"Първата сцена снимахме, още в началото на нашата връзка. Получи се весело и живо. После пристъпихме към заснемането на кадрите в леглото - ето това беше ужасно. Дори престанахме да си общуваме с Райън. Стори ми се, че процесът продължава вечно. Всяка нощ, след края на снимките си правех дълга разходка до вкъщи, стоях на перваза на прозореца, слушах силно музика, подавах си главата отвън - също като куче и крещях. Това беше моят способ да се махна от реалността." Мишел Уилямс
2. Просто секс (No Strings Attached) - Натали Портман и Ащън Къчър
"Винаги възникват разни нелепи ситуации: добре ли се получи това, добре ли е онова?! А после, посред самото действие започвате да се държите така, сякаш нищо не се е случило, и това е моментът, в който осъзнавате своя актьорски професионализъм." Ащън Къчър
3. Не казвай сбогом (Gone Girl) - Розамунд Пайк и Нил Патрик Харис
"Оставате насаме с мъж, който не приятеля или съпруга ви. Самият той си има партньорка... Вие сте по бельо, той е по бельо и трябва да правите секс, без да си сваляте бельото." Розамунд Пайк
4. Любовта е опиат (Love and Other Drugs) - Джейк Джиленхол и Ан Хатауей
"Реших да правя всичко по следния начин: да се съблека в последния момент, а между дублите да се обличам отново. Но после открих, че всеки път, когато слагам отново дрехите, размазвам грима си и така допълнително удължавам времето за снимки. Това е като в живота - колкото повече спрете да се занимавате със себе си, толкова повече започвате да бъдете внимателни към другите. Бих казала, че беше весело." Ан Хатауей
"Трудно е да се снимаш в секс сцени. Не е важно кой ти е партньор - приятел, мъж или жена. Вие се оказвате на една площадка, със сто и повече хора от екипа, които оправят осветлението, нагласят позите ти - в такава обстановка всеки ще се почувства некомфортно." Мила Кунис
6. Огън в кръвта: Високо напрежение (Crank: High Voltage) - Джейсън Стейтъм и Ейми Смарт
"Доволно сложно е да изиграете агресивен секс. Особено на публично място, с тълпа крещящи статисти, които снимат всичко с телефони. " Джейсън Стейтъм
7. Chloe - Аманда Сайфред и Лиъм Нийсън
"Ами, всичко е толкова... неловко. И не можеш да се избавиш от това чувство; то винаги е с теб, дори когато правите това за първи път с някого в реалния живот. Ето по този начин секс сцените са странни." Аманда Сайфред 8. Вълкът от Уолстрийт (The Wolf of Wall Street) - Марго Роби и Леонардо ди Каприо
"Когато се превъплъщавате в персонаж като Джордан, искате да отразите неговата същност. В този случай, просто трябва да вземете и да направите това. Не бива да стоите, да мислите за себе си, а да знаете, че това е една история, която няма връзка с вас, тя е момент от живота на друг човек." Леонардо ди Каприо
9. Опасен метод (A Dangerous Method) - Кийра Найтли, Виго Мортенсен, Майкъл Фасбендер
"Изпих няколко водки преди началото на снимките. После - няколко чаши шампанско, в чест на това, че никога повече няма да се наложи да повторя подобни неща." Кийра Найтли
10. Пасажери (Passengers) - Дженифър Лоурънс и Крис Прат
"Зрителите гледат еротичните сцени и си мислят, че всичко е дяволски секси, но всъщност актьорите знаят, че няма нищо по-неловко от еротиката в киното. Крис, между другото е истински джентълмен. Той много се постара да направи така, че да ми е комфортно и спокойно. За него това не е първа секс сцена. Преди снимките, той ми предложи да изпием по чаша вино, за да се отпуснем. Съгласих се." Дженифър Лоурънс
Когато си помислим за романтична комедия, първите актьори, които ни идват наум, са Дрю Баримор и Аштън Къчър. Последният е вече на цели 32 години, но това не му пречи да се влюбва и разлюбва във всяка следващата лента, в която участва. Последно го гледахме в "Просто секс" с невероятната Натали Портман.
Ето какво споделя Аштън за ролята си, секса и романтиката.
Може ли една връзка да се крепи само на секс?
Не знам. Нямал съм щастието да имам такава връзка. (Смее се) Смятам обаче, че когато си с някой, определено имаш нужда той да е твой приятел. Във всички успешни и щастливи връзки, които познавам, партньорите са много добри приятели.
Натали Портман няма почти никакъв опит в комедиите. Ти как й помогна?
