Криминалният екшън-трилър “Детектив Алекс Крос” ще се сдобие с продължение
18.10.2012, 01:20 | синефиш.бг
Само след няколко дни ще се състои световната премиера на дълго подготвяния криминален екшън-трилър “Детектив Алекс Крос”. Сценарият на лентата е вдъхновен от едноименния роман на известния писател Джеймс Патерсън, а на режисьорския стол седна създателя на “Бързи и яростни”, Роб Коен. Главният герой в историята е полицейския детектив Алекс Крос.
Героят Алекс Крос за първи път беше представен на широката публика в хита от 1997-ма година “Целуни момичетата”, чиито сюжет отново бе вдъхновен от творба на Джеймс Патерсън. Тогава за изпълнител на ролята беше привлечен носителя на “Оскар” Морган Фрийман.
Фрийман изигра Алекс Крос още веднъж в продължението на “Целуни момичетата”, “Завръщането на паяка”, което се завъртя по кината през 2001-ва година. За най-новата продукция обаче продуцентите и режисьора Роб Коен се спряха на друг известен чернокож актьор - Тайлър Пери. Пери е известен най-вече с работата си по комедийно-драматични ленти като “За цветнокожи момичета” и поредицата за устатата пенсионерка Мадеа. За актьора, “Детектив Алекс Крос” е първи студиен екшън-филм, в който той изпълнява главната роля.
Въпреки че премиерата на криминалната лента все още не се е състояла и никой не знае какво ще бъде представянето й в бокс офиса от продуцентската компания QED International вече се подготвят за продължение.
Заглавието на предстоящата втора част ще бъде “Double Cross”, а Тайлър Пери ще се превъплъти отново в образа на Алекс Крос. В момента, от QED International преговарят с писателя Джеймс Патерсън и веднага след ката бъдат закупени правата за екранизация на романа-продължение на “Детектив Алекс Крос” (също озаглавен “Double Cross”) ще започне и работата по сценария на следващата филмова адаптация. Важно е да се отбележи, че Тайлър Пери все още не е подписал официален договор за участие във втората част, но неофициално е потвърдил пред продуцентите, че има желание да изпълни отново ролята на Крос. За момента не се знае дали режисурата на лентата ще бъде поверена отново на Роб Коен или ще бъде привлечен друг режисьор. При всички положения бъдещето на “Double Cross” ще зависи от това как ще се представи “Детектив Алекс Крос” в световния бокс офис.
Имайки в предвид, че бюджета на “Детектив Алекс Крос” се равнява на сравнително скромните 23 милиона долара очакванията са, че той ще се превърне в приличен успех за създателите си. Ако тези очаквания се сбъднат “Double Cross” ще получи веднага зелена светлина от студиото Съмит Ентъртейнмънт и снимките може да стартират още следващата година. Сюжетът на лентата (който ще е вдъхновен изцяло от романа със същото име на Джеймс Патерсън) ще проследява както Алекс Крос, така и неговата нова приятелка – детективката Бриана Стоун. Двамата започват да преследват луд убиец, който поставя на колене цялото източно крайбрежие на Съединените щати и чиито действия предизвикват медиен цирк.
В най-добрия случай, повече детайли относно статута на “Double Cross” ще бъдат разкрити след премиерата на “Детектив Алекс Крос”.
Филмът на Роб Коен ще тръгне по българските киноекрани от 9-ти ноември, тази година. ... още »
|
"Детектив Алекс Крос" - обещаваше здраво, твърдо и мускулесто преживяване
17.10.2012, 03:55 | синефиш.бг
Никога не съм крил слабостта си към екшъните и заради това предвкусвах удоволствието да видя „Детектив Алекс Крос”. Бегъл поглед към синопсиса, плаката и рекламната ролка в интернет обещаваше здраво, твърдо и мускулесто преживяване. Уловката се оказа ефикасна. Малко, но фатално недоглеждане от моя страна се оказа кастингът, който криеше голяма изненада.
„Детектив Алекс Крос” е нова среща с Тайлър Пери – един от най-скъпо платените актьори в света и безспорно, най-високо платеният афроамерикански деец от индустрията на забавлението. (Според списание Форбс, личното му състояние надвишава 280 милиона долара).
