Колко пари са похарчени за спасяването на Мат Деймън? 01.08.2016, 09:09 | синефиш.бг
Повечето от вас сигурно са гледали последния филм на Мат Деймън-„Марсианрцът“. Там той играе астронавт, инцидентно зарязан на Марс, който трябва да бъде спасен. Филмът беше добър, но нямахте ли чувството, че вече сте гледали Мат Деймън да попада в такава, меко казано, неловка ситуация. Съвсем скоро той за пореден път се завърна като Джейсън Борн – един от малкото му роли до сега, в които не трябва да бъде спасяван, макар че и това е въпрос на гледна точка. Това, което се чува за сюжета на „Джейсън Борн“ е, че той отново ще се забърка в ситуация, от която ще е трудно сам да се измъкне. Но да погледнем по-глобално на нещата.
Този специфичен избор на роли е така подозрителен, че един австралиец си прави труда да изчисли каква фиктивна сума пари е похарчена за спасяването на Мат Деймън от всичките му кино щуротии. Неговото проучване е съвсем научно и математически обосновано и е съобразено с такива икономически предпоставки, като инфлацията например. Дълго време Кинан Енг смята, умножава, дели, изследва, сравнява бюджетите на всички филми, в които Деймън трябва да бъде спасен от корпорация, правителство или просто от човечеството.
Трябва да се отбележи, че неговото проучване е валидно към декември 2015 г. Всички бъдещи роли на Деймън, в който трябва да го вадим от черни дупки и паралелни вселени, както и възможността да се случи катастрофална инфлация, не са включени във финансовото уравнение.
Да започваме с филмите му един по един в относителен хронологичен ред.
Кураж под огъня (1996) — $300,000
Изчислено е, че за хеликоптера, който спасява героя на Деймън по време на първата война в Персийския залив, военните сили на САЩ биха похарчили около 300 000 долара.
Спасяването на редник Раян (1998) — $100,000
Спасителна операция за един единствен войник по време на Втората световна война би струвала скромните 100 000 долара.
Titan A.E. (2000) — $200 милиарда
Един от спасителните кораби, който евакуира героя на Деймън Кейл от земните несгоди би имал имагинерен разход на ресурс за тази операция в бъдещето (от гледна точка на днешните финансови разчети) – не повече от 200 милиарда долара. Сириана (2005) — $50,000
Тук е изчислен само един параметър. Еднопосочен полет със самолет / който трябва да измъкне Деймън от неприятна каша/ на частна фирма за охрана от Близкия изток до Швейцария по ценоразпис би струвал нито повече, нито по-малко от 50 000 долара.
Зелена зона (2010) — $50,000
Този разход пак е логистичен и е в перото транспортни. Около 50 000 долара струва на Американската армия да прибере клетия Деймън от разгара на бойното поле, пак в Близкия изток.
Елизиум (2013) — $100 милиона
Толкова. 100 милиона долара би струвало на космическа станция да достави на бедстващите земляни, и на най-важния от тях – Деймън – хуманитарна помощ. Към тази цифра са включени и всички допълнителни разходи по повреди на специална техника, които той нанася на собствеността на правителството.
Интерстелар (2014) — $500 милиарда
Какво да кажем – космически филм с фиктивни космически разходи. Спасяване с много модерен и неизмислен още космически кораб, който трябва да е оборудван и технически изправен да пътува през всякакви червейни и черни галактически дупки, струва, да речем, 500 милиарда долара. Имайки предвид, че Земята всеки момент ще умре и човечеството общо взето залага на тази спасителна операция, парите са добре целенасочени, но пък героят му почти опростява тази експедиция с това неадекватно поведение и намира смъртта си в на някаква далечна планета в някаква далечна галактика.
Марсианецът (2015) — $200 милиарда
Само една година след като е изоставен на планета в далечна галактика, Мат Деймън бива отново зарязан, само че този път на Марс. Опитите на човечеството да го прибере вкъщи, които в крайна сметка се оказват успешни, биха стрували на НАСА – 200 милиарда долара.
Като теглим чертата се оказва, че за спасяването на задника на Мат Деймън във всички негови филми до сега са похарчени имагинерните 900,100, 500, 000 долара!
Този австралиец също така изчислява, че бюджетът на всички филми, които се занимават с космическите и земните несгоди на Деймън, е общо 729 милиона долара.
Защо обаче в това „изследване“ не са включени ролите на Деймън като Джейсън Борн? Според Енг в тези филми Деймън пътува за своя сметка, като сменя сума ти паспорти и и общият му разход е доста трудно изчислим. Да, много пари са похарчени от тези организации, които се опитват да хванат Борн, но те със сигурност не са загрижени за неговото спасение. Другият въпрос е - струва ли си да бъде спасяван Мат Деймън? Всъщност в крайна сметка, много от лудостите, които героите му вършат, са очарователни и филмите му са визуално зашеметяващи приключения, които си струват дългосрочната инвестиция в нашето забавление.
През втората половина на 2015-та година по българските киноекрани ще се завърти режисираната от Ридли Скот научнофантастична лента "Марсианецът". Филмът с бюджет от над 150 милиона долара е базиран на радващия се на голяма популярност едноименен роман на Анди Уиър, а главните роли са поверени на носителя на "Оскар" Мат Деймън, Джесика Частейн, Кристен Уиг и Кейт Мара.
Описван от Ридли Скот като "Робинзон Крузо" на 21-ви век", "Марсианецът" разказва историята на астронавта Марк Уейтни (Деймън), който след серия от бурни събития бива изоставен на Червената планета. Останал съвсем сам в невъзможна за живеене среда, Уейтни прави всичко възможно за да се свърже отново със своя екипаж и началството на НАСА.
Още с появата на първите кадри от снимачната площадка много киномани и журналисти започнаха да правят сравнения с друг скорошен студиен филм, в който Мат Деймън играе ролята на изоставен на чужда планета човек - а именно хита на Кристофър Нолан "Интерстелар". Участието на номинираната за "Оскар" Джесика Частейн и в двете продукции също даде повод за чести сравнения между лентата на Нолан и "Марсианецът".
Въпреки дискусиите по въпроса самия Мат Деймън заяви по време на ново интервю, че двете космически продукции са всъщност напълно различни.
Ето какво сподели Деймън пред Yahoo! Movies:
"Срещнах се с Ридли Скот, харесах сценария, но се колебаех, тъй като току-що бях направил "Интерстелар". Там играех човек, който е в капан на чужда планета, и ми се стори странно да изиграя отново изоставен на планета човек. Обясних на Ридли за какво става дума в "Интерстелар" и той ми каза, "Филмите ще бъдат напълно различни. "Марсианецът" ще бъде забавен. Да го направим!" Беше толкова убедителен, че не можех да му кажа "Не".
Една от най-големите разлики е, че в "Марсианецът" аз съм напълно сам през по-голямата част от филма. Това беше голямо предизвикателство. Има и вторична история, която е за нещата случващи се в НАСА и опитите на света да върне този мъж отново на Земята. Но през останалата част съм само аз на Марс. И това е различното. Започва се с тази мистерия - как се е случило това, как той се е оказал там? Самата мисия е част от вторичната сюжетна линия. Така че структурно филма се различава от всичко досега."