За един ден снимки с нея аз научих страшно много неща, много повече отколкото мога да я науча за години. Може да не е правила точно комедии, но Натали е работила на толкова различни нива, че не смятам, че има на какво аз да я науча.
На снимачната площадка обаче сте се забавлявали.
Да, аз обичам да се шегувам, но на нея това понякога не й се харесваше. Когато стояхме един до друг, тя изглеждаше като мое дете. Един ден дори я попитах дали може да стига педалите на колата. Познай дали шегата й допадна.
А как ще коментираш реалистичните секс сцени?
Беше доста горещо. През цялото време чакаш да чуеш режисьора и неговото „Стоп”. Концентрираш се в сцената, а в същото време се чудиш кога точно ще те спрат. Понякога има разни технически подробности. Режисьорът идва и ти обяснява, че трябва да симулираш оргазъм по-рано. Вътрешното ти усещане казва, че ще отнеме повече време, но след като си актьор, ти се налага да го отработиш по-бързо.
Имаше ли напрежение между теб и Натали в тези сцени?
Аз се извинявах през цялото време. Както се прави на всяка първа вечер. Не си спомням кой актьор ме беше посъветвал това – да се извинявам. Мисля, че беше Лорънс Оливър. Когато не си спомням име, винаги казвам Лорънс Оливър. Извинявам се и когато ми е станал, и когато не ми е станал. Винаги е странна ситуацията.
Кое е най-романтичното нещо, което си правил?
Защо винаги ме питате този въпрос? Трудно ми е да отговоря. Смятам, че най-романтичното нещо, което човек може да направи, се свързва повече с усилието, което полага за неговото реализиране, а не точно с конкретното нещо. Може да бъде и съвсем прост жест. Например, ако не обичаш да готвиш, да сготвиш вечеря за половинката ти. Аз съм работохолик и смятам, че най-романтичното нещо, което съм правил, в този ред на мисли беше да прелетя от едно място на друго, за да се видя с някой само за час.
Февруарският афиш предлага три от големите претенденти за тазгодишните „Оскари” – „Боецът”, „Черен лебед” и „Непреклонните”. И трите ленти са включени в основната категория „Най-добър филм на годината”. Уестърнът на братята Коен е с 10 номинации, боксьорската драма с Марк Уолбърг и Крисчън Бейл е със 7 номинации, а модерната интерпретация на „Лебедово езеро” е с 5.
Трите филма автоматично се превръщат в задължителните заглавия за месеца. Чакаме Натали Портман да вземе „Оскар” за най-добра актриса, Крисчън Бейл да вземе статуетката за „поддържаща мъжка роля”, а „Непреклонните” сериозно да застраши лидерската позиция на „Социалната мрежа” в категорията за „най-добър филм”.
Феновете на Натали Портман имат двоен празник този месец, защото има още едно премиерно заглавие с нейно участие. Романтичната комедия „Просто секс”, където Портман си партнира с Аштън Къчър.
Любителите на романтични комедии няма да останат разочаровани през февруари. Повече от 10 години след култовия „Колкото толкова”, Джеймс Брукс и Джак Никълсън отново работят заедно в „Как да разбера”. Този път в центъра на вниманието е професионалната блондинка Рийз Уидърспуун, която е разкъсвана между финансиста Пол Ръд и бейзболиста Оуен Уилсън.
Друго заглавие от романтичния жанр е „Сърцеразбивач”, където симпатягата Ромен Дюри ще разбие наред сърцата на дамите. Партнира му Ванеса Паради, която за момент е изпуснала от очи Джони Деп.
Романтичната серия продължава със „Сутрешен блок”. В компанията на любимите Даян Кийтън и Харисън Форд, ще се пренесем в студиото на замрял сутрешен блок, ръководен от ослепителната блондинка Рейчъл Макадамс и чаровния Патрик Уилсън.
Имаме цели две премиери по Шекспир този месец. Макар, че Бардът едва ли би приел с усмивка интерпретацията на Кели Ейсбъри /”Шрек 2”/ „Гномео и Жулиета”, в която най-великата любовна история е пресъздадена от гноми. В саундтрака към анимационния хит е включена и песента „Hello, hello” в изпълнение на Лейди Гага и Елтън Джон, който е и продуцент на филма.
Другото шекспирово предложение е екранизацията по „Бурята”. Във версията на Джули Теймор главният персонаж Просперо е от женски пол и носи името Проспера /Хелън Мирън/. Филмът успя да се добере до номинация за „Оскар” за впечатляващите костюми на Санди Пауъл.