Тази челна позиция идва от неуморната му работа като писател, режисьор, сценарист, композитор, певец и най-вече като актьор. Пери е близък приятел и конкурент на всесилната Опра Уинфри в борбата за сърцата на афроамериканската публика.
Франчайзът с Мадеа Симънс, енергичната пенсионерка преливаща от нежност и любов към ближните, превърна Пери в златното момче на киното за чернокожи. (Психоанализата на травеститите надхвърля рамките на настоящата статия).
Както уважаемият читател се досеща, става дума за поредица филми, в които Пери превъплъщава Биг Фат Мама, и които могат да се окачествят като пресечна точка на наченки на чувство за хумор, християнски добродетели, мелодраматични ситуации, близки до класицизма на 16 век и сантиментално-арлекинови диалози, всичкото обилно просмукано с вяра, надежда и любов.
Киното на Пери наподобява театрална постановка на самодейна читалищна трупа и предлага това, което търси голяма част от населението – добрите побеждават лошите, любовта тържествува и бедните стават богати, а богати си остават богати, но уважават повече бедните.
Най-положителното в творчеството на Пери е, че родителите могат да заведат децата си, без да се страхуват, че ще видят или чуят нещо, което да не е съобразено с добрите нрави и неделните проповеди в кварталната църква.
Идеята, на който и да е екшън-режисьор да се възложи на Тайлър Пери ролята на детектив от детройтската полиция ми се видя повече странна отколкото интересна. Филмът трае 102 минути, близо две трети от това екранно време са посветени на семейното щастие на главния герой. Д-р Алекс-Крос е баща на две примерни деца и очаква трето, предан съпруг на очарователна домакиня и любящ син.
Пери влачи мъчително тежкия си багаж от филмите си с Мадеа Симънс в това, което би трябвало да бъде полицейски екшън. Семейното блаженство е подчертано визуално с идилични композиции напомнящи семеен албум, а репликите, които Пери повтаря са варианти на Аз съм много щастлив. Дълги кадри щедро показват високото професионално умение на зъболекаря на кинозвездата.
За детектива д-р Алекс Крос няма тайни. Той е толкова интелигентен и неумолимо прозорлив, че е скучен. Занемяли пред студената му, нетърпяща възражения логика, колегите му слушат думите му в захлас, очевидно привикнали да се съгласяват с фактите.
Негов опонент е Пикасо - наемен убиец, садист, перверзен самотник, криещ дълбоко в себе си таланта на художник. Става дума за преобразения до неузнаваемост Матю Фокс, чиято звезда изгря с телевизионния сериал „Изгубени”. Търсената и почти намерена прилика с Джейсън Стейтъм е предизвикателство към всички фенове на „Транспортер” и може да се отчете като грубо посегателство върху киноидентичността на Франк Мартин, създадена от Люк Бесон.
Когато с изпреварващи оперативни действия д-р Алекс Крос неутрализира плановете на социопата Пикасо, то не му остава нищо друго освен да пожъне гнева на последния и да стане свидетел на смъртта на бременната си съпруга. По сценариен замисъл сцената е тъжна, сърцераздирателна и пълна с драматизъм, който би трябвало да предизвика нужда от носна кърпичка.
Тайлър Пери е безсилен не само пред смъртта, той е безсилен и пред камерата. Д-р Алекс Крос превръща този момент в сцена от боливудска мелодрама от началото на 60-те години и създава спонтанен повод за хилеж сред зрителите. Филмът започва двайсетина минути преди финалните надписи. Тук може да се открият елементите, които изградиха репутацията на режисьора Роб Коен („Fast and furious” и „Трите хикса”).
Не бих се изненадал, ако в САЩ „Детектив Алекс Крос” се превърне в блокбастър. Репутацията на Пери, би могла да бъде гаранция за това. Но не мога да не си мисля, че появата му в този жанр е нелепица, подобно на идеята за гастрол на Слай Сталоун в спектакъл на Кралската Шекспирова трупа.
от dalt ... още »
|