През първата половина на 2012-та година беше съобщено, че сценариста на “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” Крис Моргън е започнал да работи по сюжета на нов филм от поредицата “Конан варварина”. Студиото Юнивърсъл Пикчърс ще финансира и разпространява бъдещата лента, която ще бъде директно продължение на оригиналния филм от 1982-ра година и по думите на продуцентите няма да има нищо общо с останалите продукции от франчайза. Арнолд Шварценегер потвърди преди една година, че ще се завърне отново в титулярната роля, а от студиото разкриха, че официалното заглавие на проекта е “Легендата за Конан”.
В годината на премиерата си оригиналния “Конан варварина” натрупа над 100 милиона долара от световното си киноразпространение и популярността му сред киноманите продължава да бъде значителна. Имайки в предвид това очакванията към “Легендата за Конан” са големи и от Юнивърсъл Пикчърс побързаха да уверят, че ако филма се превърне в успех то той със сигурност ще бъде последван от поне още две продължения.
През изминалата една година информацията за новата лента беше оскъдна, но малко по-рано днес продуцента Фредерик Малмбърг (“Огън с огън”) поговори за това какво могат да очакват зрителите от проекта.
Малмбърг потвърди намерението на Юнивърсъл Пикчърс да бъдат направени още две продължения и уточни, че въпреки слуховете “Легендата за Конан” няма да разказва за сина на Конан варварина.
Малмбърг: “Идеята от самото начало бе Арнолд да бъде отново в главната роля. Нямаме планове за представянето на син, който да поеме щафетата. Не, това е филм за Конан. Това е филм на Арнолд. Историята ще се развива след като Конан е бил крал. Той не е бил доволен от кралската си позиция и винаги е искал да се впусне отново в битки с враговете си. Филмът ще бъде за неговото завръщане. По сюжета работят хората зад “Бързи и яростни”, което страхотно, защото те знаят какво иска да види съвременната публика в голям екшън-филм. Историята е много добра и в момента оформяме сценария. Всички са доволни от развитието на проекта и ролята е идеална за Арнолд. Той е в постоянна връзка с екипа от Юнивърсъл и намерението му е да направи най-добрия филм за Конан.”
По отношение на подхода към продукцията Малмбърг заяви:
“С днешните технологии можем да представим на екран много интересни неща и да доразвием още повече вселената на Конан. В това отношение ще следваме стъпките на Питър Джаксън. Той много умело комбинира визуалните ефекти с практичните ефекти и реалистичните макети. В неговите филми има невероятни фантастични същества и се надяваме да направим нещо подобно с “Легендата за Конан”. Целта ни е да създадем фантастичен свят, който ще бъде представен по един реалистичен начин. Смятам, че умелата комбинация между фантастичното и реалистичното е нещо, което съвременната публика може да оцени.”
Малмбърг допълни, че все още не е избран режисьор за проекта и поне за момента Арнолд Шварценегер е единствения потвърден за участие актьор.
Сценаристът Крис Моргън все още работи по сюжета на “Легендата за Конан” и според последната информация от Юнивърсъл Пикчърс лентата по всяка вероятност ще бъде заснета с триизмерни камери.
В най-добрия случай снимките на фантастичната продукция ще стартират в средата на 2014-та година.
Като се замислите колко успешни римейка на класически филми може да отбележите или пък случай, при който продължението на филма да е поне толкова добро колкото и оригинала.
Случаите не са никак много. Не се наемам да ги изброявам, но просто ще спомена трилогията „Властелинът на пръстените”, при която слабо няма, първите две части на „Кръстникът”, третата определено е с нива под останалите две, римейкът на „Нос Страх” дори е по-добър от оригинала, същото важи и за „От другата страна” /на Скорсезе явно му се получават нещата/, първите три серии от приключенията на Инди също може да причислим към графата „задължителни”, защо им трябваше да снимат четвърта… Да не говорим за „Седемте самураи” и „Великолепната седморка”, може би единственият случай, при който и двата филма са сред образците в историята на киното.
На кого му трябваше да прави нова версия на „Конан Варварина”? Бюджет 70 милиона, а приходите след първите две седмици са около 16 милиона. Няма го и Арни, а едва ли Джейсън Момоа е най-подходящият му заместник. За нас утешението е, че в графата „Снимачни локации” са записани Бистрица, Добрич, Перник и Витоша.
Ето още 5 фрапиращи провала, за които беше по-добре никога да не бъдат заснемани.
Някога Шарън Стоун стана звезда с този филм, а секс сцените с Майкъл Дъглас и предизвикателното кръстосване на краката си остават култ и до днес. И незнайно защо 14 години след първия „Първичен инстинкт” трябваше да се появи и втори.