За Ридли Скот "Марсианецът" е трети пълнометражен филмов проект на космическа тематика, след хитовите "Пришълецът" и "Прометей". Освен вече споменатите актьори във филма участват още Чиуетел Еджиофор, Джеф Даниълс, Себaстиан Стан, Донълд Гловър, Майкъл Пеня и Шон Бийн.
Световната премиера на "Марсианецът" ще се състои на 2-ри октомври, 2015-та година.
КИНО-ОБЗОР: бокс офис хитовете и разочарованията на 2014-та година по света и у нас 12.01.2015, 12:24 | синефиш.бг
През дванадесетте месеца на изминалата 2014-та година мащабните триизмерни продукции отново доминираха както в българския, така и в международния бокс офис. 3D-епосът на Майкъл Бей “Трансформърс: Ера на изтребление” регистрира приходи от над един милиард долара и това го превърна в най-големия световен хит на календарната 2014-та година. От своя страна режисирания от Питър Джаксън “Хобит: Битката на петте армии” разтърси родния бокс офис и с приходите си от над два милиона лева филма оглави класацията на най-успешните продукции в България за изминалата година.
По отношение на зрителските предпочитания 2014-та не се различаваше особено от предходните години. Най-големите бокс офис хитове отново бяха заглавия, които или принадлежат към популярни сред масовата публика поредици или са базирани на вече съществуващи материали (комикси, романи, игри).
Но изминалата година предложи и няколко неочаквани изненади. Оригиналната сай-фай лента на Люк Бесон “Люси” надмина всички предварителни очаквания и въпреки липсата на по-скъпи триизмерни прожекции тя се нареди сред най-големите хитове както в българския, така и в международния бокс офис.
“Люси” бе свален от родните киноекрани с общи приходи от 1 531 630 лева, а освен него границата от един милион лева надминаха и няколко други заглавия от 2014-та година. Ето ги и тях:
“Ной” - 1 707 884 лева “Трансформърс: Ера на изтребление” – 1 097 405 лева “Костенурките нинджа 3D” – 1 014 183 лева “Дракула: Неразказан” – 1 221 063 лева “Как да си дресираш дракон 2” – 1 159 510 лева “Рио 2” – 1 125 435 лева “Хобит: Битката на петте армии” – 2 021 425 лева (филмът все още се върти по кината) “Изход: Богове и Царе” - 1 008 183 лева “Пингвините от Мадагаскар” - 1 276 768 лева “Херкулес 3D” – 1 227 995 лева
За разлика от Съединените щати, триизмерното кино в България продължава да се радва на огромна популярност. Смятаната за рекордна допреди пет години , граница от един милион лева е вече очаквано постижение за почти всеки голям и силно рекламиран триизмерен филмов проект (независимо дали е игрален или анимационен).
Но въпреки доминацията на 3D-киното през изминалата 2014-та година по екраните се завъртяха няколко нетриизмерни заглавия, които успяха да удържат на силната конкуренция и надминаха всички предварителни прогнози. Сред тези заглавия се открояват приключенския “Лабиринтът: Невъзможно бягство” (631 878 лева), българския “Живи легенди” (661 810 лева), комедията “Нека сме ченгета” (536 783 лева), екшън-трилъра “Закрилникът” (403 420 лева) и вече споменатите “Люси” и “Дракула: Неразказан”.
Както всяка година, така и през 2014-та, по киноекраните в България имаше и заглавия, които не привлякоха вниманието на по-широк кръг от хора и в крайна сметка разочароваха с представянето си в родния бокс офис. Пример за това е силно дискутирания драматичен трилър на Дейвид Финчър “Не казвай сбогом”. Въпреки успеха си в САЩ, множеството дискусии в интернет, стабилната реклама и популярния литературен първоизточник, спечели в България едва 189 291 лева.
Все пак повечето студийни игрални и анимационни продукции, които минаха по българските екрани през 2014-та година, регистрираха ако не огромни, то напълно задоволителни финансови постъпления.
В световен мащаб ситуацията по отношение на бокс офиса не се различаваше особено от тази в България. Един филм успя да натрупа приходи от над един милиард долара (вече споменатия “Трансформърс: Ера на изтребление”). За сравнение през 2012-та година границата от един милиард долара беше премината от цели четири заглавия – “Отмъстителите 3D”, “007 Координати: Скайфол”, “Черният рицар: Възраждане” и “Хобит: Неочаквано пътешествие”.
Любопитно е да се отбележи, че в международния топ 10 на 2014-та година, само три от заглавията не са част от вече изградени и успешни поредици – а именно “Пазители на Галактиката", “Господарка на злото“ и “Интерстелар”.
Със световните си приходи от над 3 милиарда долара 20th Century Fox се превърна в най-печелившото холивудско студио на 2014-та година, а успехите на комиксовите екшъни “Завръщането на първия отмъстител“ и “Пазители на Галактиката“ утвърдиха Марвел като една от най-влиятелните и доходоносни филмови компании в момента.
По отношение на анимационното кино 2014-та година ще бъде запомнена най-вече с успехите на “Героичната шесторка“ (408 959 000 долара), “Рио 2” (500 188 435 долара) и “LEGO: Филмът” (468 760 692 долара). С приходите си от малко над 600 милиона долара “Как да си дресираш дракон 2” се превърна в най-касовата анимация на 2014-та година, но въпреки това от DreamWorks Animation признаха, че очакванията са били за по-големи финансови постъпления (ситуацията доведе и до уволнения в студиото).
Филмовите екранизации на известни романи също бяха сред най-гледаните и дискутирани филми на 2014-та година. “Не казвай сбогом” донесе на създателите си приходи в световен мащаб от близо 400 милиона долара, а “Игрите на глада: Сойка-присмехулка - част I“ продължава да се върти по кината и до момента е натрупал 701 125 000 долара.
През 2013-та година няколко сериозни бокс офис провала белязаха Холивуд, но за щастие на студията през 2014-та бокс офис разочарованията не бяха филми с бюджети от над 150 милиона долара (какъвто бе случаят с “РПУ Оня свят”, “Самотният рейнджър” и “47 ронини”)
“Легендата за Херкулес“ не успя да привлече зрителското внимание и въпреки по-скъпите триизмерни прожекции филма на Рени Харлин спечели едва 62 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от над 100 милиона.
През 2014-та година 62 заглавия натрупаха приходи в световен мащаб от над 100 милиона долара (за сравнение през 2013-та година общо 67 продукции достигнаха тази граница).
Сред независимите хитове на изминалата година се открояват “Гранд Хотел Будапеща” (174 600 318 долара), “Адмиралът” (112 156 811 долара), “Крадци на ядки” (113 307 962 долара) и нискобюджетната лента на Джон Фавро “Майстор-готвач“ (45 967 935 долара).
Като цяло тенденцията по отношение на комерсиалното кино не се промени през изминалата година. Най-големите хитове отново бяха силно рекламираните продължения и фантастично-приключенски екшъни, а анимационния жанр (подкрепен от 3D-формата) продължи да привлича голям брой зрители както в България, така и в останалата част от света.