Друг нашумял роман – „Аз съм номер четири” на Питакъс Лор, също ще има премиера на голям екран този месец. Историята на извънземния Джон Смит, който се опитва да спаси живота, е заснета от Ди Джей Карузо, който за последно ни държа в напрежение с класния екшън „Орлово око”. Стискаме палци на младия Алекс Петифер да се превърне в новата холивудска звезда.
Две 3D премиери ще подарят разпространителите този месец – ужасяващия „Пираня” и приказната история “Winx: Вълшебното приключение”. Двата филма са насочени към съвсем противоположни таргет групи – всички, които искат да се страхуват около час и половина с всеядните малки рибки, могат да се насочат към салоните, в които се прожектира „Пираня”, а за малките хлапета, които искат да се пренесат в свят, където царстват феите, вълшебниците и вещиците, остава “Winx: Вълшебното приключение”.
Още едно предложение за децата има през февруари – „Мечето Йоги”. Ерик Бревиг, който преди 3 години ни отведе на „Пътешествие до центъра на Земята”, сега ще забавлява малките с приключенията на умния мечок Йоги, който ще трябва да спаси Джелистоун парк.
За любителите на мащабните исторически продукции, февруари ще предложи филма на носителя на „Оскар” Кевин Макдонълд „Орелът”. Историята на младия центурион Маркус /Чанинг Тейтъм/, който пристига в Рим, за да възвърне златния символ на девети легион, а с него и честта на баща си, е по романа на Розмари Сътклиф „Орелът на девети легион”. Сред актьорския състав откриваме Джейми Бел, Доналд Съдърланд и новата звезда на френското кино Тахар Рахим /”Пророк”/.
Лиъм Нийсън, Дженюари Джоунс и Ейдън Куин заформят странен триъгълник като катастрофирал съпруг, невярна жена и мъж, приел самоличността на катастрофиралия във объркания трилър „Без име” на Хауме Колет-Сера, който дебютира преди 5 години с противоречивия филм на ужасите „Къщата на восъка”, от който май помним само, че Парис Хилтън не става за актриса.
Мартин Лоурънс се завръща като агент XXL за трети път в “Агент XXL: Еволюция”. На режисьорския стол отново е Джон Уайтсел, който засне и втората част. Този път действието се развива в училище по изкуствата, като големият проблем е, че в гимназията не допускат момчета.
Българска следа откриваме в „Бягството” на Питър Уиър. Освен, че голям брой от сцените бяха заснети у нас, редом до Ед Харис, Колин Фарел и Джим Стърджис, откриваме Захари Бахаров, Ириней Константинов и Деян Ангелов. Филмът се добра и до номинация за „Оскар” за грим.
Една от най-очакваните премиери на февруари е дебютът на Виктор Чучков “TILT”. Дали Явор Бахаров и Радина Кърджилова ще повторят успеха си от телевизионния сериал „Стъклен дом”, дали филмът ще успее да оглави родния бокс офис, дали салоните отново ще останат пълни седмици наред? Чакаме две седмици и ще получим отговор…
Премиерната лента с Аштън Къчър и Натали Портман, “Просто секс”, надмина очакванията на създателите си и зае лидерската позиция в американската бокс офис класация с напълно задоволителните 20,300,000 долара.
За разлика от скорошните филми от романтично-комедийния жанр, които минаха незабелязано по кината, “Просто секс” не само успя да измести високобюджетния “Зеленият стършел” от първото място, но и донесе приходи, които са напълно достатъчни да покрият малкия бюджет.
Според анализатори, ако филма на ветерана Айвън Райтман (“Ловци на духове”) запази този успешен моментум и през следващите две седмици, то той има всички шансове да се нареди сред най-успешните романтични комедии излезли в последните десет години.
От компанията Paramount Pictures заявиха, че са напълно доволни от премиерния уикенд на филма и очакват също толкова добри резултати и през следващите няколко дни. Имайки в предвид, че “Просто секс” е единственото заглавие тази седмица, което се е сдоби с широко разпространение, може да се каже със сигурност, че приходите ще продължат да се покачват значително.
Втори в класацията е комедийния екшън “Зеленият стършел”. За близо две седмици по кината, филма със Сет Роугън и Камерън Диас успя да натрупа приходи от 63,441,000 долара. Въпреки че се разпространява в триизмерен формат и бе една от най-очакваните комиксови адаптации в Америка, “Зеленият стършел” не се превърна в предричания голям бокс офис хит. По всичко изглежда, че филма на режисьора Мишел Гондри няма да може да се конкурира със заглавия като “Спайдър-мен” и “Железният човек”, но въпреки това, има шанс да достигне границата от 100 милиона долара.
