и отстраняването на тиранични и корумпирани лидери. Техни заклети врагове са тамплиерите, които искат да спасят човечеството, но чрез упражняване на контрол.
Нови кадри от „Assassin's Creed“ 11.07.2016, 04:37 | синефиш.бг
Разполагаме с нови кадри от екранизацията на видеоиграта „Assassin's Creed“ с участието на Майкъл Фасбендър. Както вече сме ви информирали, актьорът ще е в ролята на Калъм Линч – агресивен самотник, който открива, че сред неговите предци е испански наемен убиец на име Агилар, живял през 15 век.
След като е осъден на смърт от корпорацията Абстерго Индъстрис, Линч е изпратен назад във времето, за да научи как да се справи с непобедимите врагове на наемните убийци – тамплиерите. Австралийският режисьор на филма Джъстин Кързъл споделя:
„Идеята, че носим ДНК-то на предците ни, което ни формира като личности, е много свежа и оригинална.“ А според Фасбендър: „Нашата история не е като „Star Wars“, където добрите са добри, а лошите – лоши. Тук нещата са много по-смесени.“
Вече се работи по продължение на „Assassin’s Creed” 08.03.2016, 04:06 | синефиш.бг
Екранизацията на популярната видеоигра с участието на Майкъл Фасбендър – „Assassin’s Creed”, ще излезе на световните киноекрани през декември, но от студиото вече потвърдиха, че ще има и продължение.
Разбира се, какво можем да очакваме от него, тъне в мистерия, но от Ню Риджънси са си осигурили участието на Фасбендър като пътуващия във времето герой Калъм Линч. Франк Маршал ще бъде един от продуцентите, но не се знае дали Джъстин Кърцъл ще застане отново на режисьорския стол. Най-важното, което трябва да се случи, за да гарантира продължението, е първият филм да има приличен боксофис.
Майкъл Фасбендър играл на „Assassin’s Creed”, за да се подготви за филма 28.12.2015, 01:51 | синефиш.бг
За разлика от ролите си в предишните си филми, за тази в „Assassin’s Creed” Майкъл Фасбендър почерпил идеи след като започнал усилено да играе любимата на милиони игра. Когато получил предложението да изиграе Калъм Линч, който отключва генетичната си памет и има възможността да преживее приключенията на своя родственик от 15 век – Агилар, в средновековна Испания, той не познавал играта.
„Но оттогава я играя непрекъснато, най-вече за да усетя физическата страна на моя герой – обяснява актьорът. – Опитваме се да открием нещо специално. Феновете на играта очакват определени неща от нас и ние не искаме да ги разочароваме – те искат достоверност и исторически подробности. Освен това, ние се опитваме да направим нещата и доста забавни.”
Двамата се присъединяват към Майкъл Фасбендър и Марийон Котияр, като Айрънс ще бъде бащата на героинята на френската актриса, а Глийсън – бащата на героя на Фасбендър.
Сценарият на филма е по популярната видеоигра със същото заглавие. Калъм Линч (Фасбендър) отключва генетичния код на своето семейство и има възможността да изживее спомените на своите предшественици. Разбира се, това е гарнирано с много екшън.
Актьорът преговаря да изиграе второстепенни роли и в двата проекта, като най-вероятно ще започне с режисирания от Пол Фейг филм за духовете. Очевидно за него и преговорите са напреднали доста, защото според някои медии героят на Уилямс там ще се казва Хоукинс.
Самият актьор потвърди това вчера в Туитър. Снимките на екранизацията на популярната видеоигра „Assassin's Creed” пък започват тази есен. Ако Уилямс спечели ролята, той ще партнира на Майкъл Фасбендър и Марийон Котияр като персонаж, който ще се появява във всеки следващ епизод от франчайза.
През есента на тази година ще започнат снимките на дълго разработваната филмова адаптация на световноизвестната серия видеоигри “Assassin’s Creed”. Екипът на продукцията разполага с бюджет от над 100 милиона долара, а в главната мъжка роля ще видим Майкъл Фасбендър. Екранна партньорка на актьора от “Прометей“ е носителката на “Оскар” Марион Котияр, а от студиото 20th Century Fox оповестиха още преди една година, че самия филм ще бъде само началото на нов международен франчайз.