Шарън Стоун гони 50-те, а Дейвид Мориси е на светлинни години от Майкъл Дъглас. Няма го и Пол Верховен, но и Майкъл Кейтън-Джоунс има добри попадения в кариерата си като „Роб Рой” и „Чакала”. Всъщност големия проблем е сценарият, благодарение на който филмът печели 4 от общо 7-те си номинации за „Златна малинка”. Иначе бюджет 70 милиона, приходи наполовина.
Май само Киану Рийвс се осъзна навреме и отказа да участва в този провал. Три години след изключителния успех на „Скорост”, Ян де Бонт и Сандра Бълок потънаха дружно с Джейсън Патрик и отнесоха със себе си 8 номинации за „Златните малинки”. Единственото утешение на продуцентите е, че от световния показ на филма са си възвърнали 160-те милиона, които са вложили. А Киану Рийвс се измъква по много хитър начин от участие в „Скорост 2”, когато де Бонт му връчва сценария той се е отдал на групата си Dogstar и просто се извинява, че има поет ангажимент за турне в периода, в който трябва да бъдат снимките.
Не може да си представим, че Кари Брадшоу може да бъде губеща, но и това се случи. След невероятния успех на сериала и световен бокс офис от над 400 милиона на първата част, продуцентите явно са убедени, че могат вечно да печелят от марката „Сексът и градът”, но получават леден душ от реакциите на зрителите, които отказват да приемат близкоизточните небивалици на четирите дами. З награди „Златна малинка” от 7 номинации и щатски бокс офис под 100 милиона.
Нито едно от продълженията не може да стъпи и на малкия пръст на „Мълчанието на агнетата”, но ако „Ханибал” и „Червеният дракон” могат да се преглътнат, то тук нямаме дори Антъни Хопкинс.
Екипът е предимно европейски, а на режисьорския стол е Питър Уебър, който по това време приема адмирации за „Момичето с перлената обица”, явно се справя добре с арт историите, но определено има какво да се желае от трилър уменията му. Все пак има само 2 номинации за „Златна малинка” и дори може да се отчете като финансов успех, тай като при бюджет 50 милиона, носи приходи от 82 милиона.
След безупречния „Животът е хубав” Роберто Бенини ни предложи най-ужасната приказка, която не бихме искали никое дете да види.
И ако в някои случаи грешката може да се подели между режисьора, сценариста или главния актьор, то тук и трите роли се изпълняват от Роберто Бенини. Шест номинации за „Златна малинка” и награда за Бенини като актьор, но спокойно можеше да я получи и за останалите си две функции в продукцията. Съпругата му Николета Браски, която тук е Малвина, също е достойна да бъде отличена, но има късмета в същата година сред номинираните да са Мадона и Бритни Спиърс, които са безспорни любимки на „малинките”. ... още »
От този петък на голям екран и в България вече може да бъде видяна дългоочакваната продукция “Конан Варварина 3D”. Дългоочаквана най-вече за родната публика и стотиците, ако не и хиляди българи, които са взели участие в заснемането на най-мащабната и високобюджетна холивудска продукция снимана в нашата родина.
Това реално е и първата по-сериозна продукция заснета изцяло от студия Nu Boyana, която има претенциите да се съревновава в класациите по приходи с мейджърските блокбастъри, които традиционно окупират родния киноафиш. С нейна помощ родната кино индустрия можеше на 100% да се легитимира пред света и да покаже, че и ние може да произведем филмов продукт, който е световно конвертируем, така че когато следващия път на Ридли Скот му хрумне да снима исторически епос като “Гладиатор” да го направи в България, а не в Малта например.
За съжаление обаче и този път явно ще трябва да си останем с добрите пожелания. Западните медии вече съсипаха филма от критика, а зрителите в САЩ, Франция и Австралия демонстрират очевидна липса на интерес към 3D модифицираната версия за могъщия кимериец, която преди няколко десетилетия направи от Арнолд Шварценегер световна звезда и завинаги си остана една от емблематичните роли на австрийския културист, превърнал се впоследствие в губернатор на Калифорния.
Нека обаче се опитаме да си обясним причините за този провал и да погледнем обективно на плюсовете и минусите на крайния резултат, който вече всеки по-любопитен зрител сам може да види в най-близкия мултиплекс.
От първостепенно значение разбира се е изборът на актьор за главната роля. В случая този избор пада върху не особено известния Джейсън Момоа, който все пак по-наблюдателните могат да разпознаят от прясната му изява в сериала “Игра на тронове”, където по случайност или не пак играе варварин. Ясно е, че Арнолд трудно би могъл да бъде изместен от съзнанието на феновете като единствения и неповторим Конан, но Момоа е твърде далеч от иконичния образ наложен от бившия Терминатор. Поствен до Арнолд той изглежда като недохранено сомалийче, който факт е отчетен от създателите на филма, които през голяма част от филма прикриват тялото му под солиден пласт костюми.