В крайна сметка може да се каже, че съдейки по предстоящите кино заглавия (и разбира се зрителските предпочитания) бокс офиса през 2015-та година няма да се различава особено от този през изминалата година.
Без да бъде изправен пред сериозна конкуренция научнофантастичния “Интерстелар” стартира българското си представяне от лидерската позиция в родната бокс офис класация. 165-милионният IMAX филм с Матю Макконъхи остави зад гърба си четири премиерни заглавия и със сигурност ще приключи кинопохода си с приходи от над половин милион лева.
За първия си уикенд на българска почва (7-9 ноември) “Интерстелар” е вкарал в касите на кината 183 074 лева, което е напълно приличен старт за оригинална, нетриизмерна продукция. Дебютните приходи на амбициозната фантастика са по-добри от тези на миналогодишния “Гравитация” (75 731 лева) и малко по-слаби от постъпленията на предишния филм на режисьора Кристофър Нолан “Черният рицар: Възраждане” (183 273 лева). Високобюджетните космически заглавия са често предпочитани от родната публика и “Интерстелар” със сигурност ще се нареди сред стабилните бокс офис хитове на тазгодишния зимен сезон. До момента по света лентата е натрупала 138 милиона долара.
Триизмерната stop-motion анимация “Кутийковците” е на второ място в класацията. За първия си уикенд премиерната лента на студиото Laika е натрупала 77 717 лева, а като се добави и спечеленото от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 79 796 лева. “Кутийковците” бе предшестван от прилична рекламна кампания и въпреки че стартовите приходи не са особено впечатляващи те дават заявка за едно задоволително представяне в родните киносалони. Дебютните финансови постъпления на “Кутийковците” са по-добри от тези на конкурентната анимация “Рицарят Ръждивко” (18 846 лева) и очакванията са, че до седмица и половина лентата ще надмине границата от 200 хиляди лева.
Третата позиция е заета от екшън-трилъра “Джон Уик”, който за десет дни по кината е спечелил 179 643 лева. До момента филма на Чад Стахелски се представя по-добре от двете части на “Твърде лично”, но в същото време остава зад гърба на скорошния “Закрилникът” (който за същия период от време вече бе надминал границата от 200 хиляди лева).
Все пак “Джон Уик” се представя прилично за оригинално, нетриизмерно заглавие с високо възрастово ограничение и по-скромна реклама. Преди да бъде свален от екраните филма ще успее да натрупа 300 хиляди лева.
Приключенското фентъзи “Дракула: Неразказан” е на четвърто място, със спечелени за пет седмици в България 1 172 987 лева – сума, която нарежда лентата сред десетте най-успешни филмови заглавия на годината.
Режисираният от дебютанта Гари Шор филм надмина постижението на “Трансформърс: Ера на изтребление” (1.1 милиона лева) и до няколко дни ще надмине спечеленото от “Херкулес” (1.2 милиона). В световен мащаб “Дракула: Неразказан” е натрупал малко над 200 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 100 милиона.
Военната екшън-драма на Дейвид Ейър “Ярост” заема пета позиция, като за три седмици по кината е спечелила 289 505 лева.
Що се отнася до България лентата се представя по-добре от “Пърл Харбър”, “Плачът на слънцето” и “Блек Хоук”, но изостава от предишния военен филм на Брад Пит “Гадни копилета”. Границата от половин милион лева едва ли ще бъде достигната, но независимо от това “Ярост” ще намери място сред стабилните бокс офис успехи на сезона.
Свръхестественият трилър “Джезабел” е на шесто място в класацията. За първия си уикенд премиерния филм със Сара Снук е вкарал в касите на кината 20 166 лева – очаквано скромен старт за оригинален представител на хорър-жанра, който не може да разчита на по-скъпите триизмерни прожекции. Все пак е важно да се отбележи, че стартовите приходи на “Джезабел” са по-добри от тези на скорошните психо-трилъри “Анабел” (15 820 лева) и “Както горе, така и долу” (11 781 лева). Лентата на хорър-продуцента Джейсън Блум няма шанс да изпъкне на общия фон и по всяка вероятно ще бъде свалена от екраните с приходи от около 100 хиляди лева.
Криминалният “Лешояда” застава на седма позиция. Филмът на Дан Гилрой се върти по кината от десет дни насам и за този период от време е спечелил общо 44 057 лева. Мрачните кримки рядко се представят силно в българския бокс офис и от финансова гледна точка (подобно на “Не казвай сбогом”) “Лешояда” няма да бъде запомнен с нещо отличително.
В най-добрия случай границата от 100 хиляди лева ще бъде достигната до края на следващата седмица. В световен мащаб “Лешояда” е натрупал 21 992 015 долара, при бюджет за снимки и реклама от около 20 милиона долара.
Осмото място е заето от “Билет за отвъдното”, който за три седмици в България е спечелил 111 761 лева.
Филмът с Лиам Нийсън остава зад конкурентните “Джон Уик” и “Закрилникът” и имайки предвид новата конкуренция в лицето на “Интерстелар” и ограничения брой прожекции на ден крайните му приходи едва ли ще надвишат сумата от 200 хиляди лева. Общо по света “Билет за отвъдното” е спечелил 49 217 685 долара, при бюджет за снимки и реклама от около 50 милиона долара.
“Свети Винсент” застава на девета позиция, със спечелени за десет дни 34 175 лева. Що се отнася до бокс офиса предварителните прогнози не бяха особено обнадеждаващи и лентата с Бил Мъри няма да набере повече скорост в следващите седмици.
“Свети Винсент” се представя по-слабо от “Пазители на наследството” (предишния филм на Бил Мъри, сдобил се с киноразпространение в България) и по всичко изглежда, че няма да достигне границата от 100 хиляди лева.
Десетото място е за анимацията “Рицарят Ръждивко”, която се прожектира в българските киносалони от три седмици насам. За това време лентата е натрупала 57 207 лева, което е очаквано скромно постижение за непретенциозна анимация, пристигнала без много шум в България.
“Рицарят Ръждивко” остана в сянката на “Пчеличката Мая: Филмът” и “Кутийковците” и трудно ще се добере до границата от 100 хиляди лева. Подобно на “Гладиаторите на Рим” и “Тор и легендите на Валхала лентата е вкарала в кината по-непретенциозните почитатели на анимационните ленти, но още в самото начало беше ясно, че тя няма шанс да привлече вниманието на по-широк кръг от зрители.
Интерстелар – емоции и наука 03.11.2014, 11:35 | синефиш.бг „Ние не възнамеряваме да спасяваме планетата. Ние планираме да я напуснем.” Д-р Бранд от NASA
След дълго очакване (3 отложени премиерни дати) и тягостни преговори, най-накрая “Интерстелар“ е в киносалоните. Някои ще открият интересен маркетингов подход, но той е по-скоро резултат от една интересна инициатива на група кинематографисти ръководена от хитовия режисьор Кристофър Нолън.
В средата на лятото тази година, той принуди холивудските мейджъри да се ангажират с договори за квота при употребата на филмовата лента като снимачен материал. Задушена от цифровите технологии, компанията “Кодак“, (най-крупният производител на филмов материал) почти фалира след неколкогодишна агония, заплашвайки да затвори фабрики и лаборатории.