За режисьор на “Assassin’s Creed” беше избран Джъстин Кързел, за когото това е втори общ проект с Марион Котияр и Майкъл Фасбендър след тазгодишната костюмна драма “Макбет”.
Към Котияр и Фасбендър трябваше да се присъедини актрисата от "Седмият син" Алиша Викандер, но преди броени дни стана ясно, че Викандер е отхвърлила в последния момент офертата на продуцентите и вместо това се е насочила към петата част от поредицата с Мат Деймън "Борн".
От 20th Century Fox реагираха бързо и малко по-рано днес беше оповестено името на изпълнителката, която ще заеме овакантената от Викандер позиция. Избраницата на продуцентите и режисьора е 31-годишната гъркиня Ариан Лабед, чиито най-известен филм до момента е независимия хит на Ричард Линклейтър "Преди полунощ". Лабед вече е подписала договора за участие, но за момента не се разкрива нищо за нейната героиня във филма.
Екранната история на “Assassin’s Creed” разказва за Дезмънд Майлс - барман и наследник на професионални убийци, който е пленен от мистериозна организация и принуден да пътува във времето за да събере важна информация от своите предци. В ролята на Майлс ще се превъплъти Майкъл Фасбендър.
Сценарият на филма е написан от Майкъл Лесли (“Макбет”), Бил Колаж ("Приключения в Ню Йорк") и Адам Купър ("Кинти в небето"), а до няколко седмици се очаква да стане ясно кои други актьори ще се присъединят към вече потвърдените Майкъл Фасбендър, Марион Котияр и Ариан Лабед.
Българската премиера на “Assassin’s Creed” ще се състои на 23-ти декември, 2016-та година.
В края на 2016-та година ще се състои българската премиера на приключенският екшън “Assassin’s Creed”. Историята и персонажите във филма са вдъхновени от едноименната серия видеоигри, а за изпълнител на главната мъжка роля вече е избран познатия от “Прометей“ Майкъл Фасбендер. От началството на студиото 20th Century Fox имат големи очаквания за филмовата адаптация и вече се знае, че предстоящата лента ще бъде само първата част от потенциален нов филмов франчайз.
Преди няколко седмици стана ясно, че старта на снимачния процес ще бъде даден в началото на тазгодишния есенен сезон, а сега вече се знае и името на актрисата, която ще партнира на Майкъл Фасбендер.
Официален източник от 20th Century Fox оповести, че главната женска роля в “Assassin’s Creed” ще бъде изпълнена от носителката на “Оскар” Марион Котияр, която е позната на широката публика най-вече от лентите на Кристофър Нолан “Генезис” и “Черният рицар: Възраждане”. 39-годишната французойка вече е подписала договора за участие, но все още не се разкрива никаква информация за нейната героиня.
Любопитно е да се отбележи, че за Марион Котияр и Майкъл Фасбендер това ще бъде втори общ филмов проект, след историческата драма “Макбет” (чиято премиера тепърва предстои).
В игралната версия на играта Фасбендер ще се превъплъти в образа на Дезмънд Майлс. В играта “Assassin’s Creed” Майлс е барман, който е пленен от мистериозната организация “Abstergo Industries“ и принуден да пътува във времето, за да събира важна информация от своите предци. Действието на сериите игри се развива в няколко различни исторически периода, сред които се отличават Кръстоносните походи, Ренесанса и Американската революция.
Майкъл Фасбендер: “Преди всичко искаме да уважим играта. Има толкова хубави неща в света на “Assassin’s Creed” и ние ще се възползваме от тях. Но в същото време ще добавим и нови елементи, които ще обогатят още повече преживяването на зрителите. Аз лично не играя видеоигри, но след като опознах “Assassin’s Creed” си казах, “Тук има едно невероятно богатство, което ще ни помогне да направим едно страхотно кинематографично изживяване”. Работим много здраво, за да сме сигурни, че ще се получи възможно най-добрия филм.”
Режисурата на филмовата адаптация е поверена на Джъстин Кързел, който е работил c Марион Котияр и Майкъл Фасбендер по вече споменатия “Макбет”. За Кързел “Assassin’s Creed” е първи високобюджетен студиен проект.
Бюджетът за снимки и реклама ще надвишава сумата от 100 милиона долара, а очакванията са, че филма ще се разпространява в триизмерен формат.
Българската премиера на “Assassin’s Creed” е насрочена за 23-ти декември, 2016-та година.