Не би било далеч от истината, ако кажа, че Джейк Гиленхал в миналогодишната си изява като принц на Персия беше точно толкова здрав колкото Момоа, който или е имал твърде малко време за подготовка, или не е имал качествен фитнес инструктор и диетолог. Крис Хемсуърт, когото по-рано тази година видяхме в “Тор: Богът на гръмотевиците” щеше да е далеч по-удачен избор за ролята на Конан и то пак без да е известно лице, обременено с тежестта на предишни знакови роли.
Като цяло “Конан Варварина 3D” е именно на полу-бутафорното ниво на “Принцът на Персия: Пясъците на времето”, което те кара да се замислиш за какво точно е отишъл обявеният официално бюджет. За съжаление тук получаваме и още един “бонус”, който моментално ни връща в началото на 3D модата, когато от Уорнър взеха престъпното решение да постконвертират “Сблъсъкът на титаните” и в резултат се получи една невероятна мазня, която опропасти целия филм.
Тъй като предполагам съм един от малкото в България гледали “Сблъсъкът на титаните” и от лента на 2D, смело мога да предположа, че новите приключения на Конан щяха да изглеждат далеч по-добре без да е необходимо да си слагаме поляризиращи очила по време на прожекцията.
Проблемите в постпродукцията обаче не се изчерпват само с мрачната 3D презентация. Част от т.нар специални ефекти са направо смешни и ми е трудно да повярвам, че са част от филм, който официално струва 90 милиона долара. Видимо разпознаваеми са умалени макетчета, което е несериозно.
Трябва обаче да си призная, че има и една сцена, която се е получила особено добре и която радваше още от трейлъра. Става въпрос за битката на Конан с пясъчните хора, призовани от вещицата Марик (Роуз Макгауън). Тази сцена определено съдържа необходимата доза професионализъм при реализирането си и ще накара по-претенциозните зрители като мен да си пожелаят евентуална втора серия да държи такова ниво от начало до край.
Надбягването между каретата на главната героиня, Конан и главорезите на злодея във филма също може да бъде отличено за качественото изпълнение, но това едва ли е учудващо предвид високата класа на българските конни каскадьори, които не са вчерашни. А и един епизод с пускането на праисторически “смс” е особено забавен, нищо че не е ясно кога точно главните герои са се научили на четмо и писмо покрай безкрайните си занимания с обезглавяването на хора.
Желаещите да гледат кървища ще бъдат предоволни, но зрителите с по-слаба психика и особено женската част от публиката може и да бъдат твърде отблъснати от реките кръв и планината телесни части, които се сипят от екрана. Не казвам, че живеем в един мирен и спокоен свят, лишен от зверства, но едно филмово приключение може да бъде увлекателно и без пролятата кръв да е основна движеща сила във филмовото повествование.
Имената в поддържащия каст също не са твърде популярни и така не помагат особено за рекламата на филма. Червенокосата Рейчъл Никълс (“G.I. Joe: Изгревът на кобра”) явно трябва да е еквивалента на чаровната Джема Артертън, която се сражава наравно с мъжете в “Сблъсъкът на титаните” и “Принцът на Персия”, но далеч не се справя толкова добре. Проблемът с героинята й по-скоро се корени още в работата на сценаристите, които не са могли да вземат решение дали чистокръвната Тамара да се сражава редом с Конан или да пищи като заклана докато чака той да я спаси – така се получава някакво средно положение, което не успява да ни накара да й симпатизираме особено.
Стивън Ланг отбеляза коронно изпълнение с ролята си на злодей в “Аватар” на Джеймс Камерън, което едва ли ще успее някога да надмине. Рон Пърлман от своя страна е страхотен актьор, който обаче реално няма особено екранно време и ролята му е просто маркер в пролога към историята на неговия син, който се превръща именно в героя Конан.
За финал ще подчертая, че никога не търся особена логика в подобен род филми, но тук има твърде много моменти съшити с бели конци. И въпреки недостатъците си “Конан Варварина 3D” успява да бъде сравнително задоволително филмово приключение, което не пада по-долу от поредните премеждия на карибски пирати или трансформиращи се колички по простата причина, че нивото в Холивуд е по-ниско от когато и да било.
А българската публика е доказала афинитета си към прашни истории за истински мъже с остри мечове, така че за разлика от САЩ тук на разпространителите им предстои броенето на дебели пачки. За нас, българите, остава надеждата, че “Непобедимите 2” на Слай Сталоун ще е по-успешен опит да се представим на ниво пред чужденците.
Нов плакат "Конан варварина" 10.05.2011, 09:39 | синефиш.бг
Като съвсем нова адаптация на героя, създаден от Робърт Ървин Хауърд през 30-те години на миналия век, Конан Варварина е най-скъпия филм, сниман в България, с бюджет около 100 милиона долара.