Дългият спор “за“ и “против“ пикселите не е приключил. “Старата естетска школа“, защитава текстурата и другите достойнства на негативно-позитивното изображение, но предимствата на работата с цифровите технологии са безспорни. Кристофър Нолън изнерви киноиндустрията с изискването си “Интерстелар“ да се представи в киносалони обзаведени с традиционната лентова прожекционна техника една седмица преди разпространението му по цифров път.
След като киносалоните инвестираха крупни средства в обзавеждането с цифрови прожектори, малкият каприз на британския режисьсор даде предимство на тези, които все още си пазят традиционните лентови прожектори. Ужилени финансово, киноразпространителските мрежи нададоха вой, придружен със заплахи за бойкот и така се стигна до отлагането на премиерните дати и известното изнервяне на кинобизнеса.
Още от зората на киното, Космосът упражнява притегателната си сила със своята необятност и неразгадани тайни. Филмите на звездна тематика могат да се разделят на две големи групи. Първата е тази, която представя визуален спектакъл с последните технологични новости в киноизображението и дизайна. Другата е ориентирана към човешката драма и вечни дилеми пренесени в безвъздушното пространство.
“Интерстелар“ принадлежи към втората категория. Историята ни пренася в неприветливото, постапокалиптично прашно бъдеще, в което земните ресурси са на изчерпване, пустинята навлиза бавно в градовете и гладът хлопа на вратата. След закриването на проектите за изследване на космическото пространство, Купър, пилот на космически ракети и совалки, се е превърнал в земеделец и образцов баща.
Вдовец, той се опитва да запълни мястото на съпругата си и се грижи с нежност за двамата си тийнейджъри - дъщеря си Мърфи и сина си Том. Д-р Бранд, философ и математик от агенцията NASA, му предлага да участва в дългосрочен секретен космически проект. Купър се оказва пред класическата трагична родителска дилема между дълга си да остане близо до децата си и отговорността към тяхното бъдеще (и това на по-сетнешните поколения).
И двете взаимноизключващи се решения биха се оказали правилни, но желанието отново да полети в космоса надделява и Купър, представител на едно загубено поколение, заменя царевичната си плантация с пулта на уникален интерпланетарен кораб.
“Интерстелар“ обединява с лекота разнообразни идеи, амбиции, теории, мелодрама, технологии, достойно количество синтетично изображение и много емоции. Кинофеновете ще открият своеобразен отговор на любимите класици – „Космическа одисея 2001”, „Близки срещи от трети вид” и „Междузвездни войни”. Със своите 167 минути подкрепени от 165 милионен доларов бюджет, филмът е нещо повече от драматично правдоподобен разказ за евентуалните възможности.
Нолън задържа вниманието на зрителя с интелигентна спекулация с научните факти. Не за пръв път Холивуд се заема с вулгаризирането на комплекс от физико-математични идеи. Негов консултант е 74-годишният професор от Калифорния Кип Торн, световен експерт в областта на теоретичната физика.
Сценарият преплита пространството в пет измерения, гравитацията, квантовата механика и теорията на относителността. Поднесена от Нолън, тази странна научно-философска материя е съвсем разбираема. Подобно на криминален съспенс, обясненията на идеите по отношение на лабиринтите на пространствено-времевия континуум идват в добрия момент, представени в лесносмилаема форма.
Така, зрителят може да приеме като реална възможността 23 години от човешкия живот да преминат за няколко секунди. Филмът устоява на изкушението да се хлъзне по технологично-дизайнерските решения и да хвърля пиксели в очите на зрителя.
И ако научната информация представена във филма е безспорно забавна и образователна, то скелетът на разказа се крепи на плещите на Матю Макконъхи. Прясно отличен с „Оскар”, 44-годишният актьор защити признанието си това лято в хитовия телевизионен сериал „Истински детективи”. Нолън старателно изследва лицето на актьора, който в не един крупен план виртуозно съчетава радост, съжаление и скръб. Неговият Купър е „несъвършен герой”, раздиран от емоции и способен на грешки.
С нюансираната си игра, той подчертава тези си слабости и добавя парфюма на интимност, подсилващ с дълбок психологически реализъм историята на един загрижен за децата си баща.
“Интерстелар“ се появява година след хипнотичната визуалност на „Гравитация” и очевидно ще заеме място в много повече номинации. Деветият филм на Кристофър Нолън се очертава като дързък и рисков разказ, който като булдозер е на път да заеме мястото си сред претендентите за престижни награди и да укрепи позицията на режисьора като топ-разказвач на поколението си.
До края на календарната 2014-та година ще се състоят българските премиери на няколко амбициозни високобюджетни филмови заглавия. Сред тези заглавия се откроява научнофантастичната драма ”Интерстелар”, чиито международен актьорски състав е предвождан от тазгодишния носител на “Оскар” Матю Макконъхи. Режисьор на близо тричасовата лента е Кристофър Нолан, който е познат на киноманите най-вече с работата си по “Генезис” и последните три филма от поредицата за Батман.
За направата на ”Интерстелар” бяха похарчени близо 200 милиона долара, а екранни партньори на Матю Макконъхи са Ан Хатауей, Джесика Частейн, Кейси Афлек, Майкъл Кейн и Мат Деймън. Голяма част от идеите във филма са базирани на изследванията на американския физик и теоретик Кип Торн, според когото пътуването във времето не е невъзможно.
Освен помощта на Торн създателите на ”Интерстелар” са били вдъхновени и от няколко небезизвестни заглавия от космическия/научнофантастичен жанр. В интервю за списание Empire режисьора Кристофър Нолан разкри имената на филмите и поговори накратко за тяхното влияние върху ”Интерстелар”.
Кристофър Нолан: “В ”Интерстелар” феновете на научната фантастика ще открият много прилики и препратки към “Една одисея в космоса”. Но аз не мисля, че това се отразява негативно на нашия филм. Ако се стараеш прекалено да прикриеш вдъхновенията си тогава ще създадеш нещо, което не е искрено. Филмите и културата около нас оказват влияние на очакванията ни когато гледаме нещо на екрана. Филмите не могат да се правят във вакуум. Всичко е свързано. Ние правим научнофантастичен филм, така че не можем да се преструваме, че “2001: Една одисея в космоса” не съществува. Ще има хора, които ще забележат всяка една прилика между “2001” и ”Интерстелар”, но ще има и хора за които нещата в нашия филм ще бъдат съвсем нови. Единственото, което ние, като кинаджии, можем да направим е да се отнасяме уважително към всичко, което ни вдъхновява.”
Нолан: “Не исках да използваме прекалено футуристична технология. Също както в “Пришълецът” всичко показано в нашия филм е напълно функционално и практично. Това улесни и актьорите. Аз израснах през 70-те и реалистичния подход към “Пришълецът” и първия “Междузвездни войни” остана в съзнанието ми и ми помага когато работя по научна фантастика.”