Лентата с Винс Вон, Кевин Джеймс и Уинона Райдър, “Да кажа или да не кажа?”, заема трето място в класацията с приходи от 33,364,000 долара за две седмици. Филмът е заснет със значителния за комедия бюджет от 70 милиона долара и очакванията както на създателите, така и на наблюдателите бяха големи.
Но въпреки впечатляващия актьорски състав, “Да кажа или да не кажа?” не успя да се добере до заветното първо място и приходите до момента могат да се нарекат разочароващи. Но тъй като предстоят премиери и в други държави, продукцията на Рон Хауърд ще успее поне да покрие вложения бюджет.
Историческата продукция “The King's Speech” е на четвърта позиция. Филмът с Колин Фърт, чието изпълнение му донесе “Златен глобус” в категорията “Най-добър актьор в драматичен филм”, се върти по американските кина вече девета седмица.
Благодарение най-вече на шума който се вдигна покрай множеството номинации за престижни награди, приходите вече се равняват на напълно задоволителните 58,622,000 долара. Този успех без съмнение ще мотивира студиото The Weinstein Company да задържи лентата на голям екран поне за още няколко седмици.
Уестърнът “Непреклонните” застава на пето място с приходи, пет седмици след премиерата, от 138,633,000 долара. Успехът на филма е повече от впечатляващ, особено като се има в предвид, че уестърните много трудно привличат съвременната публика.
“Непреклонните” вече заема второ място в класацията за най-успешните уестърни на всички времена, и е определян като един от най-изненадващите бокс офис хитове в последните две години.
На шеста позиция се намира драмата “Черен лебед”, на режисьора Дарън Аронофски. Подобно на “The King's Speech”, филма с Натали Портман също привлече вниманието на масовата публика най-вече заради множеството си номинации за “Златен глобус”, и вече може да се похвали с приходи от 83,581,000 долара за осем седмици по кината.
Бюджетът от 13 милиона долара е отдавна покрит и благодарение на спечеления “Златен глобус” в категорията “Най-добра актриса в драматичен филм”, “Черен лебед” със сигурност ще продължава да бъде едно от най-дискутираните заглавия.
Спортната драма “The Fighter”, с участието на Крисчън Бейл и Марк Уолбърг, е на седмо място с приходи от 73,031,000 долара за седем седмици.
Продукцията на Paramount Pictures се представя доста по-добре от очакваното и въпреки, че най-вероятно няма да достигне границата от 100 милиона долара, спечеленото до сега е повече от прилично.
“Запознай се с малките” е на осма позиция. Комедията с Робърт де Нирo и Бен Стилър е спечелила 141,186,000 долара за пет седмици.
Въпреки големия бюджет и конкуренцията от страна на мащабни триизмерни продукции, вече се счита за безспорен бокс офис хит. По света, “Запознай се с малките” е натрупал приходи от над 270 милиона долара.
На девето място е 3D-продукцията “Мечето Йоги”, която за шест седмици успя да натрупа 88,890,000 долара. Преди премиерата се смяташе, че озвучения от Дан Акройд и Джъстин Тимбърлейк филм ще се провали в бокс офиса, но това не се случи.
За триизмерна продукция, приходите не са толкова впечатляващи, но “Мечето Йоги” все пак успя да покрие вложения бюджет от 80 милиона долара.
Високобюджетният “TRON: Заветът” застава на десета позиция. Режисираният от дебютанта Джоузеф Косински триизмерен филм се върти по американските кина вече шест седмици и до момента е спечелил 163,268,000 долара.
Масивната международна рекламна кампания не успя да превърне лентата в блокбастър от ранга на “Аватар” и “Трансформърс”, но въпреки това, резултатите не могат да се нарекат разочароващи. До момента, световните приходи на “TRON: Заветът” се равняват на 333 милиона долара, а от студиото Walt Disney заявиха, че вече се подготвя и трети филм от поредицата.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 21 януари - 23 януари 1 No Strings Attached - $20.3M / $20.3M 2 The Green Hornet - $18.1M / $63.4M 3 The Dilemma - $9.73M / $33.4M 4 The King's Speech - $9.16M / $58.6M 5 True Grit - $8M / $139M 6 Black Swan - $6.2M / $83.6M 7 The Fighter - $4.51M / $73M 8 Little Fockers - $4.39M / $141M 9 Yogi Bear - $4.06M / $88.9M 10 TRON: Legacy - $3.71M / $163M