Недобре скритите реклами в киното 02.05.2017, 10:02 | синефиш.бг
По много причини продуктовото позициониране е необходимо зло. Често пъти филмовите продукции трябва да правят сделки с рекламодателите, за да си набавят допълнителни средства за бюджета, затова пробутват договорените марки тук-там в някоя сцена, уж инцидентно. Понякога обаче това пласиране на реклама стига твърде далече и е очеизвадно, и публиката остава с усещането, че гледа рекламите преди филма…
Аз, роботът – Converse
В бъдещето роботите ще са така напреднали, че вероятно ще имат собствено съзнание и чувство за отмъщение. Но този филм пък също така потвърждава, че хората няма особено да се променят – ще карат Ауди, ще слушат музика на плейъри и ще носят кецове Converse. Героят на Уил Смит си ги купува в началото на филма и не ги сваля до самия му финал.
Корабокрушенецът - FedEx
Героят на Том Хенкс работи в компанията за доставки FedEx. Но фирменият самолет, който той управлява се разбива в океана и оцелелият Чък Нолан се добира до самотен остров, на който е принуден да оцелява няколко години с разпръснатите навсякъде кутии за доставка. В една от тях е и най-добрият му приятел – топката Уилсън. От фирмата не са платили за тази реклама и споделят: „Това не е продуктово позициониране. Ние сме персонаж от филма.“ Така или иначе, целият сюжет не е най-добрата реклама на фирмата.
007 Координати: Скайфол - Heineken
Продуктовото позициониране не е самоцелна работа във филмите от поредицата за Бонд. Часовници, дизайнерски марки и всякакъв вид лайфстайл брандове са налице. В този конкретно филм имаме преобръщане на статуквото. Питието на известния харизматичен агент винаги е било водка с мартини. Не и този път. Когато разпуска на плажа, а и не само, Бонд съвсем непоколебимо си пийва Хайникен, и то от бутилката. Направо можем да му сменим името вече на Джеймс Бира.
Железният човек 3 - Burger King
Този супергерой и суперплейбой, който спасява света от всякакви заплахи, обича бързите коли, бързите жени и „бързите“ храни. След като се връща от превратното му приключение с терористи в Афганистан, първото нещо, което поисква е да направи пресконференция и да си поръча американски чийзбургер. Съвсем навреме, няколко момента след заявката му, в ръцете си той държи пакет с надпис Burger King. За да сме честни, след екшън събитията в Отмъстителите той пък поисква дюнер, което впрочем пак си форма на фаст фууд.
Светът на Уейн - Pizza Hut, Reebok, Pepsi Present
Не е отнело много време на продуцентите, за да разберат, че реклама може да пласира не само в големите блокбасъри, но в малките, общо взето безсмислени, но от друга страна свръх популярни комедии, каквато е тази. Героят на Майк Майерс сякаш излиза от образ и заявява в гротескова реч, че той не би си „подвил опашката“ пред никой спонсор, докато всъщност той и приятелят му през цялото време открито пласират всевъзможни продукти на Pizza Hut, Reebok, Pepsi. Дали това е забавно – публиката преценява.
Стажанти – Google
Ако в „Корабокрушенецът“ рекламираният бранд е превърнат във филмов герой, то в този филм пробутваната марка е буквално хем място на действието, хем сюжетът на филма. Героите на Уилсън и Вон са добри търговци, но дигиталната им грамотност е нулева. Но Гугъл е място, където се ценят идеите, а не компетенциите. Присъствието на компанията е навсякъде по екрана и критиците освен, че разпарчетосват филма, го обявяват за голяма двучасова реклама на Гугъл. И никой не може да оспори това. Ако не вярвате, вижте трейлъра, може да го потърсите в търсачката на Гугъл…
WHITE HOUSE DOWN - Nike
След като Уил Смит е в най-добрата си форма, когато е обут в Converse в „Аз, роботът“, тогава и президентът на Щатите, изигран от Джейми Фокс в този филм, може да се изфука със своите маратонки Nike, по-конкретно модела кръстен на Майкъл Джордан. И ако някой се чуди колко ценни за филмовото повествование са те, нека да не забравяме как в една цена самият президент наритва наглия терорист, докато крещи:“Махни си ръцете от джорданките ми!“
Въпреки желанието на филмовите студия да съберат отново Вон и Уилсън в комедийна продукция двамата актьори поеха по различни пътища и насочиха вниманието си към други проекти. Едва през 2011-та година се появи информацията, че се подготвя нова комедия, която точно като “Ловци на шаферки” ще разчита изцяло на успешната екранна химия между Вон и Уилсън. От студиото 20th Century Fox съобщиха, че официалното заглавие на лентата е “Стажанти”, а историята ще се фокусира върху двама обикновени продавачи, които започват да стажуват в струващата милиарди долари корпорация Гугъл (Google). Режисурата на филма беше поверена на Шон Леви, който има значителен опит в комедийния жанр благодарение на работата си по “Бракувани”, “Деца на килограм” и двете части на “Нощ в музея”.