Нолан: “Когато погледнете “Близки срещи от третия вид”, когато погледнете всички филми на Спилбърг - те притежават този страхотен дух, който аз исках да уловя с ”Интерстелар”. Езикът на тези филми е уникален и те притежават това отличително и почти старомодно усещане, което само хора като Спилбърг и Лукас могат да създадат.Също както “Близки срещи от третия вид” в центъра на историята на нашия филм е семейството. Става дума за хора и техните взаимоотношения. Но не представяме това по скучен и назидателен начин. Всичко е напълно реалистично и хората ще съчувстват на героите и техните дилеми. На практика става дума за това, което се случва когато обикновените ни животи се сблъскат с нещо екстремно и фантастично.”
Нолан: “Първоначално “Истински неща” не беше издаден на Blu-ray и аз се опитвах всячески да убедя Уорнър Брос да направи нещо по въпроса, тъй като това е един прекрасен филм. Нещата, които са постигнати на живо, пред камерата, са впечатляващи. Отраженията в шлемовете на героите са истински и чрез прожектори и прозорци те постигнаха много. Когато видях всичко това казах, “Момчета, сега за нас ще бъде много по-лесно да направил това”. Така че нямахме извинения да не направим всичко пред камерата. Не исках да разчитаме само на екипа за визуални ефекти. И за щастие в този случай не ни се наложи.”
Сред другите заглавия, които са вдъхновили създателите на ”Интерстелар” се открояват конспиративния “Каприкон 1” и хита на Робърт Земекис “Контакт”, в който главната мъжка роля също е изпълнена от Матю Макконъхи.
В лентата на Кристофър Нолан, Макконъхи се превъплъщава в образа на Купър – самотен баща на две деца, който изоставя досегашния си начин на живот и заедно с група астронавти и изследователи се отправя на дръзко пътешествие сред звездите. Целта на мисията е да се разбере дали човечеството има бъдеще извън границите на планетата Земя.
”Интерстелар” ще се прожектира в IMAX формат, а българската му премиера е насрочена за 7-ми ноември, тази година.
След малко повече от един месец ще се състои българската премиера на амбициозната и дълго подготвяна научнофантастична драма ”Интерстелар”. Тазгодишният носител на “Оскар” Матю Макконъхи предвожда еклектичния актьорски състав на филма, а на режисьорския стол седна създателя на “Черният рицар” и “Генезис” Кристофър Нолан.
Първите официални детайли за разработването на “Интерстелар” се появиха през 2006-та година когато Стивън Спилбърг обяви намерението си да поеме режисурата.
След многобройни промени на сценария обаче Спилбърг се оттегли от проекта и насочи вниманието си към четвъртия филм от поредицата “Индиана Джоунс”. Окуражени от финансовия успех на “Генезис” студията Уорнър Брос и Парамаунт Пикчърс привлякоха към продукцията Кристофър Нолан и старта на снимките бе даден през лятото на 2013-та година.
Бюджетът на ”Интерстелар” надвишава сумата от 150 милиона долара, а към вече споменатия Матю Макконъхи се присъединиха Мат Деймън, Майкъл Кейн, Ан Хатауей, Джесика Частейн, Кейси Афлек и Уес Бентли.
От Уорнър Брос и Парамаунт Пикчърс вече активно рекламират амбициозната фантастика и като част от маркетинговата кампания в интернет бяха разпространени няколко нови снимки, но които могат да бъдат видени както главните персонажи в историята, така и режисьора Кристофър Нолан.
Малко след разкриването на снимките бе разпространена и информацията, че ”Интерстелар” ще бъде най-дългия филм в досегашната кариера на Нолан. Официален източник от Уорнър Брос разкри, че времетраенето на сай-фай драмата ще бъде 169 минути.
По думите на режисьора за основно вдъхновение на лентата е послужил небеизвестния филм на Стенли Кубрик “2001: Космическа одисея”, а част от идеите в сценария са базирани на изследванията на американския физик и теоретик Кип Торн (според когото пътуването във времето е напълно възможно).
Подробни детайли за сюжета на ”Интерстелар” не се разкриват и за момента единственото, което се знае е, че Матю Макконъхи изпълнява главната роля на Купър – овдовял баща на две деца, който изоставя своя досегашен живот и заедно с екип от астронавти и изследователи се отправя на дръзко пътешествие сред звездите. Целта на мисията е да се разбере дали човечеството има бъдеще извън границите на планетата Земя.
Освен режисьор на научнофантастичната лента Кристофър Нолан е сценарист и продуцент в партньорство със съпругата си Ема Томас (“Мементо”) и своя брат Джонатан Нолан (“Престиж”).
Българската премиера на ”Интерстелар” е насрочена за 7-ми ноември, тази година. Филмът ще се прожектира в IMAX формат.
Най-големите холивудски филми, които ще тръгнат по българските киноекрани през 2014-та година 06.01.2014, 09:35 | синефиш.бг
Въпреки няколкото сериозни бокс офис провала 2013-та беше запомнена като една от най-силните години за холивудските филмови продукции. Високобюджетният комиксов екшън “Железният човек 3” се превърна в най-успешния игрален филм на годината, с приходи в световен мащаб от над един милиард долара. Лентата с Робърт Дауни постигна завиден успех и на родна почва, а сред останалите големи заглавия, които натрупаха значителни приходи в България се открояват “Игрите на глада: Възпламеняване”, “ТОР: Светът на мрака”, “Хобит: Пущинакът на Смог”, “Хензел и Гретел: Ловци на вещици”, “Гравитация” и шестата част на “Бързи и яростни”.
По отношение на мащабните високобюджетни филмови заглавия 2014-та година също ще предложи голям избор на киноманите. За вниманието на българските зрители през следващите дванадесет календарни месеца ще се борят 25 големи холивудски продукции, като близо половината от тях са продължения от вече изградени и познати на публиката филмови франчайзи.
Ето и пълния списък със заглавията:
Джак Райън: Теория на хаоса Режисьор: Кенет Брана
Петият поред игрален филм за създадения от Том Кланси литературен персонаж Джак Райън. Този път ролята на Райън е поверена на познатия от “Стар Трек“ и “Димящи аса“ Крис Пайн. Голяма част от действието на филма се развива в Москва, а режисьора Кенет Брана поема и главната отрицателна роля на енигматичния бизнесмен Виктор Черевин. Гледай трейлъра »
Българската премиера на “Джак Райън: Теория на хаоса“ ще се състои на 31 януари.
Аз, Франкенщайн Режисьор: Стюарт Бийти
Арън Екхарт, най-известен с ролите си в “Ерин Брокович“ и “Черният рицар“, поема главната роля на чудовището на Франкенщайн, което в тази история носи името Адам. Докато се опитва да намери мястото си в света Адам се оказва в центъра на мащабна война между два враждуващи от векове безсмъртни клана. Снимачният екип на филма е съставен от същите хора, които работеха по създаването на известната вампирска поредица с Кейт Бекинсейл “Подземен свят“. Гледай трейлъра » “Аз, Франкенщайн“ тръгва по родните киноекрани от 24-ти януари.
Робокоп Режисьор: Хосе Падиля
Фантастичният екшън е своеобразен римейк на едноименния хит на Пол Верховен от 1987-ма година. В центъра на историята е полицаят Алекс Мърфи, който бива убит при изпълнение на служебния си дълг и по-късно трансформиран в робот, чиято основна задача е да въдворява ред по опасните улици на Детройт. Гледай трейлъра » Българската премиера на “Робокоп“ е насрочена за 7-ми февруари.
Помпей Режисьор: Пол У.С. Андерсън
Сюжетът на античния епос с Кийфър Съдърланд разказва за изригването на вулкана Везувий през 79-та година пр. Христа и последвалите унищожителни последици за проспериращия римски град Помпей и неговите жители. Гледай трейлъра » “Помпей“ тръгва по родните киноекрани от 21-ви февруари. Филмът ще се прожектира в триизмерен формат.
300: Възходът на една империя Режисьор: Ноам Мъро
Заснетият в България филм е продължение на успешната лента на Зак Снайдър “300“. Вдъхновен от графичния роман на Франк Милър “Ксеркс”, сюжета на продукцията проследява опитите на гръцкия генерал Темистокъл да обедини своя народ и да се пребори със смъртните си врагове Ксеркс и Артемизия. Гледай трейлъра » Българската премиера на “300: Възходът на една империя“ ще се състои на 7-ми март.
Ной Режисьор: Дарън Аронофски
Амбициозната продукция на Аронофски преразказва познатата библейска история за Ноевия ковчег, а за изпълнител на главната титулярна роля беше избран носителя на “Оскар” Ръсел Кроу. Екранни партньори на Кроу са Антъни Хопкинс, Дженифър Конъли, Рей Уинстоун, Кевин Дюранд, Мартон Чокас и звездата от поредицата “Хари Потър” Ема Уотсън. Гледай трейлъра »
“Ной“ тръгва по българските кина от 28-ми март.
Завръщането на първият отмъстител Режисьори: Джо и Антъни Русо
Лентата продължава историята на комиксовия персонаж Стийв Роджърс/Капитан Америка, който е познат на масовата публика от хитовете “Капитан Америка: Първият отмъстител” и “Отмъстителите 3D”.
Този път Роджърс обединява сили с агентката Наташа Романоф/Черната вдовица (в ролята Скарлет Йохансон) и двамата заедно се изправят срещу ловкия убиец и атентатор Зимния войник. Гледай трейлъра »
Българската премиера на триизмерния “Завръщането на първият отмъстител“ е насрочена за 4-ти април.
Невероятният Спайдър-мен 2 Режисьор: Марк Уеб
Андрю Гарфилд отново се превъплъщава в ролята на Човека-паяк, а сюжета на филма се фокусира върху борбата на Питър Паркър/Спайдър-мен срещу злодея Електро, който се е сдобил със силата да контролира електрическата енергия. Ролята на Електро е поверена на носителя на “Оскар” Джейми Фокс. Гледай трейлъра » “Невероятният Спайдър-мен 2” ще се завърти по кината от 18-ти април.
Годзила Режисьор: Гарет Едуардс
Едно от най-популярните филмови чудовища се завръща на големия екран в триизмерен формат.
Продукцията на Гарет Едуардс бива описвана като “реалистичен поглед към света на Годзила”, а от студиото Уорнър Брос отпуснаха за снимките бюджет от над 100 милиона долара. За изпълнители на главните роли бяха привлечени Брайън Кранстън, Жулиет Бинош, Кен Уатанабе и Арън Тейлър-Джонсън. Гледай трейлъра » “Годзила“ тръгва по българските киноекрани от 16-ти май.
Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще Режисьор: Брайън Сингър
Заснетият с бюджет от над 200 милиона долара филм продължава историята на познатите комиксови персонажи Професор Х, Магнито и Върколак. В главните роли се превъплъщават Хю Джакман, Йън Маккелън, Хали Бери, Патрик Стюарт и Джеймс Макавой, а по думите на Брайън Сингър лентата “обединява най-добрите елементи от всички предишни филми от поредицата Х-Мен”. Гледай трейлъра » Българската премиера на “Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще“ ще бъде на 23-ти май.
Господарка на злото Режисьор: Робърт Стромбърг
Филмът бива описван като “готическо приключение с дракони, вещици, магии и множество неочаквани обрати“, а носителката на “Оскар“ Анджелина Джоли изпълнява главната роля на злата вещица Maleficent, която е един от най-известните отрицателни персонажи във филмовата и анимационна вселена на Уолт Дисни. Гледай трейлъра » "Господарка на злото“ тръгва по кината от 30-ти май.
На ръба на утрешният ден Режисьор: Дъг Лаймън
Научнофантастичният екшън с Том Круз, Бил Пакстън и Емили Блънт разказва за войник, който след като умира на бойното поле се събужда няколко часа по-късно само за да открие, че има възможността да преживява отново и отново деня в който е бил убит. Гледай трейлъра » Родната премиера на “На ръба на утрешният ден“ е насрочена за 30-ти май.
Трансформърс: Ера на изтребление Режисьор: Майкъл Бей
Четвъртият филм от епичната поредица “Трансформърс“ разчита на изцяло нов актьорски състав, който е предвождан от номинирания за “Оскар” Марк Уолбърг. Мащабната копродукция между Съединените щати и Китай ще се разпространява в триизмерен и IMAX формат, а за направата й беше отделен бюджет от близо 200 милиона долара. Гледай трейлъра » “Трансформърс: Ера на изтребление” тръгва по българските киноекрани от 27-ми юни.
Зората на планетата на маймуните Режисьор: Мат Рийвс
Филмът е директно продължение на успешната лента от 2011-та година “Възходът на планетата на маймуните”.
Първата сюжетна линия се фокусира върху шимпанзето Цезар, което се опитва да запази мира и стабилността в новосъздаденото общество на маймуните, а втората разказва за група мъже и жени от Сан Франциско, които се борят да оцелеят в един съвсем нов свят. Гледай трейлъра » Родната премиера на “Зората на планетата на маймуните” ще се състои на 15-ти август.
Пътят на Юпитер Режисьори: Анди и Лана Уашовски
Създателите на “Матрицата” представят този амбициозен сай-фай екшън, който бива описван като “революционен фантастичен филм с поразяваща визия, новаторски идеи и интересни персонажи”. Мила Кунис, Чанинг Тейтъм и Шон Бийн изпълняват главните роли, а за снимките бяха похарчени над 100 милиона долара. Гледай трейлъра » “Пътят на Юпитер“ ще се завърти по кината от 25-ти юли.
Херкулес: Тракийските войни Режисьор: Брет Ратнър
Дуейн Джонсън – Скалата поема ролята на могъщия Херкулес, който след смъртта на семейството си обръща гръб на боговете и заедно с шестима други наемници започва да работи за краля на траките. Българската премиера на “Херкулес: Тракийските войни” ще бъде на 25-ти юли.
Пазителите на галактиката Режисьор: Джеймс Гън
Комиксовата лента на студиото Марвел разказва за пилот от американската армия (в ролята Крис Прат), който след като попада в центъра на смъртоносен междугалактически конфликт е принуден да обедини сили с екип от необикновени извънземни същества и опасни бивши затворници.