В момента Леви работи по финалния монтаж на “Стажанти”, а самия филм ще се завърти по българските киноекрани в средата на този месец юни. Рекламната кампания на продукцията е в разгара си и от 20th Century Fox не крият големите си очаквания по отношение на бокс офиса (въпреки че през това лято ще се състоят премиерите на няколко големи блокбастъри, които със сигурност ще бъдат силна конкуренция). През изминалите месеци бяха разпространени няколко трейлъри и телевизионни реклами на “Стажанти”, а сега от студиото качиха в интернет и нови официални снимки от филма на които се виждат двамата главни герои в изпълнение на Винс Вон и Оуен Уилсън.
Вон и Уилсън се превъплъщават в ролите на приятелите Били и Ник, които губят работните си позиции в сектора за продажби заради доминацията и бързото развитие на дигиталните технологии. Решени да си намерят по-добри работни места и да докажат, че не са изостанали по отношение на новите технологии те успяват да се присъединят към програма за стажанти на компанията Гугъл. Но факта, че вече стажуват е само началото на битката. Попаднали в съвсем непознат за тях свят Били и Ник трябва да се преборят с доста по-млади от тях компютърни специалисти, които също се борят за позиции в компанията.
Според режисьора Шон Леви “Стажанти” е първия игрален филм, който представя по възможно най-реалистичен начин света на Гугъл.
Леви:“Само 5 процента от показаното във филма може да бъде наречено измислица. Повечето неща които показваме са напълно истински. Начинът по който се работи в офисите на Гугъл, политиката на компанията, начина по който хората мислят и осъществяват идеите си, специалните места за почивки, работните позиции - всичко това е напълно истинско. Ние просто го показваме на екран. Ако имахме някакви въпроси от Гугъл винаги бяха на разположение и ни помагаха. Без тях този филм нямаше да съществува.
Оуен и Винс не искаха да участват в нов проект заедно освен ако не става дума за нещо наистина оригинално. Докато снимахме “Съседска стража” Винс ми спомена за “Стажанти” и аз веднага се влюбих в историята. Казах си, че трябва да направя този филм на всяка цена. Харесва ми, че през повечето време главните герои са като риби на сухо. Те са напълно извън средата си, но правят всичко възможно за да се нагодят към ситуацията и да не се изложат пред останалите. Има и романтична нишка в историята. Не искам да разкривам много, но ще кажа че става дума за героя на Оуен Уилсън и героинята на Роуз Бърн, която е един от изпълнителните директори на Гугъл.”
Освен Винс Вон, Оуен Уилсън и Роуз Бърн в “Стажанти” участват още Макс Мингела, Джесика Сзор, Джон Гудман и Дилън О’Брайън. Режисьорът сподели че на екран ще се появяват и много познати лица от шоубизнеса, но отказа да разкрие конкретни имена.
Идеята за филма е на Винс Вон, а сценария е написан от Джаред Стърн (“Пингвините на Мистър Попър”). Снимките протекоха в Сан Франциско и Атланта, а екипа разполагаше с бюджет от около 40 милиона долара.
Българската премиера на “Стажанти” ще се състои на 14-ти юни, тази година.