Екранни партньори на Крис Прат са актьорите Джаймън Хунсу, Грег Хенри, Зоуи Салдана, Глен Клоуз и носителя на “Оскар” Бенисио Дел Торо.
“Пазителите на галактиката” тръгва по кината от 8-ми август.
Костенурките нинджа Режисьор: Джонатан Лийбесман
В продуцирания от Майкъл Бей фантастичен екшън Мегън Фокс играе главната женска роля на репортерката от “Канал 6” Ейприл О’Нийл, която се превръща в доверен съюзник на костенурките нинджа Леонардо, Микеланджело, Донатело и Рафаел. За направата на скъпия игрален филм беше използвана компютърната технология “motion capture”, която спомогна за създаването на хитовите ленти “Аватар” и “Възходът на планетата на маймуните”.
Българската премиера на “Костенурките нинджа“ е на 22-ри август.
Непобедимите 3 Режисьор: Патрик Хюс
Силвестър Сталоун и компания се завръщат за третия филм от стартиралия през 2010-та година екшън-франчайз. Голяма част от снимките на “Непобедимите 3“ отново протекоха в България, а освен познатите от предишните части актьори в лентата ще видим още Харисън Форд, Мел Гибсън, Уесли Снайпс, Келси Грамър, Келън Лъц и Антонио Бандерас.
“Непобедимите 3“ ще тръгне по българските кина от 15-ти август.
Град на греха: Жена, за която да убиваш Режисьор: Робърт Родригес
Дълго подготвяното продължение на култовата лента от 2005-та година “Град на греха” разказва няколко преплитащи се истории, които са обединени от два персонажа – мистериозна жена на име Ава Лорд и бившия фотограф и настоящ частен детектив Дуайт МакКарти. Брус Уилис, Мики Рурк, Джесика Алба и Росарио Доусън отново се завръщат в познатите от оригиналния филм роли, а техни партньори са Джош Бролин, Ева Грийн, Джоузеф Гордън-Левит, Рей Лиота, Джеръми Пивън и Джуно Темпъл.
Премиерата на “Град на греха: Жена, за която да убиваш” ще бъде на 22-ри август.
Интерстелар Режисьор: Кристофър Нолан
Матю Макконъхи изпълнява главната роля в този научнофантастичен филм, чиито сюжет разказва за паралелни светове, времеви процепи и пътуване сред звездите, което поставя на изпитание човешките знания и постижения. Голяма част от идеите в “Интерстелар“ са вдъхновени от изследванията на американския физик и теоретик Кип Стивън Торн и по-конкретно твърдението му, че пътуването във времето е възможно.
Високобюджетната лента тръгва по родните кина от 7-ми ноември.
Игрите на глада: Сойка-присмехулка, част 1 Режисьор: Франсис Лоурънс
Предпоследният филм от поредицата “Игрите на глада” отново се фокусира върху предизвикателствата пред които се изправят Катнис Евърдийн и нейните приятели. Дженифър Лоурънс и Джош Хътчерсън отново поемат двете главни роли, а техни екранни партньори са Джулиан Мур, Елизабет Банкс, Доналд Съдърланд и Уди Харелсън.
Българската премиера на “Игрите на глада: Сойка-присмехулка, част 1“ ще се състои на 21-ви ноември.
Изселване Режисьор: Ридли Скот
Мащабната библейска драма на Скот преразказва библейската история за извеждането на израелтяните от Египет, преминаването им пред пустинята Синай и опитите на техния водач Мойсей да ги отведе до Обетованата земя. В ролята на Мойсей се превъплъщава Крисчън Бейл, а освен него във филма ще видим още Джон Туртуро, Арън Пол, Бен Кингсли, Сигорни Уивър и Джоел Едгъртън.
“Изселване” тръгва по кината в България от 12-ти декември.
Хобит: До там и обратно Режисьор: Питър Джаксън
Последният филм от успешната трилогия “Хобит” ще представи кулминационната битка на джуджетата и техните съюзници срещу могъщия дракон Смог. Мартин Фрийман се завръща отново в ролята на хобита Билбо Бегинс, а за направата на продукцията бяха похарчени около 200 милиона долара.
Българската премиера на “Хобит: До там и обратно“ е насрочена за 19-ти декември.
Нощ в музея 3 Режисьор: Шон Леви
Третата част от хитовия приключенско-фантастичен франчайз “Нощ в музея“ продължава историята на музейния охранител Лари Дейли, в чиято роля отново се превъплъщава Бен Стилър. От студиото 20th Century Fox отпуснаха бюджет за снимки от над 100 милиона долара, а към Стилър се присъединиха актьорите Робин Уилямс, Оуен Уилсън и Реки Жервез.
“Нощ в музея 3” ще тръгне по родните киноекрани от 26-ти декември.
Добра или лоша, 2013 вече е почти зад гърба ни. Нека погледнем някои от по-интересните филми, които 2014 ще ни предложи.
1. Превъзходство (Transcendence)
Сред поредици от блокбъстърски продължения и разклонения, "Превъзходство" ще бъде един от малките оригинални научно-фантастични филми през 2014. Това ще бъде режисьорския дебют на Уоли Пфайстър – опитният оператор, носител на "Оскар" и три номинации, работил неведнъж с Кристофър Нолан. Феновете на двамата са повече от развълнувани да видят какво ще предложи на публиката Пфайстър като режисьор. Сюжетът на лентата се върти около компютърен учен – Евелин Кастър (Ребека Хол), която вкарва (ъплоудва) мозъка на убития си съпруг, Уил (Джони Деп) в компютър. Филма предвещава да е едновременно много интригуващ, както и мрачен. Актьорският състав е пълен с известни имена като Джони Деп, Ребека Хол, Морган Фрийман, Килиън Мърфи, Пол Бетани и др.
Световната премиера на лентата е на 18 април, 2014 година.
2. Внедрени в час 2 (22 Jump Street)
С участието на нетипичното (но супер смешно) дуо – Джона Хил иЧанинг Тейтъм (които са и продуценти), "Внедрени в час" бе изненадващ хит сред публиката и критиката, доказвайки че мускулестия Тейтъм има и комични суперсили. Продължението на филма ще включва същите муцуни – Хил, Тейтъм и Айс Кюб, но този път полицаите ще бъдат колежани под прикритие, които трябва да разкрият престъпна организация сред колежанско братство. Зад камерата застават режисьорите от първата част – Фил Лорд и Крис Милър, което обещава цял куп от лудориите и хумора на първата част.
С премиера на 13 юни 2014, "Внедрени в час 2" ще бъде един отличен начин за начало на лятото.
3. Херкулес: Тракийските войни (Hercules: The Thracian Wars)
Режисьорът на "Час пик", "Червеният дракон" и "След залеза" режисира тази съвременна версия на мита за Херкулес (базирана на едноименния графичен роман). В главната роля влиза Дуейн Джонсън - Скалата, а филмът ще фокусира върху героя след извършването на 12-те подвига. Полу-богът се е върнал на Олимп и трябва да тренира цяла армия за Тракийският цар. Чрез социалните мрежи, Дуейн Джонсън държи феновете си осведомени с диетата и физическата си подготовка, с което още повече покачва очакването на филма. Освен него, в ролите ще видим и Йън Макшейн, Руфъс Сюъл, Джон Хърт и Джоузеф Файнс.
Лентата с бюджет от 110 милиона долара ще се завърти по екраните на 25 юли, 2014 година.
4. Господарка на злото (Maleficent)
Следващата екранизация по приказка, "Господарка на злото" обещава ново преразказване на добре познатата история. Малефисента, в ролята – Анджелина Джоли, започва като лоялна и бурна защитничка на земите си, преди едно предателство да я тласне към мрачната страна. В този филм, публиката ще види историята на "Спящата красавица", представена от гледна точка на злата кралица. Освен Джоли, в "Господарката на злото" можем да видим Ел Фанинг, Джуно Темпъл, Шарлто Копли, Сам Райли и др. Режисьор на лентата е визуалният гений - Робърт Стромбърг, носител на 2 награди "Оскар" за сценография на "Аватар" и "Алиса в страната на чудесата".
Премиера в България: 30.05.2014
5. Ной (Noah)
От майстора зад филмите "Черен лебед", "Кечистът" и "Реквием за една мечта", на 28 март, 2014 година ще можем да видим библейската история за Ной, разказана Дарън Аронофски. Ръсел Кроу – в ролята на Ной – е обезверен от начина, по който човешката раса третира своя дом – Земята. Добре позната история със съвременен резонанс. Освен Кроу, във филма ще видим Дженифър Конъли, Ема Уотсън, Антъни Хопкинс, Логан Лерман, Рей Уинстън и др.
С премиера точно на Коледа, "В гората" е адаптация на широко-известния бродуейски мюзикъл на Стивън Зондхайм ("Суини Тод"). Историята вплита няколко приказки на братя Грим и проследява бездетна двойка, която иска да премахне проклятието, тегнещо над тях заради злата вещица (Мерил Стрийп). По пътя си, те ще срещнат цял асортимент от популярни приказни герои, като Пепеляшка и Червената шапчица. В ролите ще видим солиден състав – Мерил Стрийп, Джони Деп, Емили Блънт, Ана Кендрик, Крис Пайн и др. Режисьор на лентата е Роб Маршал.
7. Дарителят (The Giver)
Обичаният детски роман от Лоис Лоури от 1993 най-накрая получава адаптация за големия екран. Филмът разказва за младо момче на име Джонас (Брендър Туейтис), който расте разочаровано от привидно утопичното общество, в което живее. Джонас става "приемник на паметта" от Дарителят (Джеф Бриджис) и научава истината за миналото, и защо всички в живота му са щастливи и безгрижни. Романът е изпълнен със солидни послания както за деца, така и за възрастни. Надяваме се, че магията на книгата ще бъде пренесена на големия екран от режисьора Филип Нойс ("Колекционерът", "Патриотични игри", "Солт") и актьорите – Джеф Бриджис, Мерил Стрийп, Кейти Холмс, Тейлър Суифт и Александър Скарсгард. Премиера – 15 август, 2014.
8. Не казвай сбогом (Gone Girl)
Още една адаптация в списъка, но доста по-мрачна от останалите. "Не казвай сбогом", по романа на Джилиън Флин ще бъде психо-трилър, разказващ за бурния брак между двама безработни писатели – Бен Афлек и Розамунд Пайк. Книгата е приета положително, заради обратите, напрежението и лъжливия си разказ. Всичко това идеално пасва на перфекциониста – Дейвид Финчър, чиято филмография предимно е изпълнена с първокласни психологически трилъри. За "Не казвай сбогом", публиката ще трябва да изчака до 3 октомври, 2014.
9. Interstellar
След завършека на трилогията му за Батман, Кристофър Нолан отново се гмурка в света на научната-фантастика със своя "Interstellar" – проект, който за малко щеше да бъде режисиран от Стивън Спилбърг около 2007. Както беше и с "Генезис", почти нищо за филма на Нолан не се знае, освен че базиран по работа на теоретичния физик Кип Торн и разказва за група изследователи, които откриват и влизат в пространствено-времева дупка (червейна дупка) или мост на Айнщан-Розен.
Откритието надминава досегашните възможности и ограничения на пътуването във времето и пространството. Актьорският състав меко казано е звезден – Матю Макконъхи, Джесика Частейн, Ан Хатауей, Кейси Афлек, Майкъл Кейн, Джон Литгоу, Елън Бърнстин, Уес Бентли, Тофър Грейс, Дейвид Ойелово и др. "Interstellar" ще се завърти по екраните на 7 ноември, 2014 година.
Мат Деймън се присъедини към научната фантастика на Кристофър Нолан “Между звездите” 29.08.2013, 10:27 | синефиш.бг
С приходите си от над един милиард долара в световен мащаб комиксовия екшън “Черният рицар: Възраждане” е в момента най-печелившия филм на британския режисьор Кристофър Нолан. Но въпреки този успех Нолан заяви многократно, че няма намерение да режисира бъдещи части от поредицата за Батман. Вместо това той насочи вниманието си към амбициозен научнофантастичен проект, който Холивуд се опитва да заснеме от шест години насам. Заглавието на лентата е “Interstellar” (термин от астрономията, означаващ “между звездите”), а Нолан даде старт на снимачния процес преди няколко седмици.
Продукцията разполага с бюджет от над 100 милиона долара, а сюжета ще разказва за космически изследователи, паралелни светове, времеви процепи и “пътуване сред звездите, което поставя на изпитание всички човешки знания и постижения”.
Световната премиера на “Между звездите” е насрочена за края на 2014-та година, а за изпълнители на главните роли бяха израни Матю Макконъхи, Майкъл Кейн, Ан Хатауей, Джесика Частейн, Кейси Афлек, Тофър Грейс, Елън Бърнстийн и Джон Литгоу. Снимките вече стартираха в Канада, но въпреки това Кристофър Нолан продължава да попълва актьорския екип на продукцията. Малко по-рано днес официален източник от студиото Парамаунт Пикчърс обяви, че към вече избраните актьори се е присъединил и носителя на “Оскар” Мат Деймън. Все още не се знае нищо за персонажа на Деймън, но според последната информация ролята на актьора от “Бандата на Оушън” няма да е голяма и той ще бъде на снимачната площадка в Исландия само за две седмици.
Конкретни детайли за персонажите в “Между звездите” все още не се разкриват, но според слуховете Матю Макконъхи ще бъде в ролята на лидера на изследователския екип, чието име е Купър.
Любопитно е да се отбележи, че голяма част от идеите в сценария на филма са вдъхновени от изследванията на американския физик и теоретик Кип Стивън Торн и най-вече от неговото твърдение, че пътуването във времето е напълно възможно (самият Торн е консултант на филмовия екип).
Освен режисьор на “Между звездите” Кристофър Нолан е сценарист и продуцент в партньорство със съпругата си Ема Томас (“Генезис”) и своя брат Джонатан Нолан (“Престиж”). Подобно на предишните три филма на Нолан научнофантастичния трилър също ще бъде отчасти заснет с IMAX камери. Световната премиера на “Между звездите” е насрочена за 7-ми ноември, 2014-та година.